معرفی و دانلود کتاب صوتی روانشناسی خرد - شماره‌ی اول: خردمندانه زیستن در زندگی مدرن

برای دانلود قانونی کتاب صوتی روانشناسی خرد - شماره‌ی اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی روانشناسی خرد - شماره‌ی اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی روانشناسی خرد - شماره‌ی اول: خردمندانه زیستن در زندگی مدرن

کتاب صوتی روانشناسی خرد - شماره‌ی اول که شامل مجموعه‌ای از مقالات می‌باشد، به همت محمدحسین سامانی‌پور ترجمه و گردآوری شده است. در این کتاب مطالبی حول مفهوم خِرَد و نحوه‌ی به‌کارگیری آن در زندگی مدرن امروزه را خواهیم شنید.

درباره‌ی کتاب صوتی روان‌شناسی خرد - شماره‌ی اول

کتاب صوتی روان‌شناسی خرد - شماره‌ی اول که از مجموعه‌ی کتابماه صوتی نشر روان‌شناسی جامعه است، مقالاتی را از اساتید و بزرگان دنیای روان‌شناسی در باب خرد و خردمندی گردآوری کرده و به مخاطب عرضه کرده. ویژگی این کتاب‌ها در این است که مقالات علمی را با زبانی تخصصی، اما ساده و شیوا، برای علاقه‌مندان روایت می‌کنند و از این رهگذر، مجالی برای بالا بردن اطلاعات در کوتاه‌ترین زمان فراهم می‌کنند. محتوای مقالات نیز به شکلی دقیق و اصولی انتخاب شده تا مطالب در گذر زمان، اهمیت و جان‌مایه‌شان را از دست ندهند و اصطلاحاً تاریخ انقضا نداشته باشند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی روانشناسی خرد - شماره‌ی اول

کتاب صوتی روان‌شناسی خرد - شماره‌ی اول به بررسی و واکاوی مفاهیم پایه‌ی روان‌شناسی خرد می‌پردازد. در این کتاب می‌شنویم که مفهوم خرد، اصولاً هم‌تراز با معنای عقل و دانش در نظر گرفته نمی‌شود. در زندگی روزمره، بسیار انسان‌های عاقل دیده‌ایم که از خلاقیت و هوش بالایی برخوردار بوده‌اند، اما لزوماً انسان‌های خردمندی شناخته نمی‌شدند. خردمند بودن فراتر از داشتن هوش و استعداد است و به نوعی، پا در قلمروی اخلاقیات نهاده است. فرد خردمند در سبک زندگی و تصمیم‌گیری‌های روزانه، تنها به سود خود یا هم‌کیشان و کسانی که با او منافع مشترک دارند فکر نمی‌کند، بلکه سعی می‌کند همه‌ی انسان‌ها را فارغ از تفاوتشان، در این نفع شریک کند و همه را برابر بداند.

کتاب صوتی روان‌شناسی خرد - شماره‌ی اول از مفهوم شبه خرد نیز سخن به میان می‌آورد و این مسئله را خاطرنشان می‌شود که در این رفتار، تنها طیف محدودی از خیر و صلاح عمومی وجود دارد. ممکن است فرد خود را عاقل و خردمند بداند، ولی این خصیصه را تنها در برخورد با کسانی که در سبک زندگی و طرز فکر با او شباهت دارند به کار گیرد. خرد ظاهری نیز در همین دسته قرار می‌گیرد؛ رفتاری که بر مبنای آن فرد بر اساس شخصیت کاریزماتیک یا موقعیتی که دارد، عاقل و خردمند شناخته می‌شود.

کتاب صوتی روان‌شناسی خرد - شماره‌ی اول اثری از گروه نویسندگان است که با تلاش محمدحسین سامانی‌پور به فارسی ترجمه شده. نشر صوتی روان‌شناسی جامعه این کتاب را منتشر کرده و شما آن را با صدای مهرشاد نادری، بهمن یحیی‌زاده، اعظم فراهانی، مبینا فلاح‌زاده، عسل جعفری و مهتاب احمدی می‌شنوید.

کتاب صوتی روان‌شناسی خرد - شماره‌ی اول برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید مفهوم خرد را با دیدی روان‌شناسانه بررسی کنید، شنیدن این کتاب صوتی را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب صوتی روانشناسی خرد - شماره‌ی اول: خردمندانه زیستن در زندگی مدرن می‌شنویم

اجازه بدید با این پرسش شروع کنیم: چرا یافتن هوش و خلاقیت در دنیای امروزی آسان‌تر از یافتن خرد است؟ می‌توان به راحتی به رهبران باهوش فکر کرد و تقریباً به راحتی به رهبران خلاق فکر کرد اما به سختی می‌توان رهبران خردمند را به یاد آورد. اساساً دلایل را باید از گزینه‌های دیگری غیر از خود خرد جستجو کرد. خرد می‌تواند در خارج از خود یا می‌تواند در مورد خود اعمال شود. یعنی خرد زمانی کاملاً متفاوت است که در خارج از حیطه‌ی خود و در کنش‌ها و روابط اعمال شود. همین‌طور خرد می‌تواند کاملاً مختص به حیطه‌ی خود باشد که نمونه‌ی بارز آن خرد شخصی است. نمونه‌ای از خرد خارج از خود، رفتار و عکس‌العمل نسبت به دیگران است، به گونه‌ای که می‌خواهید مانند خودتان با شما رفتار کنند. نمونه‌ای از خرد شخصی این است که تشخیص دهید اگر در حال مطالعه‌ی ماهیت خرد هستید اما هنوز در خود غرور و خودخواهی می‌بینید باید سعی کنید این تمایلات را کنترل کنید، زیرا اگر خانواده و دوستان از آن‌ها مطلع شوند احتمالاً به اعتبار و شخصیت شما خدشه وارد می‌شود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
34 دقیقه
قسمت یک
36 دقیقه
قسمت دو
34 دقیقه
قسمت سه
34 دقیقه
قسمت چهار
31 دقیقه
قسمت پنج

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی روانشناسی خرد - شماره‌ی اول: خردمندانه زیستن در زندگی مدرن
نویسنده
مترجممحمدحسین سامانی پور
راویمهرشاد نادری، بهمن یحیی زاده، اعظم فراهانی، مبینا فلاح زاده، عسل جعفری، مهتاب احمدی
ناشر صوتیانتشارات روانشناسی جامعه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۴۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی روانشناسی خرد - شماره‌ی اول

برای دریافت کتاب صوتی روانشناسی خرد - شماره‌ی اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.