معرفی و دانلود کتاب صوتی زمستان در ماه جولای

عکس جلد کتاب صوتی زمستان در ماه جولای
قیمت:
65000 تومان - 6.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زمستان در ماه جولای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زمستان در ماه جولای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی زمستان در ماه جولای

کتاب صوتی زمستان در ماه جولای نوشتهٔ برنده جایزه نوبل ادبیات، دوریس لسینگ است که شامل هفت داستان کوتاه می‌شود و مضمون همه آن‌ها مشکلات مردم ساکن در روستاهای قاره آفریقا، زورگویی‌های سفیدپوست‌ها بر آن‌ها و تبعیض‌های نژادی است.

درباره کتاب صوتی زمستان در ماه جولای:

آثار زیادی در رابطه با تبعیض نژادی و سختی‌هایی که سیاه‌پوستان در قارهٔ آفریقا متحمل می‌شدند، نوشته شده است. دوریس لسینگ یکی از نویسندگانی است که این موضوع را دغدغهٔ اصلی خود در نوشتن قرار داد و بیشتر آثاری که به رشته تحریر درآورد ناشی از این نوع تفکر هستند. کتاب زمستان در ماه جولای (Winter in July) دارای هفت داستان کوتاه است که مکان رخ‌دادن همگی آن‌ها در جنوب زیمبابوه است.

نویسنده که خود بیش از سی‌سال از عمرش را در جنوب زیمبابوه گذرانده است، دغدغه‌های مردم ساکن این کشور را به‌خوبی می‌داند. او این مجموعه داستان را در سال 1964 به انتشار رساند و در آن درمورد موضوعاتی همچون خشونت علیه کودکان در آفریقای جنوبی صحبت کرد. در آن زمان یک دولت اقلیت سفیدپوست به اکثریت سیاه‌پوستان در جنوب رودزیا حکمرانی می‌کرد و انواع زورگویی‌ها را بر آن‌ها اعمال می‌داشت.

مکان رخ‌دادن همهٔ داستان‌های این کتاب در روستا است. روستایی که در آن افراد سیاه‌پوست بومی به‌عنوان نیروی انسانی، نیازهای زندگی مهاجران سفیدپوست آن منطقه را تأمین می‌کنند. آن‌ها مرتباً توسط اربابان سفیدپوست‌شان مجازات می‌شوند و مورد آزار آن‌ها قرار می‌گیرند. درواقع نویسنده به‌خوبی در این داستان‌ها توانسته مشکلات زندگی آفریقایی‌ها را ترسیم کند.

داستان‌های موجود در کتاب صوتی زمستان در ماه جولای شامل «کلبهٔ دیگر»، «دردسر»، «خانواده دوت به کلوف گرنج می‌آیند»، «تمبی کوچولو»، «مکان جان پیره»، «جرج پلنگ کش» و «زمستان در ماه جولای» می‌شوند.

کتاب صوتی زمستان در ماه جولای به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به داستان‌های مربوط به نژادپرستی و تبعیض نژادی علاقه دارید، شنیدن این مجموعه داستان برایتان لذت‌بخش خواهد بود.

دوریس لسینگ را بیشتر بشناسیم:

این نویسنده صوفی و فمنیست انگلیسی در سال 1919 در کرمانشاه ایران به دنیا آمد. او در سال 2007 موفق به دریافت جایزه نوبل ادبیات شد و یازدهمین زن و پیرترین شخص دریافت‌کننده نوبل ادبیات نام گرفت. دوریس لسینگ (Doris Lessing) با سه رویکرد داستان‌نویسی را ادامه داد: «تم کمونیستی» که در آن به شکل رادیکال درباره موضوعات اجتماعی قلم می‌زد، «تم روان‌شناسانه» و «تم صوفیانه».

اولین کتاب از سری کتاب‌های علمی - تخیلی و صوفی‌گرایانه وی «شکسته» نام داشت. لسینگ در آثار خود بیشتر درباره آفریقای زیر سلطه بریتانیا و بدبختی‌های ساکنان بومی نوشته است. از دیگر آثار این نویسنده برجسته می‌توان به «فرزند پنجم»، «معجزه فروشی نیست»، «شیرین‌ترین رؤیاها» و «خاطرات یک بازمانده» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی زمستان در ماه جولای می‌شنویم:

مردم بخش که بیشترشان کشاورزانی سخت، پیگیر و مصمم بودند که در زمین‌هایشان زندگی کنند و همان جا نیز بمیرند به وجود گونه‌ای معین از اشخاص خو گرفته بودند که کشتزاری را می‌خریدند، مدتی با هیجانی کولی‌وار در آنجا می‌ماندند. اما همواره نگاهی نیز به جاذبه‌های نزدیک‌ترین شهر داشتند. آنگاه پس از یک سال یا چیزی نزدیک به آن، بخش را ترک می‌کردند و احساسی حاکی از شکست بهت‌آور و ویرانی ناگوارتر از حد معمول در خاطرشان می‌ماند.

از این رو که جز میلی کولی‌وار به خانهٔ رعیتی، احشام و زمینشان احساسی در دل نداشتند. به‌زودی معلوم شد که خانوادهٔ سینکلر به رقم ابراز عشقشان به زمین و آسودگی که در زندگی ساده‌شان احساس می‌کنند و شاید هم به سبب آن ازاین‌گونه افرادند. درک سینکلرها از مفهوم سادگی با همسایگان‌شان فرق می‌کرد. آن‌ها مسحور بعد فاصله، احساس می‌کردند می‌توان همسایگان را بر اساس معیارهای بسیار مثبت سنجید.

اما اگر به‌اندازه کافی به آن‌ها نزدیک می‌شدند، زندگی‌شان را به‌گونه‌ای ناگوار بغرنج می‌ساختند. سینکلرها زمین جان پیله را خریده بودند. مکانی ناخوشایند که بخت آن برای داشتن صاحبی همیشگی از سگی ناآرام بیشتر نبود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه یک
نمونه دو
27 دقیقه
کلبه‌ی دیگر / بخش یک
19 دقیقه
کلبه‌ی دیگر / بخش دو
14 دقیقه
کلبه‌ی دیگر / بخش سه
20 دقیقه
کلبه‌ی دیگر / بخش چهار
11 دقیقه
دردسر / بخش یک
13 دقیقه
دردسر / بخش دو
13 دقیقه
خانواده دوت به کلوف گرنج می‌آیند / بخش یک
23 دقیقه
خانواده دوت به کلوف گرنج می‌آیند / بخش دو
27 دقیقه
خانواده دوت به کلوف گرنج می‌آیند / بخش سه
34 دقیقه
خانواده دوت به کلوف گرنج می‌آیند / بخش چهار
27 دقیقه
تمبی کوچولو / بخش یک
31 دقیقه
تمبی کوچولو / بخش دو
28 دقیقه
تمبی کوچولو / بخش سه
19 دقیقه
مکان جان پیره / بخش یک
25 دقیقه
مکان جان پیره / بخش دو
21 دقیقه
مکان جان پیره / بخش سه
30 دقیقه
مکان جان پیره / بخش چهار
33 دقیقه
مکان جان پیره / بخش پنج
31 دقیقه
مکان جان پیره / بخش شش
28 دقیقه
جرج پلنگ کش / بخش یک
23 دقیقه
جرج پلنگ کش / بخش دو
26 دقیقه
جرج پلنگ کش / بخش سه
28 دقیقه
جرج پلنگ کش / بخش چهار
27 دقیقه
زمستان در ماه جولای / بخش یک
27 دقیقه
زمستان در ماه جولای / بخش دو
21 دقیقه
زمستان در ماه جولای / بخش سه
27 دقیقه
زمستان در ماه جولای / بخش چهار
27 دقیقه
زمستان در ماه جولای / بخش پنج

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی زمستان در ماه جولای
نویسنده
مترجمعلیرضا جباری
راویمرجان مهرعلی
ناشر چاپینشر افکار
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱۱ ساعت و ۲۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
65000 ت - 6.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی زمستان در ماه جولای

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی زمستان در ماه جولای

برای دریافت کتاب صوتی زمستان در ماه جولای و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.