معرفی و دانلود رایگان کتاب صوتی سفر به موزه

عکس جلد کتاب صوتی سفر به موزه
قیمت:
رایگان
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سفر به موزه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سفر به موزه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سفر به موزه

کتاب صوتی سفر به موزه اثری از صفیه پرماس از مجموعه ماجراهای افشین و دایی بروز است. دایی بروز هر پنجشنبه به دنبال افشین می‌رود و آن دو با هم از یک فضای متفاوت در شهر دیدن می‌کنند. آن‌ها قرار است این هفته به موزه‌ی حیوانات بروند. همه‌چیز در موزه خوب پیش می‌رود تا اینکه باز هم استفاده‌ی افراطی دایی بروز از گوشی تلفن همراه، کار دستشان می‌دهد!

درباره‌ی کتاب صوتی سفر به موزه

صفیه پرماس در کتاب صوتی سفر به موزه، ما را دوباره با ماجراهای افشین و دایی بروز همراه کرده است. دایی بروز، افشین را خیلی دوست دارد و هر پنجشنبه، با او قرار گذاشته تا همراه یکدیگر به یک جایی دیدنی از شهر بروند. دایی حتی برای اینکه افشین را بیشتر ذوق‌زده کند، از قبل به او نمی‌گوید قرار است کجا بروند و کشف مقصدشان را به شکل یک بازی بیست سؤالی درآورده است. پنجشنبه‌ی دیگری از راه رسیده و قرار است افشین و دایی بروز عازم یک سفر اکتشافی دیگر بشوند. این هفته آن دو قصد دارند از موزه‌ی حیوانات دیدن کنند. موزه‌ی حیوانات پر از اسکلتِ جانوران منقرض‌شده و استخوان‌های کشف‌شده و حیوانات خشک‌شده است. آن‌ها با شگفتی به اسکلت‌ها و بدنِ بی‌حرکتِ جانوران نگاه می‌کنند و آن‌قدر از اسکلت‌ها خوششان می‌آید که تصمیم می‌گیرند عکسی یادگاری با آن‌ها بیندازند. دایی گوشی تلفنش را در دست می‌گیرد و برای آنکه زاویه‌ی عکس را تنظیم کند، عقب‌عقب می‌رود و ناگهان...

از فایده‌های اینترنت و رسانه‌های اجتماعی همگی آگاه هستیم. آسان‌تر شدنِ دسترسی به اطلاعات، سرعت و سهولت در برقراری ارتباط، صرفه‌جویی در زمان، مزایای آموزشی و بسیاری فواید دیگر زندگیِ پیچیده‌ی عصر حاضر را برای انسان امروز، ساده‌تر کرده‌اند. اما در عین حال، نباید نسبت به معایب و خطراتی که در بر دارند، بی‌تفاوت بود و سهل‌انگارانه از آن‌ها گذشت. استفاده‌ی بیش از اندازه از ابزارهای الکترونیکی مانند گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و رایانه‌ها علاوه بر آسیب‌های جسمانی از قبیل اضافه وزن، بروز درد در گردن، دست‌ها، کمر، مشکلات بینایی و شنوایی، سردردهای مزمن و کم‌اشتهایی یا پرخوری افراطی، آسیب‌های روانی و اختلالات شخصیتی جبران‌ناپذیری نیز بر افراد به جا می‌گذارند. ضعف در برقراری ارتباطات اجتماعی، نداشتنِ حریم خصوصی و امنیت اطلاعاتی، اهمال‌کاری، تنبلی، اعتیاد، افسردگی، تحریک‌پذیری و نوسانات خلقی و اضطراب از جمله خطرات و پیامدهای استفاده‌ی بیش از اندازه از اینترنت و فضای مجازی هستند.

کودکان و نوجوانان از آسیب‌پذیرترین اقشار در برابر چنین خطراتی به شمار می‌روند و از این رو، ضروری است که از همان ابتدا، با شیوه‌ی صحیح به کار گرفتن ابزارهای هوشمند و استفاده‌ی هدفمند از فضای مجازی آشنا شوند. از جمله اقداماتی که می‌تواند زمینه‌ی چنین آشنایی‌هایی را برای کودکان و نوجوانان فراهم کند، اقدامات فرهنگی مانند کتاب‌های صوتی و الکترونیکی است که به زبان خودشان با آن‌ها سخن بگوید و آموزش‌های لازم را به آنان ارائه دهد.

کتاب صوتی سفر به موزه به همت پلیس فتا و در همکاری با نشر عترت‌نو، با قلم صفیه پرماس و خوانش پیمان قریب‌پناه و شیوا نظری در اختیار عموم علاقه‌مندان و مخاطبان قرار گرفته است.

درباره مجموعه ماجراهای افشین و دایی بروز

ماجراهای افشین و دایی بروز، محصولی به سفارش معاونت امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات با همکاری پلیس فتا ناجاست. در این مجموعه داستان‌های کوتاه، با زبانی کودکانه، صمیمانه و دوستانه، آسیب‌هایی را که فضای مجازی و بازی‌های رایانه‌ای و استفاده‌ی کنترل‌نشده و بیش ‌از اندازه از ابزارهای الکترونیکی برای کودکان و همین‌طور بزرگسالان در بر دارد، به افراد یادآوری می‌شود. هدف از تولید و انتشار چنین مطالبی توسط پلیس فتا، افزایش سواد مجازی در میان کاربران است.

کتاب صوتی سفر به موزه برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ این کتاب صوتی به کودکان بین هفت تا دوازده سال که شناختی از فضاهای عمومی از جمله موزه‌ها و شیوه‌ی استفاده از تلفن همراه و دیگر وسایل الکترونیکی در چنین فضاهایی ندارند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی سفر به موزه می‌شنویم

به محض اینکه افشین صبحانه‌اش را خورد، زنگ در به صدا درآمد. افشین با خوشحالی، به‌سرعت در خانه را باز کرد و قبل از اینکه دایی داخل خانه بیاید، سلام بلندی کرد و پرید بغل دایی به‌روز. دایی به‌روز که سرش به موبایلش بود، کمی ترسید و نفس بلندی کشید و به داخل خانه آمد. بیش‌ترِ پنجشنبه‌ها دایی به‌روز نمی‌گفت قرار است کجا بروند و برای اینکه افشین بفهمد، بیست سؤالی بازی می‌کردند تا افشین محل گردش آن روز را حدس بزند.

دایی همان‌طور که روی کاناپه نشسته و منتظر بود تا چایش کمی خنک شود، از افشین پرسید: «خب... پسر خوب! اگه گفتی امروز می‌خوایم کجا بریم؟»

افشین جواب داد: «دایی جون! یه راهنمایی می‌کنی؟»

دایی: «مممم...! اونجا جایی که هم چیزای ترسناک داره و هم چیزای قشنگ، هم پر از درخته و هم پر از غذا، چیزای بزرگ بعضی از کوچیک‌ترا رو می‌خورن و بعضیاشون صدای خیلی بلندی دارن.»

افشین: «دایی! می‌خوایم بریم جنگل؟!» دایی به‌روز لبخندی زد و گفت: «خیلی خوب حدس زدی، اما درست نیست. ولی خیلی به جواب نزدیک شدی.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

15 دقیقه
سفر به موزه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سفر به موزه
نویسنده
راویپیمان قریب پناه، شیوا رضوی
ناشر چاپیانتشارات عترت نو
ناشر صوتی پلیس فتا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سفر به موزه

تلما قاسمی
۱۴۰۳/۱/۲۵
خوبه ممنونم از جناب صفیه پرماس و جناب پیمان قریب پناه اگه کتابش هم بود خوب بود ولی ما داخل ایران موزه دایناسور نداریم و موزه حیوانات با جانور شناسی فرق داره و سفر یعنی بریم جایی و آنجا زیاد بمانیم نه که ده دقیقه بریم موزه و خراب کاری کنیم و برگردیم و تو تصویر بستنی رو سر افشین چی کار میکنه؟ برای سنین ۲_۷سال خوبه اگه تصویر هم داشت عالی بود
مرتضی ظهیری
۱۴۰۳/۱/۱۶
واقعا که خیلی خیلی زیبا و عالی بیان کرده و الان برام جذاب و انرژی بخش هست چه برسه برا بچه‌های کوچک که جذابیت بیشتری داره و توصیه میکنم همه بخونید
میترا رورا🍊🍊🍊🍊🍊🍊
۱۴۰۳/۱/۳
حتمن به مادر پدر‌ها سفارش میشه برای فرزندانشون این داستان هارو تعریف کنند هم ذهنشون باز میشه هم از بچگی علاقه به موزه و چیزای با ارزش پیدا میکنند تا شبکه‌های اجتماعی پر ضرر
نیلا آسال
۱۴۰۲/۱۲/۱۴
سلام به همگی دوستان کتاب سفر به موزه واقعا قشنگ بود و من از گوش دادن به این کتاب لذت بردم، ولی به نظر بنده بچه‌هایی که در سنین ۶ الی ۹ سال هستند لذت بیشتری می برند. با تشکر
Negin
۱۴۰۲/۱۲/۲۲
خیلی خوب بود. شخصا اطلاعی از این پارک نداشتم. با شنیدن اسمش و سرچ تو گوگل پیداش کردم. حتما بچه‌ها رو میبرم. البته بدون گوشی
مریم فارسیانی
۱۴۰۳/۱/۱۳
واقعا داستانهای جالب و اموزنده‌ای تهیه شده توسط پلیس فتا
بچه‌ها غرق داستان میشن و درسهای خوبی از داستان یادمیگیرن
مائده
۱۴۰۳/۱/۸
داستان برای کودکان به معنای واقعی یعنی این حتما انتخاب کنید عالیه پیشنهاد می‌کنم برای خواهر یا برادر کوچیکتون انتخاب
ناهید
۱۴۰۳/۱/۲
به جز داستان کتاب چقدر خوبه که بچه‌ها رو از همون سن کم با موزه و تاریخ آشنا کنیم از گوشی بازی خیلی بهتره
دلارام 0074
۱۴۰۳/۲/۷
کتاب در مورد ماجرایی‌جویی در موزه گفته شده ک میرن موزه حیوانات و اتفاقات اونجا رو تعریف میکنن
احسان 🙂
۱۴۰۳/۱/۶
سلام روز بخیر کتاب سفر به موزه عالی بود واقعا کتاب خوبی بود برای کودکان من که خیلی دوست داشتم
Saleh Siamaki
۱۴۰۳/۱/۲۸
داستان‌های افشین آموزنده ست. اجرای خوبی هم داره و بچه رو جذب میکنه
سمیه درودیان
۱۴۰۳/۱/۱۴
عالی ماجراهای افشین خیلی خوبه بچها‌ی من چند بار پشت هم گوش میکنن
ساعد وثوقی
۱۴۰۳/۱/۱۳
سلام من آوینا وثوقی کرکزلو هستم این داستان عالی بود دست شما درد نکنه 😚
امین نژاد اتحاد
۱۴۰۲/۱۲/۱۸
به نظرم خوب بود ولی می‌توانستند جالب تر هم بکنند موضوع عالی بود
فاطمه حیاتی نسب
۱۴۰۲/۱۱/۱۱
گوینده‌ها خوب صحبت کردند و به نظرم بچه‌های ۶ سال به بالا بهتر رابطه برقرار میکنند بااین داستان
مشاهده همه نظرات 24

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سفر به موزه

برای دریافت کتاب صوتی سفر به موزه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.