معرفی و دانلود کتاب صوتی گرگ ماسه‌ای: تابستان اول

عکس جلد کتاب صوتی گرگ ماسه‌ای: تابستان اول
قیمت:
۴۹۵۰۰ ۳۴,۶۵۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گرگ ماسه‌ای: تابستان اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گرگ ماسه‌ای: تابستان اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی گرگ ماسه‌ای: تابستان اول

ساکارینا، دختر کوچولوی کتاب صوتی گرگ ماسه‌ای: تابستان اول نوشته‌ی اسا لیند تک‌وتنهاست. او همبازی و دوستی ندارد. تا این که یک روز به ساحل می‌رود و آن جا با یک گرگ ماسه‌ای آشنا می‌شود. اما گرگ ماسه‌ای دیگر چه‌جور جانوری‌ست؟ یک چیزی شبیه روباه قصه‌ی شازده کوچولو؟ شما چه فکر می‌کنید؟ راستی این کتاب جوایز ارزشمندی مانند جایزه‌ی نیلز هولگرسون-پلاکتن را از آن خود کرده است!

درباره‌ی کتاب صوتی گرگ ماسه‌ای: تابستان اول

ساکارینا، دختر کوچولوی داستان گرگ ماسه‌ای گرگ ماسه‌ای: تابستان اول (Sandvargen) نوشته‌ی اسا لیند (Åsa Lind) حسابی دلش می‌خواهد بازی کند. او از مادرش می‌خواهد که با هم قایم‌موشک بازی کنند. اما مادرش سرشلوغ‌تر از این حرف‌هاست. ساکارینا از پدرش می‌خواهد با هم به ماهیگیری بروند. اما پدرش بی‌حوصله‌تر از این حرف‌هاست. مادر و پدر ساکارینا برای او هم‌بازی‌های پایه‌ای نیستند. ساکارینا تنهایی با عصبانیت به ساحل می‌رود و به‌جای پدر و مادرش با گرگ ماسه‌ای صحبت می‌کند. برعکس پدر و مادر ساکارینا، گرگ ماسه‌ای همیشه برای او وقت دارد که با هم کارهای بامزه انجام بدهند و گفت‌وگوهای شگفت‌انگیز داشته باشند.

گرگ ماسه‌ای پوستی براق و زرد رنگ دارد. او همیشه وجود داشته است و همواره چیزهای خوبی برای گفتن دارد. گرگ ماسه‌ای هیچ‌وقت توی عمرش کار خسته‌کننده انجام نداده است. مسائلی که توضیح می‌دهد گاهی آنقدر پیچیده‌اند که ساکارینا ازشان سر درنمی‌آورد. گرگ ماسه‌ای جواب سؤال‌های کوچک و بزرگ ساکارینا را می‌داند. آن‌ها درباره‌ی فلسفه و معنای زندگی با یکدیگر گفت‌وگو می‌کنند. گرگ ماسه‌ای می‌گوید کبودی‌های روی بدن در حقیقت مدال‌هایی هستند که وقتی کار شجاعانه‌ای انجام می‌دهیم، به دست می‌آوریم. او همچنین خوب بلد است ساکارینا را قانع کند که چیزهایی مثل هیولاها و تاریکی ترس ندارند.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی گرگ ماسه‌ای: تابستان اول

  • برنده جایزه‌ی Nils Holgersson-plaketten در سال 2003
  • برنده جایزه‌ی Hea Lasteraamat در سال 2017

کتاب صوتی گرگ ماسه‌ای: تابستان اول برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های تخیلی کودکانه علاقه دارید، شنیدن این کتاب صوتی را از دست ندهید.

با اسا لیند بیشتر آشنا شویم

این نویسنده‌ی کتاب‌های کودکان و نوجوانان در سال 1958 در سوئد متولد شد و اکنون در استکهلم، پایتخت این کشور زندگی می‌کند. او قبلاً به‌عنوان روزنامه‌نگار مشغول به کار بود و برای مدتی هم در یک رستوران کار می‌کرد. اما حالا اسا لیند یک نویسنده‌ی تمام‌وقت است. او در سال 2003 لوح افتخار نیلز هولگرسون را دریافت کرد و در سال 2014 نیز موفق به کسب جایزه‌ی کولا-گولا شد. همچنین لیند یکی از اعضای آکادمی کتاب کودک سوئد است.

در بخشی از کتاب صوتی گرگ ماسه‌ای: تابستان اول می‌شنویم

همه فقط کار می‌کنند و کار می‌کنند. در خانه‌ی کنار دریا صبح بود. ساکارینا در آشپزخانه نشسته بود و با مادرش صبحانه می‌خورد. او یواش‌یواش، اما مادرش تندتند می‌خورد. مادرش حلیم را دولپی می‌خورد؛ چون برای سرکار رفتن عجله داشت. ساکارینا گفت: «مامان! قایم‌موشک بازی کنیم؟» مادر ساکارینا گفت: «نه! نمی‌رسم. اتوبوس الان می‌آد.» و بعد خداحافظ و قربانت بروم و عصر همدیگر را می‌بینیم. او راه افتاد که برود سر کار و غیب شد.

ساکارینا رفت پیش بابا. او در اتاق کارش کنار میز تحریر نشسته بود. جلویش دسته‌های کاغذ و کتاب‌های ضخیم روی هم انبار شده بود. ساکارینا گفت: «بابا! امروز بریم ماهیگیری؟ فقط خودم و خودت.» بابا گفت: «ساکارینا جان عزیزم، الان نمی‌شه. باید کار کنم. می‌دونی که؛ کار مهمی دارم.» ساکارینا گفت: «خب ماهیگیری هم مهمه.» بابا گفت: «آره خب. اما الان نه. برو بیرون بازی کن.» ساکارینای عصبانی پایش ر ابه زمین کوبید: «کار! کار! کار! همیشه همین‌جوری بود. فقط کار و کار.» و همین‌طور پاکوبان رفت بیرون و وارد حیاط شد. اما زیر درخت سیب ناگهان فکری به نظرش رسید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
10 دقیقه
یک حیوان عجیب و کمیاب
9 دقیقه
همه فقط کار می‌کنند و کار می‌کنند
9 دقیقه
عکس دوچرخه‌سواری
8 دقیقه
نشان‌های شجاعت
10 دقیقه
خانه‌ی گرگ ماسه‌ای
7 دقیقه
زبان ساکارینایی
7 دقیقه
آرام مثل بادام
9 دقیقه
نق و نوق
8 دقیقه
سوسیس بی‌انتها
8 دقیقه
خجالتی، خجالتی‌تر، خجالتی‌ترین
8 دقیقه
چه کسی به ساکارینا احتیاج دارد؟
7 دقیقه
نام حک‌شده در سنگ
7 دقیقه
پرستار بچه
9 دقیقه
شهاب و فضانورد
6 دقیقه
ساکارینا و تاریکی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی گرگ ماسه‌ای: تابستان اول
نویسنده
مترجمنامدار ناصرقصری
راویمتین بختی
ناشر چاپیانتشارات پریان
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی
۴۹۵۰۰ ۳۴,۶۵۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی گرگ ماسه‌ای: تابستان اول

ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۲/۷/۲۲
لطافت داستان‌های کودکان ذهن بزرگسالان نرم و سوار بر دنیای تخیل و شادی می‌کند و دمی فرد را فارغ از هیاهوی هیچ دنیای آدم بزرگا می‌سازد و کتاب صوتی گرگ ماسه‌ای که تابستان اول از اسا لیند و ترجمه نامدار ناصر قصری شنیدید از این قاعده مستثنی نیست. اصطلاحات خوب و قشنگی از مترجم در کتاب گرگ ماسه‌ای هم چون، می‌شنوید بچه فرشته و... ساکارینا قهرمان کودک داستان، با ماندن بر کارهای خودش، بزرگا رو همراه تخیل سازی دنیایش می‌کند و این تلنگر خوبی برای رهایی خانواده‌اش از جدی گرفتن دنیایشان می‌شود و به خواننده نیز انتقال لذت را دارد. شفای کودک درون و استفاده از هر زمانی برای شادبودن و سرحال شدن از موفقیت‌های کتاب اسا لیند در گرگ ماسه‌ای است. ساکارینا رویاپردازی و آزاد سازی خیالپردازی را به همراه عدم قضاوت کاراکترهایش به همذات پنداری خوانندگان به خوبی گره می‌زند و این از امتیازهای دیگر قصه دلنشین گرگ ماسه‌ای است.
عزیزی
۱۴۰۲/۳/۳
اول از همه باید ببینیم که مخاطب این کتاب کیه و بعد درموردش نظر بنویسیم. اگر برای سنین کودکان بخوایم بگیم قطعا کتاب عالی ایه و میتونه جذاب باشه... اما در رده‌ی سنی بزرگسال نمیشه کتاب هیجان انگیزی نام بردش... نمیدونم توی توضیحات کتاب بود یا جای دیگه خونده بودم اگر طرفدار کتاب شازده کوچولو هست این هم کتاب میتونه براتون جذاب باشه یه همچین عبارتی یادمه ولی واقعیت اینه که بعد شنیدن ۶ فصل باید بگم اصلا قابل مقایسه با شازده کوچولو نیست. شازده کوچولو درس زندگی بهت یاد میده و تورو به تفکر عمیق وامیداره دقیقا مثل برنامه‌ای که جدیدا داره پخش میشه درمورد یه بچه و اسب و جوجه تیغی و روباهه که اسمش یادم نیست یا مثل کتاب اژدها و پاندا (اگر اسمشو درست اشاره کرده باشم) اینا حرفی برای گفتن دارن. ولی این کتاب بیشتر کودکانست و از دید یه کودک داره دنیارو نشون میده.... پس برای سنین کودک عالیه و لذت بخش....
از کتابراه بابت هدیه این کتاب ممنونم
بهاره محمدی اسفه
۱۴۰۲/۲/۲۹
با اینکه داستان مناسب کودکان هست ولی من بزرگسال هم از تخیل زیبای اون لذت بردم و به خصوص چون مادر هستم میتوانم برای فرزندم داستان را تعریف کنم.
داستان روایت دوستی خیالی دختری کم سن با گرگی ماسه‌ای است که این گرگ گاهی دانای کل است و همه چیز دان و به کودک بسیار می‌آموزد. به عنوان کسی که در کودکی با
دوست خیالی داشتم خیلی داستان ارتباط برقرار کردم.
به طور کلی گوش دادن یا خواندن داستان‌های کودکان و نوجوانان رو بین مطالعه آثار بزرگسال به شدت دوست دارم و به نظرم مثل زنگ تفریح شیرینی بر‌ای رو ح آدم است.
صدای خانم بختی بسیار برای این کتاب و کلا آثار سرشار از تخیل کودکان مناسب هست و صدا سازی ایشون قصه رو خیلی شیرین می‌کرد. قبلا با صدای ایشون کتاب شنیده بودم و اونجا هم کارشون عالی بود ولی به سبب اینکه داستان کودکان تخیلی هست به ایشون بیشتر اجازه هنرنمایی میده.
با سپاس از کتابراه.
مرضیه دردشتی
۱۴۰۲/۲/۳۰
به نام خدا. باسلام کتاب صوتی گرگ ماسه‌ای کتاب فوق العاده عالی بود هم قصه‌های خیلی جذاب و شنیدنی برای بچه‌ها داشت همچنین نکات آموزنده‌ای که در آن نهفته بود عالی بود. و هم برای بزرگترها مخصوصا پدر و مادرها نکات فوق‌العاده کلیدی و تربیتی خوبی در آن وجود داشت که برای رشد کودک و تربیت او بسیار مهم و بود کلیدی یعنی برای کودکان مطالب تربیتی خیلی خوبی داشت که به آن اشاره شده بود بود و هم برای بزرگترها و پدر و مادرها نکات خیلی ریز و ظریف‌ای وجود داشت که باید آن‌ها در امر تربیت به آن توجه داشته باشند. متن آن فوق العاده زیبا و روان بود، ترجمه آن عالی بود و گوینده بسیار خوب و مناسبی هم برای این کتاب انتخاب شده بود.
رضا میری
۱۴۰۲/۳/۱۳
با سلام و درود. ضمن تشکر از کتابراه بابت اهدای این کتاب و همچنین تشکر از گویندگی زیبای این اثر که برای مخاطب کودک نگاشته شده بایستی عرض کنم با توجه به اینکه فرهنگ سازی از سنین پایین شروع میشه در کل بایستی کتاب‌هایی رو برای این گروه سنی در نظر گرفت که تاثیر مثبتی در شکل دادن آینده این عزیزان به جا و می‌گذارد به تبع آن تاثیر زیادی در فرهنگ آینده جامعه می‌تواند بجا بگذارد. در مجموع این کتاب، کتاب خوبی برای این رده هست که با تخیل زیبا کودک رو به درون خود فرو می‌برد و مفاهیم زیبایی را به آنان القا می‌کند. با سپاس فراوان و آرزوی آینده‌ای سازنده برای تمام عزیزان.
فرزانه جمور
۱۴۰۲/۲/۲۷
کتاب در رده سنی من نبود ولی هدیه کتابراه بود و گوشش دادم. با این کتاب که کودکانه هست میتونید طرز فکر بچه‌ها طرز رفتار با اون‌ها و حتی یاداوری از کودکی خودتون داشته باشید. چند قسمت مفاهیم بزرگی رو به زبان ساده به بچه‌ها توضیح داده که میتونه دید خوبی به اون‌ها همچنین طرز رفتار و صحبت به کودک هم تا به حدی کسانی که به هرنحوی با کودکان در ارتباطند یاد بده. برای من قسمت دوچرخه یاداوری جالبی از کودکیم بود و در کل مثل زنگ تفریحی وسط بقیه کتابام بود تشکر
مانی ابول
۱۴۰۲/۶/۹
کتاب صوتی گرگ ماسه‌ای ترجمه بسیار روان و خوبی دارد و داستانهای کتاب هم زحمت والدین را برای توضیح خیلی از سوالات سختی که بچه‌ها میپرسند کم می‌کند. گوینده کتاب هم عالی ایفای نقش کرده بود. میشه گفت نکته‌های ریزی داره که برای والدین هم مفیده و فضاسازی و خلاقیت زیادی در این کتاب وجود دارد که نشان از اثر استعداد نویسنده میباشد. زبان کودکانه استفاده شده در این کتاب باعث شده که بچه‌ها با علاقه داستانهای کتاب رو دنبال کنند.
الهام احمدی
۱۴۰۲/۵/۲۱
حتما به بزرگسالا هم پیشنهاد میکنم، مخصوصا اگه حس میکنید کودک درونتون گم شده و مخصوصا اگه کودک دارید، چون دنیا رو از دید بچه‌ها نشونمون میدهو باعث میشه بیشتر درکشون کنیم. ساکارینا نماد کودک درون خلاق و سوالگر ماست که خیلی از ما خیلی وقته فراموشش کردیم، پدر هم کسیه که کودک درونش رو فراموش کرده و از و کودکی ساکارینا دوره گرگ ماسه‌ای هم پیوند دهنده این دوتاست، یعنی ذهن بزرگسال و کودکی از یاد رفته. صدای راوی هم عالی بود.
زهرا
۱۴۰۳/۱/۱۳
فضاسازی قصه بسیار زیبا بود. تخیل لطیفی داشت و دغدغه‌های کودکانه‌ی جاری در داستان باورپذیر بود. نویسنده قلم روانی داره و ترجمه هم بسیار خوبه. و این ترکیب با خوانش زیبای خانم متین بختی تکمیل شده. به حدی از داستان لذت بردم که بارها قبل از خواب بهش گوش دادم. هم به کودکان هم به بزرگسالان دوستدار کتاب کودک و هم به دوستان تصویرساز کتاب کودک، شنیدن این کتاب رو توصیه میکنم.
Fatima Afshar
۱۴۰۲/۳/۲۰
شاید سبک نوشتار رو بشه گفت مثل شازده کوچولو بود ولی کپی اون نیست و روند داستان متفاوته اما طرفداران شازده کوچولو از اینم خوششون میاد، داستان این کتاب هم مناسب یادگیری مطالب جدید برای کودکان هست و هم مناسب اوقات فراغت بزرگسالان...
در کل کتاب خوبیه، راوی هم راوی خوبیه منتهی سرعت بیانش پایینه که اگه روی سرعت ۱٫۵ بذارید میتونید بسیار لذت ببرید.
ma pa
۱۴۰۲/۷/۲
برای کودکان و پدر و مادر کودکان خوب و مناسب است (چون داستان بدون اینکه طولانی، تکراری و خسته کننده باشد از هر دو دیدگاه بچه‌ها و بزرگ تر‌ها نشان داده میشود). اما اگر جزو این دسته نیستید (یا هیچ گونه ارتباطی با کودکان ندارید) مفید نیست و چیزی برای آموزش ندارد. همچنین شباهتی به کتاب‌هایی مثل شازده کوچولو ندارد.
S.S
۱۴۰۲/۳/۲۳
سلام.
به نظرم کتاب خیلی خوبیه. به خصوص برای کودکان.
گویندگی کتاب خیلی عالی بود و به راحتی با داستان همراه میشدم.
در کل به نظرم کتاب خوبی برای کودکان و حتی بزرگسالان هست. و من تصمیم دارم جلد‌های دیگه‌ی این کتاب را هم خریداری کنم.
این کتاب را خیلی بهتون پیشنهاد میکنم.
خیلی ممنون از کتابراه.
Frank Wölff
۱۴۰۲/۱۰/۴
کتاب خوبی بود. در قسمت شهاب و فضا نورد احساس میکنم به اشتباه سرعت حرکت زمین به دور خورشید را ۷۲ هزار کیلومتر در ساعت بیان کرد که فکر میکنم عدد درست ان ۱۱۰ هزار کیلومتر در ساعت است. که حتی در داستان نیز بهتر است اعداد درست بیان شود. با تشکر از کتابراه و دیگر عوامل
pardis snb
۱۴۰۲/۸/۱۳
سرگرم کننده و بامزه بود. برای سنین پایین تار میتونه خیلی داستان قشنگ و درعین. حال آموزنده‌ای باشه. تاحدودی منو یاد قصه‌ی شازده کوچولو هم مینداخت گرگ ماسه‌ای نقش روباه رو برای کودک داشت... ممنون از کتابراه که این کتاب رو در تخفیف‌های آخر هفته رایگان به اشتراک گذاشت
مهدی پورحسن
۱۴۰۲/۴/۶
به نظر من کتاب خوبی بود، هم از نظر سنی که برای کودکان سرگرم کننده است وبرای بزرگسالان آموزنده که در افکار کودکان چه میگذرد، از نظر بیان هم بسیار شیوا است، از نظر ظبط و امورات فنی صدا هم از بسیاری از کتاب‌های گویا دلچسب تر است، من راضی ام، خداهم ازتون راضی باشه
مشاهده همه نظرات 87

راهنمای مطالعه کتاب صوتی گرگ ماسه‌ای: تابستان اول

برای دریافت کتاب صوتی گرگ ماسه‌ای: تابستان اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.