معرفی و دانلود کتاب صوتی خواب آلود

عکس جلد کتاب صوتی خواب آلود
قیمت:
۱۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خواب آلود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خواب آلود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خواب آلود

کتاب صوتی خواب آلود، داستان کوتاهی از آنتون چخوف، نویسنده‌ی پرآوازه‌ی روس است. چخوف در این داستان به روایتِ زندگیِ دختری کم‌سن‌وسال می‌پردازد که از شدت کار، خستگی و خواب‌آلودگی به اوهام دچار می‌شود و خیال و تصورات واهی‌اش او را به سوی انجام عملی فاجعه‌آمیز سوق می‌دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی خواب آلود

آنتون چخوف (Anton Chekhov) در کتاب صوتی خواب آلود (Sleepy) راوی زندگیِ وارکای سیزده‌ساله، پرستار نوزادی است که به‌ناچار تمام روز کنار گهواره‌ می‌نشیند و از آن کودک مراقبت می‌کند. او مدت‌هاست نتوانسته راحت بخوابد و به‌شدت احساس خواب‌آلودگی می‌کند اما می‌داند که نباید بخوابد چرا که آن‌وقت اربابانش او را کتک خواهند زد. نوزاد شب‌ها بی‌قرار است و مدام جیغ می‌کشد و نمی‌خوابد. وارکا هم شب‌های مدیدی است که در همان حالِ خواب و بیداری، گاهی به نوزاد می‌رسد و گاهی غرق در اوهام و خیالات می‌شود و گاه به گذشته‌اش، به پدر محتضر و مادری که در کنار جاده به دیگران التماسِ غذا می‌کند، می‌اندیشد. شب پشتِ شب به این منوال می‌گذرد و او همچنان در آرزوی ساعتی خوابِ راحت است. او که دیگر از شدتِ بی‌خوابی به توهمِ شدیدی دچار شده است، به هیچ چیز جز خوابی آسوده فکر نمی‌کند. میانِ ورکا و آرزوی بزرگ و محالش برای خواب تنها یک مانع وجود دارد!

معرفی و دانلود کتاب صوتی خواب آلود

آنتون پاولوویچ چخوف از برجسته‌ترین نویسندگان روسیه و جهان است. او به چیره‌دستی و سبک نوشتاریِ فوق‌العاده‌اش در نگارش داستان‌های کوتاه شهره است. از چخوف بیش از هفتصد داستانِ کوتاه منتشر شده است و به همین خاطر، او را مهم‌ترین داستان‌کوتاه‌نویسِ همه‌ی اعصار نامیده‌اند. در آثار واقع‌گرایانه‌ی چخوف، زندگیِ روزمره‌ی انسان‌هایی عادی به تصویر کشیده‌ شده‌اند. فقدان لفاظی‌های کلامی درباره‌ی سیاست و اجتماع، واقع‌بینی، توصیف نزدیک به واقعیتِ انسان‌ها و اشیاء، خلاصه‌نویسی، نوآوری و ایجاد زمینه‌ای برای همدردی و هم‌ذات‌پنداری را خود او از ویژگی‌های نوشته‌هایش برشمرده است. در اغلبِ داستان‌های چخوف، رگه‌هایی از روان‌شناسیِ مردم عادی را می‌توان مشاهده کرد؛ مردمی که در زندگی‌هایشان رویدادهای خارق‌العاده‌ای رخ نمی‌دهد: صبح از خواب برمی‌خیزند، سرکار می‌روند، غذا می‌خورند، دعوا می‌کنند، همدیگر را گول می‌زنند و زندگی را به بیهودگی و بطالت می‌گذرانند. اما داستان کتاب صوتی خواب آلود کمی با روایاتی که تا پیش از این از چخوف شنیده‌ایم تفاوت دارد.

روان‌شناسی چخوف به طور کلی با دیگر نویسندگانِ هم‌عصر خود مانند تولستوی یا داستایوفسکی متفاوت است؛ اما در کتاب صوتی خواب آلود می‌توانیم ردپای آن واکاوی روان‌شناسانه‌ای را که داستایوفسکی در آثاری مانند جنایت و مکافات انجام داده است، ببینیم. هرچند شاید قیاسِ ورکا و راسکلنیکوف چندان مقایسه‌ی دقیقی نباشد اما در مسیری که هر دو به سمتِ آن فاجعه‌ی غیرقابل‌اجتناب می‌پیمایند، قرابت عجیبی را می‌توان مشاهده کرد. ورکا هم مانند راسکلنیکوف، خسته و اندوهگین است و به اوهام دچار شده. اکنون همه‌ی شرایط برای یک فاجعه‌ی تمام‌وعیار آماده است!

کتاب صوتی خواب آلود به همت نوین کتاب گویا، به ترجمه‌ی ثریا همتی و با خوانش فیروزه لطفی در اختیار مخاطبان و علاقه‌مندان قرار گرفته است.

درباره‌ی مجموعه روایت آواهای سوپرانو

نشر صوتی نوین کتاب گویا مجموعه‌ای به نام روایت آواهای سوپرانو را گردآوری کرده است. این مجموعه‌ی شنیدنی داستان‌های کوتاهی را از مشاهیر ادبیات ایران و جهان نظیر صادق هدایت، آنتون چخوف، ابراهیم گلستان، ارنست همینگوی و ویرجینیا وولف با مرکزیت موضوعی زنان و زندگیِ آنان در بر دارد. دبیری این مجموعه بر عهده‌ی حسین مسعودی آشتیانی است و از برجسته‌ترین عناوین منتشر شده‌ی آن می‌توان داستان‌های «شکارچی» اثر آنتون چخوف، «چنگال» اثر صادق هدایت و «ماده گرگ» اثر جووانی ورگا را نام برد.

کتاب صوتی خواب آلود برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی خواب آلود را به تمامی علاقه‌مندانِ داستان کوتاه به‌ویژه داستان‌های روسی و همین‌طور طرفدارانِ آثار آنتون چخوف پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی خواب آلود می‌شنویم

حالا صبح است؛ صبحی روشن و آفتابی. مادر خانه نیست. به بیمارستان رفته تا ببیند چه بر سر یفیم آمده. جایی بچه‌ای دارد گریه می‌کند و وارکا می‌شنود که کسی با صدای خودِ او می‌خواند لا لا لا لا لا لا لا لا. پلاژیا برگشته. روی سینه‌اش صلیب می‌کشد و زیر لب می‌گوید: «شب حالش خوب بود ولی صبح که شد، به رحمتِ خدا رفت. جاش تو بهشت باشه. خدا بیامرزدش. گفتن دیر رسوندینش. باید زودتر می‌اومد.»

وارکا به جاده می‌زند و گریه می‌کند که ناگهان از پشت، چنان پس‌گردنی‌ای می‌خورد که پیشانی‌اش به درخت مقابل برخورد می‌کند. چشمش را باز می‌کند و اربابش را می‌بیند؛ ارباب کفاشش: «حواست کجاست هرزه‌ی بی‌ریخت؟ بچه داره گریه می‌کنه و تو گرفتی خوابیدی؟» و سیلی محکمی زیر گوشش می‌خواباند.

وارکا سرش را تکان می‌دهد. گهواره را می‌جنباند و شروع به خواندنِ لالایی می‌کند. لکه‌ی سبز و سایه‌ی شلوار و لباس‌های بچه بالا و پایین می‌روند. برایش سری تکان می‌دهند و خیلی زود، بار دیگر ذهنش را تصاحب می‌کنند و باز، آن جاده‌ی بلندِ پوشیده از گِل. مردم با سایه‌ها و خورجین‌هایی بر دوش، دراز کشیده و به خوابِ عمیقی فرو رفته‌اند. وارکا به تماشا می‌نشیند. خیلی دلش خواب می‌خواهد. کاش می‌توانست با لذت دراز بکشد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
21 دقیقه
خواب‌آلود

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خواب آلود
نویسنده
مترجمثریا همتی
راویفیروزه لطفی
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خواب آلود

Ylda Hm
۱۴۰۳/۱/۲
نمیدونم چندمین داستان کوتاهیه که از انتوان چخوف دارم مطالعه میکنم... اما باید بگم مثل همیشه توصیف محیط و شرایط و القا رنگ و بوی داستان از توصیف محیط به شکل عالی‌ای انجام شده...
و پایانی عجیب و شککه‌کننده و البته قابل‌انتظار
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خواب آلود

برای دریافت کتاب صوتی خواب آلود و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.