معرفی و دانلود رایگان کتاب صوتی سرگذشت دانه‌ی برف

عکس جلد کتاب صوتی سرگذشت دانه‌ی برف
قیمت:
رایگان - 0€
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سرگذشت دانه‌ی برف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سرگذشت دانه‌ی برف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سرگذشت دانه‌ی برف

کتاب صوتی سرگذشت دانه‌ی برف اثر صمد بهرنگی، از سوی خیریه کودکان فرشته ایرانیان (کودکان فرشته‌اند) با صدای بنیامین یکی از کودکان بستری در بیمارستان تولید شده است.

این کتاب صوتی درباره‌ی دانه‌ی برفی است که سرگذشت خود را برای کودکی که از پنجره نظاره‌گر بارش برف است، روایت می‌کند.

صمد بهرنگی بهترین نویسنده ادبیات کودک و نوجوانان ایرانی شناخته می‌شود که درباره مضامینی چون اندیشیدن و آزادی در آثار خود نوشته است. کتاب ماهی سیاه کوچولو بهرنگی کتاب برگزیده کودک در سال 1347 شد، همچنین جایزه ششمین نمایشگاه کتاب کودک در بلون ایتالیا را دریافت کرده است.

در قسمتی از کتاب صوتی سرگذشت دانه‌ی برف می‌شنویم:

من از شوق زمین دل تو دلم نبود. مدتی گذشت. ما همه نیمی آب بودیم و نیمی بخار. داشتیم باران می شدیم. ناگهان هوا چنان سرد شد که من لرزیدم و همه لرزیدند. به دور و برم نگاه کردم. به یکی گفتم: چه شده؟ جواب داد: حالا در زمین، آنجا که ما هستیم، زمستان است. البته در جاهای دیگر ممکن است هوا گرم باشد. این سرمای ناگهانی دیگر نمی‌گذارد ما باران شویم. نگاه کن! من دارم برف می‌شوم. تو خودت هم...
رفیقم نتوانست حرفش را ادامه بدهد. برف شد و راه افتاد طرف زمین. دنبال او، من و هزاران هزار ذره‌ی دیگر هم یکی پس از دیگری برف شدیم و بر زمین باریدیم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
6 دقیقه
سرگذشت دانه‌‏ی برف

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سرگذشت دانه‌ی برف
نویسنده
راویبنیامین
ناشر صوتی موسسه کودکان فرشته ایرانیان
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی
رایگان - 0 یورو
افزودن به کتابخانه

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سرگذشت دانه‌ی برف

سایه سپیدی
۱۴۰۳/۱/۱۰
کتاب و نویسنده‌اش بی نیاز از تائید من است و نه تائید و تعریف من برآن می‌افزاید و نه ایراد من چیزی از آن میکاهد چون به نام صمد مزین گشته راستش کتاب خوانی را از کلاس چهارم دبستان با خواندن ماهی سیاه شروع کردم و ارادتم به صمدبهرنگی از همان سنین در وجودم جوانه زد و تا اینک در ۵۵ سالگی که به حدیست که با این نسخه صوتی این صدا و این لهجه و این بی سوادی بی اندازه ناراحتم کرد که این نظر رو گذاشتم آقای نسبتاً محترمی که این فایل صوتی را منتشر کردید اینگونه رفتارهای ضد فرهنگی امثالتان به قدر نوک سوزن نیز از حرمت نویسندگانی چون صمد نمیکاهد آب در هاون میکوبید و طبل رسوایی خویش از بام به آسمان پرتاب میکنید که بزودی بر زمین افتاده و صدایش به هفت آسمان خواهد رسید. امتیاز که من کم کردم بابت بازخوانی آماتور که در حد انشا خوانی دانش آموز کلاس دوم ابتدایی است میباشد و در مورد خود اثر و نویسنده امتیاز بیست تقدیم میکنم
محمدجلال عبادت
۱۴۰۲/۱۰/۳
سلام خدمت تیم محترم کتابراه
نویسنده محترم
و بنیامین عزیز
بهترین روش آموزش، داستان گویی هست
و در این زمانه که مردم به بهانه وقت نداشتن از خواندن کتاب طفره می‌روند کتاب صوتی بسیار راه خوبی است
بهتر این بود که گوینده محترم چند بار کتاب را می‌خواند که مسلط باشد
چند کتاب صوتی خوب گوش میکرد که لحن
و بیان را یاد بگیرد
در محیطی بدونه صدای مزاحم اقدام به ضبط می‌کرد
و همچنین موسیقی متناسب با فضای داستان انتخاب میشد
در مجموع از همه عوامل تشکر میکنم
مهناز کیان مهر
۱۴۰۲/۶/۱
داستان قشنگه، اینکه یه مطلب علمی رو در قالب داستان بیان بشه برای بچه‌ها جذاب هست، صدای گوینده خوبه اما متاسفانه بر مطلب تسلط ندارد کاش قبلش چند بار تمرین میکرد. صدای پس زمینه بلند و رو اعصابه، بهتر بود اصلا آهنگ پس زمینه وجود نداشت، اگر هم بود یه آهنگ ملایم با صدای کم باشد که تمرکز شنونده را به هم نریزد.
Arezoo
۱۴۰۱/۹/۲۸
اول تبریک میگم به بنیامین جان که هم اهل کتاب و کتابخوانی هست و هم شهامت کتابخوانی داره، اما بهتر بود اول چند بار از روی کتاب میخوند که مسلط تر میشد و همچنین این کار رو باید در یک محیط آرام و با آرامش بیشتری ضبط میکرد، امیدواریم در آینده کارهای حرفه‌ای تری از این نوجوان کتاب دوست بشنویم.
اعظم منصوری
۱۴۰۲/۷/۲۴
داستان چگونگی شکل گرفتن یک دانه‌ی برف از یک قطره آب را بیان میکند و برای بچه‌ها میتواند خیلی جالب باشد. راوی داستان بنیامین صدای خوبی دارد ولی تسلط کافی برای روایت داستان را ندارد کاش کمی از قبل تمرین میکرد تا خواندنش نیز مانند تن صدایش زیبایی و تاثیرگذاری لازم را داشت. با تشکر از کتابراه.
tokhs_divoneh
۱۴۰۲/۱/۲
گوینده صدای تقریباً خوبی داشت اما متاسفانه چون انگار داره انشا میخونه و گاهی نفس میگیره و بعضی جاها خط رو گم میکنه برای گویندگی کتاب قصه خوب نبود. محتوای داستان خوب بودبا استفاده از داستان میشد آموزش داد چطوری اب تبدیل به برف میشه و این باعث میشه خیلی بهتر تو ذهن بمونه.
سپیده یزدان پناه
۱۴۰۰/۱۱/۳
این کتاب علی‌رغم اینکه داستان خوبی داره ولی موسیقی متن خیلی گوش خراش و بلند پخش میشه. محیطی که قصه خوانده میشود اصلا مناسب نیست. قصه گو نوجوان بهتر بود چندین بار متن رو میخوند بعد اجرا میکرد اما برای دفعات بعد باید بیشتر دقت کنه انشاالله که موفق میشه
Mojgan Hatai
۱۴۰۲/۷/۳۰
موضوع کتاب بسیار جالب و آموزنده است... اما خواننده جذابیت کتاب رو کم کرده. ‌ی جاهایی را خیلی تند می‌خواند و تن صدا هم یکنواخته. پسر من که ۶ سالش هست اصلا تمایلی به شنیدن این قصه نشان نداد و با اصرار من گوش کرد. پیشنهاد می‌کنم آقا بنیامین گل‌ی باز خوانی برای این کتاب انجام بدهند.
معصومه نصیری
۱۴۰۰/۱۲/۱
بهتر بود کسی کتاب رو می‌خوند که بر داستان مسلط باشه، لحن و صدا خیلی مهمه، شنونده که متن رو در اختیار نداره، همه‌اش تپق می‌زد و خیلی یکنواخت نوشته‌ها رو می‌خوند. تصمیم گرفتم دیگه کتاب صوتی دانلود نکنم.
فاطمه اریش
۱۴۰۳/۱/۸
سلام. ممنون از راوی داستان. صدای زیبایی دارن ولی اگه تسلط بیشتری روی متن کتاب داشتن خیلی بهتر بود. چون ممکنه یه نفر با شنیدن کتاب صوتی که زیبا روایت شده به کتاب علاقه مند بشه یا اینکه با شنیدن کتاب صوتی که سر سری روایت شده کلا از کتاب صوتی زده بشه.
نجفی
۱۴۰۲/۶/۱۸
جدا از داستان و متن آن خواننده‌ی داستان اصلا جالب نمیخواند و برای کودکان این لحن خواندن جذابیت نداشت. همچنین بر متن کتاب مسلط بود و غلط می‌خواند از طرفی از آقای بهرنگی انتظار بیشتری داشتم انتظار داشتم تمام این فعل و انفعالات علمی را کودکانه و زیبا بیان کند.
Zeinab Hoseini
۱۴۰۲/۵/۱۹
داستان‌های نویسنده هر چند کودکانه ولی واقعا زیبا و پر مفهوم هستند.
ولی‌ای کاش صدای گوینده بهتری را انتخاب میکردید چون هیچ از داستان رو متوجه نشدم و حس و حال کتاب به مخاطب منتقل نمیشد. همچنین صدای موسیقی بلند تر از صدای گوینده بود.
با تشکر
Elahe Fakoori
۱۴۰۲/۲/۱
دعا میکنم برای بنیامین عزیز وامیدوارم هرچی زودتر حالش خوب شه! صدای دلنشینی داره ولی تسلط کافی روی متن نداره انگار که داره انشامیخونه ولی بااین حال داستان آموزنده‌ای بود وچگونگی تشکیل دونه‌ی برف رو به زبان شیرین کودکانه بیان میکنه.
نسترن سیار
۱۴۰۱/۱۲/۲۷
تشکر میکنم از بنیامین عزیز. صدای داستان از زبان کودکان برای کودکان دیگر بسیار جذاب تر هستش. من زمان گوش دادن به داستان به این فکر بودم که شاید برای فرزندم جذاب نباشه اما من اشتباه کردم برای پسرم خیلی جذاب و با دقت گوش کرد. ممنون میشم اگر آقا بنیامین قصه‌های دیگه‌ای هم بخونه
سپ ید
۱۴۰۱/۱۱/۴
قصه قابل فهم و حتی شنیدن نیست
موزیک پس زمینه به شدت بلند و تیز بود
باتشکر از اپلیکیشن کتاب راه، که به کودکان هم اجازه فعالیت و محک زدن خودشون رو داده، اما‌ای کاش بستری محیا میشد تا ایرادات کودکان هنگام ضبط صدا مشخص بشه و رفع بشه.
مشاهده همه نظرات 176

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سرگذشت دانه‌ی برف

برای دریافت کتاب صوتی سرگذشت دانه‌ی برف و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.