معرفی و دانلود کتاب صوتی شیطان

عکس جلد کتاب صوتی شیطان
قیمت:
۵۴۰۰۰ 37800 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شیطان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شیطان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی شیطان

کتاب صوتی شیطان یکی از خاص‌ترین نوشته‌های لئو تولستوی است. این اثر که توسط سروش حبیبی به فارسی برگردانده شده، رمانی کوتاه با موضوع امیال جنسی و عواقب بی‌پروایی در عشق‌ورزی‌ست. گفتنی است که خوانش کتاب حاضر بر عهده‌ی ایوب آقاخانی بوده است.

درباره کتاب صوتی شیطان:

سرزمین بزرگ روسیه در سده‌ی نوزده میلادی، چهره‌هایی بزرگ و درخشان را به دنیای ادبیات معرفی نمود؛ از جمله نویسندگان توانایی چون پوشکین، گوگول، گنچاروف، لسکوف و بسیاری دیگر. در این میان اما دو تن، ستاره‌هایی بس پرفروغ‌تر از دیگران در آسمان ادب روسیه‌اند: فئودور داستایوفسکی (Fyodor Dostoevsky) و لئو تولستوی (Leo Tolstoy).

حتماً می‌دانید که این دو رمان‌نویس را معمولاً با یکدیگر مقایسه می‌کنند. دلیل این امر، البته چیزی جز صرفِ هم‌زبانی و هم‌زمانی‌شان است. راز تقابلی که این دو (ظاهراً) با یکدیگر دارند، در این است که هر کدام از ایشان، مظهر کمالِ نوع خاصی از ادبیات‌اند. داستایوفسکی را به دلیل وجود گسست‌های معمولاً تعمدی در ساختار آثارش، و همچنین، به سبب مهارتش در واکاوی ناخوادآگاه کاراکترهای داستانی، به عنوان آغازگر مدرنیسم در ادبیات می‌شناسند، و تولستوی را به سبب انسجام خیره‌کننده و زبانِ فاخر آثار، و همچنین تسلط خداگونه‌اش بر عناصر داستانی، از آخرین رئالیست‌های بزرگ در ادبیات کلاسیک می‌نامند.

باری، کتابی که اکنون پیش رو دارید، از بسیاری جهات متفاوت‌ترین اثر لئو تولستوی است. او در این رمان کوتاه راوی زندگی دو برادر به نام‌های یوگنی و آندری بوده است که پس از مرگ پدر، خود را علاوه بر زمین‌های وی، وارث بدهی‌های هنگفتش نیز می‌بینند. آن‌ها باید تصمیم خود را درباره‌ی قبول یا رد این میراث بگیرند. یوگنی با سودای کسب سود ریسک می‌کند و علاوه بر پذیرفتن میراث پدر، سهم برادر را هم می‌خرد. یوجین اما زندگی را با مادر تنهای خود ادامه می‌دهد؛ در حالی که تمام فکر و ذکرش پیش زنان زیباروی پترزبورگی است...

شیطان (The Devil) واضحاً اثری در باب امیال جنسی است. موضوعی که البته در زمان نویسنده تابویی بزرگ به شمار می‌رفت. با این حال این امر نابغه‌ای چون تولستوی را از پرداختن به آن در داستانی مستقل باز نداشت؛ هر چند سبب چند سال تأخیر در انتشار آن گشت. (مشهور است که تولستوی دست‌نوشته‌های این داستان را برای سال‌ها از دست همسر خود مخفی کرده بوده است!). عمق نگاه دقیق و تیزبین تولستوی در روح بشری، شاید بهتر از هر جا در این رمان کوتاه آشکار باشد. او در کتاب شیطان یک بار و برای همیشه حرف آخر خود را در باب بسیاری از مسائل، از جمله عشق و رابطه‌ی جنسی زده است. اینک این شما و این شاهکاری قدرنادیده از نویسنده‌ای چیره‌دست و متفکری بزرگ.

کتاب صوتی شیطان مناسب چه کسانی است؟

این اثر را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات کلاسیک روسیه پیشنهاد می‌کنیم.

با لئو تولستوی بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده‌ی نامدار روسی در سال 1828 دیده به جهان گشود و به سال 1910 چشم از دنیا فرو بست. مهم‌ترین کتابش، رمان عظیم جنگ و صلح است که موضوع عمده‌ی آن مقاومت جانانه و تاریخی روس‌ها در برابر حمله‌ی فرانسویان به رهبری ناپلئون بناپارت است. تولستوی در این داستان حماسی برخی از به‌یادماندنی‌ترین شخصیت‌های داستانی تاریخ ادبیات را خلق کرده است: از جمله دو کاراکتر جذاب و پیچیده به نام‌های پی‌یر و آندره‌ی.

دیگر اثر بزرگ تولستوی آنا کارنینا نام دارد، که به گمان بسیاری از صاحب‌نظران، در کنار شاهکارهایی چون مادام بوواری و برادران کارامازوف، یکی از ده رمان برتر تاریخ است. از دیگر آثار مهم این نویسنده می‌توان به کتاب‌های پیش رو اشاره داشت: «سعادت زناشویی، مرگ ایوان ایلیچ، داستان یک کوپن جعلی، رستاخیز».

در بخشی از کتاب صوتی شیطان می‌شنویم:

معمولاً گمان می‌کنند که سالمندان محافظه‌کارند و جوانان نوجو. اما این تصور کاملاً درست نیست. در بیشتر موارد جوانان محافظه‌کارتر می‌شوند. آن‌ها می‌خواهند زندگی کنند و نمی‌دانند به چه شیوه، و فرصت ندارند فکر کنند و بهترین شیوه‌ی زندگی را بیابند، و طریقی را سرمشق اختیار می‌کنند که گذشتگان داشتند.

حال برای یوگنی نیز همینطور بود. همین که در ملک خود اقامت گزید، رویا و آرمانش آن بود که رسمی را، که نه در زمان حیات پدرش که مدیری مدبر نبود، بلکه آن را که در زمان پدربزرگش معمول بود دوباره برقرار سازد. اکنون، چه در کارهای خانه و باغ، و چه در نحوه‌ی اداره‌ی ملک، البته با رعایت اصلاحاتی که عصر اقتضا می‌کرد، می‌کوشید که روح زمان پدربزرگ را دوباره زنده کند. یعنی زندگی محتشمانه‌ای بنیان گذارد؛ با دست‌ودل‌بازی و رعایت نظم، چنان‌که همه راحت و راضی باشند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
9 دقیقه
فصل اول
3 دقیقه
فصل دوم
13 دقیقه
فصل سوم
9 دقیقه
فصل چهارم
4 دقیقه
فصل پنجم
7 دقیقه
فصل ششم
7 دقیقه
فصل هفتم
2 دقیقه
فصل هشتم
7 دقیقه
فصل نهم
5 دقیقه
فصل دهم
5 دقیقه
فصل یازدهم
6 دقیقه
فصل دوازدهم
6 دقیقه
فصل سیزدهم
10 دقیقه
فصل چهاردهم
5 دقیقه
فصل پانزدهم
6 دقیقه
فصل شانزدهم
6 دقیقه
فصل هفدهم
4 دقیقه
فصل هجدهم
4 دقیقه
فصل نوزدهم
5 دقیقه
فصل بیستم
4 دقیقه
فصل بیست و یکم
6 دقیقه
روایت دیگر

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی شیطان
نویسنده
مترجمسروش حبیبی
راویایوب آقاخانی
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۱۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۵۴۰۰۰ 37800 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شیطان

ولی زاده
۱۴۰۱/۳/۳۱
این کتاب یک داستان کوتاه در رابطه با شخصی است که دچار ارتباطات نامشروع شده و بنظر من هدف اصلی تولستوی از نوشتن این رمان شاید نشون دادن عواقب اینگونه روابط باشه که در ابتدا ممکنه برای افراد اینطور بنظر بیاد که این روابط نه تنها مضر نیست بلکه سودمند هم هست، ولی تولستوی به زیبایی در غالب یک داستان شده موفق یکی از عواقب این روابط نامشروع رو نشان بده و لذا از این جهت بنظر من داستان بسیار آموزنده‌ای هست و مطالعه این کتاب رو به همه توصیه می‌کنم. جدای جنبه آموزنده بودن این رمان، کتاب دارای جذابیت داستانی هم هست و نویسنده به خوبی تونسته در این داستان حس کنجکاوی رو در خواننده ایجاد کنه و کسی که این رمان رو بخونه مشتاق میشه که هرچی سریع تر کتاب رو تا انتها مطالعه کنه تا ببینه نتیجه کار شخصیت اصلی داستان چه خواهد بود و این موضوع بنظر من هنر بالای نویسندگی لئو تولستوی مثل باقی اثرات این نویسنده بزرگ رو نشون میده. در انتها با توجه به اینکه اینکه با یک کتاب صوتی روبرو هستیم هنر گوینده داستان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هست که به نظر من جناب آقای ایوب آقاخانی به خوبی از عهده این وظیفه برامد‌اند.
خاطره اسماعیل نژاد
۱۴۰۲/۱/۲
با تشکر از کتاب راه عزیز که در تعطیلات سال نو فرصت مطالعاتی بسیار مغتنمی را در اختیار کار برانش قرار داده است
واما در مورد کتاب صوتی شیطان واقعا روند نفوذ گناه در جان ادمی را به خوبی به تصویر کشیدولین که انجام هر گناهی بار اولش سخت است ووقتی شیرینی عمل زشتی به کام نشست ترک ان فعل هر روز سخت تر از
دیروز می‌شود
در ادبیات غنی فارسی هم داریم که گناه را به بوته‌ی خاری در سر راه تشبیه می‌کند که هر روز خار کن کندن ان را به روز بعد مو کول می‌کند و کار به جایی می‌رسد که دیگر خار کن یارای کندن خار را ندارد. ومطلب بسیار قابل توجه این که فردی را که قبل از تعهد وازدواج تجربه رابطه جنسی داشته را خیلی خوب توصیف کرده که چه قدر بعد از ازدواج احتمال لغزش وجود دارد ومتاسفانه بسیاری از خیانت‌های جامعه امروز ما از این دست هستند.
و برداشت اول داستان که مرد لغزیده داستان وبه نوعی شخصیت اول داستان در مواجهه با نفسش و کنترل ان مجبور به حذف خود و کشتن خود می‌شود بسیار عالی سختی مبارزه با نفس سرکش را بیان کرد.
farshid safa
۱۴۰۱/۱۲/۴
مشخصه بارز نوشته‌های این نویسنده شهیر روس سادگی و بی پیرایگی آن است.
ولی ناگهان در عین این سادگی به شور و هیجانی در داستان برمیخوریم که میخکوب میشویم و یکه میخوریم.
رمان شیطان داستانی کوتاه نسبت به دیگر نوشته‌های تولستوی می‌باشد که در ان به مسئله رابطه نامتعارف یک اصیل زاده با یک زن روستایی حتی
ساده میپردازد. خود اصیل زاده هم فکر نمیکند که این رابطه سطحی و بدون احساس بتواند تمام زندگی و آینده آن را به چالش بکشد.
او باید انتخاب کند بین شهوت و آهنگی که در قلبش هر دم اورا به این رابطه نامتعارف سوق می‌دهد و البته بی آبرو یی و شرمساری و یا بین زندگی شرافتمندانه و همسر زیبایش و فرزند دلبندش. باید یکی را انتخاب نمود فقط وفقط یکی... راه دیگری نیست.
رمان در انتها به دو روایت تمام میشود و البته نشان میدهد که کاراکتر اصلی نتوانسته بین این دو یکی را برگزیند و راه کشتن زن روستایی و در روایت بعدی خودکشی را انتخاب میکند.
براستی گاهی اوقات زندگی انسان با یک اشتباه کوچک و یک سرگرمی پیش پا افتاده به کجاها که ختم نمیشود.
در انتها از گویندگی ایوب آقاخانی بگویم که فکر نمیکردم به این زیبایی و روانی روایتگر داستان باشد و باسرعتی یکنواخت و آهنگین داستان را روایت کند.
بنظر من یکی از ورژن‌های آرمان سلطانزاده میباشد و این دو عزیز به یک شیوه راوی رمانها میباشند.
Arshya Sadeghi
۱۴۰۲/۱/۳
داستان روایتگر زندگی فردی است بنام یوگنی که به تازگی پدرش فوت کرده و ارث هنگفت پدر به همراه بدهی فراوان نسیب شخصیت اصلی داستان شده است و داستان از ابتدای شکل گیری زندگی مستقلانه یوگنی آغاز میشود... اما در واقع، شیطان، داستان یک چالش درونی و اخلاقی است. درون هر کدام از ما در مواجهه با مسایل اخلاقی، ظرفیت‌هایی وجود دارد که در مواجهه با شرایطی خاص عیار آن مشخص میشود. به عنوان مثال، کسی که خود را عاری از شهوت رانی میداند ولی در محیطی زندگی میکند که کاملا ایزوله هست و شرایطی برای محک خوردن این صفت وجود ندارد، حرفش ادعایی بیش نیست. یا فردی که خود را صادق میداند، در موقعیت خاصی که قرار میگیرد که صداقتش می‌تواند به ضررش تمام شود، آنجاست که عیار ادعایش ثابت میگردد و... داستان تماما حول این چالش میچرخد و یک جنگ درونی در شخصیت اصلی داستان برای مقابله با این رذیلت اخلاقی اتفاق می‌افتد. داستان شیطان، به دلیل ماهیت اخلاقیش به زندگی ما خیلی نزدیک است و شاید برخی از ما یا همه ما چنین چالش‌های اخلاقی را به طرق مختلف تجربه کرده باشیم و یا حداقل در محیط اطرافمان دیده باشیم. شخصیت پردازی شخصیت اصلی داستان به شدت عالی است. منتها بزرگترین ضعف داستان در ارائه ضعیف از شخصیت زن (ستپانیدا) است که به هیچ عنوان به او نزدیک نمیشویم و درکی از او نداریم و یک تصویر خام دو بعدی، از او ارائه میشود. گویا با انسان طرف نیستیم و فقط با یک موجود بازیگوش هوس ران مواجهیم. *شاید از اینجا تا پایان اسپویل شود* داستان به طرز عجیبی با دو پایان خاتمه میابد که دلیلش را نمیدانم. ولی دو پایان، هر کدام نتیجه متفاوتی از داستان ارائه میدهد که ترجیح میدهم پایان اول را انتخاب کنم که شباهتی با سرنوشت ژاور بینوایان دارد🙂👌🏽
محمد امین پیشدار
۱۴۰۲/۱/۱
کتاب "شیطان" نوشته لئو تولستوی، یک اثر جذاب و پرکشش از این نویسنده بزرگ روسی است. این کتاب داستان یک افسر جوان روسی به نام سرگئی برزوخین را روایت می‌کند که از خدمت در ارتش روسیه بازمی‌گردد و به دنبال رستگاری از گناهانی که در گذشته ارتکاب کرده است، می‌باشد.
در این داستان، تولستوی با طرح مفهومی از
شیطان، تلاش می‌کند تا خواننده را به فکر واقعیت بودن شر شیطان و تأثیر آن بر زندگی انسان‌ها بیندازد. شخصیت شیطان در این کتاب بیشتر به عنوان یک نماد برای تمام شر و بدی‌های دنیا، در نظر گرفته شده است.
از جمله موضوعاتی که تولستوی در این کتاب مطرح می‌کند، عشق و خشم، مسئولیت و توبه، و همچنین تناقضات بین اعتقادات دینی و اخلاقیات مدرن است. تولستوی با نوشتن داستانی پرچالش و بارز، موفق به به تصویر کشیدن درونیت انسان و تأثیر شیطان بر آن شده است.
به طور کلی، کتاب "شیطان" یک اثر بزرگ از یکی از نویسندگان برجسته قرن نوزدهم است که با موضوعات عمیق و فلسفی، ارزش خواندن دارد. با این حال، گاهی اوقات سبک نوشتاری تولستوی ممکن است برای برخی از خوانندگان خسته‌کننده باشد، اما اگر به دنبال خواندن یک کتاب پرکشش و پرمعنی هستید، کتاب "شیطان" را به شدت توصیه می‌کنیم.
ma pa
۱۴۰۲/۱۰/۶
قبل از هرچیزی، تشکر از کتابراه بابت در اختیار قرار دادن این کتاب به کاربرانش، ترجمه و خوانش کتاب واقعا عالی بود. اما خود داستان، داستانی کوتاه و ساده و پیام محور بود که شنونده/ خواننده را تا آخر داستان نگه می‌داشت. فضاسازی کاملا به اندازه بود و افکار شخصیت اصلی ما را درگیر می‌کرد اما از اصل داستان دور نمی‌کرد. پیامی که بنده از این کتاب دریافت کردم، همان جمله‌ای هست که کتاب با آن آغاز می‌شود.به نظر من، مقصود نویسنده هر گناهی بوده و صرفا چون روابط نامشروع قابل درک و بسیار ملموس برای تمام اقشار جامعه هست، آن را بیان کرده. به گمانم دلیل اینکه زن روستایی، از نظر شخصیت اصلی داستان (و احتمالا نویسنده) شیطان است به این دلیل است که او همواره هست و این خود فرد بود که هرگاه ذهن خود را درگیر اد می‌کرد حتی او را بیشتر میدید. زن هیچگاه پیش قدم نشد و خود را به او تحمیل نکرد اما همیشه از دور نشان می‌داد که راه‌های دیگری هست. راه‌هایی که برخی از مردم روستا هم می‌دانستند و گاهی بیان می‌کردند که "انسان است دیگر، قدیس که نیست"
بهاره محمدی اسفه
۱۴۰۲/۲/۵
داستان کوتاه و گیرایی بود درباره روابط نامشروع و به نظرم به طور کلی درباره گناه و آنچه که شخص می‌داند نادرست است ولی انجام می‌دهد و گمان می‌برد به راحتی قادر به ترک آن خواهد بود ولی وقتی به خود می‌آید که گرفتار شده و خلاصی بس دشوار است.
قصه بسیار روانی بود که در عین کوتاهی و سادگی به خوبی شخصیت و
پردازی موقعیت پردازی شده و به خصوص در لحظات وسوسه‌هایی که گریبان گیر یوگنی میشد و واگویه‌های او با خودش نبوغ نویسنده را بیشتر برجسته می‌ساخت.
قرار دادن دو پایان برای داستان به نظرم جالب بود و می‌خواست بگوید این ره به ترکستان است حالا از هر طرفی.
به شخصه دلم برای یوگنی سوخت شاید حقش این نبود و او از ضعف نفس خود ضربه خورد.
روایت جناب آقاخانی بسیار خوب بود و با توجه به اینکه ایشان بازیگر توانایی هم هستند انتظار دیگری نداشتم. ولی بسیار تند داستان را روایت کردند طوری که باید به دنبال قصه می‌دویدی.
قبلا هم داستان دیگری از ایشان شنیده بودم و آن وقت هم حاجت به دویدن بود.
با سپاس از کتابراه بابت این هدیه نوروزی شیرین.
ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۲/۲/۱
صدای بازیگر، نویسنده و گوینده توانا، ایوب آقاخانی، که ازش کتاب کمتر کتابراه به ما هدیه داده است؟! تاثیر جذب به گوش کردن کتاب بیشتر می‌شود. ترجمه سروش حبیبی، با ادای احساسات ایوب آقاخانی، کاستی‌های خودش را پوشانده است! از تولستوی بیشتر بینوایان را شناختیم و این موضوع متفاوت با آن کتاب است. کتاب اثر شیطان تولستوی با تصویر ساده شده روی جلد آن و انتشارات چشمه، از نگاهی موشکافانه به ارتباطات مرد و زن در تمام ابعاد، در ابتدا گاردی ایجاد می‌کند. لایه‌ای که با شنیدن بخش‌های بعد و ادامه گوش دادن فرهنگ زمانه و ابعاد وجودی مردان و زنان را بازگو می‌کند، کم کم ممکن است کمتر شود؛ البته کشش کتاب از اول قوی است!؟ جدال بین غریزه و فطرت و عرف و جامعه برای آموختن و تجربه، در این کتاب به خوبی نگارش شده است و این مزیت برای رشد فردی از قلم خوب تولستوی ساخته می‌شود. در شرایط هوشمندانه می‌توان کتاب را شنید، اموخت، تفکر کرد و درس گرفت و رشد کرد. سپاس از کتابراه 🙏
م مسعودی
۱۴۰۲/۱/۱۸
داستان زیبایی که به خوبی شنونده را با خود همراه می‌کند تا ادامه حکایت را دریابد.
همین ابتدای مطلب بگویم اجرای بسیار تخصصی آقای ایوب‌آقاخانی بر جذابیت داستان تاثیر بسزایی داشت. نه از شنیدن خسته می‌شدی و نه توان صبوری داشتی تا سرانجام کار را بدانی👏👏.
روایت اغواگری شیطان در قالب توجیهات منطقی و
برای خیر صلاح مقطعی از زندگی و این که هر وقت اراده کنی می‌توانی ترکِ خطا کنی و به زندگی عادی برگردی.
غافل از این که وسوسه شیطان بسیار قوی است و اراده‌ای قوی‌تر می‌خواهد مقاومت در مقابل آن.
در پایان داستان کرشمه زنِ جوان و دعوت به گناه و راه مقابله و البته اذعان به این‌که بارها به لطف خدا مانعی برای کار خطا پیش می‌آمد به دو روایت پایان پذیرفت که در هر دو مورد آرامش و سکون خانواده دستخوش حادثه شد و بنیان خانواده را دچار ناراحتی و عذاب کرد.
چه آن جا که قهرمان داستان وقتی متوجه شد به هیچ عنوان نمی‌تواند در برابر وسوسه شیطان در کالبد زن‌جوان و جذاب مقاومت کند تصمیم به محو خود از ماجرا و خودکشی گرفت و چه آن جا که زن را با شلیک سه تیر از پای درآورد تا خود را برهاند. در هر دو صورت اگرچه آبروی خود را حفظ کرد اما همسر و فرزندش را بی کس و سردرگم رها کرد. چه بهتر بود که از ابتدا دچار لغزش نمی‌شد.
در ادامه باید بگویم داستانی بود که هم ورود به گناه و عذاب ترک آن را به خوبی روایت می‌کرد و هم در زمان روایت شروع گناه مطلب محرک و خطایی را به اجبار روایت داستان شرح نداده بود تا برای خواننده بدآموزی داشته باشد.
ممنون از کتابراه🙏⚘
نرگس شاهبازی
۱۴۰۲/۱/۱۲
اصلا نمی‌دونم چی شد این کتاب رو گرفتم که بخونم. یه روز ظهر توی خوابگاه بودم و با صدای بلند پخش کردم. هم اتاقی هام بدشون نیمد ولی خیلی جذبش نشدن و در عوض من شدیداً خوشم اومد. به نوعی انگار سوالات و ایهام‌های من رو کارکتر اصلی زندگی کرد و من فهمیدم بله نتایج جالبی نخواهد داشت!
مطمئنا مثل دیگر روس و
آثار‌های ادبیات اولش کمی درگیر اسامی میشیم یکم سردرگمیم ولی سخت نگیرید یکم که بگذره میبیند کاملا دارید توی اون حال و فضا زندگی میکنید. کتاب درباره چی بود؟ خب خلاصه کتاب گفته ولی اگه بخوام معرفی کنم میگم که کتاب تاریکیه. آمیخته شدن تعهد و شهوت و اخلاق مداری دردناکه! پایان جالبی داشت. اپیزود‌های آخر رو اصلا نمی‌فهمید چجوری کوش کردید و تموم شدن! این اولین اثری بود که از تولستوی خوندم و از قلم این نویسنده واقعا لذت بردم. توصیفات زیبا و قابل لمس! و البته نشون دادن تاریکی‌های پراکنده وجود انسان که اگه کنار هم جمع بشن باعث میشه هر آدمی حتی یک انسان به شدت مورد ستایش و اخلاق مدار هم کاری کنه که هیچکس فکرش هم نمیکرده
لیلی ش
۱۴۰۲/۱/۱۱
داستان اشاره به این موضوع دارد که هر گناهی حتی گناهانی که آن‌ها را ناچیز میدانیم اثری جز تباهی بر زندگی ندارد. خطر اسپویل⛔: شخصیت اصلی داستان در ابتدا به توجیه گناهی که از روی شهوت مرتکب آن میشود می‌پردازد، گناهی که در ابتدا او را دچار عذاب وجدان میسازد ولی رفته رفته لذت انجام ان بیشتر از حس عذاب و وجدانی است که دارد. گناهی که مستقیما ذهن او را دچار تباهی میکند، به نظر من اصل داستان جدال وجدان اعتقادات یوگنی با امیال درونی او است که همین مسئله باعث فروپاشی درونی او با وجود خوشبختی و کامیابی‌های زندگی شخصی و اجتماعی بیرونی اوست، من فکر میکنم شیطان داستان، امیال طغیانگران یونگی بود که در اواخر داستان به قدری قدرت مند شده بود که در هر دو روایت باعث نابودی یونگی شد. و جمله‌های تکراری دو روایت هم اشاره به وجود شیطان (وسوسه‌های درونی) در همه ادمهاست که قدرت گرفتن آن بستگی به انتخاب‌های آن‌ها در مسیر زندگیشان دارد.
سارینا دهدشتی
۱۴۰۱/۶/۵
سلام و درود
ممنون از ترجمه و پخش این کتاب زیبا که باز هم تولستوی، بسیار زیبا اخلاق و خصلت‌هایی خاص در انسان را ضمن این کتاب بیان کردن.
بیانگر قدرت چیره شدن شهوت بر افراد، هرچند مصمم و با اراده باشند. گاهی هرکدوم از ما گرفتار یک اخلاق ناشایست هستیم، که ممکنه تا سرحد جنون ما رو بکشونه و باعث بهم و
ریختگی ذهنمون درهمه‌ی کارها امورمون بشه.
در اینجا یوگنی تمام تلاشش رو بکار میگیره، که بعد از ازدواج دچار لغزش نشه، اما دلبری‌ها و خاطراتش با سدپانیدا مانع از آرامش روح و ذهنش میشه و دست آخر دست به کار جنون آمیزی میزنه.
و همچنین بیانگر این موضوعه که وقتی فردی باما راجع به مسئله‌ای صحبت میکنه، اگر او را میبینیم، بهتره روی رفتارش کمی متمرکز و تیز بین تر باشیم، تا بفهمیم چقدر ممکنه آزار ببینه از مشکلش، و در صورت نیاز همدل و همراهش بشیم تا به نابودی کشیده نشه.
و نظر آخر، بنظرم خوانش کتاب خیلی خوب نبود.
ممنونم از عوامل کتاب و کتابراه عزیز.
📚الناز محمدی📚
۱۴۰۱/۵/۲۸
🍁 اینکه تولستوی دو روایت از پایانش آورده بود؛ خیلی استادانه بود، میخواست بگه که دو و یا ده روایت هم از پایان این قصه براتون بیاورم تباهی هست و نابودی! ولی به نظر من میتونست داستان رو با دو روایت مختلف شروع کنه که احتمال اورتنیوف برای نجات در آخر بیشتر باشه؛ مثل:
- گذشته ش البته پاک شدنی نبود ولی
می‌تونست قبل از ازدواج‌اش با لیزا همه رو روراست براش تعریف کنه و از اون شفاعت بخواد و صداقتش رو بهش ثابت کنه.
- یه تعریف درست از عشق ماندگار و شهوت زودگذر داشته باشه و اینجوری از اون زن دست میکشید.
- به اصل از دل برود هر آنکه از دیده برفت بیشتر توجه می‌کرد. و پای اون زن رو از خونه قطع می‌کرد
البته شاید بگم، موعظه برای من که بیرون گود نشستم راحت باشه!! شاید اگه منم جای اون بودم، بدتر از اون میشدم!! شیطان کلمه بسیار مناسبی بود برای کتاب. منظور تولستوی از شیطان نه تنها اون زن بلکه مهمتر، خود اورتنیوف بوده برای خودش! دوجمله ماندگار کتاب؛ جمله اول کتاب؛ اگر عضوی از بدنت تو را بلرزاند آن را قطع کن و دور انداز! زیرا تو را بهتر آن است که عضوی از تو نابود شود، تا اینکه کل جسدت در دوزخ افکنده شود! و جمله آخر کتاب؛ اگر یوگینی اورتنیوف را در زمان انجام این جنایت دیوانه بشماریم، پس یعنی همه ما دیوانه ایم! و دیوانه تر کسانی هستند که در دیگران آثار جنونی را میبینند که درخود نمیبینند! ممنون دوست عزیزم کتابراه…☘️
Zohreh Rakh
۱۴۰۲/۲/۲۶
از تولستوی کتابهای خیلی طولانی مثل جنگ و صلح، انا کارنینا و روز رستاخیز رو خونده بودم تا اینکه در کتابراه کتاب کوتاهی به نام سه پرسش رو گوش دادم و یقین پیدا کردم که یه نویسنده بزرگ برای تعریف و نتیجه‌گیری داستانش در یه رمان کوتاه مثل "شیطان" چقدر تبحر دارد.
نقش اصلی این کتاب یوگنی مردیست که با با
وجود اینکه لیزا ازدواج کرده و آتشفشانی از عشق بین او و همسرش فوران میکند، با دیدن زن روستایی به نام پانیدا که قبل از ازدواج با اون رابطه داشته، دوباره خاطرات قبل براش زنده میشود و دلش میخواهد با اون زن ارتباط برقرار کند.
شیطان دست از سر یوگنی برنمی‌دارد و بالاخره اونو اسیر خودش میکند، ولی بقیه فکر میکنند که جنون باعث خودکشی یا آدمکشی یوگنی بوده است.
از کتابخوانی آقای ایوب آقاخانی هم که باعث انتقال احساسات کاراکترهای داستان میشدند لذت بردم. 🙏
سجادعسگری
۱۴۰۲/۱/۱
تولستوی نویسنده بزرگیه هیچکس در این شکی نداره ولی به این رمان کوتاه نسبت به بقیه آثارش نمیتونم بگم عالی بود فقط بد نبود یه داستان معمولی. شاید در این داستان تولسنوی سعی داره چهره زشت افراط و تفریط رو نشون بده. در اول داستان مردی ولنگار و فاسق که فسق را عادت میدونه و انتهای داستان مردی نجیب که اصلا فکر خیانت هم عذابش میده درواقع باید گفت نه به اون شوری شور نه به این بی نمکی. فقط یجور میشه این داستان رو هضم کرد اونم این که تولستوی سعی داره افراط و تفریط کردن رو بکوبه در غیر این صورت فقط میتونه تو سینمای هند اثری درخشان بشه چون هممون وقتی چیزی خلاف واقعیت میبینیم میگیم مگه فیلم هندیه. صدای آقای آقاخانی رو خیلی دوس دارم کلا وقتی ایشون روایت میکنه کسل کننده‌ترین داستان هم که باشه حداقل میتونی از صدای عالی جناب آقاخانی لذت ببری. با سپاس
مشاهده همه نظرات 442

راهنمای مطالعه کتاب صوتی شیطان

برای دریافت کتاب صوتی شیطان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.