معرفی و دانلود کتاب صوتی ذهن خود را پاکسازی کنید

عکس جلد کتاب صوتی ذهن خود را پاکسازی کنید
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ذهن خود را پاکسازی کنید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ذهن خود را پاکسازی کنید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ذهن خود را پاکسازی کنید

کتاب صوتی ذهن خود را پاکسازی کنید نوشته‌ی اس. جی اسکات و بری داونپورت، راهنمایی عملی و ساده است برای آرام کردن آشفتگی‌های ذهنی و کم کردن نشخوارهای فکری. این کتاب با نشان دادن علل و ریشه‌های آشفتگی ذهنی، راهکارها و توصیه‌های فراوانی برای بهتر و کم کردن تعهداتِ کاری، رابطه‌ای و محیطی به شما ارائه می‌دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی ذهن خود را پاکسازی کنید

کتاب ذهن خود را پاکسازی کنید (Declutter Your Mind: How to Stop Worrying, Relieve Anxiety, and Eliminate Negative Thinking) نوشته‌ی اس. جی اسکات (S. J. Scott) و بری داونپورت (Barrie Davenport) با بررسی علل و ریشه‌های آشفتگی ذهنی شروع می‌شود. این دو نویسنده، چهار عامل را برای آشفتگی ذهنی می‌شناسند که از این قرار هستند: «استرس»، «پارادوکس انتخاب»، «دارایی‌های زیاد» و «سوگیری‌های منفی». فصل‌های کتاب به تفصیل این علل را بررسی می‌کنند و راه‌هایی برای اجتناب و کم کردن هر کدام را در برابر شما می‌گذارند.

اس جی. اسکات و بری داونپورت در ادامه، نشان می‌دهند که یکی از بهترین راه‌های کم کردن آشفتگی‌های ذهنی، شناختن و پیدا کردن ارزش‌های اساسی و فردی است. کتاب ذهن خود را پاکسازی کنید در این بخش استراتژی‌های متعددی برای پیدا کردن ارزش‌های اصلی و اساسی هر فرد معرفی می‌کند و از شما می‌خواهد پس از فهمیدن این ارزش‌ها، اولویت‌های زندگی خود را دوباره تعیین کنید.

یکی دیگر از مباحثی که در کتاب ذهن خود را پاکسازی کنید به تفصیل مورد بررسی قرار می‌گیرد، کم کردن آشفتگی‌های مربوط به روابط عاطفی است. روابط عاطفی‌ای که افراد با یکدیگر برقرار می‌کنند، نقش زیادی در ایجاد استرس و فشار و یا آرام کردن ذهن و روان بازی می‌کنند. 4 استراتژی ساده و مبتنی‌بر علمی که در این بخش معرفی می‌شوند، می‌توانند روابط عاطفی شما را به روابطی سالم‌تر و شادتر تبدیل کنند.

آخرین فصل کتاب، به اهمیت پاکسازی و کم کردن آشفتگی‌های محیط و دوروبرتان می‌پردازد و نشان می‌دهد یک محیط آشفته و بی‌نظم تا چه اندازه می‌تواند میزان شادی و سلامت روان شما را تحت‌تأثیر قرار دهد. همانطور که نویسندگان این کتاب می‌گویند: «زمانی که محیط اطراف شما بی‌نظم باشد، توانایی تمرکز را از دست خواهید داد»؛ و نداشتن تمرکز، آشفتگی و اضطراب بیشتری را در شما ایجاد خواهد کرد.

کتاب ذهن خود را پاکسازی کنید توسط نشر آتیسا منتشر شده و سارا دهش ترجمه‌ی آن را برعهده داشته است. نسخه‌ی صوتی این کتاب توسط نشر صوتی شار و به گویندگی لیلا ولی پور تهیه شده است.

کتاب صوتی ذهن خود را پاکسازی کنید برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از آشفتگی ذهنی رنج می‌برید و دچار نشخوار فکری هستید، شنیدن این کتاب صوتی به شما پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی ذهن خود را پاکسازی کنید می‌شنویم

برای اهدافی که ما در اینجا داریم، مراقبه رو به‌عنوان ابزاری پیشنهاد می‌کنیم که کمک می‌کنه ذهن‌تون رو آموزش بدید و افکارتون رو کنترل کنید؛ چه در موقعیت مراقبه باشید، چه نباشید. مزایای مراقبه در زندگی روزمره نمایان می‌شه و کمک می‌کنه بتونید نگرانی‌ها و درگیری‌های ذهنی‌تون رو کنترل کنید. همچنین، برای سلامتی، فواید بی‌شماری داره که در ادامه، به اون‌ها خواهیم پرداخت. کلید رضایت داشتن از مراقبه صرفاً تمرینه. اگه متعهد شید که هر روز مراقبه کنید، مهارت‌هاتون رو تقویت می‌کنید و به خوبی فواید ذهنی، جسمی و عاطفی رو که به مرور زمان افزایش پیدا می‌کنن درک می‌کنید. بری گفته بود در روزهایی که مراقبه می‌کرد، اضطراب و آشفتگی کمتری داشت و در کارش به‌خصوص در نوشتن، تمرکزش بیشتر بود. او همچنین متوجه شده بود که توانایی در لحظه زندگی کردنش افزایش یافته و هر بار که عامل حواس‌پرتی بالقوه‌ای تمرکز او رو مخدوش می‌کرد، می‌تونست خود رو دوباره به همون کاری که مشغولش شده بود، برگردونه.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
19 دقیقه
پیشگفتار
58 دقیقه
بخش اول: افکارتان را پاک‌سازی کنید
58 دقیقه
بخش دوم: تعهدات زندگی‌تان را پاک‌سازی کنید
55 دقیقه
بخش سوم: روابط‌تان را پاک‌سازی کنید
77 دقیقه
بخش چهارم: دوروبرتان را پاک‌سازی کنید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ذهن خود را پاکسازی کنید
نویسنده،
مترجمسارا دهش
راویلیلا ولی پور
ناشر چاپیانتشارات آتیسا
ناشر صوتیانتشارات رمانو
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۲۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ذهن خود را پاکسازی کنید

Arman Ahmadi
۱۴۰۲/۹/۲۶
خلاصه بخوام بهتون بگم این کتاب همه‌ی چیز‌های بد و ناراحت کننده و مایوس کننده رو مثال میزنه و میگه نباید این کارارو بکنید و اینقدر اینارو تکرار میکنه که واقعا دیگه ادم اذیت میشه من که هر چی صبر کردم از این فاز بیاد بیرون کتاب نیومد اگه گرفتیدش متوجه میشید که چی میگم این کتاب به جا این که ذهنتونو کنه پاکسازی با مثالاش ذهنتونو به هم میریزه خیلی از این مثالارو من اصلا تو خودم ندارم بعد کتاب میگه داری حس میکنی فلان مشکلو داری؟ از این که این مشکلو داری ناراحتی؟ نمیدونی چیکار باید بکنی؟ حس میکنی بد بختی یعنی ادم دیوونه میشه فقط به عنوان یه تجربه تلخ حتما بهتون پیشنهاد میکنم که بخونیدو لذتشو ببرید
Ebrahim Sillavi
۱۴۰۲/۱۲/۶
در وهله اول: لازمه از گویندگی بسیار زیبا و پر قدرت "خانم لیلا ولی پور" تشکر زیادی کنم که پویایی خاصی به کلمات این کتاب دادن تا شنونده به عمق مفاهیم جملات پی ببره. در وهله دوم: شما فقط بخش اول کتاب رو بخونید یا گوش بدید متوجه کاربردی بودنش میشید. واقعا ترفندهایش بسیار مفید و قابل انجامی به مخاطب یک خودش میده.
در وهله سوم: فقط جمله: خوندنش رو به همه پیشنهاد میدم
چون قطعا همه ما درگیر نشخوار ذهنی هستیم و این کتاب میتونه به مرور کمک زیادی به ما برسونه.
setare
۱۴۰۳/۱/۲۶
نمیشه اسمش رو یک کتاب مستقل گذاشت چون هیچ حرف و مطلب جدیدی از خودش برای ارائه نداره و کاملا نقل قول و خلاصه برداری از گفته‌ها و کتاب‌های دیگران هستش، انگار از یه دانش آموز خواسته باشن چند کتاب رو بخونه و یه تحقیق مدرسه‌ای ارائه بده، برای کسایی که مطالعه‌ی زیادی در این زمینه داشتن جالب و گیرا و آموزنده نیست
سمانه دینی
۱۴۰۲/۹/۱۲
شنیدن یا خواندن این کتاب را به همه توصیه می‌کنم. راهکارهای عملی و مفیدی برای کنترل ذهن و دوری از افکار منفی پیشنهاد می‌دهد. به دور از پیچیدگی و از این شاخه به آن شاخه پریدن. خوانش کتاب اگر بهتر و با دقت بیشتری انجام می‌شد، بهتر بود.
Fahimeh
۱۴۰۲/۱۲/۲۶
عالى از لحاظ
کمک میکنه که در تمام جنبه‌ها پیشرفت کنى و بتونى ذهنتو مدیریت کنى در برابر اطلاعات بى ارزش
من اول کتابشو گرفتم و بعد که خوندم دیدم انقدر عالى و ارزشمنده این کتاب از کتابراه نسخه ى صوتیش رو تهیه کردم
محبوبه ریحانی
۱۴۰۲/۱۰/۶
یک کتاب انگیزشی و یک کتابی که باعث میشه ذهن رو بازتر کرد و بین ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه تفاوت رو احساس کرد و برای برنامه ریزی مجدد ذهن استفاده کرد....
ali rostami
۱۴۰۳/۱/۱۷
واقعا ممکنه مگه یه نفر فکر کنه این کتاب بتونه ذره‌ای بهش کمک کنه، به دوستان پیشنهاد میدم به جاش آثار آلن دو باتن رو بخونن که خیلی واقعی و درست تر با مسائل برخورد کرده
Ahoora
۱۴۰۲/۱۰/۲۹
ارزشش رو داره واقعا برای کسانی که دچار مشکلات فراوان زندگی هستن و این که خودش تنها کسی هست که باید مشکلات خودش و خانواده را حل کنه ان هم در تاریک ترین روزگار زندگیش
رقیه افشار
۱۴۰۲/۱۰/۲۶
این کتاب رو برای افرادی که خودشون رو در دنیای اطلاعات و شلوغی زندگی گم کرده‌اند توصیه میکنم. کتاب بدون حاشیه مستقیم راه حل‌هایی خوبی برای نظم دهی به زندگی می‌دهد
ندا ندایی
۱۴۰۲/۹/۵
خیلی خوب بود من خودم خیلی به تنفس درست اعتقاد دارم اما تا این حد فک نمی‌کردم تاثیر گذار باعشه و واقعا کتاب خیلی خوبی بود و راحت بکشد باهاش ارتباط گرفت
رضاراد
۱۴۰۲/۹/۲۳
بسیار عالی هستش البته توانمندی گوینده این کتاب صوتی بسیار کمک میکنه تا راحت تر جذب کتاب شویم و این خیلی در کتاب صوتی اهمیت داره و مهمه سپاس
هانیه عباس دائی
۱۴۰۲/۹/۶
عالی بود و هر کسی که میخواد در زندگی و افکارش تغییراتی ایجاد کنه و از هر چی منفی بافی هست دور باشه حتما گوش بده.
ادریس پارسا
۱۴۰۲/۱۲/۲۵
خوب بود در کل
ولی یک موضوع را خیلی توضیح می‌داد توضیح زیادش یکم خسته کننده بود
ولی در مجموع مفید و رسا بود
فریده کیارستمی
۱۴۰۲/۱۲/۲
این کتاب کمک زیادی به من کرد برای بهبود روابطم با دوستان ،اقوام و خانواده و همچنین توانستم تاحد زیادی به آرامش برسم.
آسمان محمدی
۱۴۰۲/۱۲/۲
اکثر مطالب کلیشه و تکراری بودن، اما برای دوره کردن روش‌های خود درمانی، مراقبه و قرار گرفتن در ارتعاش مثبت خوب است
مشاهده همه نظرات 69

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ذهن خود را پاکسازی کنید

برای دریافت کتاب صوتی ذهن خود را پاکسازی کنید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.