معرفی و دانلود کتاب صوتی دژ درون: فلسفه رواقی برای زیستن در دنیای بی‌قرار

عکس جلد کتاب صوتی دژ درون: فلسفه رواقی برای زیستن در دنیای بی‌قرار
قیمت:
۷۰,۲۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دژ درون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دژ درون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دژ درون: فلسفه رواقی برای زیستن در دنیای بی‌قرار

کتاب صوتی دژ درون نگاهی جدید به اندیشه‌ی رواقیون است و کاربرد دیدگاه‌های این مکتب را در دنیای امروز بررسی می‌کند. نگارش این اثر را آینتسل گانگر، گروهی مردمی و فعال در حوزه‌ی فلسفه برعهده داشته است.

درباره‌ی کتاب صوتی دژ درون

فلسفه رواقی را معمولا راه نجات انسان مدرن می‌نامند، اندیشه‌ای که قادر است ذهن آشفته‌ی ما را سامان داده و نگاهمان را به سمت دنیای درون برمی‌گرداند. نظریات این مکتب به حوزه‌ی خاصی محدود نیست اما کتاب صوتی دژ درون (Stoicism for Inner Peace) از آینتسل گانگر (Einzelgänger) بر کاربرد تعالیم رواقیون در کسب آرامش تمرکز دارد، چیزی که امروز همه‌ی ما بدان نیازمندیم. اما چگونه می‌توان با ایده‌های افرادی که چند صد سال قبل می‌زیستند به آرامش رسید؟

مکتب رواقی‌گری بر اعتدال تاکید دارد زیرا سعادت نوع بشر را در گرو برقراری تعادل میان ابعاد گوناگون وجودش می‌داند. اگر در جستجوی لذت از یک هدف/فرد به سمت دیگری برویم یا زاهدمنشانه از بخش‌های مادی حیات دوری گزینیم هرگز به آرامش دست نخواهیم یافت. در حالت اول از فرط جستجو به بی‌قراری می‌افتیم و در حالت دوم به‌دلیل انفعال دچار سکون می‌شویم. رویکرد رواقیون در این نقطه ما را به گزینش خردمندانه میان جنبه‌های مختلف زندگی دعوت می‌کند، نگاهی که به نظریات مینیمالیستی شبیه بوده و از هر نعمت در دسترس تنها به اندازه‌ی نیاز بهره می‌برد.

نویسندگان کتاب صوتی دژ درون نیز بر همین اساس از نگارش اثری طولانی با متنی سنگین خودداری کرده‌اند. آن‌ها در هر فصل گوشه‌ای از تجربیات انسانی -تنهایی،‌ دلشکستگی، شادی یا خشم- را مدنظر قرار می‌دهند، سپس مصداقی از آن در زندگی را مطرح و در نهایت با کمک اندیشه‌ی فلاسفه‌ی مکتب رواقی‌گری آن را تحلیل می‌کنند. برای مثال فصل وحشت‌زدگی در ابتدای همه‌گیری کووید نوشته شده. احتمالا به یاد دارید که روزهای ظهور و اوج کرونا چگونه موجی جهانی از ترس به راه انداخت و افراد بسیاری را داغدار عزیزانشان کرد. ناشناختگی این ویروس مزیدبرعلت بود تا خوفناکتر از واقعیت به‌نظر بیاید و بسیاری برای جلوگیری از ابتلا به آن دست به اعمالی نسنجیده بزنند. در نتیجه اوج گرفتن ترس و اضطراب همزمان با انزوای ناشی از قرنطینه، فعالان حوزه سلامت روان نسبت به وضعیت آینده‌ی مردم اعلام نگرانی می‌کردند و هر شخص دارای تریبونی، می‌کوشید به شیوه‌ی خود جمعیت وحشت‌زده را آرامش بخشد.

آینتسل گانگر در فصل وحشت‌زدگی می‌پرسند: «فلسفه‌ی رواقی‌گری چگونه به گذشتن از هراس کرونا کمک می‌کند؟» آیا می‌توان از آثار سنکا برای گذر از یک همه‌گیری یاری گرفت؟ آیا زِنون توصیه‌ای برای مقابله با اخبار دهشتناک رسانه‌ها از تعداد مبتلایان دارد؟ با شنیدن این بخش از کتاب دژ درون با ترجمه‌ی شهاب الدین عباسی پی می‌برید آموزه‌های این فیلسوفان باستانی هنوز هم دارای کاربرد هستند و می‌توان آن‌ها را برای بهبود کیفیت زندگی انسان مدرن یا مقابله با مشکلات به‌کار بست.

امروزه خوشبختانه روزهای همه‌گیری کووید به پایان رسیده اما فلسفه هنوز هدایای بسیاری برای بخشیدن به شما دارد. پس اگر می‌خواهید از فلسفه برای یافتن آرامش کمک بگیرید و در گذراندن چالش‌های زندگی موفق‌تر عمل کنید کتاب صوتی دژ درون مناسب شماست! این اثر شنیدنی توسط انتشارات کتاب پارسه به چاپ رسیده و نشر صوتی ماه آوا نسخه‌ی گویای آن را تهیه کرده است.

کتاب صوتی دژ درون مناسب چه کسانی است؟

اگر قصد دارید درباره‌ی مکتب رواقیون اطلاعات بیشتری جمع‌آوری کنید این اثر را به شما پیشنهاد می‌کنیم. علاوه‌براین تمام علاقه‌مندان مباحث فلسفی از شنیدن کتاب صوتی دژ درون لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی دژ درون می‌شنویم

وقتی کسی یا چیز عزیزی در زندگی داریم مانند همسر، دوست یا شاید یک موقعیت اجتماعی خاص ممکن است این ترس به دلمان بیافتد که آن را از دست بدهیم و ببینیم به دست کس دیگر می‌افتد. به این حالت «دلواپسی از دست دادن» می‌گویند. بین دلواپسی از دست دادن و حسادت تفاوت هست.

دلواپسی از دست دادن ناشی از ترس است، ترس از اینکه چیزی از دست ما برود و به شخص دیگر برسد. اتفاقی که در روابط صمیمی بسیار رایج است. حسادت خواستن چیزی است که تعلق به دیگری دارد، مانند ماشین، خانه،‌ ظاهر و احساس نارضایتی از نداشتن این چیزها. بعدا به موضوع حسادت برمی‌گردم. از دیدگاه رواقی می‌توانیم دو عنصر را در دلواپسی از دست دادن تشخیص دهیم: توهم ماندگاری و اعتقاد به اینکه چیزهای بیرونی ما را خوشبخت می‌کنند. فیلسوفان رواقی می‌گویند ماهیت جهان ناپایدار است. چیزهایی که بیرون از توانایی‌ها و قوای ما قرار دارند هیچکدام در حیطه تسلط ما نیستند... .

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
19 دقیقه
پیشگفتار
8 دقیقه
تقدیردوستی
10 دقیقه
تهی
10 دقیقه
خوشبختی
8 دقیقه
نظر دیگران
9 دقیقه
عشق و شهوت
14 دقیقه
جدایی‌ها
6 دقیقه
دلواپسی از دست دادن
10 دقیقه
حسادت
5 دقیقه
بیزاری و میل
8 دقیقه
رها کردن امور به حال خود
8 دقیقه
آزرده شدن
14 دقیقه
خشم
8 دقیقه
بحران
10 دقیقه
نگرانی
9 دقیقه
وحشت‌زدگی
14 دقیقه
فشار مالی
8 دقیقه
تنهایی
9 دقیقه
احساس گناه
10 دقیقه
دیدگاه فیلسوفان رواقی درباره‌ی آرامش درونی
10 دقیقه
اپیکتتوس
15 دقیقه
سنکا
7 دقیقه
زنون
11 دقیقه
تمرین‌های رواقی برای رسیدن به آرامش درونی
9 دقیقه
ورزیدگی در تسلط بر خویشتن
15 دقیقه
چطور بعضی چیزها را به هیچ بگیریم
9 دقیقه
قدرت یادداشت‌نویسی روزانه
7 دقیقه
مومنتو موری، یادآوری مرگ
8 دقیقه
نگاه از بالا
15 دقیقه
آمور فاتی یا تقدیردوستی
5 دقیقه
پاره‌های خرد

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دژ درون: فلسفه رواقی برای زیستن در دنیای بی‌قرار
نویسنده
مترجمشهاب الدین عباسی
راویمتین بختی
ناشر چاپیبنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۱۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دژ درون

مصطفی عزیزی
۱۴۰۲/۱/۳۰
یک کتاب فوق العاده جامع و کاربردی. در این کتاب که به قلم نویسنده‌ای با سبک خاص خودش نوشته شده به نظرم از همه لحاظ مفید و برای زندگی و وقایع و شرایط حال حاضرمون بسیار کاربردی هستش. به طور ساده و قابل درکی از مسائل روانشناسی، موفقیت، رشد فردی از بزرگان فلسفه‌ی دنیا در طول تاریخ و تجربیات خودشان بیان سخنانی کرده که میشه به راحتی لمسش کرد و با کمی تامل و تفکر به عمق مطالب بیان شده، تغییرات اساسی را در ارتباطاتمون، برای زندگی زناشویی و حتی پیشرفت شغلی ایجاد کنیم. فوق العاده بود این اثر هنری که با ترجمه‌ی ناب و بیان شیوا و دلنشین راوی جذابیت خاصی پیدا کرده. شنیدن این کتاب خوب را پیشنهاد می‌کنم به شما کتابخوان‌های عزیز. سپاس از تهیه کنندگان و تیم خوب کتابراه
مصطفی گلی
۱۴۰۱/۱۱/۲
همه کتابها و مطالب مربوط به فلسفه رواقی عالیست. از جمله این کتاب که هم ترجمه و هم خوانش بی نظیر داره.
esmaeil asgari
۱۴۰۲/۵/۱۰
رواقی گری جز مکاتب کاربردی در دوران امروز پر استرس
nazanin mirmasoum
۱۴۰۱/۱۲/۲۶
عالی بود بخصوص برای حال من که پدرم رو از دست داده بودم
shirin eslah
۱۴۰۲/۱۲/۳
ارزش یه باز خوندن رو داره
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دژ درون

برای دریافت کتاب صوتی دژ درون و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.