معرفی و دانلود کتاب صوتی روانشناسی هنر - شماره‌ی اول

عکس جلد کتاب صوتی روانشناسی هنر - شماره‌ی اول
قیمت:
۷۹,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی روانشناسی هنر - شماره‌ی اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی روانشناسی هنر - شماره‌ی اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی روانشناسی هنر - شماره‌ی اول

کتاب روانشناسی هنر - شماره‌ی اول شامل 25 مقاله به زبان تخصصی اما ساده است که سؤالات و دغدغه‌های شما را در حوزه‌ی روانشناسی هنر برطرف می‌کند. در این کتابماه به موضوعات جذاب و کاربردی روانشناسی هنر مانند هنردرمانی، تأثیر هنر بر سطح اضطراب، نحوه‌‌ی آفرینش هنری و... پرداخته می‌شود.

درباره‌ی کتاب صوتی روانشناسی هنر - شماره‌ی اول

آیا تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که چرا به هنر نیاز داریم؟ چرا افرادی هنرمند هستند و آثار هنری بی‌شماری خلق می‌کنند؛ اما اشخاصی در آفرینش هنری نقشی ندارند؟ اصلاً هنر چه تأثیری بر مغز شما دارد؟ پژوهشگران در طول‌ سال‌ها تحقیق، پاسخ‌های بسیاری به این سؤالات داده‌اند. یکی از شاخه‌های روانشناسی با نام روانشناسی هنر، برای پیدا کردن پاسخ این سؤالات و بسیاری پرسش دیگر به وجود آمده. روانشناسی هنر یعنی درک و شناخت ویژگی‌های هنر، نحوه‌ی آفرینش هنری و تأثیر هنر بر انسان. در کتاب صوتی روانشناسی هنر - شماره‌ی اول، مفاهیمی این‌چنینی بررسی می‌شوند.

متفکران و فیلسوفان از ارسطو گرفته تا عصر حاضر، درباره‌ی رابطه‌ی بین هنر و روانشناسی کنجکاو بوده‌اند. آن‌ها فهمیده‌اند که این دو برای یکدیگر مفید هستند و همیشه در کنار هم قرار می‌گیرند. علاوه بر فیلسوفان، روانشناسان نیز به هنر و تأثیر آن، توجهی ویژه دارند. هنردرمانی نوعی درمان است که در آن بدون حرف زدن و فقط با خلق یک اثر هنری، افکار خود را به روان‌درمانگر نشان می‌دهید. در این نوع روان‌درمانی، فرد از بخش‌های خلاقه‌ی مغزش استفاده می‌کند تا به بخشی از ناخودآگاه خود دست پیدا کند. در یکی از مقالات کتاب روانشناسی هنر - شماره‌ی اول درباره‌ی تأثیر هنردرمانی و موسیقی‌درمانی بر بهبود سوءمصرف مواد توضیح داده می‌شود.

راه‌های زیادی برای خلق هنر وجود دارد. نقاشی، نویسندگی، مجسمه‌سازی، فیلم‌سازی، عکاسی، طراحی، آهنگسازی و... تنها چند نمونه از کارهایی هستند که نام هنر بر آن‌ها اطلاق می شود. شما در هنگام خلق هر اثری، ناخودآگاه خود را بهتر درک می‌کنید. حتی ممکن است با دیدن یک فیلم یا یک تابلوی نقاشی، حسی در درونتان بیدار شود که قبلاً برایتان ناشناخته بوده. پس هنر بیش از هر چیزی به شما کمک می‌کند خودتان را بهتر بشناسید. فروید و یونگ،‌ هر دو روانشناسانی بودند که به تأثیر هنر بر روان انسان باور داشتند. آثار این روانشناسان، گواهی است برای این موضوع. در یکی دیگر از مقالات کتاب روانشناسی هنر - شماره‌ی اول، به یونگ، نمادها و کارکرد متعالی پرداخته می‌شود.

دکتر علی شمیسا که دکتری تخصصی روانشناسی دارد و کتاب‌های زیادی در این حوزه نوشته، سردبیر مجموعه‌ی کتابماه روانشناسی جامعه است که هر ماه،‌ کتابی با موضوع روانشناسی منتشر می‌کند. این کتاب‌ها مجموعه‌ای از مقالات نویسندگان غالباً انگلیسی‌زبان هستند که محمدحسین سامانی‌پور آن‌ها را به زبان فارسی برگردانده است. 25 مقاله‌ی کتاب صوتی روانشناسی هنر - شماره اول به‌روز و علمی هستند که در آن مفاهیم پایه‌ی هنر و روان‌شناسی واکاوی می‌شوند.

کتاب صوتی روانشناسی هنر - شماره‌ی اول را با صدای اعظم فراهانی، سیامک صانعی، الهام نقوی، مبینا فلاح‌زاده، سمیه حسینی و فاطمه عرب بشنوید.

کتاب روانشناسی هنر - شماره اول برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن کتاب صوتی روانشناسی هنر - شماره‌ی اول را به هنرجویان و اهل هنر، مشاوران و روانشناسان علاقه‌مند به مفاهیم هنردرمانی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی روانشناسی هنر - شماره‌ی اول می‌شنویم

چهار سال قبل از همه‌گیری کووید 19 سازمان بهداشت جهانی گزارش داد که از هر 5 نفر یک نفر افسردگی یا اضطراب را تجربه می‌کند. یک نظرسنجی در کانادا که در سال 2018 انجام شد، نشان داد که 41 درصد از کانادایی‌ها دچار اضطراب هستند و حدود یک‌سوم آن‌ها تشخیص اختلال اضطرابی دارند یا برای درمان اضطراب داروهای ضدافسردگی مصرف می‌کنند. اختلالات اضطرابی شامل ترس، به‌عنوان پاسخی به یک تهدید جسمی یا محیطی واقعی یا فرضی است. آن‌ها از نظر فیزیکی با تنش عضلانی یا هشیاری برای آمادگی در برابر خطرات آینده مرتبط هستند.

در عمل هنردرمانی، هنرسازی مانند نقاشی، طراحی، مجسمه‌سازی، مدل‌سازی گِل به‌عنوان فرصتی برای بیان تخیلی، واقعی یا خودانگیخته در نظر گرفته می‌شود. تجربه‌ای که در طول زمان می‌تواند منجر به رضایت شخصی، بازیابی عاطفی و تحول شود. فاصله‌گیری روان‌شناختی از یک احساس در حین خلق هنر ممکن است تنظیم شناختی احساسات را با توسعه‌ی درک فراشناختی از تجربیات بهبود ببخشد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
33 دقیقه
مقاله‌ی اول تا پنجم
33 دقیقه
مقاله‌ی ششم تا دهم
34 دقیقه
مقاله‌ی یازدهم تا پانزدهم
34 دقیقه
مقاله‌ی شانزدهم تا بیستم
44 دقیقه
مقاله‌ی بیست‌ویکم تا بیست‌وپنجم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی روانشناسی هنر - شماره‌ی اول
نویسنده
مترجممحمدحسین سامانی پور
راویاعظم فراهانی، سیامک صانعی، الهام نقوی، مبینا فلاح زاده، سمیه حسینی، فاطمه عرب
ناشر صوتیانتشارات روانشناسی جامعه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۵۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های هنری
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی روانشناسی هنر - شماره‌ی اول

برای دریافت کتاب صوتی روانشناسی هنر - شماره‌ی اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.