معرفی و دانلود رایگان کتاب صوتی ماچالو، مچالو، آجی هلو در جنگل فضای مجازی

عکس جلد کتاب صوتی ماچالو، مچالو، آجی هلو در جنگل فضای مجازی
قیمت:
رایگان
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ماچالو، مچالو، آجی هلو در جنگل فضای مجازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ماچالو، مچالو، آجی هلو در جنگل فضای مجازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ماچالو، مچالو، آجی هلو در جنگل فضای مجازی

کتاب صوتی ماچالو، مچالو، آجی هلو در جنگل فضای مجازی اثری از فرناز زال‌ زاده از مجموعه داستان‌های ماچالو در فضای مجازی است. زال‌زاده در اشعار این کتاب تلاش کرده است تا به زبان کودکان، آنان را از خطراتی که این فضا در بر دارد، آگاه کند.

درباره‌ی کتاب صوتی ماچالو، مچالو، آجی هلو در جنگل فضای مجازی

فرناز زال زاده در کتاب صوتی ماچالو، مُچالو، آجی هلو در جنگل فضای مجازی، ماجراهایی از مچالو را برای ما نقل کرده است. مچالو پسر کوچکی است که به حرف والدینِ خود گوش نمی‌کند و هر روز، زمان زیادی را در فضای مجازی می‌گذراند. هر قدر که پدر و مادر مچالو به او می‌گویند این کارش درست نیست و ممکن است به سلامتی‌اش آسیب بزند، او توجه نمی‌کند و اغلب وقت آزادش را به چرخیدن در این فضا و بازی کردن می‌گذراند. اوضاع همین‌طور پیش می‌رود تا اینکه یک روز بالاخره مشکلی برای او به وجود می‌آید که حل کردنِ آن به‌تنهایی برای مچالو ممکن نیست.

کودکان و نوجوانان را می‌توان آسیب‌پذیرترین گروه جامعه در برابر خطرات فضای مجازی دانست. از آنجایی که مهارت‌های فردی و اجتماعی هنوز در آنان شکل نگرفته است و از آگاهی و دانش کافی بهره‌مند نیستند، اگر بدون نظارت و بی‌رویه در این فضا حضور داشته باشند، نتیجه‌ای جز هدر دادن وقت و آسیب‌های جسمی و روحی در انتظار آنان نخواهد بود. اختلالات جسمانی مانند اضافه وزن، سردردهای مزمن، بروز درد در دست، گردن، کمر، مشکلات در بینایی و شنوایی و تغذیه و همین‌طور معضلات روحی مانند انزوا، پرخاشگری، افسردگی و ناتوانی در برقراری ارتباط مؤثر تنها اندکی از معضلات فراوانی هستند که استفاده از این فضا ممکن است در بر داشته باشد. بنابراین لازم است که شیوه‌ی صحیح به کارگیری ابزارهای هوشمند و حضور مفید و سودمند در فضای مجازی به آنان آموزش داده شود. کتاب صوتی ماچالو، مچالو، آجی هلو در جنگل فضای مجازی یکی از اقداماتی است که در جهت چنین آموزشی، تهیه و تدوین شده است.

کتاب صوتی ماچالو، مُچالو، آجی هلو در جنگل فضای مجازی، محصولی به سفارش معاونت امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات با همکاری پلیس فتای ناجاست. این کتاب در همکاری با نشر عترت ‌نو، به قلم فرناز زال زاده و خوانش پیمان قریب‌پناه در اختیار عموم علاقه‌مندان و مخاطبان قرار گرفته است.

کتاب صوتی ماچالو، مچالو، آجی هلو در جنگل فضای مجازی برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ اشعار کودکانه‌ی کتاب صوتی ماچالو، مُچالو، آجی هلو در جنگل فضای مجازی برای کودکان هفت تا نه سال مناسب است و به آنان آموزش می‌دهد تا بیش از اندازه در فضای مجازی وقت نگذرانند و آگاهانه و با احتیاط و راهنمایی والدین‌شان از این فضا استفاده کنند.

در بخشی از کتاب صوتی ماچالو، مچالو، آجی هلو در جنگل فضای مجازی می‌شنویم

مچالو هی تو جنگل
مجازی پرسه می‌زنه
هر چی می‌گن: بسّه، می‌گه:
نه، آخه نوبتِ منه
غافل از اینکه جنگله
گرگ و پلنگ و مار داره
این‌ها که خوبه اژدهاش
وحشتِ بی‌شمار داره
اول کار می‌بَرَنش
به اسم بازی‌های خوب
مشغول بازی‌ها می‌شه
می‌بینه که وقت غروب
از خانواده دور شده
راهی به جایی نداره
می‌خواد که از اونجا بره
خب مگه گرگه می‌ذاره؟

فهرست مطالب کتاب صوتی

10 دقیقه
ماچالو، مچالو، آجی هلو در جنگل فضای مجازی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ماچالو، مچالو، آجی هلو در جنگل فضای مجازی
نویسنده
راویپیمان قریب پناه
ناشر چاپیانتشارات عترت نو
ناشر صوتی پلیس فتا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب شعر کودک
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ماچالو، مچالو، آجی هلو در جنگل فضای مجازی

محبوب
۱۴۰۳/۱/۱۴
کتاب صوتی جذاب و جالبی بود مخصوصا با شعرهای زیبا و اموزنده اش ممنونم از کتابراه به خاطر این کتاب با ارزش بهترین راه برای اگاه کردن فرزندان از خطرات فضای مجازی به صورت غیر مستقیم هستش، باور دارم بیشترین تاثیر روی بچه ها میگذاره، این جور کتاب ها هست مخصوصا این کتاب با خوانش زیباش امیدوارم تعداد این ی کتاب های صوتی زیاد بشوند، فرزندان میهن ما شایسته بهترین ها هستندممنونم از پلیس فتا و دوستان خوب کتابراه
فاطمه حسنا شاهمرادی
۱۴۰۲/۱۲/۷
سلام، کتاب خوبی بود و اتفاقا خیلی مطالب مناسبی داره ولی کاش قبل از تبدیلش به کتاب صوتی به این مسئله دقت می‌شد که شخصیت داستان آجْی هلو هست و به خوانشش توجه میشد آجْی به معنای خواهر هست ولی خواننده ان رو آجَی تلفظ می‌کنه و این مسئله باعث شده که شنیدن داستان برای بچه‌های ایده آلیست امروزی جذاب نباشه.
Negin
۱۴۰۲/۱۲/۲۲
گوشزد کتاب برای این که دنیای مجازی و بازی بدون نظارت بزرگترها خطرناکه درسته، فقط‌ یک موضوع که نباید حیوانات رو بد جلوه بدیم، کنار همه این ها باید کاری کنیم که بچه‌ها حیوان ها رو دوست داشته باشند و مراقبشون باشن
T.p.4119
۱۴۰۲/۱۱/۱۹
کتابی کودکانه با شعری زیبا برای افزایش آگاهی کودکان از خطرات فضای مجازی مخصوصا بازی‌های رایانه ای. آهنگهای بین شعرها خیلی شاد و دلنشین بود. ممنون از کتابراه و پلیس فتا.
مائده
۱۴۰۳/۱/۶
خیلی عالی خواهر زاده‌ام عاشق داستانش شده هر وقت بی قراری میکنه سریع این داستان رو براش پخش میکنیم آروم میگیره در کل کتاب داستان بی نظیری است
کیان اله دادی
۱۴۰۲/۱۱/۱۶
افزایش آگاهی به بچه ها از طریق داستان یکی از بهترین راه‌های تذکر دادن به صورت غیر مستقیم هست که با کتاب می‌توان به این مهم دست یافت.
Hyunbok
۱۴۰۳/۲/۸
عالیییییییییییییییییییبیییییی بود صدای گوینده خسته ات نمیکرد و اینکه لحن مناسبی داشت گوینده موضوع داستان هم که عالی بود
آیلار آقایی
۱۴۰۲/۱۱/۲۰
این کتاب عالی و خوب بود و بهمون یاد داد به حرف پدر و مادرمون گوش بدهیم چون ان ها صلاح ما رو بهتر می دونند.
ازین کیوانی
۱۴۰۲/۱۲/۱۹
درود کودکان شهروندان ایران و میهن هستند هر چه فرهنگ سازی کنیم، پند و اندازه بسیار خوب و با مسما هست.
طلوع وحیدی
۱۴۰۲/۱۲/۳
خیلی ممنون برای تهیه داستان‌هایی که میتونه به بچه هامون آموزش بده مشکلات دنیای مجازی رو
ناهید
۱۴۰۲/۱۱/۱۳
عالی ساده و کوتاه و بچه‌ها هم خیلی دوسش داشتند پیشنهاد میکنم هر شب یکیش رو گوش بدید
احسان 🙂
۱۴۰۳/۱/۶
با سلام عالی بود واقعا کتاب خوبی بود برای کودکان خواهر کوچکم کلی گوش داده
Niyayesh
۱۴۰۲/۱۲/۲
4 ستاره برای این کتاب کافیه ولی خوب بود
شمسیه
۱۴۰۳/۲/۶
عالی هست ممنون از شما
مریم حسینی
۱۴۰۳/۱/۷
به صورت شعر خوندنش بامزه بود
مشاهده همه نظرات 16

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ماچالو، مچالو، آجی هلو در جنگل فضای مجازی

برای دریافت کتاب صوتی ماچالو، مچالو، آجی هلو در جنگل فضای مجازی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.