معرفی و دانلود کتاب صوتی پنج داستان

عکس جلد کتاب صوتی پنج داستان
قیمت:
56000 تومان - 5.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پنج داستان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پنج داستان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پنج داستان

کتاب صوتی پنج داستان مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه و اجتماعی جلال آل احمد است که با نگاهی انتقادی و در قالب شخصیت‌های مختلف، دوران استبدادی رضاشاه را به خوبی روایت می‌کند. سه روایت اول کتاب به صورت اپیزودگونه، زندگی شخصیت اول داستان را در موقعیت‌های مختلف نشان می‌دهد.

درباره کتاب صوتی پنج داستان:

جلال آل احمد در کتاب صوتی پنج داستان با خلق شخصیت‌ها و قصه‌های مختلف، حوادث اجتماعی دوران حکومت رضاشاه در ایران را به خوبی به تصویر می‌کشد.

داستان‌های این مجموعه به نوعی به هم مرتبط هستند و موضوع سه قسمت از آن، درباره شیطنت‌های پسر بچه‌ای به نام عباس است که در یک خانواده مذهبی با پدری روحانی به دنیا آمده و درواقع اشاره‌ای به زندگی شخصی خود جلال آل احمد دارد که کودکی و نوجوانی خود را در دوران رضاشاه گذراند و یک آخوندزاده به حساب می‌آید.

پنج داستان این کتاب به ترتیب «گلدسته‌ها و فلک، جشن فرخنده، خواهرم عنکبوت، شوهر آمریکایی و خونابه‌ی انار» نام دارند که به موضوعاتی همچون کشف حجاب، روحانیت ستیزی و ظلم و ستم آن دوران اشاره می‌کند.

می‌توان گفت که درون مایه تمامی پنج داستان به خودباختگی، غرب زدگی و بی‌هویتی مردم ایران اشاره دارد و نویسنده با زاویه اول شخص خود، دوران استبداد رضاخانی را به خوبی روایت می‌کند و همچنین مانند دیگر آثار جلال، زبان و لحن کتاب عامیانه است.

جلال آل احمد را بیشتر بشناسیم:

نویسنده، منتقد ادبی و روشنفکری که عده‌ای او را «مبلغ نویسندگی لومپنیسم» و عده‌ای دیگر «آذرخشی در دل تاریکی» می‌نامند، کسی جز جلال آل‌ احمد (Jalal Al-e-Ahmad) نیست.

آل احمد در طول زندگی نه چندان بلند خود تحولات عمیقی را از سر گذرانده است؛ از مذهبی بودن تا به حزب توده پیوستن و در نهایت دوباره گرویدن به مذهب و معنویت. او از کسانی است که در دهه 40 شمسی تاثیر فراوانی بر فضای روشنفکری ایران گذاشت و نویسندگانی همچون نادر ابراهیمی و غلامحسین ساعدی از او تاثیر گرفتند.

با چاپ داستان زیارت در مجله سخن در سال 1324 جلال آل احمد به طور حرفه‌ای وارد دنیای نویسندگی شد و کمی بعد همین داستان در مجموعه دید و بازدید به چاپ رسید. او تنها به داستان نویسی بسنده نکرد و درکنار فعالیت در مطبوعات به ترجمه آثار بزرگانی همچون سارتر، کامو، داستایوفسکی پرداخت. او در همان سال‌ها با سیمین دانشور آشنا شد و ازدواج آن‌ها زوج ادبی بی‌نظیری را در تاریخ ادبیات کشور رقم زد.

جلال آل احمد قرار بود در سال 1330 رساله دکتری خود در رشته دبیات فارسی را به اتمام برساند اما به گفته خودش با دیدن علی شریعتی و دلزدگی از فضای بی‌کیفیت علمی در دانشگاه‌ها، درس خود را نیمه تمام باقی گذاشت.

سرانجام این نویسنده ایرانی پس از سال‌ها نوشتن، در 18 شهریور 1348 در کلبه‌ای در جنگل‌های گیلان فوت کرد و به پاس خدمات او، یکی از جوایز ادبی مهم کشور به نام او ثبت شده است.

ویژگی‌های زبانی آثار جلال آل احمد:

- نثر آل احمد ساده، شتاب زده، طناز و در نهایت کوتاهی و ایجاز است.
- شکستن برخی از سنت‌های ادبی و قواعد دستور زبان فارسی.
- کاربرد اسامی و صفات ساده، ‌حذف واج‌ها و هجاها و استفاده زیاد از جملات مرکب.
- داشتن سبکی عامیانه که ویژگی‌های آوایی، واژگانی و نحوی می‌توان به نتیجه رسید.

کتاب صوتی پنج داستان به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر از علاقه‌مندان به داستان‌های کوتاه ایرانی با رویکردی اجتماعی و انتقادی هستید، این کتاب به شما توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی پنج داستان می‌شنویم:

اولین بار هفته پیش دیدمش؛ عصری بود و شوهر خواهرم آمده بود برای احوال پرسی. من که رفتم برایش چای ببرم، چشمم افتاد بهش. سیاه و بزرگ و بدترکیب و چه درشت! حتی کرک‌هایش را هم می‌شد دید از همان فاصله. گوشه‌ی بالای درگاه، پشت شیشه یک تار پت و پهن تنیده بود که همه سه گوش درگاه را گرفته بود و هشت تا گوله سیاه و کوچک به این ور و آن ور آویزان بود. حیوانکی مگس‌ها، تا شوهر خواهرم قند بردارد، سیاهی‌ها را از نو شمردم. درست هشت تا بود. یعنی چطور شده بود که عنکبوت به این بزرگی را ندیده بودم؟ من که حساب ریزترین سوراخ مورچه‌ها را داشتم و حساب زایمان تمام موش‌ها را.

البته تعجبی نداشت که مادرم ندیده باشد؛ با همه وسواسی که در رفت و روب داشت، این یک ماهه آخر یک پایش در مطبخ بود و آن یکی پای تخت خواهرم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
32 دقیقه
گلدسته‌ها و فلک
40 دقیقه
جشن فرخنده
42 دقیقه
خواهرم عنکبوت
33 دقیقه
شوهر آمریکایی
11 دقیقه
خونابه‌ی انار

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پنج داستان
نویسنده
راویامید تقوی
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۳۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
56000 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پنج داستان

طیبه شوندی
۱۴۰۲/۱/۱۸
کتاب شامل پنج داستان کوتاه از جلال آل احمد با زبانی ساده و روان که در سه داستان اول گویی به هم مربوط هستن، در مورد خانواده‌ای با پدری روحانی ولی در عین حال خرافاتی و پدری بد دهن به جای اینکه الگوی فرزندان باشه جوری در خانواده صحبت میکنه که انگار بویی از ادب و احترام نبرده دقیقا زمان گذشته رو بیان و میکنه در خانواده‌ها مرد سالاری بود زن جز یک مستخدم و یک دستگاه تولید مثل هیچ نقش دیگه‌ای نداشت ولی با این وجود من داستان‌های جلال آل احمد رو واقعا دوست دارم و همشون ارزش شنیدن رو دارن
مژده لشگری
۱۴۰۱/۳/۲۹
کتاب خوب و شنیدنی‌ای بود و امتیاز ویژه این کتاب این بود که بخش‌های مختلف در ادامه همدیگر نبودند هرچند یک خانواده و کلیات مشترکی داشتند. اما اگر کسی بخش‌ها را بدون رعایت ترتیب هم گوش میکرد چیزی از جذابیت کتاب کم نمیکرد.
پرستو
۱۴۰۰/۹/۲۱
کارهاشون رو دوست دارم. این اثر و مدیر مدرسه یه چیز خاصی هستند.
رحیم زارع
۱۳۹۹/۹/۲۶
بسیار عالی, لذت بخش هست, خصوصا کتاب خوانی صوتی
سحر فصیحی
۱۴۰۲/۷/۲
خوب بود ‌باعث شناخت بیشتر از نور و‌ تفکرات نویسنده شد
Sharar Ed
۱۴۰۱/۴/۱۷
چه قلم زیبایی
چه حال و هوای قشنگی
چه نقل روح افزایی
محمدرضا پیرسال
۱۴۰۰/۸/۲
داستانهای جلال آل احمد فوق العاده و زیباست
Shahnaz Mahmoodi
۱۳۹۹/۱۱/۲۲
خیلی لذت بردم، مرا به همان ایام میبرد
rafaat Beidaghy
۱۴۰۰/۲/۵
اصیل بامعنا و متاسفانه بیانگر مردسالاری
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پنج داستان

برای دریافت کتاب صوتی پنج داستان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.