معرفی و دانلود کتاب صوتی زنی با چکمه ساق بلند سبز

عکس جلد کتاب صوتی زنی با چکمه ساق بلند سبز
قیمت:
24000 تومان - 2.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زنی با چکمه ساق بلند سبز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زنی با چکمه ساق بلند سبز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی زنی با چکمه ساق بلند سبز

مرتضی کربلایی لو در کتاب زنی با چکمه ساق بلند سبز به روایت هشت داستان کوتاه پرداخته که از دل اتفاقات و مسائل روزمره‌ی ما برخاسته‌اند. این اثر به قدری جذاب است که تا آن را به پایان نبرید، نمی‌توانید از شنیدن آن دست بکشید. صدای گرم و خوانش جذاب مریم محبوب و حامد فعال نیز این مجموعه داستان را شنیدنی‌تر کرده است. جایزه مهرگان ادب و روزی روزگاری از جمله افتخاراتی‌ست که این اثر توانسته از آن خود کند.

درباره کتاب صوتی زنی با چکمه ساق بلند سبز:

مرتضی کربلایی لو با وام گرفتن از ساده‌ترین جزئیات زندگی روزمره دست به خلق داستان‌هایی فوق‌العاده زده و حاصل کار مجموعه‌ای مشتمل بر هشت داستان کوتاه شده که شما را تا پایان همراه خود می‌کشاند!

عناوین داستان‌های کتابِ زنی با چکمه ساق بلند سبز عبارتند از «تالاب، زنی با چکمه‌ی ساق‌بلند سبز، روسان دارند از آب بالا می‌آیند، اتاق طبقه‌ی دوازدهم، سینمای مخفی، هیچ‌کس نفهمید که ما هردومان به آن آدرس رفتیم و موهای سفید یارو را کوتاه کردیم حتی خودمان، قهوه‌ی ترک و به یاد استادم آقای تنگو».

اولین داستان این کتاب زنی با چکمه ساق بلند سبز است که نویسنده نام اثرش را نیز از آن برگرفته است. خوب است به این داستان بپردازیم تا کمی با حال‌وهوای این مجموعه آشنا شوید. در این اثر از مرد گزارشگری می‌خوانیم که مدت مدیدی را در اروپای غربی زندگی کرده است. او پس از شنیدن خبر بیماری مادرش، برای دیدار او به ایران سفر می‌کند. تنها دو روز بیشتر از سفر او نمی‌گذرد که مادر جان خود را از دست می‌دهد. گزارشگر داستان ما در تب‌وتاب از دست دادن مادرش است که فردای مراسم تدفین، در میان کتاب‌های دست‎فروشان کتابی تحت این عنوان می‌یابد: «گیرنده: منطقه‌ی جنگی»...

کنجکاوی او باعث می‌شود تا به مطالعه‌ی داستان بپردازد و پس از آن است که در این اثرنامه‌ی دختری را مشاهده می‌کند که دلش می‌خواهد پوتینِ پایِ رزمندگان باشد! شخصیت این دختر به‌قدری مرد داستان ما را محسور می‌کند که تصمیم می‌گیرد تا دختر را بیابد و از او گزارشی درخور تهیه کند...

سایر داستان‌های این مجموعه نیز همچون داستانی که خلاصه‌ی آن را مطالعه کردید، از جذابیتی عمیق برخوردارند. شنیدن این آثار چنان شیرینی‌ای بر جانتان می‌نشاند که تا مدت‌ها پس از گوش سپردن به کتاب نیز آن را فراموش نخواهید کرد.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی زنی با چکمه ساق بلند سبز:

- برنده‌ی جایزه‌ی بهترین مجموعه داستان کوتاه مهرگان ادب در سال 1385
- برنده‌ی جایزه‌ی روزی روزگاری

کتاب صوتی زنی با چکمه ساق بلند سبز مناسب چه کسانی است؟

اگر به داستان‌های کوتاه فارسی علاقه دارید، از این کتاب شنیدنی غافل نشوید.

با مرتضی کربلایی‌لو بیشتر آشنا شویم:

او یکی از برجسته‌ترین نویسندگان ایرانی است که موفق شده جوایز و افتخارات گوناگونی را از آن خود کند. سال 1388 مقام اول جایزه ادبی اصفهان برای رمان مفید آقا به مرتضی کربلایی‌لو اهدا شد و یک سال بعد، مجموعه داستان روباه و لحظه‌های عربی نامزد کاندید جایزه‌ی روزی روزگاری شدند. او 16 مقاله‌ی فلسفی و 15 عنوان کتاب تألیف کرده که از میان آن‌ها می‌توان به رمان قاراچوبان و جمجمه‌ات را قرض بده برادر اشاره کرد. نامزد جایزه منتقدان مطبوعات و جایزه ادبی هفت اقلیم از دیگر جوایزی‌ست که کربلایی‌لو موفق به کسب آن‌ها شده است.

در بخشی از کتاب صوتی زنی با چکمه ساق بلند سبز می‌شنویم:

چند وقتی دانشجوی پزشکی بودم. بعد از خواندن شش ترم انصراف دادم و آمدم بیرون. نمی‌توانستم بیش از این وقتم را صرف حفظ کردن اسامی لاتین داروها و بیماری‌ها بکنم. به گمانم بیهوده بود. تصور من از طبابت چیز دیگری بود.

اعتقاد داشتم باورها و گرایش‌های نفس بیشتر از تن در بیماری‌ها نقش دارد. پدرم و جدم ملا بودند و در کتاب‌های آن‌ها قانون ابن سینا هم بود. اصلا تصور من را از طبابت شیخ‌الرئیس ساخت. فکر می‌کردم اگر بروم دانشگاه چند قدمی به شیخ نزدیک می‌شوم و می‌فهمم او چه می‌کرده. ولی رفتم و دیدم دارم دور می‌شوم از شیخ.

رفتم و بهانه‌ای آوردم و زدم بیرون...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
27 دقیقه
زنی با چکمه‌ی ساق‌بلند سبز
24 دقیقه
تالاب
14 دقیقه
روسان دارند از آب بالا می‌آیند
11 دقیقه
اتاق طبقه دوازدهم
31 دقیقه
سینمای مخفی
14 دقیقه
هیچکس نفهمید
16 دقیقه
قهوه ترک
33 دقیقه
به یاد استادم آقای تنگو

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی زنی با چکمه ساق بلند سبز
نویسنده
راویمریم محبوب لایزال، حامد فعال
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۵۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
24000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی زنی با چکمه ساق بلند سبز

علی نعیمی نیا
۱۴۰۱/۱۱/۲۱
واقعا عالیه
کتاب از نظر محتوا بسیار غنی هست
گرچه در داستان اول صدای نفس گرفتن گوینده یک مقدار تمرکز رو از بین میبره اما روایت‌ها و داستانک‌ها بسیار عالی قرار گرفتند.
تا جایی که من رفتم در خصوص شخصیت‌های قصه بیرون کلی تحقیق کردم.
و در خصوص خود شخص نویسنده هم مطالعات فراوانی انجام دادم.
روایت‌ها
طوری هستند که امکان نداره بتونید نیمه کاره کتاب رو رها کنید. پیشنهادم اینه که حتما بهش گوش کنید فول لایک
Nazanin M
۱۴۰۰/۱۲/۱۷
کتاب دارای ۸ داستان کوتاه است که هر کدام فضاها و زبان روایی منحصر به فرد خود را دارند و شما اگر هر کدام از داستان‌ها را به صورت مجزا می‌خواندید بعید به نظر میرسد که متوجه یکی بودن نویسنده‌ی آن میشدید. در کل خواندن این کتاب را به دوستداران داستان کوتاه توصیه میکنم
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی زنی با چکمه ساق بلند سبز

برای دریافت کتاب صوتی زنی با چکمه ساق بلند سبز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.