معرفی و دانلود کتاب صوتی وداع با اسلحه

عکس جلد کتاب صوتی وداع با اسلحه
قیمت:
۵۰۰۰۰ 35000 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی وداع با اسلحه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی وداع با اسلحه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی وداع با اسلحه

کتاب صوتی وداع با اسلحه اثر ارنست همینگوی، یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های ادبیات جهان است که به روایت نسلی بازمانده از جنگ جهانی اول می‌پردازد. این شاهکار ادبی بی‌نظیر فقط روایتی از جنگ نیست بلکه داستانی هیجان‌انگیز، تاثیرگذار و تلخ است که بارها در ساخت فیلم‌های سینمایی مورد اقتباس قرار گرفته است.

خلاصه‌ی داستان کتاب وداع با اسلحه:

رمان بی‌مانند و درخشان وداع با اسلحه (A Farewell to Arms) داستان زندگی پرفراز و نشیب جوانی آمریکایی به نام فردریک هنری است. فردریک در شمال ایتالیا زندگی می‌کند و با شروع جنگ جهانی اول به ارتش کشور ایتالیا به عنوان راننده‌ی آمبولانس می‌پیوندد تا به این کشور خدمت کند. فردریک پس از مدتی در جنگ مجروح می‌شود و برای درمان به میلان برمی‌گردد. او مدتی در بیمارستان بستری می‌شود تا تحت درمان باشد. در آن‌جا با دختری به اسم کاترین آشنا می‌شود و رابطه‌ای عاشقانه بین این دو شخصیت شکل می‌گیرد. پس از مدتی فردریک بهبود می‌یابد و باید به جنگ بازگردد.

ارنست همینگوی (Ernest Hemingway) در این رمان جذاب و ماندگار هم شما را با شخصیت اصلی داستان همراه می‌کند و هم با جزئیات شرایط جنگ و رویدادهای ناگوار انسانی جنگ آشنا می‌کند.

درباره‌ی رمان وداع با اسلحه:

شاید علت اصلی محبوب بودن و شناخته شدن کتاب حاضر این باشد که نویسنده براساس تجربیات شخصی خود دست به نگارش زده است، زیرا زندگی او شباهت بسیاری با شخصیت اصلی داستان دارد. ارنست همینگوی هم مثل فردریک در زمان جنگ جهانی اول به ارتش ایتالیا پیوسته و بسیاری از رویدادهایی که در این کتاب صوتی می‌شنوید را در حقیقت خودش تجربه کرده است.

بسیاری از مخاطبان پس از اتمام کتاب، شیفته‌ی پایان داستان می‌شوند و همین مسئله رمان وداع با اسلحه را نسبت به دیگر کتاب‌های همینگوی متفاوت‌تر و ویژه‌تر می‌کند و نویسنده نیز عقیده دارد که برای این کتاب 36 پایان مختلف در نظر گرفته بوده و سرانجام بهترین را انتخاب کرده است.

فیلم‌های اقتباسی از وداع با اسلحه:

تاکنون فیلم‌های فراوانی از روی این رمان شاهکار و مطرح ساخته شده که دو مورد از آن‌ها محبوب‌تر و پربیننده‌تر بودند که یکی از آن‌ها با بازی هلن هیز و گری کوپر در سال 1932 اکران شد و دیگری در سال 1957 با بازی راک هادسن و جنیفر جونز بر روی پرده‌ی سینما رفت.

ارنست همینگوی را بیشتر بشناسیم:

ارنست همینگوی یکی از نویسندگان برجسته‌ی معاصر ایالات متحده آمریکا است که برنده‌ی جایزه نوبل ادبیات شد. او در سال 1899 در خانواده‌‌ای آمریکایی و ثروتمند چشم به جهان گشود. پدرش پزشک بود و مادرش پیانو و آواز تدریس می‌کرد. ارنست که در چنین خانواده‌ای بزرگ شد، نویسندگی را با نوشتن در روزنامه‌ی مدرسه شروع کرد. این نویسنده‌ی ماجراجو در جنگ جهانی اول به صورت داوطلبانه شرکت کرد اما به خاطر مشکل بینایی مجبور به بازگشت شد. او ساکت ننشست و در صلیب سرخ به عنوان راننده‌ی آمبولانس فعالیت کرد. ارنست همینگوی را باید یکی از بنیان‌گذاران «وقایع‌نگاری ادبی» دانست.

همینگوی در بین جنگ‌ها و نگارش کتاب‌هایش سفر می‌کرد و به فعالیت‌های مورد علاقه‌ی خود که همان شکار و ورزش‌ها‌ی دیگر بود، می‌پرداخت. یکی از ورزش‌های موردعلاقه‌ی او گاوبازی بود که نتیجه‌ی این علاقه، داستان «مرگ در بعد از ظهر» شد. در 1934 به آفریقا سفر کرد و در داستان‌های برف‌های کلیمانجارو و تپه‌های سبز آفریقا از تجربیات این سفر استفاده کرد. سبک خاص او در نگارش، او را به نویسنده‌ای برجسته و تأثیرگذار تبدیل کرده بود.

در نهایت، او در سال 1961 با یکی از تفنگ‌های موردعلاقه‌اش خودکشی کرد. در سال‌های اول، خانواده‌اش علت مرگ را اتفاقی تلخ عنوان کردند که هنگام تمیز کردن اسلحه رخ داده است اما همسرش بعد از پنج سال به خودکشی همینگوی اعتراف کرد.

در بخشی از کتاب صوتی وداع با اسلحه می‌شنویم:

هوا گرم و بهاری بود و من درمسیر کوچه باغ راه رفتم، در حالی که از تابش خورشید بر دیوار ساختمان گرمم شده بود، و دیدم که هنوز در آن ساختمان هستیم و همه چیز مثل وقتی بود که از آن جا رفته بودم. در باز بود، سربازی روی نیمکتی بیرون زیر آفتاب نشسته بود، آمبولانسی نزدیک در کناری ایستاده بود و در داخل سالن، همین که وارد شدم، بوی زمین‌های مرمری و بیمارستان آمد. وقتی من رفته بودم همه اینها بود غیر از اینکه حالا بهار بود. به در اتاق بزرگ نگاه کردم و سرگرد را دیدم که پشت میزش نشسته بود. پنجره باز بود و نورخورشید به داخل اتاق می‌آمد. او مرا ندید و من نمی‌دانستم داخل بروم و گزارش بدهم یا اول به طبقه بالا بروم و دست و رویم را بشویم. تصمیم گرفتم به طبقه بالا بروم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه یک
نمونه دو
22 دقیقه
مقدمه
4 دقیقه
بخش اول
11 دقیقه
بخش دوم
11 دقیقه
بخش سوم
13 دقیقه
بخش چهارم
13 دقیقه
بخش پنجم
10 دقیقه
بخش ششم
20 دقیقه
بخش هفتم
8 دقیقه
بخش هشتم
36 دقیقه
بخش نهم
12 دقیقه
بخش دهم
14 دقیقه
بخش یازدهم
9 دقیقه
بخش دوازدهم
16 دقیقه
بخش سیزدهم
9 دقیقه
بخش چهاردهم
14 دقیقه
بخش پانزدهم
10 دقیقه
بخش شانزدهم
8 دقیقه
بخش هفدهم
11 دقیقه
بخش هجدهم
22 دقیقه
بخش نوزدهم
14 دقیقه
بخش بیستم
18 دقیقه
بخش بیست و یکم
8 دقیقه
بخش بیست و دوم
22 دقیقه
بخش بیست و سوم
8 دقیقه
بخش بیست و چهارم
30 دقیقه
بخش بیست و پنجم
9 دقیقه
بخش بیست و ششم
27 دقیقه
بخش بیست و هفتم
20 دقیقه
بخش بیست و هشتم
12 دقیقه
بخش بیست و نهم
40 دقیقه
بخش سی‌ام
11 دقیقه
بخش سی و یکم
6 دقیقه
بخش سی و دوم
13 دقیقه
بخش سی و سوم
20 دقیقه
بخش سی و چهارم
24 دقیقه
بخش سی و پنجم
12 دقیقه
بخش سی و ششم
32 دقیقه
بخش سی و هفتم
25 دقیقه
بخش سی و هشتم
7 دقیقه
بخش سی و نهم
12 دقیقه
بخش چهلم
52 دقیقه
بخش چهل و یکم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی وداع با اسلحه
نویسنده
مترجمنجف دریابندری
راویعلی عسکری، سحر حق شناس
ناشر چاپیانتشارات امیرکبیر
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۱۱ ساعت و ۳۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۵۰۰۰۰ 35000 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی وداع با اسلحه

نوید
۱۴۰۱/۹/۱۴
با سلام وعرض ادب
این اولین اثر از همینگوی بود که گوش دادم
به نظر شخصی من خود کتاب به بزرگی و فاخری اسمش نبود. یعنی خیلی تعریف از این کتاب شنیده بودم ولی امروزی بگم حال نکردم باهاش.
خیلی جزئی به روزمرگی‌ها پرداخته شده بود و اصل موضوع ونکته کلیدی کتاب به نظرم گم شد یعنی جنگ و اثرات منفی اون به و
بشریت اگر هدف این نوشتار بوده خیلی کمرنگ با کمترین تاثیر برای من تداعی شد. راستش اگه شناختی از نویسنده نداشتم این نتیجه گیری رو هم نمیتونستم بکنم.
در کل به نظر من یک رونوشت از وقایع روزانه با قلمی زیبا بود.
یک خواهشی هم از دوستان کتابراهی دارم. لطفا موضوع کتاب و داستان رو تو نظراتتون دخیل نکنین.
در بین بعضی از نظرات به داستان بصورت مستقیم اشاره و بازگویی شده بود. تو این جور شرایط غریزه کنجکاوی انسان به داستان خیلی تضعیف میشه.
ممنون از همگی دوستان.
نرگس شاهبازی
۱۴۰۲/۱/۷
وداع با اسلحه و صلح شخصی فردریک با جنگ. کتاب جالبی بود. اگه بخوام این کتاب رو به کسی پیشنهاد بکنم حتما میگم صوتی گوش نکنه چون پر از توصیفات و تفسیرات متفاوته که خب وقتی صوتیه نمیشه آدم اون مقداری که باید درک کنه.
کلی دیالوگ عاشقانه بود که اخرین حسی که به مخاطب القا شد مهر و عاطفه بود.
صدای کسی
که کتاب رو خوند عالی و واقعا فیت شخصیت فردریک بود ولی خیلی جاها میتونست منعطف تر باشه و بهتر احساسات رو برسونه!
صدای اون خانم هم که... کاترین خیلی احساساتی تر بود🥲🥲😭 مثلا می‌گفت فرگوسن گریه کرد در صورتی که قبلش لحن فرگوسن اصلا غمگین هم نبود
به هر حال
خود کتاب هم بد نبود قشنگ بود
روند کند
و کشش آنچنانی هم نداشت
ولی حال و هوای کتاب جوریه که شما دقیقا زندگی کارکتر اصلی رو زندگی میکنید
امیر پیراحمدیان
۱۴۰۲/۵/۱۷
داستانی زیبا که مردی در جنگ راننده امبولانس است و بعدا به علت صدمه به بیمارستان مراجعه میکند و پرستاری عاشق او میشود و مرد آنگونه که پرستار عاشقش بود، هرگز او را دوست نداشت. سپس دخترک حامله میشود و مرد نیز مورد تعقیب قرار میگیرد و هر دو به دور دست فرار میکنند و زن به وقت زایمان در هتل مرد را خبر و میکند هنگامی که به بیمارستان برای وضع حمل میروند دکتر هر چه کوشش میکند زن به زایمان طبیعی فارغ نمیگردد. وقتی به اتاق عمل میرود میبیند که بچه مرده است و زن نیز در ادامه میمیرد. مرد تنها میشود و از دار دنیا هیچ چیز برایش نمیکاند و در افسردگی و ناراحتی ادامه حیات میدهد.
Amir Vares
۱۴۰۱/۱/۱۸
صدای گوینده مرد به خصوص در مواقعی که به جای فردریک هنری صحبت می‌کرد خیلی خشک و بی احساس بود ولی خود کتاب در نهایت بسیار احساسی و زیبا و دارای درونمایه است.
همینگوی می‌خواهد در نوشته‌اش هیچ حیله‌ای به کار نرفته باشد، کلماتی که بار عاطفی قرادادی دارند نیامده باشد، صفت و قید به حداقل رسیده باشد، هر
آن چه خود خواننده میداند یا باید بداند حذف شده باشد، بدین ترتیب میخواهد نوشته‌اش، باز به گفته خودش، مانند کوه یخی باشد که در دریا شناور است: وقار حرکت کوه یخ به این دلیل است که فقط یک هشتم آن روی آب دیده میشود.
آناهیتا ربیعی
۱۳۹۹/۱۱/۲۵
نکته اول این که، کتاب سال١٩٩٦ منتشر شده، وترجمه باادبیاتى صورت گرفته که الان مرسوم نیست. جاهایى از کتاب نامفهوم است که البته احتمال زیاد به خاطر سانسور داستانه.
جاهایى از قصه به طور حوصله سربرى به مکالمات عاشقانه مى پردازه که شاید درزمان خودش جذاب بوده. کلاجاهایى از کتاب که درجبهه جنگ میگذشت برام
جذاب تر بود.
درمورد گوینده، من از ایشون کتاباى دیگه اى شنیدم مثل خرمگس که بسیار عالى اجرا شده بودن ولى اجراى این کتابو اصلا نپسندیدم.
hamidreza khani
۱۴۰۰/۱/۱۵
کتاب قشنگی هست ولی در کل من از کتاب‌های بی شیله پیله زیاد خوشم نمیاد این کتاب یک متن خیلی ساده و روان و مفاهیم ساده‌ای هم داره کلا آثار همینگوی به نظرم همینطوری هست مثل پیر مرد و دریا کتاب‌ها زیاد عمیق نیستن و منو زیاد درگیرش نمی‌کنند ولی داستان این کتاب خوب و قشنگ بود صدا گذاری هم همینطور ولی فکر میکنم مقدمه کتاب رو باید حذف کنید چون عملا داستان رو لو میده و هم عملا پیرمرد و دریا رو لو میده خواندن این کتاب رو توصیه میکنم
محمود کریم نژاد
۱۳۹۹/۷/۲۵
کتاب زیبا، پرکشش و پر از توصیفات دقیق و با جزئیات است که به خواننده کمک میکنه تصور خوبی از محیطی که داستان در جریان هست داشته باشه.
پایان داستان غیر مترقبه، تلخ و ناگهانی است و مثل پتک رو سر خواننده فرود میاد.
ترجمه کتاب با توجه به قدیمی بودن از کلماتی استفاده میکنه که الان غیر رایج هستند. گرم،

صدای گوینده‌ها، پر کشش و گیراست و اصلا شنونده رو خسته نمیکنه. در کل کتاب خوبیه و کتابخوان‌ها رو راضی میکنه.
sahara pooladkhan
۱۳۹۹/۵/۶
واقعا مزخرف و بیخودو طولانی و خسته کننده بود، گوینده کارش خوب بود ایراد از نویسنده بود از نظر من، اینقدر با بیان جزئیات بیهوده داستانو کش داده بود ک نگو، ب طور کلی میشه ب سه بخش تقسیمش کرد داستانو خوردن و نوشیدن و سکس، ابراز علاقه‌های بی وقفه و عزیزم گفتنای خانمه حال بهم زن بود در هیچ موردی مخالفت نداشت حتی یه برده هم ایقدر خودشو در اختیار صاحبش نمیزاره و در نهایت اینکه خیلی بی محتوا و بی سروته بود و هیچ نکته آموزنده و قابل توجهی نداشت وقت و نتمو بیخودی حدر داد😒
علی زیرکی
۱۴۰۱/۱۱/۴
نمیدونم چرا توصیه کردند که این کتاب را بخوانم
داستان ضعیفی بود، توقع داشتم از اثرات مخرب جنگ و صفات والای انسانی نوشته باشد ولی کاملاً برعکس بود،
تمام داستان از خوردن انواع غذا و مشروب و خوابیدن... و همه‌ی نیاز‌های جسمی و جنسی حرف زد
دوستانی که کتاب خوبی درباره جنگ جهانی می‌خواهند بخوانند "در غرب خبری نیست" را پیشنهاد میکنم
Pejman Pirmoradi
۱۳۹۹/۸/۱۴
همینگوى نویسنده بزرگ و قابلى هست، شکى نیست. اما... متعلق به زمان دیگرى شده و حالا بعد از سى سال که دوباره کتابهاش رو میخونید متوجه میشید که بجز جنبه تاریخى و روایى داستان نسلى که قهرمان یا ضدقهرمان کتابهاش هست ناپدید شدند و سادگى و صفاى اونها اسطوره شده شاید بتونیم بگیم بدترینهاى همینگوى حالا مردم عادى روزگار شدن
Hasti Mandegar
۱۳۹۹/۵/۲
بسیار عالی، تشکر از کتابراه که کلی کتاب جذاب معرفی میکنه من خیلی از کتاب‌های صوتی استفاده کردم و لذت بردم و این کتاب و حتما در اسرع وقت گوش میکنم مطمئنم عالیه
mahan
۱۴۰۰/۸/۱۷
ارنست همینگوی بسیار عالی، زیبا و دقیق تک تک صحنه‌های داستانش رو توصیف کرده، بطوریکه خواننده (شنونده) به راحتی می‌تونه صحنه رو مجسم کنه. نجف دریابندی بسیار روان ترجمه کرده. و اما گویندگان مخصوصا گوینده آقا بسیار عالی و دلنشین متن را برای شنونده اجرا میکردند. بسیار لذت بردم.
ali rahmani
۱۳۹۹/۶/۱۷
باورم نمیشه این کتاب معروف انقدر مزخرف بوده باشه از همینگوی انتظار نداشتم، کاترین هم نباید میمرد، هیچ تعریف و تصویر خاصی از جنگ نداد از عشق هم نداد، تعریفی از هیچی نداد، احتمالا یه بخشیش مربوط به تجربیات واقعیه نویسندس که خواسته بنویستشون و برای خودش جذاب بوده اما حداقل برای من یکی که جذاب و مفید نبود
Sepide Mmb
۱۳۹۹/۶/۳
متاسفانه ترجمه چندان خوبی نداره. جملات طولانی و بعضا نامفهموم. سرعت روایت هم بسیار تند است بعضا شباهت به اخبار گویی دارد. تغییر صداهای غیرضروری راوی هم برای شخصیت‌های داستان بسیار غیرجذاب بود و تمرکز را به هم میزد. و در کل شاید بهتر باشه نسخه غیرصوتی این کتاب رو خوند.
شیرین خطیبی
۱۳۹۹/۵/۳۰
فکرمیکردم خیلی زیباوشنیدنی وخوندنی باشه متاسفانه بنظرم ریتم کندومطالب بی ربط زیاد داشت، من خیلی نپسندیدم، اسمش ربطی به داستان نداشت، صداخوب بودولی هیچ هیجانی درصداوجودنداشت یک ریتم ملایم ویکنواخت، مخصوصا آخرداستان هیچ ری اکشنی ازمردمشاهده نمیشدبا اینکه اتفاق مهمی براش افتاده بود
مشاهده همه نظرات 163

راهنمای مطالعه کتاب صوتی وداع با اسلحه

برای دریافت کتاب صوتی وداع با اسلحه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.