معرفی و دانلود کتاب صوتی درباره معنی زندگی

عکس جلد کتاب صوتی درباره معنی زندگی
قیمت:
۷۸۰۰۰ 54600 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی درباره معنی زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی درباره معنی زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی درباره معنی زندگی

کتاب صوتی درباره معنی زندگی، اثری نیرومند و یکی از خواندنی‌ترین و تاثیرگذارترین کتاب‌های ویل دورانت، دربردارنده‌ی نظرات و دیدگاه‌های او و تعدادی از روشنفکران، فیلسوفان و صاحب نظران در دنیای معاصر است که برای ایجاد انگیزه و درک معنای حقیقی زندگی به نگارش درآمده است.

درباره معنی زندگی (On the Meaning of Life) یکی از درخشان‌ترین آثار ویل دورانت (Will Durant)، نویسنده کتاب برجسته‌ی «تاریخ تمدن» است. این کتاب سال‌های بسیاری در دسترس نبود تا اینکه جان لیتل با تلاش فراوان توانست آن را چند سال پیش چاپ کند.

این کتاب صوتی یکى از ارزشمندترین کتب فلسفی و اثری تاثیرگذار و قابل‌تامل است. داستان از این قرار است که در یکی از روزهای پاییزی، ویل دورانت، در خانه‌ی خود در حال جمع‌آوری برگ‌ها بود، مرد شیک‌پوش و خوش‌ استایلی نزدیک او آمد و با صدایی آرام گفت: من قصد خودکشی دارم و هیچ دلیلی برای ادامه‌ی زندگی ندارم، شما که فیلسوف هستید می‌توانید دلیل باارزشی برای من بیاورید که این کار را انجام ندهم. دورانت که هم جا خورده بود و هم فرصتی برای تفکر درباره‌ی این موضوع فلسفی نداشت، سرانجام تمام سعی خود را کرد، تا دلیلی برای ادامه‌ی زندگی به مرد بگوید. ابتدا گفت که کاری برای خود پیدا کند تا سرگرم شود، اما مرد کار خوبی داشت، سپس گفت غذای مورد علاقه‌اش را بخورد، اما مرد سیر بود و چندین ایده‌ی دیگر که هیچ‌کدام برای مرد راهگشا نبود.

دورانت تحت تاثیر قرار گرفت و سعی کرد درباره‌ی خودکشی بیشتر تحقیق کند و دریافت که 284142 خودکشی در سال‌های 1905 تا 1930 در ایالات متحده اتفاق افتاده است، او در همان سال نامه‌‌های بسیاری از افرادی که قصد خودکشی داشتند دریافت کرد و در ذهنش این سوال پیش آمد که معنی زندگی چیست؟ آیا پرسشی باارزش‌تر از این در جهان وجود دارد؟

دانشمندان و بزرگان، تلاش‌های بسیاری برای جواب این سوال مهم کرده‌اند. دورانت نامه‌ای را به نگارش درآورد و برای صد نفر ارسال کرد، نامه‌ای مملو از پرسش‌های فلسفی که مهم‌ترین آن معنی زندگی از دیدگاه آن‌ها بود.

پاسخ‌ برخی بزرگان و اندیشمندان جهان درباره‌ی معنا زندگی به ویل دورانت:

- زندگىِ خوب، غایتى است که باید به خاطر خودش آن را دوست داشت و از آن لذت برد. (چارلز بیرد)
- اینکه احساسات را نمى‌توان بیان کرد ضرورتا به این معنى نیست که آن‌ها نادرست‌اند. (ارنست ام. هاپکینز)
- ارزش زندگى در این است که بکوشیم و آن را کمى بیشتر از آنچه اکنون مى‌شناسیم، بشناسیم. (سى. وى. رامان)
- زندگى حتى پشت دیوارهاى زندان، مى‌تواند فوق‌العاده جالب و ارزشمند باشد، به همان اندازه که براى کسانى که در بیرون زندان هستند، چنین است. در این‌جا همه چیز بستگى دارد به ایمانى که انسان به صحت و استوارى فلسفه‌ى خود دارد. (یک زندانى محکوم به حبس ابد)

ویل دورانت را بیشتر بشناسیم:

ویل دورانت نویسنده، مورخ و فیلسوف در سال 1885 در آمریکا چشم به جهان گشود. او جایزه پولیتزر و مدال آزادی را کسب کرده است. از دیگر آثار او می‌توان به کتاب‌های «تاریخ تمدن»، «قهرمانان تاریخ»، «تاریخ فلسفه» و «لذات فلسفه» و... اشاره کرد. دورانت در سال 1981 درگذشت.

جملات برگزیده کتاب صوتی درباره معنی زندگی:

- هیچ کس حق ندارد اعتقاد بورزد، مگر آنکه شاگردىِ شک را کرده باشد.
- هر چیز معنوى وقتى به فروش مى‌رسد یا به نمایشى رنگ و وارنگ بدل مى‌شود، مى‌میرد.
- اگر کسى بخواهد به زندگى خود معنى ببخشد باید هدفى بزرگتر از وجود خودش و پایدارتر از زندگى خودش داشته باشد.
- دین امیدهاى انسان را در جایى مستقر مى‌کند که معرفت هرگز نمى‌تواند به آن دست پیدا کند: یعنى فراسوى قبر.
- ما با واژه‌هایى مانند جهان و حیات، ابدیت و نامتناهى، آغاز و انجام بازى مى‌کنیم. ولى ته دلمان مى‌دانیم که این‌ها فقط علامت جهل‌اند. ما هیچ وقت نخواهیم فهمید که آن‌ها چه معنایى باید داشته باشند.

در قسمتی از کتاب صوتی درباره معنی زندگی می‌شنویم:

پرسیده بودید زندگی برای من چه کرده؟

زندگی به من فرصت‌هایی داده که از خودخواهی طبیعی‌ام فراتر بروم و به چیزهای دیگر توجه کنم. من از این بابت عمیقاً سپاسگزارم. اما این به من ثبات فکری بیشتری بخشیده. میخکوب شدم وقتی اولین بار دیدم (اگوست) کُنت با رضایت خاطر، این سخن را از کتاب اقتدا به مسیح نقل کرد که «نمی‌توانیم امید به فهم داشته باشیم مگر اینکه اول ایمان داشته باشیم.» تعالیم نیومن هم مشابه است. اما تجربۀ زندگی به چه روشنی‌ای نشان می‌دهد که اکنون هم وضع بر همین منوال است. امروز ایمانم و عقلم یکدیگر را متقابلاً تکمیل می‌کنند، و این یعنی صلح و آرامش. می‌دانید؟ به نظرم بعید است که شما به‌تدریج به همین آرامش و اطمینان دست پیدا نکنید، حتی اگر به همین نتیجه‌ها نرسید. نامۀ شما بیانگر ناخرسندیی حادتر از آن است که دوام بیاورد. «ارنست دیمنه»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
16 دقیقه
مقدمه
8 دقیقه
بخش اول: تمنای معنی - فصل اول: یک نامه
4 دقیقه
فصل دوم: مسئله و دین
11 دقیقه
فصل سوم: مسئله و علم
6 دقیقه
فصل چهارم: مسئله و تاریخ
7 دقیقه
فصل پنجم: مسئله و آرمانشهر
11 دقیقه
فصل ششم: خودکشی عقل
53 دقیقه
بخش دوم: اندیشه‌هایی درباره ناخشنودی کنونی ما - فصل هفتم: اهل ادبیات پاسخ می‌دهند
46 دقیقه
فصل هشتم: بازیگران، هنرمندان، دانشمندان، مربیان و رهبران وارد بحث می‌شوند
21 دقیقه
فصل نهم: دیندارها پاسخ می‌دهند
21 دقیقه
فصل دهم: سه زن پاسخ می‌دهند
15 دقیقه
فصل یازدهم: اندیشه‌هایی از زندان
4 دقیقه
فصل دوازدهم: شکاکان سخن می‌گویند
10 دقیقه
بخش سوم: نویسنده پاسخ می‌دهد - فصل سیزدهم: درباره معنی زندگی - بخش اول
36 دقیقه
فصل سیزدهم - بخش دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی درباره معنی زندگی
نویسنده
مترجمشهاب الدین عباسی
راویحمیده کریمی
ناشر چاپیبنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۲۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه صوتی
۷۸۰۰۰ 54600 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی درباره معنی زندگی

Dariush Zolfaghari
۱۳۹۸/۱۲/۹
با سلام
ابتدای مطالعه هستم، بسیار کتاب پر کششی تا اینجای مطالعه بوده است، اما همانطور که دیگر افراد هم اشاره داشته اند، بخش‌های زیادی ناقص است، بدون شک کارشناسان کتابراه می‌بایست قبل از تبلیغ و نشر هر کتاب، بویژه این نوع از کتب که پر از چالش می‌باشد را کنترل و یک بار گوش کنند.
بویژه کتبی که در با
ابتدا مضامینی جذاب و قابل تعمق شروع می‌شود و در پایان یا در دسته بندی کتب ارزشمند قرار می‌گیرد و یا شاید پس از جمع بندی مضامین، نتیجه‌ای معکوس به همراه داشته باشد.
از این منظر، عدم تغییر کیفی و کمی در محتوای کتاب، بسیار پر اهمیت است.
نقص در محتوای فصول آن هم‌ با آرام شدن نریشن به سمت خاموشی... نه قطع یک مرتبه ای، قبل از اینکه یک ایراد دیجیتالی باشد، گویی نوعی اختیار در تدوین بوده است... نمی‌دانم شاید تیزری برای فروش فایل‌های اصلی جایگزین فایل اصلی شده... هرچه هست چون موجب از هم گسیختگی در فرآیند مطالعه می‌گردد، لطفا سریعا رفع عیب گردد.
با تشکر از کلیه مدیران و کارشناسان کتابراه
- پاسخ پشتیبانی کتابراه: کاربر گرامی از مساله پیش آمده پوزش می‌طلبیم. مشکل فایل‌های کتاب رفع شده است.
Siavash Ghezelbash
۱۴۰۱/۹/۱۹
دورانت به صد نفر از هر قشر و طبقه و شغل و جنسیت و غیره نامه مینویسد و از آن‌ها میخواهد به چند پرسش پاسخ دهند از جمله این که معنی زندگی چیست و سرچشمه انرژی و شادمانی آن‌ها در چیست گنجشان در کجا نهفته و تاثیر دین بر زندگیشان چیست به نظر من تقریبا هیچ پاسخی تاثیرگذار نبود به خصوص جواب برنارد شاو که از خیلی مضحک بود زیر بار پاسخ در رفته بود هر چند دورانت پاسخ برنارد شاو را خردمندانه میداند به نظرم فقط پاسخ یک زندانی حبس ابد بی نظیر و از همه پاسخها تاثیرگذار تر بودبه نظرم دورانت باید از ادمهای کف خیابان بیشتر میپرسیداین کتاب تنها از یک منظر خیلی برایم جالب بود و خوشحالم که آن را خواندم تنها به این دلیل که من هم همان پرسش‌های دورانت را از خودم پرسیدم شما هم از خودتان بپرسیدممنونم همراه همیشگیم کتابراه
سعیده رحیمی
۱۳۹۸/۱۲/۸
کتاب فوق العاده‌ای است و حتما توصیه میشه.
من خودم متن کتاب رو هم خریدم که جلوم باشه و هردو رو باهم پیش ببرم که بیشتر بتونم مطالب رو هضم کنم.
ایرادهایی دارد که باید در ویرایش بعدی کتاب صوتی اصلاح شود:
فصل هفتم از دقیقه 10:52 به بعد صدا ندارد.
فصل هشتم هم دقیقا از دقیقه 10:52 به بعد صدا ندارد.
- پاسخ پشتیبانی کتابراه: کاربر گرامی از مساله پیش آمده پوزش می‌طلبیم. مشکل فایل‌های کتاب رفع شده است.
Morteza Nasiri
۱۴۰۱/۴/۱۴
برخی کتابها در دنیا تألیف شده‌اند که از نظر بنده هر شخص کتابخوان نه بلکه هر شخص دارای سواد حتماً باید اون کتاب را بخواند، کتاب صوتی درباره معنی زندگی همون کتابیه که همه باید بخوانندش.
به نظرم در مورد مؤلف کتاب که آقای ویل دورانت هستش نیازی به بحث نیست، چرا! چونکه از افراد باسواد و بزرگوار اگر که
سوال بپرسید اسم ۵ نفر را بگویند که درست زندگی کرده اند، حتماً همه آن افرادی که ازشون سوال شده، اسم ویل دورانت جزو اسامیشون هست، واقعاً ویل دورانت معنی واقعی زندگی رو به درستی درک کرده،
سخن آخر: بعد از خوندن این کتاب قبول خواهید کرد که ویل دورانت معنای واقعی و هدف از زندگی کردن رو درک کرده است.
kaveh kaka
۱۳۹۹/۱/۱۹
سلام. کتاب خیلی جالبی بود. واقعا لذت بردم. جواب برنارد شاو واقعا فوق العاده بود منو یاد خیام نیشاپوری انداخت. بقول خیام:
آنانکه محیط فضل و آداب شدند_ در جمع کمال شمع اصحاب شدند
ره زین شب تاریک نبردند به روز_ گفتند فسانه‌ای و در خواب شدند.
حتما گوش کنید. با آرامش و لبخندی بر لب از حرکت در قایقی که
اسمش رو زندگی گذاشتیم و در رودخانه‌ای که آخرش به آبشار سکون و فنا ختم میشه لذت ببرید. سعی کنید منظره‌های اطراف مخصوصا جنگل , درختها و صدای حرکت آب رو از دست ندید. زیاد وقت نداریم. خوش باشید.
محسن محمدی
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
این کتاب صوتی از نظر صدا پیشه و موسیقی‌های استفاده شده بسیار عالی است. این کتاب به نوعی ثابت میکنه که برای درک معنای زندگی این که چه جایگاهی اجتماعی داشته باشی اهمیت چندانی ندارد چون نویسنده ویل دورانت سراغ انسان‌هایی رفته که گرچه اسمی از خودشون بجا گذاشته‌اند اما درک درستی از زندگی ندارند. تنها تن چند از این افراد از جمله یک زندانی و بخش زنان معنای بهتری برای زندگی میاورند.
اساسا برای درک واقعی زندگی هم به علم هم به هنر و هم به فلسفه نیاز است و فقط با یکی از این‌ها نمیتوان معنای درستی برای زندگی آورد.
حسن کمال زاده
۱۳۹۸/۱۲/۸
سلام، این اثر یکی از بهترین کتابهایی بود که در سال جاری مطالعه کردم؛فقط یک مشکل فنی در نسخه صوتی وجود داشت، در بیشتر فصل‌ها صدای گوینده بعد از چند دقیقه رفته رفته ضعیف و نهایتا قطع می‌شد. حتی چند مرتبه حذف و دانلود مجدد کردم و مشکل برطرف نشد. تسلط گوینده، صدابرداری و موزیک‌های انتخابی خیلی خوب بود. خسته نباشید.
- پاسخ پشتیبانی کتابراه: کاربر گرامی از مساله پیش آمده پوزش می‌طلبیم. مشکل فایل‌های کتاب رفع شده است.
آرش آزاد
۱۳۹۸/۱۲/۱۶
نمونه را گوش کردم به به به به عالی بود آفرین چقدر گوینده‌ها خوب هستند چقدر خوب کارگردانی شده چه موسیقی‌های خوبی آفرین بر شما خدارو شکر که هنوز هنرمند داریم در ادامه باید عرض کنم معنی زندگی شاید وجود آن موسیقی با کلام بهشتی ست که در خاتمه بخش نمونه آورده شد روحم برای لحظه‌ای از تنم جدا شد آفرین به انتخاب چنین آهنگی درود بر شما، مسیر سخت زندگی بقول استاد مرحوم کیارستمی به طعم گیلاسی میارزد همچنین به شنیدن چنین آوایی این کتاب را به همه متفکرین پیشنهاد میکنم ممنونم از شما
فرزانه ابراهیم زاده
۱۴۰۲/۱۱/۲
هر کس یک جور معنی زندگی را تعبیر می‌کند درک معنای زندگی ربطی به جایگاه اجتماعی انسان ندارد انسان‌هایی که جایگاه اجتماعی بالایی داشتند اصلا معنای زندگی را درک نکرده بودند و به نظرشان این سوال درستی نبود. در کل هیچ کس آن طور که باید معنای زندگی را درک نکرده همه از دیدگاه خودشان به زندگی و معنی آن و و نگاه درک می‌کنند. کتاب خوبی بود صدای گوینده هم عالی بود. خیلی ممنونم از همه عوامل تهیه کننده کتاب کتابراه عزیز
احسان حسنی
۱۳۹۹/۳/۱۱
دورانت تحت تأثیر مردی که خودشو می‌کشه بوده حتی خودش هم نمیدونه چرا زندگی میکنه کتاب جوابی به این پرسش نمیده حتی آدم را سردر گم تر می‌کنه
در صورتی که ما با خواند چهار تا شعر از ادبیات خودمون میفهمیمم که چی به چی هست مثل شعر‌های مولانا البته به شخصه شهر معنی زندگی سهراب رو خیلی میپسندم
دوستان به به
نظر بنده کتاب هدفش نزدیک هم نشده و قصه سر درگمی دارد این خود شمایید که هدف رو خواهید فهمید و هدف هم شمایید
عرفان ق
۱۳۹۹/۱/۷
صدای خانم گوینده به شدت! زیبا و ارامش بخشه و چنان با ملاحظه کلمات رو ادا میکنه و به موقع مکث میکنه و حالت جمله رو منتقل میکنه که من یه جا خوابم گرفت و وقتی پاشدم حس عالی‌ای داشتم. کتاب هم یکی از فوق العاده‌ترین کتاب هاییه که ادم میتونه بشنوه و بخونه. مخصوصا بخشی که از زندان هست محشره. این کتاب برای واقعا انگار روزهای قرنطینه‌ی کرونا نوشته شده. آدم پاسخ‌های هوشمندانه‌ای به اساسی‌ترین پرسش‌های زندگی رو پیدا میکنه.
Mohammadmehdi Tohidi
۱۴۰۱/۸/۹
این کتاب با این کلام شیوا منو بسیار احساساتی میکنه، نویسنده کتاب، با خلق این کتاب، با چنین موضوعی... هدیه‌ای بس گرانبها ب دنیا داده.
همه موجودات یه احساس اندوه یا غمی طولانی در درون خود دارند که بنده آن را این نام نهادم: غم دوری از مبدا!
فقط مشتاقم که آیا خوانندگان این کتاب هم بعداز درک این کتاب این حال غریب رو دچار میشن؟
تشکر و سپاس فراوان از کتابراه
S Ab
۱۴۰۱/۵/۵
انتخاب گوینده به همراه صداگذاری باکیفیت واقعا مناسب این کتاب بود، محتوای کتاب هم بسیارخوب بود، شاید خیلی موارد رو بارها شنیده باشیم اما تاکید برای پیدا کردن معنای زندگی خیلی خوب بیان شده، اینکه نباید یه عمری رو به دنبال یه معنای خاص و عجیب غریب باشیم بلکه ممکنه همین جزییات ساده که روزانه باهاشون سروکار داریم و در زندگیمون حضور دارن بهترین معنا باشن برای یه زندگی خوب👌🏻🌱
Jaf Kam
۱۴۰۱/۲/۷
ترکیب وقایع جنگ جهانی و انسانیت را بیان میکند. انسان تا چقدر می‌تواند بی رحم و با شقاوت شود. داستان رفتار نازیها با یهودیان در اردوگاه‌های اجباریست. البته نویسنده بعنوان یک روانشناس تحلیل‌های بسیار جالبی را ارائه میکند. تمدن و پیشرفت علمی و صنعتی نمی‌تواند انسانیت را به همراه داشته باشد. بسیار جالب است و متاسفانه امروز هم موارد مشابهی را در بعضی نقاط جهان شاهد هستیم.
علیرضا خدمتی
۱۴۰۰/۶/۱۳
هرچند به نظر میومد کتاب بخاطر پاره‌ای از موضوعاتی که مطرح میکند تکمیل نباشد و تغییر کرده باشد ولی همچنان پرکشش، تامل برانگیز و خوشایند است، بعضی از پاسخ‌ها بی نهایت دوست داشتنی بود ولی توی هر بخش نکته ایی بود که بشه روش ساعت‌ها فکر کرد.
صدا راوی خوب بود هرچند صدا بسیار آرام بود و در بعضی موارد نامفهوم ولی درکل قابل قبول بود، و ترجمه و روایت روانی داشت
مشاهده همه نظرات 162

راهنمای مطالعه کتاب صوتی درباره معنی زندگی

برای دریافت کتاب صوتی درباره معنی زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.