معرفی و دانلود کتاب گزیده و حس و حالی از نهج البلاغه

عکس جلد کتاب گزیده و حس و حالی از نهج البلاغه
قیمت:
29800 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گزیده و حس و حالی از نهج البلاغه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گزیده و حس و حالی از نهج البلاغه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گزیده و حس و حالی از نهج البلاغه

عماد افروغ در کتاب گزیده و حس و حالی از نهج البلاغه به شرح و تفسیر خطبه‌ها، نامه‌ها و حکمت‌های امیرالمومنین علی (ع) در نهج البلاغه، به تناسب تفکر، توان و تامل خود پرداخته است.

درباره‌ی کتاب گزیده و حس و حالی از نهج البلاغه:

برخلاف سیره برخی عالمان دین، از نهج‌البلاغه مستفاد می‌شود که با شخصیتی روبه‌رو هستیم که به دردها، معضلات، بی‌عدالتی‌ها و... توجه دارد و نمی‌تواند با خونسردی از مشکلات مردم گذر کند. متأسفانه امروزه این‌گونه خصلت‌‌ها و سلوک‌ها زیر سؤال می‌روند و شخصیت‌هایی که به دردها بی‌توجه هستند، تکریم و ترویج می‌شوند.

عماد افروغ فرازهایی از نهج ‌البلاغه را انتخاب کرده‌ که هم حسب حال و نیاز خود باشد و هم وجه و مضمونی عام را دربرگیرد که مسلمان و غیرمسلمان بتوانند بهره گیرند. وی در استفاده‌ ازنهج ‌البلاغه، دست به انتخاب زده‌ است، بنابراین در اینکه استنادات همه صحیح هستند، تردیدی نیست، اما اینکه کل مطالب مربوط به خطبه یا نامه در گزینش‌ها آمده باشند، خیر، این‌گونه نیست. کتاب حاضر فرازهای منتخب افروغ است، الصاق شده به وی، روحیات، پرسش‌ها و حالات و تمنیّات او. ترجمه مورد استفاده افروغ ترجمه سلیس، روان و عامه فهم استاد مرحوم محمد دشتی است.

کتاب گزیده و حس و حالی از نهج البلاغه مناسب چه کسانی است؟

این اثر به علاقه‌مندان به حکمت‌های نهج البلاغه و امام علی (ع) پیشنهاد می‌شود.

عماد افروغ را بیشتر بشناسیم:

او از جامعه‌شناسان، نویسندگان و سیاست‌مداران ایرانی است که در سال 1335 در شیراز متولد شد. وی فارغ‌التحصیل جامعه‌شناسی از دانشگاه تربیت مدرس در مقطع دکتری است و به مدت 6 سال نیز عضو هیئت علمی همان دانشگاه بود. افروغ از نظریه‌پردازان صاحب‌نام و اصولگرا به شمار می‌رود که در دوره‌ی هفتم مجلس شورای اسلامی بعنوان نماینده‌ی شهر تهران برگزیده شد و پس از آن نیز به ریاست کمیسیون فرهنگی مجلس منصوب شد.

در بخشی از کتاب گزیده و حس و حالی از نهج البلاغه می‌خوانیم:

ایشان در خطبه 41 می‌فرمایند:

«ای مردم! وفا همراه راستی است، که سپری محکم‌تر و نگهدارنده‌تر از آن سراغ ندارم. آن کس که از بازگشت خود به قیامت آگاه باشد خیانت و نیرنگ ندارد. اما امروز در محیط و زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که بیشتر مردم حیله و نیرنگ را، زیرکی می‌پندارند، و افراد جاهل آنان را اهل تدبیر می‌خوانند. چگونه فکر می‌کنند؟ خدا بکُشد آن‌ها را! چه بسا شخصی تمام پیش‌آمدهای آینده را می‌داند، و راه‌های مکر و حیله را می‌شناسد ولی امر و نهی پروردگار مانع اوست، و با اینکه قدرت انجام آن را دارد آن را به روشنی رها می‌سازد، امّا آن‌ کس که از گناه و مخالفت با دین‌ پروا ندارد از فرصت‌ها برای نیرنگ‌بازی، استفاده می‌کند.»

ایشان در خطبه 42 می‌فرمایند:

«ای مردم! همانا بر شما از دو چیز می‌ترسم: هواپرستی و آرزوهای طولانی. امّا پیروی از خواهش نفس، انسان را از حق بازمی‌دارد، و آرزوهای طولانی، آخرت را از یاد می‌برد. آگاه باشید! دنیا به سرعت پشت کرده و از آن جز باقیمانده اندکی از ظرف آبی که آن را خالی کرده باشند، نمانده است. به هوش باشید که آخرت به سوی ما می‌آید. دنیا و آخرت، هر یک فرزندانی دارند. بکوشید از فرزندان آخرت باشید، نه دنیا، زیرا در روز قیامت، هر فرزندی به پدر و مادر خویش بازمی‌گردد. امروز هنگام عمل است نه حسابرسی، و فردا روز حسابرسی است نه عمل.»

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: خطبه‌ها
بخش دوم: نامه‌ها
بخش سوم: حکمت‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گزیده و حس و حالی از نهج البلاغه
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات133
زبانفارسی
شابک978-622-208727-2
موضوع کتابکتاب‌های نهج البلاغه و ادعیه
قیمت نسخه الکترونیک
29800 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گزیده و حس و حالی از نهج البلاغه

Ali Alizadeh
۱۴۰۰/۱۱/۲۳
این چکیده محرکی شد برای خوندن اصل کتاب.
و کلماتی که آدم رو به اصلش هدایت می‌کنه
حسن کریمی
۱۴۰۲/۱۲/۱۷
آدم رو با واقعیاتی که دوست نداره بشنوه روبرو می‌کنه و راه درک و عمل رو هم آموزش میده
Iman Aghakhani
۱۴۰۱/۴/۱۴
عالی و آموزنده و رها بخش
محمد عبدالهی
۱۴۰۱/۳/۲۷
نهج البلاغه هر چی بگم کم گفتم
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب گزیده و حس و حالی از نهج البلاغه

برای دریافت کتاب گزیده و حس و حالی از نهج البلاغه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.