معرفی و دانلود کتاب صوتی شش اثر

عکس جلد کتاب صوتی شش اثر
قیمت:
50000 تومان - 5.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شش اثر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شش اثر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی شش اثر

کتاب صوتی شش اثر دربردارندۀ شش داستان به قلم کریستین بوبن است که لحظات زندگی انسان‌ها را به خوبی می‌کاود و در سبکی شاعرانه و آهنگین، مفاهیم عمیق انسانی را با نگاهی فلسفی و عرفانی به تصویر می‌کشد.

درباره کتاب صوتی شش اثر:

سلطه خلا، نامه‌های طلایی، موزارت و باران، آشوبی از گلبرگ‌های قرمز، فاصله گرفتن از دنیا و مدح هیچ، شش داستانی است که در کتاب صوتی شش اثر گردآوری شده و با خواندن آن می‌توان به سیر تحول روحی و فکری کریستین بوبن رسید. آثار بوبن همواره درباره مفاهیم انسانی مانند مرگ و تنهایی و دوست داشتن و طبیعت است و با نثر جذاب و شعرگونه‌ای که دارد، شما را به فکر فرو خواهد برد.

بوبن دو کتاب نامه‌های طلایی و سلطه خلا را متفاوت از چهار داستان دیگر می‌داند و فضایی تاریک‌تری برای آن متصور است چرا که خودش در زمان نگارش آن‌ها به آرامش نرسیده بوده و از نظر روحی و فکر همچنان پرآشوب بوده است.

کریستین بوبن را بیشتر بشناسیم:

نویسنده‌ و شاعری فرانسوی که درس فلسفه خوانده و در تمامی آثارش رویکردی شعرگونه به جهان هستی و انسان‌ها دارد. کریستین بوبن (Christian Bobin) از سال 1977 نویسندگی را به صورت حرفه‌ای آغاز کرد و تاکنون بیش از 60 اثر ناب و خواندنی را برای مخاطبانش نوشته است.

عشق، تنهایی، کودکی، رنج و لحظات ساده زندگی مفاهیم اصلی نوشته‌هایش به شمار می‌رود. اگر از جبران خلیل جبران نویسنده لبنانی کتابی خوانده باشید، نثر او را می‌توان شبیه به او دانست؛ شعرگونه و آهنگین که به لحن و آوای کلام اهمیت می‌دهد و از نظر محتوایی نیز پر از نکات ارزشمند زندگی‌ست.

کریستین بوبن را می‌توان نویسنده‌‌ای معناگرا دانست که اندیشه‌ و اعتقاداتش را در داستان‌هایش بیان می‌کند و به مسائل درونی انسان‌ها می‌پردازد؛ حتی آلیسون اندرسون یک مترجم انگلیسی زبان به خاطر سبک بوبن، او را شبیه نویسندگان رمانتیک می‌داند.

خود بوبن می‌گوید که هر یک از کتاب‌هایش تابلویی‌ست از هر گوشه زندگی‌اش. برای مثال او پس از تحصیل رشته فلسفه، دوره‌های آموزشی مددکاری روانی را گذراند که سر و کارش با کودکان و سالمندان بود و تاثیر این بخش از زندگی‌اش را می‌توان در کتاب احیا دید.

این نویسنده فرانسوی با کتاب پیراهن کوچک جشن در سال 1991 مشهور شد یعنی یازده سال پس از چاپ اولین کتابش. همچنین او تاکنون دو جایزه ادبی برای کتاب رفیق اعلی در سال‌های 1991 و 1992 کسب کرده است.

در ادامه نظرات نویسندگان بزرگ دنیا را درمورد کریستین بوبن می‌خوانید:

- توصیفات بوبن از واقعیت پیچیده عشق، غم و شادی عجیب است. (آن ورو، تلگراف)
- بوبن یک راهنمای معنوی از نوع کمیاب آن است. (مارتین لایرد، نویسنده کتاب Into The Silent Land)
- گاهی اوقات بوبن مانند پسر عموی مسیحی کافکا به نظر می‌رسد. (پاول کیگان سردبیر سابق Faber poetry و Penguin Classics)

کتاب صوتی شش اثر برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ادبیات داستانی علاقه‌مند هستید و از سبک نوشتاری این نویسنده لذت می‌برید، شنیدن این کتاب به شما توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی شش اثر می‌شنویم:

آنچه را که دوست داری روشن کن، بی آنکه به سایه‌اش دست بزنی. نامه‌ی شما همین‌جاست؛ روی لبه قفسه آشپزخانه. منتظر است؛ به زودی یک هفته می‌شود که منتظر جواب من است. یک زن کوچک که با جوهر ترسیم شده؛ فروتن، با دامنی قدری چروک و جملاتی که روی زانوهایش تا خورده‌اند. با هر نگاهی که به او می‌شود، سوالش را دوباره تکرار می‌کند و من هنوز هم نمی‌توانم به آن پاسخ دهم. هر روز او را می‌بینم؛ زمان بسیار زیادی را در این آشپزخانه صرف می‌کند. در اینجا طعم سکوتی را می‌چشم که نورهای بیرون مانند تلنگری به کریستال، آن را به ارتعاش درمی‌آورند. این سکوت از هفته پیش به این طرف، پنهانی توسل نامه شما متزلزل شده است. از من مقاله‌ای برای نشریه خود خواسته‌اید. مقاله‌ای یا حداقل چند جمله‌ای؛ جملاتی که با این پرسش هدایت شوند، چه چیز به زندگی شما معنا می‌دهد؟

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
4 دقیقه
زندگی‌نامه‌ کریستیان بوبن
4 دقیقه
مقدمه مترجم
68 دقیقه
فصل اول: سلطه‌ی خلا
68 دقیقه
فصل دوم: نامه‌های طلایی
37 دقیقه
فصل سوم: موزارت و باران
15 دقیقه
فصل چهارم: آشوبی از گلبرگ‌های قرمز
38 دقیقه
فصل پنجم: فاصله گرفتن از دنیا
18 دقیقه
فصل ششم: مدح هیچ
2 دقیقه
عوامل تولید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی شش اثر
نویسنده
مترجممهتاب بلوکی
راویسعید اسلام زاده، تایماز رضوانی
ناشر چاپینشر نی
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۱۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
50000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شش اثر

Giema sufiyan
۱۴۰۰/۱/۱۰
آثار کریستیان بوبن بی شک جز اون دسته از اثار فلسفی هستند که اجزای روزمره‌ی زندگی رو از نگاهی تحلیل گرانه به زبانی ساده واکاوی میکنه و دلایل محکمی برای زندگی ارائه میده در دل همین وقایع به ظاهر بی اهمیت /بی سر و ته بودن اثار بوبن فقط نظر دیالکتیک هاست /از یک لحظه و از یک ضربانِ زندگی شروع و در نبضی دیگر نوشته رو رها میکنه و این خودش تکنیکی ناب و هنرمندانه مخصوص بوبن برای خلق زیبایی هست /برای دیدن شمایلی جدید و البته بسیط تر از هر چیزی که دستمایه‌ی بوبن قرار میگیره کافیه با دقت در واژه‌ها فرو رفت و لذت برد و لذت برد و لذت
درود‌ها از جان
ش ش
۱۴۰۲/۹/۲۴
کریستین بوبن. بوبن داستان نمیگه. ماهرانه از معنا میگه. معنای واقعیت زندگی تک تک انسان‌های روی کره زمین. بدون اغراق. سبک خاص. با یکی از بهترین گویندگان کتاب آقای تایماز رضوانی
زینب زمانی
۱۴۰۱/۱۱/۵
زیبا و دلنشین بود. اولین اثر از این نویسنده س که گوش کردم
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی شش اثر

برای دریافت کتاب صوتی شش اثر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.