معرفی و دانلود کتاب صوتی عقاید یک دلقک

عکس جلد کتاب صوتی عقاید یک دلقک
قیمت:
۱۳۰۰۰۰ ۹۱,۰۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی عقاید یک دلقک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی عقاید یک دلقک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی عقاید یک دلقک

تراژدی تلخی که از زبان یک دلقک، تمام هنجارهای اجتماعی را به سخره می‌گیرد. هاینریش بل در کتاب صوتی عقاید یک دلقک، زندگی جوانی را برای ما روایت می‌کند که دیوار بلندی بین خود و ارزش‌های جامعه کشیده و قصد دارد تا در هیئت یک دلقک، تعریف جدیدی از زندگی، سیاست و مذهب به مخاطبانش ارائه کند. این رمان پرفروش در سال 1972، جایزه‌ی نوبل را برای نویسنده‌اش به ارمغان آورد.

درباره‌ی کتاب صوتی عقاید یک دلقک

برای کسی که به لحاظ دینی، فرهنگی، اجتماعی و حتی تفکرات سیاسی با اطرافیانش فرسخ‌ها فاصله دارد، چه چیزی بهتر از دلقک بودن؟! هاینریش بل (Heinrich Boll) در کتاب صوتی عقاید یک دلقک (The Clown) با بهره‌گیری از طنز برّنده و بیان صریح خود، جامعه‌ی آلمان را به باد انتقاد می‌گیرد؛ تا جایی که مردم مذهبی این کشور پس از انتشار رمان عقاید یک دلقک به مخالفت با این اثر و نویسنده‌اش پرداختند.

«هانس شنیر» شخصیت اصلی رمان، جوانک لجام‌گسیخته‌ای است که هرگز با عرف جامعه سر سازش ندارد. او که در خانواده‌ای ثروتمند متولد شده، ترجیح می‌دهد خانه را ترک کند تا به‌عنوان یک دلقک دور‌ه‌گرد باقی عمرش را با فقر بگذراند. اگرچه سنت‌های جامعه زندگی را برایش دشوار کرده‌اند اما حضور کوتاه‌مدت معشوقه‌اش، «ماری» موقتاً طعم خوشبختی را به او می‌چشاند. هانس که تمام داشته‌های خود را به‌خاطر مخالفت با جامعه از دست داده، اکنون شاهد آن است که ماری هم به خاطر بی‌اعتقادی او به دین، رهایش می‌کند. معشوقه‌اش که یک مسیحی کاتولیک است، تصمیم می‌گیرد تا او را ترک کرده و با مرد دیگری که او هم به آموزه‌های کاتولیک باور دارد، ازدواج کند.

هانس که تا قبل از رفتن ماری، صرفاً از جامعه و اطرافیانش خشمگین بود، اکنون به افسرده‌ای تبدیل شده که هیچ دلخوشی‌ای در این دنیا ندارد. مصرف الکل تنها راه نجاتی است که برای چند ساعت او را از زندگی پوچ و آینده‌ی شومی که دارد، دور می‌کند. او هر کجا که فرصتی دست بدهد، اطرافیانش را به‌خاطر زودباوری و باورهای خرافی‌شان به‌شدت مورد انتقاد قرار می‌دهد.

ممکن است شنونده‌ی کتاب صوتی عقاید یک دلقک در وهله‌ی اول تصور کند که با یک داستان عاطفی و شکست عشقی روبه‌رو است؛ اما در حقیقت هاینریش بل قصد دارد حقایق تلخی را به ما نشان بدهد که عشق نافرجام تنها بخشی از آن است. نه هانس در برابر جامعه تسلیم می‌شود و نه جامعه او را به‌عنوان عضوی از خود می‌پذیرد. آنچه که رخ می‌دهد، تنها داستان «از دست دادن» و «حسرت خوردن» است که بارها‌ و‌ بارها در زندگی هانس تکرار می‌شود. حتی ماری هم که عاشقانه در کنار او بود، از همراهی با هانس به ستوه می‌آید و سرانجام به آغوش سنت‌های اجتماعی باز می‌گردد.

شریف لنکرانی رمان حاضر را به فارسی برگردانده و نشر جامی چاپ آن را به عهده داشته است. کتاب صوتی عقاید یک دلقک با خوانش علی عمرانی از سوی نشر صوتی نوار منتشر شده است.

اقتباس سینمایی از کتاب عقاید یک دلقک

  • فیلم «دلقک» (Ansichten eines Clowns) محصول کشور آلمان در سال ۱۹۷۶ است که براساس رمان عقاید یک دلقک و برای ارسال به چهل و نهمین دوره‌ی جوایز اسکار تولید شد. هلموت گریم، هانا شیگولا، اوا ماریا ماینکه و هلگا آندرس از هنرپیشگان این فیلم بودند.
  • در سال 1989 نیز با اقتباس از این کتاب، فیلم «نماهایی از یک دلقک» (Ansichten eines Clowns) به نمایش درآمد. زبیگنیو استوک کارگردانی این فیلم را به عهده داشت و هانس یورگن بالمن نیز در آن به ایفای نقش پرداخت.

    نکوداشت‌های کتاب صوتی عقاید یک دلقک

  • کارهای بل به بالاترین سطح اصالت و خلاقیت رسیده است. (دیلی تلگراف)
  • کتابی که از ریتم بالایی برخوردار است و نثری لطیف، کمیک و انسان‌دوستانه دارد. (کریستین ساینس مانیتور)
  • ادبیات آلمان به خاطر دستاوردهای هاینریش بل دوباره متولد شده و یک رستاخیز فرهنگی در آن به وجود آورده است. (کمیته‌ی جایزه‌ی ادبی نوبل)
  • هاینریش بل مانند یک تیرانداز حرفه‌ای می‌ماند که تیرهای تیز و پرهای تیرکمانش صاف هستند و می‌تواند آن‌ها را به سمت اهداف خود پرتاب کند. (مجله‌ی نیویورک تایمز)

کتاب صوتی عقاید یک دلقک مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان رمان‌های اجتماعی و انتقادی از شنیدن کتاب صوتی عقاید یک دلقک بسیار لذت خواهند برد. اگر از طرفداران آثار ادبی آلمان هستید، شنیدن این کتاب را هرگز از دست دهید.

با هاینریش بل بیشتر آشنا شویم

هاینریش بل در سال 1917 در شهر کلن آلمان به دنیا آمد. او در سن بیست‌سالگی در یک کتابفروشی کار خود را آغاز کرد اما دقیقاً یک سال بعد، جنگ جهانی دوم آغاز شد و او هم به خدمت سربازی رفت و تا سال 1945 جنگید. بل در ابتدا در ارتش نازی‌ها مشغول بود؛ اما کم‌کم به عمق فاجعه پی برد و مسیر خود را تغییر داد. او یک بار هم در ارتش نازی‌ها به اسارت گرفته شد. در میان آثار او می‌توان از کتاب‌هایی همچون «قطار به موقع رسید»، «نان سال‌های جوانی»، «آدم کجا بودی؟» و ... نام برد.

برخی از جوایز مهم ادبی و هنری هاینریش بل:

  • جایزه‌ی فرهنگ آلمان (1953)
  • جایزه‌ی منتقدان آلمان (1953)
  • جایزه تریبون پاریس (1954)
  • برنده‌ی جایزه‌ی بهترین رمان خارجی فرانسه (1955)
  • جایزه ادوارد فن در هایت (1958)
  • جایزه‌ی فرهنگستان هنر باواریا (1958)
  • جایزه‌ی بزرگ وستفالیا (1959)
  • جایزه گئورگ بوخنر (1967)
  • جایزه نوبل ادبیات (1972)
  • رویس انجمن نویسندگان جهان و قدیمی‌ترین سازمان حقوق بشر بین سال‌های 1971 تا 1973
  • عضویت در آکادمی هنر و ادبیات آمریکا در سال 1974 و دریافت مدال اوسییتسکی (به دلیل دفاع و مشارکت در حقوق بشر جهانی)

در بخشی از کتاب صوتی عقاید یک دلقک می‌شنویم

تمام بالش‌هایی که دم دستم بود را پشتم گذاشتم. پای مجروحم را بالا گرفتم و تلفن را جلوتر کشیدم. در این فکر بودم که بهتر نیست به آشپزخانه بروم و در یخچال را باز کنم و بطری کنیاک را بیاورم. جمله‌ی «بد آوردن در کار» به‌خصوص از دهان مادرم طنین دردناکی داشت. سر سوزنی هم سعی نکرد پیروزی‌اش را مخفی کند. شاید تصور من بچگانه بود که در بن کسی از عدم موفقیتم خبر ندارد. وقتی مادرم آن را می‌دانست، پس پدرم هم آن را می‌دانست. لئو هم بی‌خبر نبود و به واسطه‌ی لئو، تپوسفنر؛ درنتیجه تمام گروه و ماری. برای ماری حتما این خبر طاقت‌فرساست. حتی بیشتر از آنکه برای شخص خودم ناراحت‌کننده است.

اگر عرق‌خوری را کنار بگذارم، دوباره به‌سرعت به سطحی خواهم رسید که تسونرر آن را «بالاتر از حد متوسط» می‌نامند و این کار برای پر کردن 22 سالی که با جوی آب فاصله دارم کافی خواهد بود. داشتن زیربنای موفقیت‌آمیز شغلی چیزی است که تسونرر همیشه مرا به‌خاطر آن ستایش می‌کند. هرچند او از هنر سر در نمی‌آورد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
18 دقیقه
فصل یک
9 دقیقه
فصل دو
5 دقیقه
فصل سه
13 دقیقه
فصل چهار
16 دقیقه
فصل پنج
5 دقیقه
فصل شش
59 دقیقه
فصل هفت
30 دقیقه
فصل هشت
35 دقیقه
فصل نه
21 دقیقه
فصل ده
29 دقیقه
فصل یازده
14 دقیقه
فصل دوازده
23 دقیقه
فصل سیزده
6 دقیقه
فصل چهارده
87 دقیقه
فصل پانزده
18 دقیقه
فصل شانزده
20 دقیقه
فصل هفده
13 دقیقه
فصل هجده
25 دقیقه
فصل نوزده
9 دقیقه
فصل بیست
5 دقیقه
فصل بیست و یک
23 دقیقه
فصل بیست و دو
38 دقیقه
فصل بیست و سه
12 دقیقه
فصل بیست و چهار
19 دقیقه
فصل بیست و پنج

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی عقاید یک دلقک
نویسنده
مترجمشریف لنکرانی
راویعلی عمرانی
ناشر چاپیانتشارات جامی
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۱۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۱۳۰۰۰۰ ۹۱,۰۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی عقاید یک دلقک

ترانه کمالی
۱۴۰۱/۱۱/۱۳
ماجرا، در ظاهر طی چند ساعت می‌گذرد: فلاش‌بک‌های پی‌درپی و نامنظم در ذهن هانس و یادآوری گذشته‌اش از کودکی تا بیست و هفت سالگی؛ و بحق، جامعه‌شناسی خوبی را هم در وضعیت فقر و تنهایی ارائه می‌دهند:
او فرزند یک خانواده‌ی ثروتمند آلمانی است که پس از جدایی از خانواده‌، زندگی ساده‌ای را در پیش گرفته و شغل
دلقکی را پیشه‌ی خود می‌کند-
ماری، زنی که پس از شش سال زندگی، او را ترک و این اتفاق هانس را دچار افسردگی شدید می‌کند-
هانس نمونه‌ی انسان آواره و سرخورده‌ی جامعه‌ی پس از جنگ جهانی دوم در آلمان است؛ انسانی که به‌ علت نداشتن مهارت‌های لازم و بی‌طرفی نسبت به عقاید دینی و البته جا نماز آب نکشیدن، از جامعه طرد می‌شود. چون هانس شنیر، اعتقادی غیر از اعتقاد حاکم را در پیش می‌گیرد و همین سبب پس زده شدن‌ش توسط خانواده، دوستان‌اش هم می‌شود-
کتاب درواقع تفسیری است بر اینکه وضعیت زندگی شخصی و اجتماعی یک نفر، چه‌گونه به وخامت کشیده می‌شود.
هانس با والدینی رو به روست که فقط نگران حفظ وجهه اجتماعی و مالی خودشون هستند تا سلامتی روحی و جسمی او. برادری که مناسبات عاطفی خانوادگی رو کنار گذاشته تا تمام قد در خدمت به کلیسای کاتولیک باشد؛
و البته فقدان خواهری که در جنگ از دست رفت.
در آخر داستان، تنها وضعیتِ موجود «درماندگی از امید» است؛ هانس به پله‌ی آخر میرسد:
وقتی آب نه یک وجب بلکه صد وجب از سرش گذشت، خط بطلان بر آدم و ادمیت کشید. قید والدین متمول‌، برادر کاتولیک شده‌ش و تمام دوستان‌ش را ‌زد. با گیتاری و سری که بوی قورمه‌سبزی می‌داد، برای اجرا، برای سکه‌ای و به امید روزی در رویارویی دوباره با ماری، به ایستگاه راه‌آهن می‌رود.
کتاب، منو یاد کتابِ «جنایات و مکافات» انداخت.
م.عارفیان
۱۴۰۲/۵/۲۴
کتابی که در اندوه بزرگی در حرکت مردی از خانواده ثروتمند که در شغل دلقکی مشغول بکار هست عاشق زنی میشود و با او فرار میکند و شغل دلقکی را پیشه میگیرد و طی زمانی بسیار معروف میشود اما فردی معشوقه او را بخود جذب میکند و طی زمان زن اورا ترک و با مرد دیگری میرود و ناراحتی و برآشفتگی ذهنی مرد دلقک پیشه هم باعث شکست‌های پشت کاری مرد و بدنامی او پرکار میشود مرد جوان که بخاطر زن از ثروت خانواده گذشته شاهد ترک شدن ناگهانی بخاطر ثروت و مقام استافکار سیاسی و مذهبی کرد دلقک پیشه طی داستان مطرح می‌شودتنهایی و اندوه بزرگ مرد و بی پولی بسیار پر رنگ کرد دلقک و اتمام داستان... در طول داستان فکر میکرد شاید نترسی فرد دلقک از بیان حقیقت افکارش باعث این حجم بزرگ از تنهایی او شده مردی که در طول روز بر روی سن نقش بازی میکند و در زندگی حقیقی خود واقعی است بر خلاف اطرافیانش و این موضوع او را آزرده و از دست دادن معشوقه آخرین ضربه مهلک بر بدنه روح اوستراوی عالی ترجمه روان نویسنده فوق العاده صدا گذاری خوب اثری بی نظیر را خلق کرده کتاب بسیار ارزشمند که گوش کردن به آن یه لطف به گوش هام بود و هر سطح آن ارزش تامل بسیار زیاد است
آناهیتا
۱۴۰۲/۲/۱۰
چیزی که تو این کتاب برام جالب بود، این بود که دلقک داستان ِهاینریش بل، که هانس نام داشت در یکی از گفتگوهاش با یه فرد مذهبی، دلش میخواست به دوره قبل برگرده، به دوره‌ای که توی اون بنا به مذهب افراد رو مجبور به ازدواج و یسری رسمیت‌ها نمیکردن، در حالی که توی زمان هانس، مذهب جلوی پای هانس و معشوقش ماری، سنگ بزرگی انداخت که باعث جدایی اونا و داغون شدن زندگی هانس شد. بنظرم خیلی بده که گذشته رو ترجیح به حال و آینده بدی. حال و آینده باید باعث پیشرفت و امید و رهایی افراد از یسری عقب موندگی‌ها بشه نه اینکه طوری باشه که آدم سرخورده شه
کاربر ع
۱۴۰۲/۷/۱
خاطرات یک دلقک... هذیانها، واگویه‌ها و مرور خاطرات یک انسان طرد شده و درخود فرورفته و کنج عزلت برگزیده..
بسیار جالب و تامل برانگیز، گوش دادن به این کتاب رو با صدای آقای رضا عمرانی بشدت توصیه می‌کنم. من در زمانیکه در حال گوش دادن به این کتاب بودم تا پایان به کتاب دیگری توجه نکردم و در عرض کمتر از
۲ روز اون رو به پایان رسوندم و این بخاطر جذابیت در متن کتاب، داستان سرایی و خوانش کتاب است؛ مچکرم کتابراه عزیز.
یاس عباسی
۱۴۰۲/۱۰/۲۰
گویندگی فوق العاده عالی داستانی از یک راوی با شغل دلقک که تنهایی و طرد شدن و بی پولی رو در شدیدترین حالت تجربه و حس همزادپنداری رو ایجاد میکنه خانواده پولدار ولی بی عاطفه دوستانی که طردش میکنن همراهی که رهاش میکنه حتی با وجود اینکه گفته بود تا لحظه مرگ رهایش نمیکنه ولی دلقک قصه ما هنوز زنده است و رها شد. و بی پولی...
عدالت
۱۴۰۲/۵/۳۱
لحن ایشان اصلا مناسب نبود پشیمان هستم. بسیار تند میخواد. متن ترجمه شده نسبتا دشوار است و باید مکث میکرد اما بسیار تند تند میخواند صدای آقای سلطان زاده امتیاز کتاب را به عالی خواهند رساند.... آدم نمیدونه چی به چیه.. کلمات گاهی از شیوایی خارج میشد مرا از این کتاب زده کرد و باید با صدای دیگری گوش دهم
نیره هندی
۱۴۰۲/۱/۸
کتابی فوق العاده زیبا وجذاب وپر کشش بود و توصیه میکنم که دوستان حتما بخونن یا گوش بدن خصوصا که خوانش گوینده نیز بسیار عالی و جذاب بود وبه شنونده خیلی زیبا مسائل و موارد رو القا می‌کرد طوری که انسان فکر میکنه در جای جای داستان حضور داره
zeinab fallah
۱۴۰۱/۱۱/۱۷
نداشتن موسیقی در پس زمینه‌ی کتاب و نوعِ خواندن آقای عمرانی تماما حکایت از تلخیِ کتاب داشت. دلقکی که از شدت مستی به قول خودش زودتر از یک شیروانی‌ساز به زمین خورد.
ساناز محمدی
۱۴۰۲/۷/۱۰
کتاب خیلی خوبیه، مخصوصا که پیشنهاد میکنم با صدای این گوینده گوش کنید خیلی القا کننده ست صداشون و اینکه من خودم آخر داستان غم خیلی زیادی وجودمو گرفت اگه شرایط روحی خوبی ندارید اصلا نخونید
ehs_karami
۱۴۰۱/۱۲/۷
با سلام
عالی عالی عالی
نظرات دوستان درباره نوشته تقریبا جامع و کامل فقط این نکته رو اضافه میکنیم که اگه حتی کتاب رو خواندید یک بار هم با صدای استاد عمرانی گوش کنید
یاسمن
۱۴۰۲/۱/۳۰
اولین کتاب صوتی بود که گوش دادم و واقعا لذت بردم. گویندگی آقای عمرانی واقعا عالی بود. من این کتاب رو به همه دوستان پیشنهاد میکنم.
محمد حسن شاهپری
۱۴۰۲/۱۱/۷
برای یک بار گوش دادن بد نیست
کلا موضوع حالت دپرسی زیادی داره و یک روند تکراری از نظر من …
به نظرم بعضی کتابارو الکی خیلی معروف میکنند!
Behrouz hoshmand
۱۴۰۲/۱۰/۲
اینجوری که من فهمیدم اکثر ما ایرانی‌ها دچار مالی خولیا هستیم و خودمون خبر نداریم متاسفانه ولی برای ما مهم نیس چون اینگونه بزرگ شدیم
مهسامحمدی
۱۴۰۱/۱۱/۱۵
یکی از بی نظیر‌ترین کتاب‌هایی که خوندم البته با روایت آقای علی عمرانی بی نهایت برام جذاب تر بود
mahtab sahra
۱۴۰۲/۲/۲
تاثیرگذار بود و به نوعی انتقاد از پروتستان و کاتولیک که در زندگی و رفتارش تاثیر گذاشته بود
مشاهده همه نظرات 19

راهنمای مطالعه کتاب صوتی عقاید یک دلقک

برای دریافت کتاب صوتی عقاید یک دلقک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.