معرفی و دانلود کتاب صوتی لحظه‌ی برخاستن: تاثیر توانمندسازی و شکوفایی زنان بر جهانی که در آن زندگی می‌کنیم

عکس جلد کتاب صوتی لحظه‌ی برخاستن: تاثیر توانمندسازی و شکوفایی زنان بر جهانی که در آن زندگی می‌کنیم
قیمت:
۵۹,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی لحظه‌ی برخاستن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی لحظه‌ی برخاستن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی لحظه‌ی برخاستن: تاثیر توانمندسازی و شکوفایی زنان بر جهانی که در آن زندگی می‌کنیم

کتاب صوتی لحظه‌ی برخاستن اثر ملیندا گیتس که یکی از عناوین پرفروش در نیویورک‌تایمز بوده است، داستانی تأثیرگذار و الهام‌بخش از زندگی شخصی نویسنده را بازگو می‌کند، زنی که یکی از قدرتمندترین زنان جهان به شمار می‌رود. این کتاب اثری فمینیستی محسوب می‌شود و از تأثیر شگرف توانمندسازی زنان صحبت می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی لحظه‌ی برخاستن

این واقعیت که قرن‌هاست از ظلمی که به زنان روا داشته می‌شود حرف می‌زنند و همچنان حرف‌های زیادی برای گفتن باقی مانده، واقعیتی تلخ و غم‌انگیز است. زنان نیمی از جمعیت را تشکیل می‌دهند و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های زیادی دارند که اگر به آن‌ها فرصتی برای استفاده از این پتانسیل‌ها داده شود، دنیا را متحول می‌کنند. اما همچنان تعصبات مردسالارانه‌ی فرهنگی و مذهبی بسیاری وجود دارد که حتی امروزه نیز، در قرن بیست‌ویکم، زنان را عقب نگه داشته و نه تنها به زنان، بلکه به کل دنیا ظلم می‌کند. این نابرابری و تبعیض‌ها در همه‌جای دنیا شکل و اندازه‌ای یکسان ندارد و به برخی از زنان فرصت بروز استعدادها و رسیدن به قله‌های موفقیت را می‌دهد که ملیندا گیتس (Melinda Gates)، نویسنده‌ی کتاب صوتی لحظه‌ی برخاستن (The Moment of Lift) نیز یکی از همین زنان خوش‌اقبال و توانمند بوده است.

ملیندا گیتس، یکی از مدیران ارشد مایکروسافت و همسر سابق بیل گیتس است که در چند سال اخیر، فعالیت‌های بشردوستانه‌ی فراوانی را در جهت توانمندسازی زنان در سراسر دنیا انجام داده. شاید فکر کنید که فمینیست بودن و اعتقاد به برابری حقوق زن و مرد برای زنی سفیدپوست و آمریکایی که کمتر از دیگر زنان دنیا مورد تبعیض جنسیتی قرار گرفته مسئله‌ای چندان مهم و ضروری نباشد ولی ملیندا گیتس ثابت کرده که نه تنها خود را فمینیستی متعصب می‌داند، بلکه در جهت حصول اهداف آن از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی لحظه‌ی برخاستن

ملیندا گیتس در کتاب صوتی لحظه‌ی برخاستن، داستان سفرهایش به مناطق مختلف جهان و دیدن آدم‌هایی را تعریف می‌کند که هریک به نوعی بر او و طرز فکرش تأثیر گذاشتند؛ برخی با نیروی جنگنده و الهام‌بخش خود برای توانمندسازی زنان، و برخی دیگر با سختی‌ها و تبعیض‌های تصورناپذیری که در زندگی متحمل شده بودند. او در این کتاب که سرگذشت خودنوشت او محسوب می‌شود، از اولین زن الهام‌بخش زندگی‌اش می‌گوید؛ معلمی در دبیرستان که نه تنها برای خرید کامپیوتر برای شاگردان دخترش تلاش و پافشاری فراوانی کرد، بلکه خود نیز در دانشگاه به تحصیل در رشته‌ی کامپیوتر مشغول شد تا بتواند به شاگردانش نیز مبانی علم کامپیوتر را بیاموزد. از سوی دیگر، دیدن زنانی که حقی بر بدن و جسمشان نداشتند، اختیاری برای تعیین زمان ازدواج و یا حتی کسی که باید با او ازدواج می‌کردند هم نداشتند و بعد به خاطر عدم دسترسی به وسایل بهداشتی مرتبط با جلوگیری، نمی‌توانستند برای بچه‌دار شدن یا نشدنشان نیز تصمیمی بگیرند، او را با شکلی از تبعیض و مردسالاری آشنا کرد که پیش از این هرگز ندیده بود.

کتاب صوتی لحظه‌ی برخاستن اثری از ملیندا گیتس است که با تلاش غزاله سبزیان به فارسی ترجمه شده. انتشارات آتیسا و نشر صوتی رمانو ناشران این کتاب هستند و شما آن را با صدای غزاله پورمحمد می‌شنوید.

جوایز و افتخارات کتاب لحظه‌ی برخاستن

  • کتاب پرفروش نیویورک‌تایمز
  • نامزد دریافت جایزه‌ی بهترین کتاب غیرداستانی گودریدز

نکوداشت‌های کتاب لحظه‌ی برخاستن

  • ملیندا در کتاب خود، داستان افراد الهام‌بخشی را که به خاطر کارش در سراسر جهان ملاقات کرده، می‌گوید و مسائلی را که نیاز به توجه ما دارند به شکلی اثرگذار نشان می‌دهد. (Barack Obama)
  • این کتاب فراخوانی فوری برای شجاع بودن است و طرز فکر من را در مورد خودم، خانواده، کارم و آنچه در دنیا اتفاق می‌افتد تغییر داد. (Brené Brown)
  • ملیندا گیتس سال های زیادی را صرف کار با زنان در سراسر جهان کرده است. این کتاب برنامه‌ای برای داشتن جامعه‌ی برابر است. (Malala Yousafzai)

کتاب صوتی لحظه‌ی برخاستن برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که به بررسی مسائل زنان و دفاع از حقوق زنان علاقه دارند از شنیدن این کتاب لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی لحظه‌ی برخاستن: تاثیر توانمندسازی و شکوفایی زنان بر جهانی که در آن زندگی می‌کنیم می‌شنویم

مدتی بعد از سفرم به هند و بررسی برنامه‌ی بیشواجیت و آرتی که مشغول آموزش افرادی برای خدمات‌رسانی به زایمان‌های خانگی بودند، برنامه‌ای دیدم به نام «شروع مطمئن» که هدفش افزایش بهداشت مادر و نوزاد بود. این برنامه از مادران درخواست می‌کرد برای سلامت خود و نوزادشان به مراکز مخصوص زایمان بروند. زمانی که به محل برگزاری برنامه رسیدم عوامل برنامه از من خواستند ناظر امتحان بیست‌وپنج نفر از زنان باردار باشم. امتحان آن‌ها درباره‌ی اصول بهداشتی، شیردهی و نگهداری از نوزاد بود. در این میان با گروه دیگری آشنا شدم که اکثراً از اقوام نزدیک زنان باردار بودند، مثل خواهرشوهر و مادرشوهر. برای بررسی شیوه‌ی کار پرسش‌هایی از زنان باردار کردم تا ببینم بابت شرکت در برنامه با مخالفت‌هایی روبه‌رو بوده‌اند یا نه. سپس از مادرشوهرهای آن‌ها سوالاتی درباره‌ی شیوه‌ی زایمان خودشان و تغییرات امروزی آن پرسیدم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
10 دقیقه
پیشگفتار
68 دقیقه
فصل یکم: تحقق رویایی بزرگ
65 دقیقه
فصل دوم: توانمندسازی مادران
85 دقیقه
فصل سوم: چیزهای خوب
63 دقیقه
فصل چهارم: شکوفایی اندیشه و ارتقای نگرش آن‌ها
84 دقیقه
فصل پنجم: نابرابری خاموش
61 دقیقه
فصل ششم: وقتی صدایی از دختران درنمی‌آید
62 دقیقه
فصل هفتم: نابرابری جنسیتی
57 دقیقه
فصل هشتم: پایه‌گذاری فرهنگی نو
42 دقیقه
فصل هشتم - قسمت دوم
34 دقیقه
فصل نهم: بگذارید قلبتان بشکند
8 دقیقه
سخن پایانی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی لحظه‌ی برخاستن: تاثیر توانمندسازی و شکوفایی زنان بر جهانی که در آن زندگی می‌کنیم
نویسنده
مترجمغزاله سبزیان
راویغزاله پورمحمد
ناشر چاپیانتشارات آتیسا
ناشر صوتیانتشارات رمانو
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۴۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی لحظه‌ی برخاستن

نسرین منیری منش
۱۴۰۲/۱۲/۳
به نظرم خانم گیتس خیلی خوب از زندگی گذشته‌ش و طرز تفکرش در دوران کودکی و نوجوانی و جوانی گفته بود. این موضوع باعث می‌شه خواننده بیشتر درک کنه که ایشون هم یک نفر مثل ما بوده اما با تغییر نگرشش در بزرگسالی تونسته انقدر محبوب و موفق بشه.
ایشون باور به خود رو در انسان افزایش می‌ده و قطعا این کتاب که
برای خانمهایی بخوان در جهت اول تغییر و تحول در خودشون و بعد در اجتماعشون ایجاد کنن چراغ راهنمای خوبیه. حتی آقایونی هم که می‌خوان تحولاتی رو در جامعه ایجاد کنن باید حداقل یک دور این کتاب رو بخونن تا با نقش هسته‌ای خانم‌ها در ایجاد یک جامعه سالم آشنا بشن.
راحله. ر
۱۴۰۲/۱۱/۳۰
این نوع کتاب‌ها رو بخونید آقایون بخونید تا متوجه بشوید که وقتی از تبعیض جنسیتی صحبت میشه، منظور چیه.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی لحظه‌ی برخاستن

برای دریافت کتاب صوتی لحظه‌ی برخاستن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.