معرفی و دانلود کتاب صوتی سم زدایی دوپامین

عکس جلد کتاب صوتی سم زدایی دوپامین
قیمت:
۹۸۰۰۰ 49000 تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سم زدایی دوپامین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سم زدایی دوپامین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سم زدایی دوپامین

راهکاری برای حفظ تمرکز در دنیای وسوسه‌انگیز مدرن. تیبو موریس در کتاب صوتی سم زدایی دوپامین به شما کمک می‌کند حواس‌پرتی‌ها را به حداقل برسانید و با قدرت بر اهدافتان متمرکز بمانید. این اثر تحسین‌شده می‌تواند نقطه‌ای سرنوشت‌ساز در زندگی‌تان باشد!

درباره‌ی کتاب صوتی سم زدایی دوپامین

والدین معمولا به فرزندانشان می‌گویند اگر با دقتی که آهنگ‌ها را دنبال می‌کنند به سخنان معلم گوش بدهند، شاگرد اول مدرسه خواهند شد. مضمون این جمله بی‌توجهی به چیزی است که در لحظه اهمیت دارد! همسران گاهی زمان خروج از خانه زباله‌ها را فراموش می‌کنند، فرزندان مفتون خیالات خود، گفته‌های والدین را نمی‌شنوند و کارمندان چرخیدن در شبکه‌های مجازی را به هر چیز دیگر ترجیح می‌دهند. اگر این مثال‌ها برای شما آشناست با ما در معرفی کتاب صوتی سم زدایی دوپامین (Dopamine Detox) از تیبو موریس (Thibaut Meurisse) همراه شوید.

بسیاری از ما کلمه‌ی دوپامین را شنیده‌ایم. معمولا این پیام‌رسان عصبی -که با هورمون متفاوت است- را عامل لذت می‌دانند. برای مثال اگر از یک قطعه شکلات یا همراهی با کسی که دوستش دارید خوشحال و مشعوف هستید، نویسندگان کتاب‌های انگیزشی می‌گویند احتمالا مغز شما شروع به آزادسازی دوپامین کرده. از روزمرگی خسته شده‌اید؟ می‌خواهید هیجان را به زندگی‌تان دعوت کنید؟ پس نوبت دوپامین رسیده! بیایید به این موضوع مهم رسیدگی کنیم!

اما این باور رایج اشتباه است...

متاسفانه باید بگوییم دوپامین با اینکه در فرایند ایجاد لذت مشارکت دارد اما علت آن نیست. به تمام لحظاتی که می‌خواستید تنها یک پست دیگر در اینستاگرام را ببینید فکر کنید. بعد از مشاهده‌ی آن کلیپ چه احساسی داشتید؟ آیا بی‌قراری ذهنی‌تان برطرف شد؟ همه می‌دانیم که پاسخ منفی است. چنین موقعیت‌هایی همواره به خواستن بیشتر منجر می‌شوند چون همانطور که تیبو موریس در کتاب سم زدایی دوپامین می‌گوید وظیفه‌ی اصلی این پیام‌رسان عصبی ایجاد اشتیاق است.

زمانی که با یک سیگار یا خرید خارج از برنامه‌ی دیگر به این تقاضا پاسخ می‌دهید مدت کوتاهی آرامش دارید. سپس دوپامین در دوز بیشتری ترشح شده و از شما می‌خواهد عملی که مشغول انجامش هستید را ترک نکنید. با خودتان می‌گویید کارها را می‌توانید بعدا انجام دهید، هر زمان که بخواهید قادرید این فعالیت را ترک گویید و البته می‌ترسید هرگز چنین هیجاناتی را تجربه نکنید. شما مشتاق هستید مدام ایمیل‌هایتان را چک کنید یا ساعتی دیگر در کافه بنشینید اما ناگهان به خودتان می‌آیید و می‌فهمید وظایف درسی، ‌کاری یا خانوادگی خود را انجام نداده‌اید.

این وضعیت تجربه‌ای مشترک برای تقریبا تمام آدم‌هاست. ما هر لحظه به سمتی کشیده می‌شویم و با اینکه به‌شدت مشغول هستیم در واقع هیچ کار مفیدی انجام نمی‌دهیم. حال چاره چیست؟ چگونه می‌توانیم تمرکزمان بر آنچه که باید را حفظ کنیم؟ چطور می‌شود لذت بردن از زندگی و پیگیری اهداف را با هم دیگر جلو ببریم؟ کتاب صوتی سم زدایی دوپامین در شش فصل به سوالات شما جواب می‌دهد.

با شنیدن این اثر مفید، با صدای توسط ابوالفضل شکیبا زاد موفق می‌شوید شناختی صحیح از چیستی و عملکرد دوپامین پیدا کنید. سپس راهی عملی حفظ تمرکز را می‌یابید و می‌توانید در سه مرحله‌ی ساده دوپامین را به حد مناسب و مفید برای بدنتان کاهش دهید. بخش پایانی کتاب با عنوان جلوگیری از بازگشت دوپامین به شما کمک می‌کند از تحریکات زیاده‌ی محیط دور بمانید و در بلندمدت تمرکز خود را حفظ کنید. شنیدن کتاب صوتی سم زدایی دوپامین که نشر صوتی رادیو مثبت تهیه‌ی آن را برعهده داشته برای تمامی افراد دنیای مدرن ضروری است؛ زیرا ما اولین نسل از نوع خودمان هستیم که در معرض تحریکاتی چنین قوی، مداوم و همیشه حاضر قرار داریم! امیدواریم از این اثر کاربردی برای مدیریت و کنترل زمانتان بهترین بهره را ببرید.

نکوداشت‌های کتاب سم زدایی دوپامین

  • یکی از بهترین کتاب‌هایی که تابه‌حال خوانده‌ام. (Kaylee)
  • این کتاب به‌معنای واقعی کلمه می‌تواند زندگی شما را تغییر دهد. (Amazon customer)
  • این اثر خواندنی از ویدیوهای یوتیوب که تاکنون دیده‌ام، بسیار بهتر است. (Jeremy Tarbush)

کتاب صوتی سم زدایی دوپامین به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

افرادی که برای انجام کارهایشان به تمرکز و آرامش نیاز دارند و از اهمال‌کاری و برنامه‌های نیمه‌تمام خسته‌ شده‌اند، آموزه‌ها و تمرینات این کتاب صوتی کمک زیادی به آن‌ها خواهد کرد.

با تیبو موریس بیشتر آشنا شویم

قدم گذاشتن در مسیر موفقیت، پیشرفت و انگیزه، به همراهی یک مربی دلسوز و حرفه‌ای نیاز دارد. تیبو موریس (نویسنده‌ی مشهور و خلاق کتاب‌های موفقیت شخصی) به‌عنوان یکی از مربیان و راهنمایان برجسته در زمینه موفقیت و خودسازی شما را در موقعیت‌های سخت و دشوار زندگی به‌خوبی یاری می‌کند. این نویسنده فرانسوی که امروزه در ژاپن زندگی می‌کند آثار پرطرفدار و الهام‌بخش زیادی را از خود به یادگار گذاشته است که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کتاب «اقدام فوری»، «تمرکز قدرتمند» و «تسلط بر انگیزه» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی سم زدایی دوپامین می‌شنویم

زمانی که ایمیل‌هاتون رو چک می‌کنید انتظار پاداش دارید که ممکنه پیامی از یه دوست یا ممکنه اخباری هیجان‌انگیز باشه. زمانی که آمار رو چک می‌کنید مثل سهام یا آمار ترافیک وب‌سایتتون انتظار پاداش از دیدن اعداد نویدبخش دارید و پیش‌بینی‌ناپذیر بودنش هیجان‌انگیزترش هم می‌کنه! زمانی که از یوتیوب بازدید می‌کنید انتظار تماشای ویدیوهای جالب یا هیجان‌انگیز رو دارید. زمانی که از شبکه‌های اجتماعی بازدید می‌کنید انتظار پاداش‌هایی مثل لایک و کامنت روی پست‌هاتون، دریافت پیام از دوستان یا مشاهده‌ی محتوایی جالب دارید

زمانی که مشغول هرکدوم از این فعالیت‌ها می‌شید نه تنها در معرض خطر بیش‌تحریکی و همچنین حواس‌پرتی قرار می‌گیرید بلکه توانایی تمرکزتون رو هم از دست می‌دید. هرکس که در دوری چند روزه از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی موفق شده باشه می‌دونه که چنین فعالیت‌هایی می‌تونن اتلاف وقت و تمرکز باشن. شما چطور؟ از چه راه‌هایی اجازه می‌دید انتقال‌دهنده‌های عصبی دوپامین شما تحت کنترل قرار بگیرن؟

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
16 دقیقه
بخش اول
16 دقیقه
بخش دوم
17 دقیقه
بخش سوم
15 دقیقه
بخش چهارم
15 دقیقه
بخش پنجم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سم زدایی دوپامین
نویسنده
مترجمگروه مترجمان
راویابوالفضل شکیبازاد
ناشر صوتی رادیو مثبت
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۱۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
۹۸۰۰۰ 49000 ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سم زدایی دوپامین

.حکیمه حسن پور
۱۴۰۱/۱۰/۱۳
باسلام این کتاب به شما آموزش می‌دهد که چگونه خود فراموش شدتان را بازیابی کنید و به خود واقعی‌تان برسید و در واقع شما را وادار به فکر کردن در مورد اعمال ورفتارتان در طی روز و این که در کجای زندگی خود هستید و تا چه حد بر روی اهدافتان متمرکز هستید و برای رسیدن به اهدافتان چگونه باید مسیر را طی کنید و چگونه کنترل زندگی خود را در دست بگیرید اموزش می‌دهد و در کل کتابی بسیار عالی مخصوصا برای عصر اینترنت هست
Ghasemcbd
۱۴۰۲/۳/۱۷
کوتاه و مؤثر
تمرکز را بالا میبرد و آموزش لازم را برای انجام کاره‌ای مفید و مؤثر زندی را یاد میدهد و فراموشی کارهای مهم را کم می‌کند و بهتر آموزش میدهد که بچه کارهای مهم زندگی بیشتر توجه کنیم و کارهای بی ارزش را کنار بگذاریم و این امر را با آموزش چگونگی سم زدایی را معرفی میکند
mojgan asadi
۱۴۰۱/۱۱/۴
یجورایی ترک عادتهایت، آگاهانه انتخاب کردن کارهایی که تا امروز به عادت انجام می‌دادیم و یه راه برای توجه خاص به روزمرگی هامون داره
امید طحان زاده
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
بسیار کاربردی و عالی بود. مناسب برای همه افرادی که اعتیاد به دوپامین مضر و بدرد نخور دارند
Hamid50
۱۴۰۲/۱۲/۲۴
خیلی موضوع در خور توجه‌ای رو مطرح می‌کنه
Hosein Gharebaghi
۱۴۰۲/۳/۲۳
خیلی کوتاه و مفید بود
صدای گوینده هم خوب بود
ازهار آزاده نام
۱۴۰۲/۳/۱۶
عالی عالی عالی و برای رشد و توسعه فردی بی نظیره
Bahman Vatankhah
۱۴۰۱/۱۲/۲۰
مطالب مفیدی داخلش داره
masoud.p
۱۴۰۱/۱۲/۵
کمک کننده تمرکز و عالی
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سم زدایی دوپامین

برای دریافت کتاب صوتی سم زدایی دوپامین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.