معرفی و دانلود کتاب صوتی رفتارهای پسندیده و ناپسند در کودکان و نوجوانان

عکس جلد کتاب صوتی رفتارهای پسندیده و ناپسند در کودکان و نوجوانان
قیمت:
۴۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی رفتارهای پسندیده و ناپسند در کودکان و نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی رفتارهای پسندیده و ناپسند در کودکان و نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی رفتارهای پسندیده و ناپسند در کودکان و نوجوانان

احمد پدرام در کتاب صوتی رفتارهای پسندیده و ناپسند در کودکان و نوجوانان، مجموعه‌ای از نکات و اصول تربیتی را گردآوری کرده است که هر پدر و مادری برای تربیت مناسب فرزندش به آن‌ها نیاز خواهد داشت. مسائل و موضوعات متعددی از جمله مشکلات درسی، شب‌ادراری و ناخن جویدن در این کتاب مورد بررسی قرار می‌گیرد و راهکارهای علمی و به‌روزی برای هر کدام توصیه می‌شود.

درباره‌ی کتاب صوتی رفتارهای پسندیده و ناپسند در کودکان و نوجوانان

اکثر جنبه‌های رفتار و احساسات انسان‌ها، وابسته به تربیت هستند. ارزش‌ها، باور‌ها، رفتارهای اجتماعی و شیوه‌ی فکر کردن افراد، همه ریشه در تربیت دوران کودکی و نوجوانی دارند؛ و طبیعتاً اکثرِ بارِ این تربیت، بر دوش پدر و مادر است. بااین‌حال، هر کودک و هر نوجوانی شاخصه‌های ویژه‌ی خود را دارد و تربیت متفاوتی را می‌طلبد و تقریباً هیچ آموزش رسمی و غیررسمی‌ای به پدر و مادرها در زمینه‌ی نحوه‌ی تربیت داده نمی‌شود. به همین علت است که علم روان‌شناسی هر روز در حال پیدا کردن روش‌های تربیتی جدید و بهتر است تا پدران و مادران بهتر بتوانند به تربیت فرزندان‌شان بپردازند. کتاب صوتی رفتار‌های پسندیده و ناپسند در کودکان و نوجوانان، نوشته‌ی احمد پدرام، چکیده‌ای از یافته‌های علم روان‌شناسی در زمینه‌ی تربیت کودکان و نوجوانان است.

احمد پدرام با بهره‌گیری از تجربه‌ی سال‌ها کار درمانی و مشاوره، در فصل‌های اول کتاب صوتی رفتارهای پسندیده و ناپسند در کودکان و نوجوانان، شیوه‌های تربیتی متفاوت را برای والدین معرفی می‌کند و پس از آن شاخص‌های رشدی مرتبط با کودکان و نوجوانان را مورد بررسی قرار می‌دهد. او پس از این، رفتارهای پسندیده و ناپسندی را که کودکان و نوجوان دارند نشان می‌دهد. سپس در هر فصل به یک مشکل رفتاری خاص می‌پردازد. اولین مسئله‌ای که توسط او مورد بررسی قرار می‌گیرد، مشکلات درسی در کودکان و نوجوانان است. احمد پدرام عوامل و علل متعددی را برای مشکلات درسی کودکان بر می‌شمارد و راهکارهای مناسبی را در برابر والدین قرار می‌دهد.

مشکلات ارتباطی کودکان و نوجوانان، از جمله روابط بین خواهر و برادرها و همینطور روابطی که فرزندان با دوستان‌شان برقرار می‌کنند در فصل‌های دیگری از کتاب صوتی رفتارهای پسندیده و ناپسند در کودکان و نوجوانان مورد مطالعه قرار می‌گیرند. در این بخش، مسائلی چون حسادت و یا گوشه‌گیری کودکان به تفصیل بررسی می‌شوند و احمد پدرام والدین را با استراتژی‌ها و روش‌های تربیتی مناسب در این زمینه آشنا می‌کند.

بسیاری از فصل‌های کتاب رفتارهای پسندیده و ناپسند در کودکان و نوجوانان، نکات مهم و درخور توجهی، هم برای خانواده‌ها و هم برای درمانگران حوزه‌ی کودک و نوجوان در بر دارد. از آن جمله می‌توان به فصل‌هایی که به «مرگ و سوگواری» و «طلاق و ارتباط با ناپدری و نامادری» می‌پردازند اشاره کرد. در این دو فصل، احمد پدرام دانش و تجربه‌ی وسیع خود در رابطه با مسائل مرتبط با کودکان را نشان می‌دهد و مخاطب را با کمک مطالب علمی و تجربه‌های درمانی‌اش، آگاه می‌سازد.

کتاب صوتی رفتارهای پسندیده و ناپسند در کودکان و نوجوانان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر دغدغه‌ی تربیت درست و صحیح فرزندان خود را دارید و می‌خواهید با روش‌های تربیتی مناسب آشنا شوید، شنیدن کتاب صوتی رفتارهای پسندیده و ناپسند در کودکان و نوجوانان به شما توصیه می‌شود.

با احمد پدرام بیشتر آشنا شویم

احمد پدرام (متولد 1335) روان‌شناس و نویسنده‌ی ایرانی‌ست. او مدرک کارشناسی خود در رشته‌ی روان‌شناسی را در سال 1358 و با گرایش مشاوره از دانشگاه تهران کسب کرد و سپس دوره‌ی کارشناسی ارشد و دکتری خود را در انستیتو روان‌پزشکی تهران و دانشگاه پیام نور به اتمام رساند. احمد پدرام سال‌ها در بخش روان‌پزشکی بیمارستان‌های مختلف خدمات روان‌شناختی ارائه کرده است و همین‌طور، کتاب‌ها و مقالات متعددی را نیز نوشته است. او در سال 1393 انتشارات ترانه‌ی پدرام را تأسیس کرد.

از میان آثار این نویسنده می‌توان به کتاب‌های «آنچه پدر و مادر باید درباره اعتماد به نفس فرزند خود بدانند»، «من نمرده‌ام» و «در به در به دنبال شادی» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی رفتارهای پسندیده و ناپسند در کودکان و نوجوانان می‌شنویم

بسیاری از والدین، خاطره‌ی تجربه‌ی شب‌ادراری فرزند اول خود را پس از تولد فرزند دوم به یاد دارند. با این رفتار آزاردهنده، چگونه برخورد شده است؟ چه خاطراتی از آن دوره وجود دارد؟ بعضی پدر و مادرها از لجبازی فرزند خود شاکی هستند؛ بعضی از مادران از پاسخ‌گویی به مشکلات درسی نوجوان خود عاجز هستند؛ بعضی از خودسری فرزند شاکی هستند و بعضی نگران کم‌رویی پسر یا دخترشان هستند. درماندگی از اینکه چگونه رفتارهای پسندیده را در فرزندان خود شکل دهیم و یا رفتارهای ناپسند را در فرزندان خود خاموش سازیم، احساس آزاردهنده‌ای است. گاه فرزندان ما رفتارهای درست را نمی‌دانند و گاه به دلیل اینکه نتوانستند به طور مستقیم و مناسب توجه ما را به خود جلب کنند، خواسته و گاه ناخودآگاه به رفتارهای منفی و گاه ناشایست دست می‌زنند تا مورد توجه قرار گیرند. این رفتار‌ها، نه فقط در منزل، که بیرون از خانه نیز مشکل‌ساز بوده و برای فرزند و خانواده دردسرآفرین است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
8 دقیقه
معرفی و مقدمه
12 دقیقه
فصل اول: پدر و مادرها و شیوه‌های تربیتی
13 دقیقه
فصل دوم: بارداری و شوق مادرشدن
31 دقیقه
فصل سوم: شاخص‌های رشد
26 دقیقه
فصل چهارم: رفتار پسندیده و رفتار ناپسند - قسمت اول
29 دقیقه
فصل چهارم: رفتار پسندیده و رفتار ناپسند - قسمت دوم
23 دقیقه
فصل پنجم: فرزندان ما و نیازهایشان
32 دقیقه
فصل ششم: مشکلات درسی و علل آن
32 دقیقه
فصل هفتم: روابط خواهر و برادرها
19 دقیقه
فصل هشتم: خلاقیت و تخیل
37 دقیقه
فصل نهم: دوستی و دوست‌یابی
15 دقیقه
فصل دهم: لجبازی
12 دقیقه
فصل یازدهم: شب ادراری
8 دقیقه
فصل دوازدهم: لکنت زبان
9 دقیقه
فصل سیزدهم: اضطراب جدایی
11 دقیقه
فصل چهاردهم: بیش‌فعالی
10 دقیقه
فصل پانزدهم: مفهوم مرگ و سوگواری در کودکان
11 دقیقه
فصل شانزدهم: کودک‌آزاری
28 دقیقه
فصل هفدهم: طلاق و رابطه های نامادری و ناپدری
26 دقیقه
فصل هجدهم: مکیدن انگشت و ناخن جویدن
8 دقیقه
فصل نوزدهم: تیک و دندان قروچه
10 دقیقه
فصل بیستم: پرخاشگری
12 دقیقه
فصل بیست و یکم: فرزند قرنطینه یا فرزند واکسینه شده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی رفتارهای پسندیده و ناپسند در کودکان و نوجوانان
نویسنده
راویویکتوریا براری
ناشر چاپیانتشارات خانه‌ی رود
ناشر صوتیانتشارات ترانه پدرام
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی رفتارهای پسندیده و ناپسند در کودکان و نوجوانان

برای دریافت کتاب صوتی رفتارهای پسندیده و ناپسند در کودکان و نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.