معرفی و دانلود کتاب صوتی سید‌ غلامرضا سعیدی

عکس جلد کتاب صوتی سید‌ غلامرضا سعیدی
قیمت:
۳۵۰۰۰ ۲۴,۵۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سید‌ غلامرضا سعیدی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سید‌ غلامرضا سعیدی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سید‌ غلامرضا سعیدی

برای پی بردن به زندگی یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های فرهنگی و دینی ایران معاصر، پیشنهاد می‌کنیم سری بزنید به کتاب صوتی سید‌ غلامرضا سعیدی، اثر ارزشمند اکبر خوشزاد. با شنیدن این کتاب به‌یادماندنی هم به مستنداتی از این نویسنده و مترجم برجسته دسترسی خواهید داشت و هم در خلال رویدادها و وقایع زندگی ایشان، به دورنمایی کلی از دوران پرتلاطم تاریخ معاصر خواهید رسید. اثری بی‌نظیر برای مشتاقان کتاب‌های زندگینامه و خاطرات بزرگان تاریخ.

درباره‌ی کتاب صوتی سید غلامرضا سعیدی

تأسیس اتحادیه‌ی مسلمین ایران در سال 1324، نگارش کتاب «خطر جهود» که خشم و مقابله‌ی نیروهای امنیتی را به دنبال داشت، پروردن بزرگ‌مردانی چون علی شریعتی و مصطفی چمران، همچنین همکاری پژوهشی با اندیشمندانی مانند دکتر سید جعفر شهیدی، تنها گوشه‌ای از زندگی پرثمر و خدمات بی‌شمار سید غلامرضا سعیدی به جامعه‌ی مسلمانان هستند. بااین‌حال، بعید می‌دانیم نام ایشان تابه‌حال به گوش مخاطبان عام رسیده یا تحقیقی جامع از احوال و اقداماتشان صورت گرفته باشد. سید غلامرضا سعیدی از چهره‌های نامدار اما کمتر شناخته‌شده‌ای‌ست که چهارمین جلد از مجموعه کتاب‌های شخصیت‌های مانا به معرفی ایشان اختصاص پیدا کرده. در این اثر سترگ، اکبر خوشزاد می‌کوشد نمایی از زندگی پربرکت این اندیشمند و عالم جهان اسلام را به شنوندگان کتاب صوتی سید غلامرضا سعیدی عرضه کند.

در سال 1274 خورشیدی زاده شد و در بیست‌و‌سوم آذرماه 1368 درگذشت تا در تربت پاک حرم حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شود. در طول حیات خود، نود مجلد اثر پژوهشی از خود بر جای گذاشت که سال‌هاست راهنمای دین‌پژوهان و اسلام‌شناسان بوده‌اند. نگارش مقالاتی ارزشمند برای مطبوعات و سفرهای متعدد جهت حضور در مجامع علمی و اسلامی از دیگر فعالیت‌های وی به شمار می‌روند. سید غلامرضا سعیدی در ترجمه‌ی آثار مطرح جهان نیز دستی داشت و ترجمه‌ای که از اشعار اقبال لاهوری در اختیار فارسی‌زبانان قرار داد، موجب شد به‌عنوان یکی از بزرگترین «اقبال‌شناسان» ایرانی شناخته شود.

از سید غلامرضا سعیدی به‌عنوان یکی از نظریه‌پردازان به‌نام جهان اسلام یاد می‌کنند. همچنین او بود که پیشنهاد کرد شهرهای مکه و مدینه به صورت بین‌المللی اداره شوند.

تلمذ در محضر آیت‌الله شیخ محمدحسین کاشف و سید ابوالعلی مودودی، همچنین تربیت شاگردانی که خود از مشهورترین عالمان ایران و اسلام به شمار می‌روند، از دیگر نقاط درخشان زندگی ایشان هستند. جالب است بدانید که سید غلامرضا سعیدی چندی نیز با احمد کسروی همفکری و مشارکت علمی داشته اما پس از تغییر عقاید و رویگردانی کسروی از اسلام، همکاری خود را با او به پایان می‌رساند.

نگاهی گذرا به آثار سعیدی نشان می‌دهد که تاریخ و گذشته‌ی اسلام و آینده‌ی آن به یک اندازه مورد توجه ایشان بوده است. اسلام تنها یادگاری کهن سربرآورده از دل قرون گذشته نیست که کار اسلام‌شناسان فقط با بررسی صحت‌و‌سقم اخبار تاریخی به پایان برسد. به باور سید غلامرضا سعیدی اسلام دینی‌ست پویا که لازم است نحوه‌ی حضور و موضع آن را در جهان امروز به گفت‌و‌گو بنشینیم. از سوی دیگر، در عصری که ناگزیر در مسیر جهانی شدن گام برمی‌داریم، نحوه‌ی ورود اسلام به این مسیر و همگامی این دین آسمانی با تحولات آینده، از موضوعات مهمی‌ست که پرداختن به آن وظیفه‌ی صاحب‌نظران مسلمان خواهد بود.

زندگی سید غلامرضا سعیدی آن‌چنان برای دنیای اسلام و اسلام‌شناسی حیاتی بود که درگذشت ایشان ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر برای حوزه‌های علمی دین و اسلام‌پژوهی به حساب می‌آمد. تا جایی که با پیام رسمی تسلیت رئیس‌جمهور وقت رو‌به‌رو شد.

اگر خواهان آن هستید که با سرگذشت و فعالیت‌های علمی این نویسنده و مترجم حوزه‌ی دین‌شناسی آشنا شوید و به انبوهی از مستندات معتبر تاریخی پیرامون زندگی و فعالیت‌های علمی ایشان دسترسی داشته باشید، گوش سپردن به کتاب صوتی سید غلامرضا سعیدی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اکبر خوشزاد در بیان نقاط عطف زندگی این محقق بزرگوار و آثار گران‌سنگ ایشان، از بازگویی هیچ نکته‌ای فروگذار نکرده است. کتاب حاضر نخستین اثری‌ست که منحصراً به بررسی آثار و احوال سید غلامرضا سعیدی پرداخته و از این لحاظ، اثری بی‌همتاست. شنیدن این کتاب گویا برای مخاطبان متخصص بی‌شک راهنمایی بی‌نظیر جهت انجام پژوهش‌های علمی و دینی‌شان خواهد بود. همینطور برای مخاطبان غیرمتخصص نیز، معرف الگویی تکرارنشدنی و اسوه‌ای مثال‌زدنی در زندگی‌شان است.

نشر سوره مهر چاپ و انتشار این زندگی‌نامه‌ی سراسر نور و آگاهی را به عهده داشته و گروه فرهنگی سماوا نیز نسخه‌ی شنیدنی آن را به مشتاقان آشنایی با شخصیت‌های ماندگار دین، علم و تاریخ ارائه نموده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های شخصیت‌های مانا

«شخصیت‌های مانا» عنوان مجموعه‌ای‌ست که در هر یک از مجلدهای خود به زندگی و آثار یکی از شخصیت‌های درخشان تاریخ ایران می‌پردازد. «سید جعفر شهیدی»، «سیدمحمد فرزان»، «مجید شریف واقفی»، «سلمان هراتی»، «بهاءالدین محلاتی»، «سید احمد خمینی»، «سید غلامرضا سعیدی»، «سید محمدعلی داعی الاسلام» و «طاهره صفارزاده» قهرمانان این مجموعه‌ی ده‌جلدی هستند که به کوشش نشر سوره‌ی مهر قدم به بازار کتاب نهاده است.

گروهی که وظیفه‌ی پژوهش و نگارش مجموعه کتاب‌های شخصیت‌های مانا را به عهده داشت در اردیبهشت سال 1388 تشکیل شده و آغاز به کار کرد. اعضای گروه با بهره‌گیری از پرونده‌ها و مستندات موجود در بایگانی «فرهنگ نام‌وران معاصر» حوزه هنری به نگارش زندگینامه‌هایی با محوریت شخصیت‌های سیاسی، علمی، اقتصادی و هنری معاصر ایران پرداخته‌اند. هدف از نگارش این سری کتاب‌ها الگوسازی و همچنین معرفی شخصیت‌های تأثیرگذار و ماندگار ایرانی بوده است. در تهیه‌ی مجموعه کتاب‌های شخصیت‌های مانا تلاش شده تا زندگی افرادی مورد بررسی قرار بگیرد که در طول صد سال اخیر، در حوزه‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، هنری، ادبی و... آثار درخوری را به جا گذاشته باشند؛ هرچند به شهرت چندانی نرسیده‌اند.

کتاب صوتی سید غلامرضا سعیدی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر خواهان آشنایی با یکی از درخشان‌ترین چهره‌های ماندگار فرهنگی و سیاسی معاصر هستید، توصیه می‌کنیم شنیدن کتاب صوتی سید غلامرضا سعیدی را از دست ندهید. اثری مستند و معتبر که هرآنچه را درمورد زندگی و فعالیت‌های این شخصیت نامدار باید بدانید، به شما عرضه نموده.

با اکبر خوشزاد بیشتر آشنا شویم

اکبر خوشزاد نویسنده‌ی ایرانی‌ست که در سال 1341 در بندر انزلی متولد شده. او که دارای مدرک کارشناسی‌ارشد در رشته‌ی تاریخ از دانشگاه تهران است، به تدریس در دانشگاه پیام‌نور اشتغال دارد.

کتاب‌های «دوره اول مجلس شورای اسلامی»، «سید جعفر شهیدی»، «خاطرات سیدمصطفی هاشمی طبا» از آثار این نویسنده به شمار می‌آیند.

در بخشی از کتاب صوتی سید‌ غلامرضا سعیدی می‌شنویم

غلامرضا سعیدی پس از پایان دوره‌ی مدرسه‌ی شوکتیه، در حدود 21 سالگی، در بانک شاهنشاهی بیرجند مشغول به کار شد. سپس در همان مدرسه‌ی شوکتیه به تدریس دروس مختلف، از جمله زبان انگلیسی پرداخت. وی در همان سال‌ها ازدواج کرد و همسرش مشوق وی در فعالیت‌های مطالعاتی و تحقیقاتی بود. با تاسیس بانک ملی ایران در سال 1306 شمسی، به استخدام بانک ملی درآمد و در ماموریت‌های مختلف به سبزوار، زابل، تربت حیدریه و قم در سمت مدیر مسئول بانک خدمت کرد. در زمان فعالیت در زابل، چند سخنرانی ایراد کرد که چون موضوع آن‌ها با وضع حکومت آن زمان سازگار نبود، به قم منتقل شد و ریاست بانک ملی قم را بر عهده گرفت. سعیدی تا پایان سلطنت رضاشاه در قم بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
4 دقیقه
مقدمه
4 دقیقه
یادداشت مجموعه
4 دقیقه
معرفی، نقد و بررسی منابع
12 دقیقه
فصل اول - دوران کودکی و تحصیل
9 دقیقه
فصل دوم - فعالیت‌های علمی و فرهنگی
9 دقیقه
فصل سوم - همکاری با جمعیت اتحادیه مسلمین
18 دقیقه
فصل چهارم - استقلال پاکستان و اقبال لاهوری
25 دقیقه
فصل پنجم - مسئله فلسطین و الجزایر
27 دقیقه
فصل ششم - آراء و نظریات
15 دقیقه
فصل هفتم - تألیف و ترجمه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سید‌ غلامرضا سعیدی
نویسنده
راویمحسن بهرامی
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
۳۵۰۰۰ ۲۴,۵۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سید‌ غلامرضا سعیدی

Hamid50
۱۴۰۲/۱۲/۲۴
بسیار زیبا بود آدم‌های خوب تاثیرات خوبی بر جامعه میگذارند
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سید‌ غلامرضا سعیدی

برای دریافت کتاب صوتی سید‌ غلامرضا سعیدی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.