معرفی و دانلود کتاب صوتی قلعه حیوانات

عکس جلد کتاب صوتی قلعه حیوانات
قیمت:
33900 تومان - 3.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قلعه حیوانات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قلعه حیوانات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی قلعه حیوانات

آرمان‌ها چگونه سقوط می‌کنند؟ جورج اورول در کتاب صوتی قلعه حیوانات با روایت دنیایی خیالی به این سؤال پاسخ می‌دهد. داستان کتاب درباره‌ی حیوان‌های مزرعه‌ای است که علیه ارباب ظالمشان طغیان می‌کنند تا به برابری برسند، اما فساد دامن آن‌ها را نیز می‌گیرد. این رمان جذاب از طرف مجله‌ی تایم در لیست صد اثر برتر انگلیسی‌زبان قرار گرفت و الهام‌بخش آثار هنری بسیاری بود.

درباره‌ی کتاب صوتی قلعه حیوانات

مزرعه‌ی حاصل‌خیزی را تصور کنید که توسط شخصی حریص و جاه‌طلب اداره می‌شود. این «انسان» شیر گاوهایش را می‌فروشد، از نیروی اسب‌ها بی‌رحمانه بهره می‌گیرد، مرغ‌ها را غذای خود می‌داند و از هیچ فرصتی برای کسب سود صرف‌نظر نمی‌کند. در رمان قلعه حیوانات (Animal Farm) که برای جورج اورول تحسین‌های بسیاری به همراه آورد، حیوان‌ها علیه مالکشان می‌شورند و با ذکاوتی کم‌مانند از این مأموریت غیرممکن سربلند بیرون می‌آیند.

طغیان حیوانات علیه آقای جونز -صاحب مزرعه- ثمربخش است. دیگر کسی تخم‌مرغ‌ها را از مادرشان جدا نمی‌کند، کره‌اسب‌ها را نمی‌فروشد، شیر گاوها را از فرزندانشان دریغ نمی‌سازد و خوک‌ها را به سیخ نمی‌کِشَد. حالا تمام چراگاه‌ها مال آن‌هاست! حیوانات مزرعه دیگر اربابی ندارند و سرخوشانه از آزادی نویافته‌شان لذت می‌برند. همه‌چیز عالی است، چرا که قانون هفت‌گانه‌ی عدالت را تضمین می‌کند:

ةهرچه دوپاست دشمن است، هرچه چهارپاست یا بال دارد دوست است، هیچ حیوانی لباس نمی‌پوشد، هیچ حیوانی بر تخت نمی‌خوابد، هیچ حیوانی الکل نمی‌نوشد، هیچ حیوانی حیوان‌کُشی نمی‌کند و همه‌ی حیوانات برابرند.»

آخرین اصل، گل سرسبد قوانین و آرمان انقلابشان است. شخصیت‌های کتاب صوتی قلعه حیوانات با ایمان به یکدیگر زندگی بدون حضور ارباب را آغاز می‌کنند اما طمع خیلی زود به سراغ آن‌ها نیز می‌آید. نشانه‌های تباهی در اولین روز پس از تاراندن آقای جونز هویداست، اما حیوانات زجردیده بادیده‌ی اغماض مسائل را می‌نگرند. صداقت، مهربانی، خیرخواهی و فداکاری چشم بسیاری از آنان را بر واقعیت بسته. ساکنین مزرعه یکی از پس دیگری توسط شعارهای دروغین فریفته می‌شوند و به دلیل حرف‌های سوءاستفاده‌گران تصور می‌کنند ایراد از آن‌هاست، در حالی که واقعیت امر چیز دیگری است... .

کتاب صوتی قلعه حیوانات که نسخه صوتی و چاپی آن توسط انتشارات گیوا منتشر شده، رمانی سیاسی-اجتماعی در نقد دیکتاتوری است. ترجمه‌ی روان امیر امیرشاهی شنیدن آن را به تجربه‌ای خوشایند برای تمامی دوست‌داران این ژانر تبدیل ساخته و ترکیب آن با روایت مژگان نظریان و حسین نصیری می‌تواند توجه هر مخاطبی را جلب کند.

جوایز و افتخارات کتاب قلعه حیوانات

  • برنده‌ی جایزه‌ی تالار مشاهیر پرومتئوس در سال 2011
  • جزو صد رمان برتر انگلیسی‌زبان به انتخاب مجله‌ی تایم
  • رتبه‌ی نخست در جشنواره‌ی رترو هوگو سال 1996 برای بهترین رمان کوتاه
  • رتبه 31 در فهرست برترین‌های قرن بیستم به انتخاب فهرست کتابخانه مدرن

نکوداشت‌های کتاب قلعه حیوانات

  • به شفافیت شیشه و با همان بُرندگی... (ماهانه‌ی آتلانتیک)
  • یک فابل عاقلانه، مشتاقانه و گویا از زمانه‌ی ما. (نیویورک تایمز)
  • کتابی برای همگان و همه‌کس که روشنایی‌اش پنجاه سال بعد هم تاریک نشده. (روث رندل)

اقتباس‌های فرهنگی کتاب قلعه حیوانات

کتاب قلعه‌ی حیوانات دستمایه‌ی ساخت آثار متعددی قرار گرفته که در ادامه مختصراً‌ به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • فیلم تلویزیونی «مزرعه‌ی حیوانات»، تولید انگلستان، 1999
  • انیمیشن «مزرعه‌ی حیوانات»، تولید انگلستان، 1954
  • تئاتر «پوشو خمار»، بنگال، 2006

کتاب صوتی قلعه حیوانات برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن این داستان صورتی را به مخاطبان آثار اجتماعی و رمان‌های سیاسی توصیه می‌کنیم.

با جورج اورول بیشتر آشنا شویم

اریک آرتور بلر، با نام مستعار جورج اورول (George Orwell)، نویسنده و ژورنالیست نامدار اهل انگلستان بود که با مجموعه‌ی نوشته‌های ادبی و مقالات سیاسی و اجتماعی خود، نقشی مهم در صحنه‌ی روشنفکری اروپا در طول قرن بیستم ایفا نمود. از مهم‌ترین اثر اورول کتابی است با عنوان «1984»؛ رمانی دیستوپیایی که در آن سازوکارهای ارعاب و کنترلی که سیستم‌های توتالیتر برای حفظ قدرت به کار می‌برند، به شکلی میخکوب‌کننده به تصویر کشیده شده است.

مشهور است که جورج اورول هنگام نگارش کتاب 1984 شوروی کمونیستی را به عنوان الگو پیش چشم داشته است. با این حال باید متذکر شد که داستانی که اورول در 1984 روایت کرده، می‌تواند تصویرگر هر رژیم پلیسیِ تمامیت‌خواه دیگری در جهان معاصر نیز، قلمداد شود. بد نیست بدانید که کتاب 1984 جزو 100 رمان برتر قرن از نگاه لوموند، و یکی بهترین آثار داستانیِ ادبیات انگلیسی به انتخاب نشریه‌ی گاردین است.

از میان دیگر کتاب‌های جورج اورول می‌توان به عناوینی چون «دختر کشیش»، «روزهای برمه»، «زنده باد کاتالونیا»، «کتاب یا سیگار» و «فاشیسم و دموکراسی» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی قلعه حیوانات می‌شنویم

در اندک زمانی حیوانات هر چیزی که خاطره‌ی جونز را به یاد آنان می‌آورد از بین بردند. بعد ناپلئون آن‌ها را به طویله برگرداند و به هریک جیره‌ی دو برابر معمول و به هر سگ دو بیسکوییت داد. سپس حیوانات سرود «حیوانات انگلیس» را هفت‌بار، از سر تا ته پیاپی خواندند و پس از آن خود را بای شب آماده ساختند و خوابیدند. خوابی که پیش از آن هرگز در خواب هم ندیده بودند.

اما همگی طبق معمول سحر برخاستند و ناگهان حوادث پرشکوه شب پیشین یادشان آمد و دسته‌جمعی رو به چراگاه دویدند. کمی پایین‌تر از چراگاه تپه، پشته‌ای بود که تقریبا بر تمام مزرعه مشرف بود. حیوانات به بالای آن شتافتند و از آن جا در روشنایی صبحگاهی به اطراف خیره شدند. همه مال آن‌ها بود. هرچه که می‌دیدند، مال آن‌ها بود! مست و سرشار از این فکر به جست‌وخیز افتادند و در هوا شلنگ برداشتند. میان شبنم‌ها غلت زدند و در علف‌های شیرین تابستانی چریدند. کلوخ‌ها را لگدمال کردند و بوی تند آن را بالا کشیدند. سپس به منظور تفتیش، گشتی به اطراف مزرعه زدند و با سکوتی آمیخته با تحسین زمین زراعتی، باغ میوه، استخر و جنگل کوچک را ممیزی کردند...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
25 دقیقه
فصل یک
20 دقیقه
فصل دوم
18 دقیقه
فصل سوم
15 دقیقه
فصل چهارم
24 دقیقه
فصل پنجم
21 دقیقه
فصل ششم
27 دقیقه
فصل هفتم
29 دقیقه
فصل هشتم
27 دقیقه
فصل نهم
26 دقیقه
فصل پایانی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی قلعه حیوانات
نویسنده
مترجمامیر امیرشاهی
راویمژگان نظریان، حسین نصیری
ناشر صوتیانتشارات گیوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۵۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
33900 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی قلعه حیوانات

منیژه پورمحمدی
۱۴۰۲/۱/۱۶
بسیار داستان خوب جذابی هست، پیشنهاد میکنم حتما مطالعه کنید، حتی اگر مثل خودمن فرصت ندارید بصورت کتاب صوتی تهیه کنید، از نظر گویندگی نقص نداره، خود داستان هم بی‌نظیر
اهورا احمدی
۱۴۰۲/۳/۲۲
با سلام
قلعه حیوانات کتابی است که تقریبا همه مطالعه کردند، اما این که به صورت صوتی است بسیار خوبه و خیلی ممنونم از انتشارات گیوا
مالک رزمگاه
۱۴۰۱/۱۱/۵
بسیار عالی و قابل تأمل است، قطعا ارزش چندین مرتبه خواندن را دارد.
Mohsen Zafari
۱۴۰۱/۱۰/۱۱
کلا کتاب خوبیه اما من صوتیش رو بیشتر دوست داشتم تا اینکه خودم خوندم👏🏻👏🏻👏🏻
کریم بابایی
۱۴۰۱/۱۲/۱
عالی فقط همین کلمه عالی کافیه
گویندگی هم‌محشر بود
دانیال کرمی
۱۴۰۱/۱۰/۲
داستان‌های این کتاب مثل داستان‌های ما آدما ست
کامبیز عزت ابادی
۱۴۰۲/۶/۲۸
بسیار عالی مخصوصا راوی
بهناز شریفی
۱۴۰۲/۱۰/۵
داستان بسیار آشناست
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب صوتی قلعه حیوانات

برای دریافت کتاب صوتی قلعه حیوانات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.