معرفی و دانلود کتاب صوتی عشق هرگز نمی‌میرد

عکس جلد کتاب صوتی عشق هرگز نمی‌میرد
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی عشق هرگز نمی‌میرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی عشق هرگز نمی‌میرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی عشق هرگز نمی‌میرد

کتاب صوتی عشق هرگز نمی‌میرد نوشته‌ی مونا اسکندری، به بیان زندگی و خاطراتِ پروین سلگی، همسر جانباز شهید سردار حاج میرزا محمد سلگی می‌پردازد. کتاب در 17 فصل تنظیم شده است و در آن مراحل مختلف زندگی پروین سلگی از سال‌های قبل از انقلاب گرفته تا ازدواجش با شهید میرزا محمد سلگی و وقایع دفاع مقدس گفته می‌شوند.

درباره‌ی کتاب صوتی عشق هرگز نمی‌میرد

کتاب صوتی عشق هرگز نمی‌میرد، زندگی نامه پروین سلگی، همسر جانباز شهید سردار حاج میرزا محمد سلگی، زندگی و سرگذشت این همسر شهید را از زبان خودش روایت می‌کند. این کتاب که توسط مونا اسکندری گردآوری شده، از خاطرات کلاس پنجم پروین آغاز می‌شود. در همان زمان بوده که این همسر شهید، با میرزا مواجه شده بود و از همان زمان به قولِ خودش: «هم می‌خواستم ببینمش و هم نمی‌خواستم».

در فصل دوم کتاب عشق هرگز نمی‌میرد، به دوره‌ی نوجوانی پروین می‌پردازد که با آغاز شکل‌گیری انقلاب مصادف است. هر روز تجمع و اعتراضات علیه شاه بیشتر و بیشتر می‌شد و نهاوند، محل زندگی پروین ناآرام‌تر می‌شد. اعضای خانواده‌ی پروین در تظاهرات شرکت می‌کردند و حتی برخی از آن‌ها به دیگر شهرها هم تبعید شده بودند. پروین با اینکه می‌خواسته در تظاهرات شرکت کند ولی چون مادرش به او اجازه نمی‌داد این کار را نمی‌کرد.

در فصل‌های بعدی کتاب عشق هرگز نمی‌میرد، میرزا به خانواده‌ی پروین نامه‌ای می‌نویسد و زمانی که می‌خواهند به نامه پاسخ دهند، چون کسی به غیر از پروین سواد نداشته است، بقیه متن را می‌خوانند و پروین می‌نویسد. این نامه‌نگاری‌ها ادامه پیدا می‌کند تا اینکه بالاخره میرزا که سربازی‌اش تمام شده بود، سر و کله‌اش پیدا می‌شود. میرزا که با برادرش آمده بوده، از پروین خواستگاری می‌کند و او را با خودش به روستای‌شان می‌برد. مدتی پس از جشن عروسی، میرزا برای پیدا کردن کار به تهران می‌رود و از آن به بعد بین تهران و نهاوند در رفت‌وآمد است.

در ادامه، پروین از پیروزی انقلاب خبردار می‌شود و در شهریور سال بعد اولین فرزندِ او و میرزا متولد می‌شود. نام او را مصطفی می‌گذارند. میرزا که بیشتر در نهاوند می‌ماند و به محکم شدن پایه‌های انقلاب کمک می‌کند، پس از اینکه خبر شروع جنگ با عراق را می‌شنود، راهی جبهه می‌شود. از آن طرف، پروین هم به پایگاه مسجد می‌رود تا مثلِ میرزا به جبهه کمک بکند. این کتاب در ادامه به وقایع جنگ ایران و عراق و عشق پروین و میرزا می‌پردازد.

کتاب عشق هرگز نمی‌میرد، زندگی نامه پروین سلگی همسر جانباز شهید سردار حاج میرزا محمد سلگی که در سال 1400 توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده بود، توسط انتشارات سماوا و به گویندگی فاطمه میناخوانی در قالب کتاب صوتی تهیه شده و روانه‌ی بازار کتاب شده است.

کتاب صوتی عشق هرگز نمی‌میرد برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به زندگی‌نامه شهدا و خانواده‌ی آن‌ها علاقه‌مند هستید و یا اگر به روایتی صمیمی و صادقانه از عشق علاقه‌مندید، شنیدن کتاب صوتی عشق هرگز نمی‌میرد به شما توصیه می‌شود.

با مونا اسکندری بیشتر آشنا شویم

مونا اسکندری (متولد 1361) نویسنده و کاریکاتوریست ایرانی‌ست. او که دارای مدرک کارشناسی الهیات است، سابقه‌ی همکاری با نشریاتی از جمله کیهان بچه‌ها و انتظار نوجوان را دارد. مونا اسکندری جوایز متعددی را نیز از جشنواره‌های ادبی و هنری دریافت کرده است که از بین آن‌ها می‌توان به کسب رتبه‌ی اول داستان‌نویسی در حوزه کودک و نوجوان در جایزه ادبی یاد دوست و رتبه اول داستان کوتاه در جشنواره سراسری یاد یار اشاره کرد. از دیگر آثار مونا اسکندری می‌توان به کتاب‌های «اشک جمعه» و «بهشت کبوتر می‌خواهد» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی عشق هرگز نمی‌میرد می‌شنویم

امیر که دیگر بسیجی شده بود و با حاج حسین کیانی و حاج علی مراد سلگی که نفرات اولیه‌ی سپاه نهاوند بودند، هم‌نشین می‌شد از طرف بسیج دعوت شد به جبهه. داگُل مانده بود چه بگوید. برادرهای دیگرم هم جبهه بودند و تنها بهانه‌ی ماندن امیر در نهاوند، همین بود. بابا خدامراد کم‌حرف بود، فقط یکی دو بار به او گفت: «رولَه. دَرسِتَه بَخو ایشالا بزرگ‌تر شدی رو». اما امیر آن‌قدر مهربان بود که کسی نمی‌توانست به او نه بگوید. من هم فکر می‌کردم او را به آموزشی می‌برند و برای اینکه دوازده سیزده سال بیشتر ندارد، او را به نهاوند بر می‌گردانند.

برای بدرقه‌اش به بسیج رفتیم. جثه‌ی امیر از همه کوچک‌تر بود. داگل برای رزمنده‌ها آیه‌الکرسی می‌خواند. خیالش را هم راحت کرده بودم که امیر آموزش نظامی می‌بیند و بر می‌گردد، اما آموزشی راهی برای رفتنش به جبهه شد. یکی دو ماهه می‌رفت و بر می‌گشت. وقتی می‌آمد، همه‌مان خانه‌ی داگل خودمان را مهمان می‌کردیم. بچه‌ها از سر و کول امیر بالا می‌رفتند. داگل هم خوشحال بود که بچه‌اش صحیح و سالم است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
27 دقیقه
فصل اول: که عشق آسان نمود اول
23 دقیقه
فصل دوم: با عشق تو در خاک نهان خواهم شد
42 دقیقه
فصل سوم: مشکل درد عشق را حل نکند مهندسی
16 دقیقه
فصل چهارم: چه خواهد کرد با ما عشق
15 دقیقه
فصل پنجم: بی‌عشق نفس زدن حرام است مرا
76 دقیقه
فصل ششم: اگر از کمند عشقت بروم، کجا گریزم؟
27 دقیقه
فصل هفتم: (دعوت به جبهه)
20 دقیقه
فصل هشتم: عشق ارچه بلای روزگار است، خوش است
38 دقیقه
فصل نهم: نگرانم ولی چه باید کرد؟
8 دقیقه
فصل دهم: از صدای سخن عشق، ندیدم خوش‌تر
9 دقیقه
فصل یازدهم: هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق
11 دقیقه
فصل دوازدهم: شیرینی فراغ کم از شور وصل نیست
12 دقیقه
فصل سیزدهم: دل اندر عشق تو بستم همه عمر
11 دقیقه
فصل چهاردهم: نامم ز کارخانه عشاق محو باد، گر جز محبت تو بود شغل دیگرم
7 دقیقه
فصل پانزدهم: ماجرای من و معشوق مرا پایان نیست
16 دقیقه
فصل شانزدهم: در هر کجای عشق که هستی، آغاز کن مرا
25 دقیقه
فصل هفدهم: در عشق باید از خودت تا بی‌نهایت بگذری

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی عشق هرگز نمی‌میرد
نویسنده
راویفاطمه میناخانی
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۲۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی عشق هرگز نمی‌میرد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی عشق هرگز نمی‌میرد

برای دریافت کتاب صوتی عشق هرگز نمی‌میرد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.