معرفی و دانلود رایگان کتاب صوتی لالایی نیروانا

عکس جلد کتاب صوتی لالایی نیروانا
قیمت:
رایگان - 0€
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی لالایی نیروانا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی لالایی نیروانا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی لالایی نیروانا

مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاهی که به قلم آزاده جمشیدپور نوشته شده‌اند. نویسنده در داستان‌های کتاب صوتی لالایی نیروانا به سراغ برخی از مهم‌ترین معضلات اجتماعی همچون فقر، طلاق و اعتیاد رفته است.

درباره‌ی کتاب صوتی لالایی نیروانا

آزاده جمشیدپور در مجموعه داستان کوتاه لالایی نیروانا از دریچه‌ی روایت زندگی شخصیت‌های داستان‌هایش به معضلات فرهنگی و اجتماعی روز می‌پردازد. فقر، اعتیاد، بزهکاری و طلاق از جمله موضوعاتی هستند که آزاده جمشیدپور در آثار خود در این مجموعه به سراغ آن‌ها رفته است. همچنین شخصیت‌هایی که روایت برهه‌ای از زندگی‌شان را در داستان‌های کتاب صوتی لالایی نیروانا می‌شنویم، با مسائل و مصائب روحی-روانی بسیاری همچون رنج، تنهایی، مالیخولیا و عصیان دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

«کاکتوس»، «قمری و قاب‌ها»، «گناهکار»، «هزارخط»، «سنگ سبز مرمری»، «کی باور می‌کنه؟»، «لالایی نیروانا»، «مرگ موش برای شرلوک هلمز»، «نیمکت»، «داغی عصر خنک» و «عروسی‌ای که نرفتیم» عناوین داستان‌های کوتاه این کتاب صوتی هستند. زنی که سرپرستی خانوار را به عهده دارد و همسرش به جرم چاقوکشی در زندان به‌سر می‌برد، سنگ‌تراشی که روزی نامی آشنا را بر سنگ مرمر قبری می‌تراشد، پزشکی که در بستر بیماری دچار نوعی وهم و جنون شده است، دختر نوجوانی که به‌سبب اعتیاد پدرش روزگار سخت و پررنجی را پشت سر می‌گذارد؛ این شخصیت‌ها چند تن از افرادی هستند که روایت زندگی‌شان را در کتاب صوتی لالایی نیروانا می‌شنوید.

لهجه‌ی منحصربه‌فرد برخی شخصیت‌ها که نویسنده به‌خوبی در گفتار متن نیز از پس آن برآمده است، شیرینی شنیدن این داستان‌ها را دوچندان کرده است. این کتاب به همت نشر صوتی کانون فرهنگی چوک منتشر شده است و آن را با صدای خود نویسنده، آزاده جمشیدپور، می‌شنوید.

کتاب صوتی لالایی نیروانا برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به داستان‌های کوتاه ادبیات معاصر ایران را به شنیدن کتاب صوتی لالایی نیروانا دعوت می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی لالایی نیروانا می‌شنویم

حمام بخار غلیظی گرفته بود. قطره‌های آب از پشت شیشه‌ی هواکش سر می‌خوردند و می‌چکیدند روی قاب کوچک پنجره. کاتر را از جیب حوله‌ی صورتی رنگ‌ورورفته‌ای که آویزان بود به جارختی درآورد. محکم فشردش توی دستش. انگشت شست لرزانش تیغ را از غلاف بیرون کشید. صدای قرچ‌قرچ دندانه‌های کاتر پیچید توی حمام. از جا پرید و گوش تیز کرد. صدایی جز شرشر آب نشنید. چشم‌هایش را فشرد و ساعد چپش را بالا آورد. کیانا چقدر راحت انجامش می‌داد: «من از اولش هم هیچ نترسیدم. اصلاً خون که می‌آد آروم می‌شم.» گره بغض را بلعید. لب پایین را به دندان گرفت. تیغ کاتر را گذاشت روی ساعدش اما نکشید. دستش آویزان شد. از پشت پلک‌های فشرده و لب گزیده، گریه‌ی بی‌صدا همه‌ی تنش را تکان داد. ماده‌مار تتو روی مچ آن دست زل زده بود به چشم‌هاش. دستی که با انگشت کوچکش، انگشت کوچک رضا را گرفته بود. دخترک آدامس می‌جوید. با نگاه مسخره‌آمیزی سرش را تکان می‌داد تا چتری صورتی‌اش را از روی ابرو کنار بزند.

- مگه نگفتی مامانت تو آرایشگاه کار می‌کنه؟ خب بهش بگو موهاتو رنگ کنه ببینم چه‌شکلی می‌شی.

- خودمم دوست دارم ولی مامانم می‌گه بابات اجازه نمی‌ده.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
137 دقیقه
لالایی نیروانا

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی لالایی نیروانا
نویسنده
راویآزاده جمشیدپور
ناشر صوتی خانه داستان چوک
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۱۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
رایگان - 0 یورو
افزودن به کتابخانه

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی لالایی نیروانا

سمیرا ابراهیم پور
۱۴۰۲/۳/۳۰
کتاب صوتی لالایی نیروانا مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه است که نویسنده در این داستان‌ها به مسائل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی همچون فقر، اعتیاد، عقاید و افکار پوسیده و اشتباه و ترس از قضاوت، تجاوز... و مشکلات شخصی افراد همچون تنهایی، توهم و... پرداخته است. نام این مجموعه‌ی داستانی از نام یکی از برگرفته داستان‌ها شده که ماجرای دکتری است که در اثر تصادف انگشتان دست خود را از دست می‌دهد و در زمان بیهوشی دچار توهم شده و دخترش نیروانا را که مهاجرت کرده در کنار خود می‌بیند. نام هر داستان نیز در این مجموعه از روایت داستان برگرفته شده است. نویسنده در داستان‌های کاکتوس، هزارخط، سنگ سبز مرمری به فقر و اعتیاد اشاره کرده در داستان نیمکت، سنگ سبز مرمری و عروسی که نرفتیم به عشق‌های نافرجام در داستان لالایی نیروانا و مرگ موش برای شرلوک هلمز و تقصیر من بود به رنج تنهایی و توهم اشاره کرده است. در افعی به معضل تجاوز و آزار جنسی و عدم امنیت در محیط کاری برای خانم ها. داستان‌ها به خوبی بیان گر مفهوم خود بودند و پایان باز نداشتند. در داستان عروسی که نرفتیم به یکباره و بدون اشاره به اینکه داستان از زبان کدام شخصیت روایت می‌شود داستان ادامه می‌یافت که باعث گنگی میشد. گویندگی ضعیف بود گوینده مدام تپق میزد با عجله و لحنی خسته و کسل داستان را روایت می‌کرد و میشد صدای قورت دادن آب دهانش را شنید.
فرزانه
۱۴۰۲/۴/۹
چند وقتی بود که میخواستم این کتاب و گوش بدم خلاصه‌اش و که خوندم فهمیدم خیلی تلخ و داغون کننده اس. گذاشتم برا وقتی که آمادگی داشته باشم. تا اینکه بالاخره وقتش شد و تصمیم گرفتم گوش بدم. دیدم جذب می‌کنه. قشنگه و ارزشش و داره جریانات روان پیش میرن. توصیفات به اندازه و مناسب هستن نه کم نه زیاد طوری که و حوصله سر بر باشن. احساس فکر آدم و درگیر میکنه. تو موضوعات مختلف هم هست و جالبه که نویسنده تونسته همه‌اش و خوب از آب دربیاره. چقد حرف برا گفتن داشت. چقد خوب تونسته بود خودش و جای شخصیت‌های مختلف بزاره و حسشون و به مخاطب منتقل کنه. خیلی خیلی تلخ بود ولی وجود داره و چقد ملموس به تصویر کشیده بود. کتاب‌های انگیزشی و موفقیت از بس آدم و تشویق به مثبت اندیشی می‌کنن که اگه بخوای یه وقتایی احساسات منفی رو مزمزه کنی و مرورشون کنی احساس گناه بهت دست میده و درحالی که همیشه رو مثبت‌ها تمرکز کردن، باری روی دوش آدم میزاره و آدم و اذیت می‌کنه. انگار آدم در اعماق وجود، سوگوار غمهایی میشه که اجازه درک شدن بهشون نداده ولی گاهی لازمه غم و خشم و نفرت و... رو اجازه ظهور بدی. به خصوص تو جامعه‌ای که ما توش زندگی می‌کنیم پره از بی عدالتی و افکار و رفتارهای نادرست... ظاهرا نویسنده، راوی کتاب خودشه شاید صداش یه صدای حرفه‌ای نباشه ولی چون حس رو، خوب انتقال میده خوبه به خصوص جاهایی که لازمه به لهجه محلی حرف بزنه. البته بهتر بود با یه ریتم آروم تر می‌خوندنبه نظر من این خانم توانمند میتونه خیلی موفق تر هم بشه. از خانم جمشید پور میخوام بازم بنویسه
Mahboubeh
۱۴۰۲/۴/۲۱
از ۵ ستاره ۴ ستاره به این کتاب می‌دم. قلم نویسنده به نسبت خوبه و جریان داستان رو طوری بیانو مدیریت کرده که به خوبی هر داستان پایان جداگانه‌ و درستی داره. نویسنده احساسات رو خوب منتقل کرده و از اونجا که راوی خود نویسنده هست، می‌شه گفت تو این کار موفق بوده. اما ریتم تند خوانش من رو اذیت می‌کرد. دوست داشتم آرومتر خوانش می‌شد.
اما در مورد داستان‌ها که با هم این کتاب رو تشکیل داده بودند.
داستان‌های جدا از هم امابا موضوع اجتماعی و خانوادگی که متاسفانه جامعه کنونی ما درگیرش هست.
سرکشی آدمها، آزار و اذیت به همنوع، طلاق، اعتیاد و ناهنجاری‌های اجتماعی که جز تلخی و غم چیزی رو درپی نداره و نویسنده به خوبی تونسته بیانش کنه.
با گوش دادن به قصه‌های این مجموعه، واقعا حال دلم خراب شد.
به نظرم افرادی مثل من که در حال حاضر توانایی این حجم از غصه رو ندارن، گوشش ندن. بذارین زمانی گوش بدین که با شنیدنش اعصابتون به هم نریزه. درسته داره واقعیت زندگی بیشتر خانواده‌ها رو میگه ولی خیلی غمگینه و واقعا روی من اثر بدی گذاشت.
به هرحال ممنون از نویسنده که راوی هم هستند و کتابراه که این داستان صوتی رو ارائه کرده.
مهدیه قائمی
۱۴۰۲/۲/۲۷
مجموعه داستان‌های کوتاه و بسیار دوست‌داشتنی.. همه داستانها سرگذشتی تلخ بودند. ‌
با اینکه داستان‌ها کوتاه بودندو لی خیلی خوب چهار چوب داشتند و آغاز و پایان به خوبی درک میشد اینجور نبود که داستان بدون پایان تمام بشود... خیلی داستان‌ها تلخ بودند ولی متأسفانه واقعیت‌های جامعه...
ن‌کته بسیار مهم صدای
راوی را از همان اول قضاوت نکنید چون با گذشتن چند دقیقه متوجه لهجه شیرین او در حین اجرا میشوید.. ‌تغیر لهجه‌ای که برای شخصیت‌های مختلف می‌دهد عالی و جذاب است...
نکته اصلی اینجاست که نویسنده خودش راوی داستان هست و البته مچ شدنش با شخصیت‌های داستان هم بی دلیل نبوده است.. ‌
آرزوی موفقیت برای این نویسنده دارم امیدوارم روزی مانند نویسنده‌های معروف جهان بدرخشد..
توصیه میکنم حتما بخوانید. ‌
ممنون از کتابراه🙏🙏🙏
شکوفه امیری
۱۴۰۲/۳/۲۰
با سلام، کتاب صوتی لالایی نیروانا، اثرخانم ازاده جمشید پور است.
این کتاب داستانهای کوتاه اجتماعی، حال وروز افراد است که چگونه با سختی‌ها دست وپنجه نرم می‌کنند و دردهای خود را تحمل می‌کنند، لالایی نیروانا یکی از داستانک‌های این مجموعه است که نام کتاب را هم دربر دارد.
این داستانک‌ها گرچه جذاب اما
بودن تلخی‌هایی هم به همراه داشتند.
این داستانک‌ها در یک قسمت و دوساعت است، کمی خسته کننده شده، کاش قسمت هایش را بیشتر می‌کردند.
صدای گوینده بد نبود، ولی خیلی باعجله می‌خواند، انگار عجله داشت که زودتر تمام کند.
Fereshte Akbari
۱۴۰۲/۴/۳۰
مجموعه داستان‌های کوتاه ک مشکلات جامعه و بیماری رو عنوان میکرد و کتاب تلخی بود. بعضی داستان‌ها با ابهام شروع میشد و آخرش با نتیجه قابل قبولی تموم میشد ک با توجه ب کوتاه بودن داستان نکته خوبیه. اما یکی دوتا داستانش مفهوم زیادی نداش. لحن‌راوی بعضی وقتا یکنواخت و کسل کننده میشد و آخرش هم که تپق زیاد ۵ داشتن اما بعضی جاها با لهجه صحبت میکرد که جذابتر میشد. من از به این‌کتاب امتیاز ۲ونیم ۳ میدم. واس وقتایی که کاری ندارین و کتابی هم ندارین گوش کنین کتاب خوبیه. با‌تشکر از تیم خفن‌کتابراه💌
مهدی عزتی
۱۴۰۲/۲/۱۷
مشکلات و دردهای مردم در سراسر کشور که باگوش دادن به آن قلبم داشت می‌ترکید که چه خبره تو این مملکت از مردسالاری تا عوام پرستی از جهل تا ظلم خلاصه متن جالبی داشت و داستان‌ها واقعا عالی بودن من بیشتر ازهمه داستانی که مردسالاری داشت رو پسندیدم که چه ظالمانه بود تنها ایراد این هست که خیلی با هیجان پیش و نرفته به نظرم قابل تخمین بودند داستان‌ها صدای گوینده گیرایی نداشت و حس خوبی نمیداند باگوینده همسو نشدم و این از جذابیت داستان کم کرد
فرییا جمالی
۱۴۰۲/۴/۲۷
وقتی با لا لایی نیروانا و تمام قصه‌های کوتاه دیگه همراه میشی حس غریبی بهت دست میده یه حسی که میگه چرا اینقدر همه چی تلخ تموم میشه. مثلا داستان قتل یه دوست به دست دوست و دل باختن برادر مقتول به خواهر قاتل ک انتهای غمناکش. آخه چرا اینقدر تلخ تموم میشه. البته واقعی هم هست. ولی من انتظار داشتم راوی که داستان نویسنده‌ی داستان هم هست خیلی بهتر از اینا حس کتاب و نوشته‌های باارزش رو به خواننده القا کنه ولی متاسفانه خیلی ضعیف بود.
A.asgari
۱۴۰۱/۱۲/۱۷
کتابی بود پر از داستان من همه‌ی داستان هارو دوست داشتم از مردی که تصادف کرده و فلج شده تا از کسیی که دختر بودا از درد زجر میکشید اما چون دختر بود و افکار پوسیده داشتن نمیبردنش دکتر تا دکتری که دستش تویه چهارشنبه سوری سوخت و قطع شد تا کسی که از عشق میگفت و سنگ قبر کسی ک دوسش داشت و غم انگیز تریتش که دختری عاشق دوست و همکار برادرش بود و قرار بود ازدواج کنن و سوخت و فوت کرد خیلی غم انگیز بود
مرسی از کتابراه عزیز
ماهور نامی
۱۴۰۲/۳/۶
این قدر صوت ضعیفی داره که پشیمون میشم بقیه شو گوش کنم ولی متن نسبتا خوبی داره. فقط نکته‌ای که داره خود خانم نویسنده کتاب رو خونده. از چوک میخوام بیشتر روی گوینده هاش کار کنه چون وقتی کتاب صوتی ارتباط شنونده اول با گوینده ایجاد میشه بعد با متن. هرکاری میکنم نمیتون بقیشو گوش کنم ارتباط نمیگیرم. چند تا اسم پشت سر هم میاد از کجا بدونم کی هستن چه ربطی به شخصیت اصلی دارن.
لیلی ش
۱۴۰۱/۱۲/۱۲
کتاب از داستان‌های کوتاهی تشکیل شدن که پایان باز دارند، با احترام، لحن راوی داستان اصلا فرود و فراز نداشت، که باعث شده بود احساس و هیجان متن داستان کلا از بین برود، و در روایت کردن متن ۹۹ درصد دستور زبان را رعایت نمیکردند؛ مثلا مکث هی بین جملات، پایان جمله‌ها و...
در کل به نظر من نسخه صوتی این کتاب به داستانهای کتاب آسیب زده بود.
علیرضا رجبیان
۱۴۰۲/۱/۲۱
نویسنده مجموعه‌ای از داستانهای مختلف را از درد و رنج مردم جامعه در سطوح مختلف به رشته تحریر دراورده، و این درحالی است که عناصر اصلی داستان به ارزوهای خود نمیرسند و شاید یاس و نومیدی را در خواننده توسعه دهد، در مجموع برای کسانی که مشکلاتی دارند، توصیه نمیکنم چون در همه داستانها شکست‌ها از پی هم می‌اییند و در هیچکدام یاس‌ها به امید و شکست‌ها به پیروزی بدل نمیشوند.
Mozhgan
۱۴۰۲/۶/۱۲
کتاب لالایی نیروانا سرگذشت خانواده‌ها با فرهنگ و زبان و اقلیم متفاوت را روایت میکرد که هر خانواده مشکلات و غم و غصه‌هایی داشتند که مشترک نبود و به زبان ساده میگفت که هیچ کسی بدون مشکلات نیست چه غنی چه فقیر. واقعیت زندگی بود و باعث غم و اندوه میشد و هیچ قصه‌ای به ظاهر پایان خوشی نداشت شاید با گذشت زمان فهمید که چه حکمتی پشت این اتفاقایه بدهست.
هدیه نازنین
۱۴۰۲/۲/۲۷
یک سری انسان دردمند یا در بستر یا احتضار. و واگویه‌های درونی این افراد و درخواست هایشان. کاش سندی پیدا میشد و حتی چند درصدی از این قصه‌ها را تایید میکرد. مثلاً دغدغه شخصی راهی جهانی دیگر است واقعا چیست فقط میخواهد با دیگر نوه‌اش را ببینید یا در فکر رستگاری است؟ یا شخصی که زخم بستر گرفته آیا از زخم خود اذیت میشود یا مثل این قصه برایش فرقی ندارد؟
کتابخانه
۱۴۰۲/۲/۲۱
ممنون از کتابراه... اکثر داستانهای کوتاه کتاب که بنده شنیدم رنگی از غم داشتند ومن نپسندیدم اینهمه تیره وتار دیدن دنیای اطراف... با مطالب وداستانهایی که عشق، محبت، وشادی، رو ارائه میدهند موافقترم... علاوه بر این گویندگی کتاب هم می‌توانست خیلی بهتر ودلنشین تر باشد. در هرحال ممنون و سپاسگزارم از سایت کتابراه.. نویسنده وگوینده محترم
مشاهده همه نظرات 162

راهنمای مطالعه کتاب صوتی لالایی نیروانا

برای دریافت کتاب صوتی لالایی نیروانا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.