معرفی و دانلود کتاب صوتی عشق و دیگر هیچ

عکس جلد کتاب صوتی عشق و دیگر هیچ
قیمت:
67000 تومان - 7.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی عشق و دیگر هیچ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی عشق و دیگر هیچ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی عشق و دیگر هیچ

کتاب صوتی عشق و دیگر هیچ یک رمانک و دو داستان به قلم الکساندرا کولونتای را در بر می‌گیرد. داستان اصلی در روسیه و کمی پس از انقلابِ سال 1905 رخ می‌دهد و روایت پناهندگان و آوارگان سیاسی‌ست که علیه رژیم تزاری مبارزه می‌کنند. در این میان عشقی در می‌گیرد و ماجرای کتاب حاضر را به شیوه‌ای پیش‌بینی ناپذیر رقم می‌زند.

درباره کتاب صوتی عشق و دیگر هیچ:

الکساندرا کولونتای در کتاب صوتی عشق و دیگر هیچ (A Great Love) دو داستان کوتاه و یک رمانک را روایت می‌کند. بلندترین و مهم‌ترین داستان این کتاب در گذشته‌ای اتفاق می‌افتد بسیار دور: در سال‌های انقلاب 1905 روسیه. کتاب عشق و دیگر هیچ داستانِ آواره‌های سیاسی در سرتاسر جهان است؛ مردمانی که علیه حکومت تزاری مبارزه می‌کنند و در این میان عشق همچون مهمانی ناخواسته به سراغشان می‌آید و نمی‌دانیم بر دردهایشان اضافه می‌کند یا از آن می‌کاهد. عشقی که خودشان هم نمی‌دانند در میان سیاست و انقلاب و خون باید با آن چه کاری انجام دهند. داستان عشق و دیگر هیچ، روایت یکی از همین داستان‌های عاشقانه‌ست. ماجرای دلدادگی میان لنین و اینسا که هیچ معلوم نیست چه چیزی در انتظارشان است.

الکساندرا کولونتای در کتاب خود نه به زمان خاصی اشاره می‌کند و نه به مکانی خاص. آنچه که بیش از همه می‌دانیم این است که داستان مربوط است به گروهی از انقلابی‌هایی که به فرانسه تبعید شده بودند. نویسنده در این اثر داستانی را خلق کرده که اگر کمی دقیق شویم، عناصر مهمی را در آن کشف می‌کنیم؛ عناصری که در زندگی خودمان بارها و بارها تکرار می‌شوند.

به عقیده‌ی بسیاری از منتقدان می‌توان این کتاب پرشور را با مادام بواریِ گوستاو فلوبر مقایسه کرد. این اثر نیز از زبان شخصیت زن داستان روایت می‌شود و کولونتای فردی را پیش چشمان ما قرار می‎‌دهد که نماد ایستادگی است. همچنین شخصیت‌های این اثر در مقایسه با دیگر آثار نویسنده (به ویژه کتاب عشق زنبورهای کارگر) گوشه‌گیرتر،‌ درون‌گراتر، تحصیل‌کرده‌‌تر و روشن‌فکرتر هستند. راوی کتاب صوتی عشق و دیگر هیچ خود زنان هستند و داستان‌ها نیز با تجارب شخصی آن‌ها آغاز می‌شود.

گفتنی‌ست این اثر اولین بار در سال 1923 منتشر شده و مهدی غبرائی، از مترجمان به‌نام کشورمان، آن را به فارسی برگردانده است. فریبا فصیحی تاش خوانش کتاب عشق و دیگر هیچ را بر عهده داشته است.

کتاب صوتی عشق و دیگر هیچ مناسب چه کسانی است؟

اگر به ادبیات داستانی علاقه‌مند هستید، کتاب صوتی عشق و دیگر هیچ مناسب شماست.

با الکساندرا کولونتای بیشتر آشنا شویم:

الکساندرا کولونتای (Alexandra Kollontai)، با نام کامل الکساندرا میخای‌لوونا کولونتای در سال 1872 و در روسیه متولد شد. او نویسنده، سیاست‌مدار شوروی و اولین سفیر زن در جهان نامیده می‌شود.

او از طرفداران عشق آزاد بود و آثار زیادی در این حوزه و در زمینه‌ی فمنیسم منتشر کرد. از دیگر آثار او می‌توان به کتاب عشق زنبورهای کارگر، راه باز کردن برای اروس بال‌دار و اتوبیوگرافی یک زن کمونیست و رهاشده‌ی جنسی اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی می‌شنویم:

اما مدت زیادی می‌گذشت که نتوانسته بود با او این طور بی‌شیله پیله حرف بزند. در ایام پیش از دلدادگی ناتاشا با او مثل یک دوست مؤنث راز دل می‌گفت و گاهی حتی خندان او را با تصغیر زنانه مخاطب قرار می‌داد. اما «سنکا»ی او، آن طور که آن زمان می‌گفت، حالا فقط پژواکی از گذشته بود. بعد از هفت ماه دوری از او، به نظر ناتاشا می‌رسید که با دو نفر کاملا متفاوت سر و کار دارد: سمیون سمیونوویچ، دوست و همکاری که در روزهای اول آشنایی به او اعتماد داشت و سنیا دلباخته‌ی او.

یک جنبه از رابطه شان بود که ناتاشا فقط پس از اینکه از هم جدا شدند و او نفس راحتی کشید و گذشته را تحلیل کرد، برایش مفهوم شد. با احساس خشمی بهت آور دریافت که نه تنها سنیا در قبال احساسات او حساسیتی نداشته، بلکه عملا نیازهای جنسی زنانه‌اش را نشناخته. با همه‌ی حساسیتش در مسائل دیگر و مهربانی و همدردی‌اش با ناتاشا و خوبی طبیعی بچگانه‌اش، که دیگران آن قدر از آن استفاده می‌کردند، از لحاظ جنسی با ناتاشا ناپخته بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
2 دقیقه
متن پشت جلد
19 دقیقه
یک
11 دقیقه
دو
17 دقیقه
سه
22 دقیقه
چهار
13 دقیقه
پنج
28 دقیقه
شش
18 دقیقه
هفت
14 دقیقه
هشت
19 دقیقه
نه
9 دقیقه
ده
11 دقیقه
یازده
15 دقیقه
دوازده
9 دقیقه
سیزده
21 دقیقه
چهارده
9 دقیقه
پانزده
11 دقیقه
شانزده
13 دقیقه
هفده
9 دقیقه
هجده
26 دقیقه
سی‌ودو صفحه - یک
16 دقیقه
سی‌ودو صفحه - دو
9 دقیقه
خرده گفت‌وگو
15 دقیقه
مؤخره (1)
24 دقیقه
مؤخره (2)

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی عشق و دیگر هیچ
نویسنده
مترجممهدی غبرایی
راویفریبا فصیحی تاش
ناشر چاپیانتشارات اژدهای طلایی
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۵۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
67000 ت - 7.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی عشق و دیگر هیچ

نون . الف
۱۴۰۱/۳/۲۱
در داستان اول اسم قصه به جای عشق و دیگر هیچ باید حماقت و دیگر هیچ باشه. داستان دوم من نفهمیدم منظور راوی از دوست داشتن چیه؟؟. داستان سوم هم خیانت هست.
در داستان اول خیانت مرد به همسرش
در داستان سوم خیانت زن به همسرش
آخه اسم اینها عشقه؟؟؟؟؟؟
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی عشق و دیگر هیچ

برای دریافت کتاب صوتی عشق و دیگر هیچ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.