معرفی و دانلود کتاب صوتی شوخی: چند داستان عاشقانه

عکس جلد کتاب صوتی شوخی: چند داستان عاشقانه
قیمت:
۵۵۵۰۰ 38850 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شوخی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شوخی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی شوخی: چند داستان عاشقانه

چهار شاهکارِ کوتاه از چهار غول عالم ادبیات! کتاب صوتی شوخی مجموعه‌ای متشکل از چهار داستان کوتاه عاشقانه به قلم چهار نویسنده‌ی بزرگِ جهان است. عنوان هر داستان و نویسنده‌ی آن به ترتیب عبارت است از: زندگی نهانی والتر میتی، نوشته‌ی جیمز تربر؛ سه اندیشه‌ی دخترک گوژپشت، نوشته‌ی لوئیجی پیراندلو؛ شب ماه مه، نوشته‌ی نیکلای گوگول؛ شوخی، نوشته‌ی آنتون چخوف.

درباره کتاب صوتی شوخی:

داستان کوتاه همواره یک گونه‌ی ادبی محبوب در سرتاسر جهان بوده است. محبوبیتی که این روزها به سبب رشد روزافزون جنبه‌های زائد در زندگی بسیاری از انسان‌ها و در نتیجه، کمبود وقت همیشگی ایشان، از گذشته نیز بیشتر شده است؛ چرا که اغلب داستان‌های کوتاه را می‌توان در یک نشست مطالعه نمود، حال آنکه مطالعه و یا گوش سپردن به رمان و داستان‌های بلند، زمان‌بر و برای برخی نیز، اندکی ملال‌آور است.

در کتاب صوتی شوخی (A Joke)، به چهار داستانِ کوتاهِ حیرت‌انگیز از چهار نویسنده‌ی بزرگ و صاحب سبک گوش خواهید سپرد. طرح اصلیِ هر یک از این داستان‌ها مبتنی بر عشق و عاشقی است. اما پرداختِ قصه در کار هر نویسنده بسیار متفاوت با دیگری است. آخرین داستان کتاب که عنوان اثر «شوخی» نیز از آن گرفته شده است، بی‌تردید یکی از درخشان‌ترین آثار نویسنده‌ی مطرح روسی، آنتون چخوف (Anton Chekhov) محسوب می‌شود.

داستان کوتاه شوخی حکایتِ بازیِ عاشقانه و اندکی شیطنت‌آمیزی است که مردی طناز با دختری شرمگین، محجوب، و بی‌اندازه دلربا انجام می‌دهد. بی‌آنکه با گفتن از جزییات این اثر، شما را از لذتِ مواجهه‌ی مستقیم با آن محروم ساخته و با فاش ساختنِ ماجرا بخشی از جذابیتِ آن را زایل سازیم، فقط به ذکر این نکته بسنده می‌کنیم که این داستان کلاسیک از هر منظر، نمونه‌ی اعلای ادبیاتِ منحصربه‌فرد چخوف، این استادِ بی‌همتای داستان کوتاه است؛ زیرا در آن تمام ویژگی‌های سبکی وی از جمله طنزِ درخشان و زبانِ سحرانگیزِ سهل و ممتنع نمایان است.

سه داستان دیگر این مجموعه نیز هر یک شاهکارهایی در نوع خود کم‌نظیرند. و اساساً انتظاری جز این نیز نباید داشت، زمانی که می‌دانیم توسط جیمز تربر (James Thurber)، لوئیجی پیراندلو (Luigi Pirandello) و نیکلای گوگول (Nikolai Gogol) به رشته‌ی تحریر درآمده‌اند.

کتاب صوتی شوخی مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به داستان کوتاه و طرفداران آثار عاشقانه، مخاطبین اصلی این اثرند.

در بخشی از کتاب صوتی شوخی می‌شنویم:

تنها یک کلبه در آخر دهکده هنوز چراغش روشن بود. آنجا منزل کدخدا بود. ساعتی پیش کدخدا شامش را خورده. تردیدی نیست که معمولاً این هنگام باید در خواب باشد. ولی امشب عرق‌کشی مهمانش بود. مالکی که میان زمین‌های قزاقان آزاد، تکه زمینی داشت. او را به دهکده فرستاده بود تا عرق‌کشی دایر کند.

این عرق‌کش امشب مهمان کدخدا بود. در بالای اتاق، زیر عکس قدیسان مردی کوتاه‌قد و چاق، که چشمانی ریز داشت و مرتب می‌خندید نشسته بود. لذتی از کشیدن چپق در دو چشمش نقش بسته، دائم به اطراف تف می‌انداخت و با شستش توتون چپقش را که بالا می‌آمد، می‌فشرد. هاله‌ای از دود به سرعت بالای سرش جمع، و او را در پوششی مه‌مانند پوشانده، به نظر می‌رسید دودکش یک کارخانه‌ی بزرگ عرق‌کشی، از نشستن روی سقفی شیروانی خسته شده، تصمیم به گردش گرفته، وارد کلبه‌ی کدخدا شده، و بر سر میزش جا گرفته است! ...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
مقدمه‌ی ناشر
15 دقیقه
زندگی نهانی والتر میتی
16 دقیقه
سه اندیشه‌ی دخترک گوژپشت
20 دقیقه
شب ماه مه: هانا
10 دقیقه
شب ماه مه: کدخدا
8 دقیقه
شب ماه مه: رقیب نامنتظر
27 دقیقه
شب ماه مه: جوانان آشوب می‌کنند
10 دقیقه
شب ماه مه: غرق‌شدگان
9 دقیقه
شب ماه مه: بیداری
15 دقیقه
شوخی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی شوخی: چند داستان عاشقانه
نویسنده، ، ،
مترجمسیروس ذکاء، زهرا ناتل خانلری، علیرضا حیدری، رضا سیدحسینی
راویسید محمد صفوی
ناشر چاپیانتشارات بوتیمار
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۱۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۵۵۵۰۰ 38850 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شوخی

Monir Naghikhani
۱۴۰۰/۸/۲۷
بدنبود، داستانهایی از زندگی انسانها در زمان قدیم روسیه، سپاسگزارم از کتابراه خوب
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی شوخی

برای دریافت کتاب صوتی شوخی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.