معرفی و دانلود کتاب صوتی روانشناسی در کار و سازمان‌ها

عکس جلد کتاب صوتی روانشناسی در کار و سازمان‌ها
قیمت:
۵۲,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی روانشناسی در کار و سازمان‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی روانشناسی در کار و سازمان‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی روانشناسی در کار و سازمان‌ها

کتاب صوتی روانشناسی در کار و سازمان‌ها نوشته‌ی کلود لوموان، مروری تخصصی بر کارکردِ مباحث روان‌شناختی در کار سازمانی و اداری است. نویسنده در این کتاب، افراد را نه به صورت مستقل، بلکه به عنوان جزئی از یک کل بزرگ‌تر -کلی نظیر یک سازمان- بررسی می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی روان‌شناسی در کار و سازمان‌ها

کار کردن برای انسان‌ها از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای در زندگی برخوردار است. کار نه تنها به وجود انسان معنا می‌دهد، بلکه بخش عمده‌ای از زمان مفیدش در زندگی را به خود اختصاص می‌دهد. فعالیت در محیط کار همان‌طور که می‌تواند استعدادهای انسان را شکوفا کرده و او را به دستاورهای ارزشمند برساند، می‌تواند فشار و استرسی زیادی را هم به او تحمیل نماید و او را تماماً فرسوده کند. از این رو پرداختن به روان‌شناسی در محل کار، یکی از ضرورت‌های حرفه‌ای این حوزه محسوب می‌شود.

کتاب روان‌شناسی در کار و سازمان‌ها (Industrial and organizational psychology) نوشته‌ی کلود لوموان (claude lemoine)، از جمله کتاب‌های روان‌شناسی کار در بازار ایران است که به این مقوله دید متفاوتی دارد. اکثر کتاب‌های این حوزه از منابع انگلیسی‌زبان و به ویژه آمریکایی ترجمه شده‌اند اما این کتاب که محصول کار یک استاد روان‌شناسی فرانسوی است، از زاویه دید یک فرهنگ متفاوت به این موضوع نگاه می‌کند. داشتن دید جامع به چنین موضوعی که از اهمیتی حیاتی در موفقیت افراد و سازمان‌ها برخوردار است، می‌تواند در هدایت بهتر نیروی انسانی تأثیر چشم‌گیری داشته باشد.

روان‌شناسی در کار برخلاف آنچه از اسمش استنباط می‌شود از بالا بردن بهره‌وری کارکنان و تحمیل بار کاری بیشتر به آن‌ها صحبت نمی‌کند؛ در حقیقت هدف این حوزه از روان‌شناسی این است که افراد را در محیط کار و به صورت بازتابی از کنش‌ها و واکنش‌های حادث‌شده در این فضا بررسی کند، و در عین حال تلاش کند تا با بالا بردن سلامت روان کارکنان، کیفیت زندگی آنان را بهبود بخشد. با این دیدگاه به منابع انسانی به چشم شیء یا منبع انرژی سازمان نگاه نمی‌شود، بلکه آن‌ها را افرادی ارزشمند، باهمت و قابل احترام که توانایی ارتقاء جایگاه سازمان به وسیله‌ی شکوفایی خودشان را دارند، می‌بینند. پس روان‌شناسی کار به دنبال این نیست تا افراد کار بیشتری برای سازمان انجام دهند، بلکه به دنبال مهیا کردن شرایط رشد فردی است تا پیشرفت فنی و انسانی را با هم برای افراد فراهم آورد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی روانشناسی در کار و سازمان‌ها

کتاب صوتی روان‌شناسی در کار و سازمان‌ها با تلاش افشین رباطی به فارسی ترجمه شده، گویندگی آن به عهده‌ی کامبیز خلیلی بوده و نشر صوتی جیحون و انتشارات آسمان نیلگون نیز ناشران آن هستند.

کتاب صوتی روان‌شناسی در کار و سازمان‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای دانشجویان رشته‌ی روان‌شناسی و مدیریت، و مسئولان منابع انسانی مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی روانشناسی در کار و سازمان‌ها می‌شنویم

یکی از تغییرات سازمانی که مربوط به کارکنان می‌شود، به اجرا گذاشتن منطق صلاحیت‌ها می‌باشد. یعنی به جای تعریف شغل توسط پست کاری، فراتر رفته و به مدیریت صلاحیت‌ها به نسبت درخواست و تقاضای تولید می‌رسیم. مزایای این حالت به این گونه است که فرد دیگر وابسته به یک پست کاری نیست، ولی در عوض شغلی متنوع در میان اکیپ کاری خود با هدفی مشخص خواهد داشت. ولی اِشکال از آنجا پدیدار می‌شود که کیفیت انعطاف‌پذیری فرد روشن نبوده و نیز تعریف واضح و روشنی از صلاحیت‌ها نداشته باشیم. دیگر اینکه ملاک صلاحیت‌ها تنها مدارک تحصیلی افراد نیست، بلکه به توان و قابلیت افراد برای حل مشکلات بستگی دارد. این موضوع باعث بروز مشکل می‌شود، چرا که افراد باید در شرایط کاری قرار بگیرند تا پس از انجام وظایفشان بتوانیم به توان و قابلیت آن‌ها پی ببریم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
1 دقیقه
متن پشت جلد
2 دقیقه
مقدمه‌ی مترجم
1 دقیقه
درباره‌ی نویسنده
3 دقیقه
پیشگفتار
18 دقیقه
فصل اول: فرد و کار
6 دقیقه
فصل اول ـ قسمت دوم
11 دقیقه
فصل اول ـ قسمت سوم
10 دقیقه
فصل دوم: کارکنان در سازمان
9 دقیقه
فصل دوم ـ قسمت دوم
14 دقیقه
فصل دوم ـ قسمت سوم
7 دقیقه
فصل دوم ـ قسمت چهارم
17 دقیقه
فصل سوم: شرایط کاری
14 دقیقه
فصل سوم ـ قسمت دوم
9 دقیقه
فصل چهارم: راه‌های پیشرفت اخیر و مشکلات نوین
10 دقیقه
فصل چهارم ـ قسمت دوم
12 دقیقه
فصل پنجم: مشاوره و مداخله
10 دقیقه
فصل پنجم ـ قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی روانشناسی در کار و سازمان‌ها
نویسنده
مترجمافشین رباطی
راویکامبیز خلیلی
ناشر چاپیانتشارات آسمان نیلگون
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۳۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی اقتصاد و مدیریت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی روانشناسی در کار و سازمان‌ها

برای دریافت کتاب صوتی روانشناسی در کار و سازمان‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.