معرفی و دانلود کتاب لحظه‌ی برخاستن: چگونه توانمندسازی زنان دنیا را تغییر می‌دهد

عکس جلد کتاب لحظه‌ی برخاستن: چگونه توانمندسازی زنان دنیا را تغییر می‌دهد
قیمت:
65000 تومان - 6.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب لحظه‌ی برخاستن: چگونه توانمندسازی زنان دنیا را تغییر می‌دهد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب لحظه‌ی برخاستن: چگونه توانمندسازی زنان دنیا را تغییر می‌دهد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب لحظه‌ی برخاستن: چگونه توانمندسازی زنان دنیا را تغییر می‌دهد

ملیندا گیتس در کتاب لحظه‌ی برخاستن: چگونه توانمندسازی زنان دنیا را تغییر می‌دهد که در گروه پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز قرار دارد، نشان می‌دهد که شما تمام آنچه که برای تغییر لازم است، در وجودتان دارید فقط باید بیشتر بدانید و برای تغییر زندگی خود تلاش کنید.

میلندا گیتس (Melinda Gates) اعتقاد دارد که دنیا باید جای بهتری باشد و قصد دارد تا تغییرات مثبتی ایجاد کند؛ لذا در کتاب لحظه‌ی برخاستن (The moment of lift)، نگاه جامعه‌شناسانه، آرزوها و رویاهایش را با زبانی داستان‌گونه روایت می‌کند تا به این وسیله به مردم دنیا نشان دهد می‌توان به این هدف دست یافت. او زنان و مردان را برابر دانسته و در این اثر شرح می‌دهد که هوشیاری و آگاهی بخشیدن به زنان، راز موفقیت در بهبود اوضاع جهان است.

گیتس معتقد است که تغییر از جزئیات شروع می‌شود، به همین دلیل در کتاب لحظه‌ی برخاستن در تلاش است تا دیدگاه شما را نسبت به زندگی شخصی‌اش و سپس جامعه و دنیا تغییر دهد. او شما را از وجود خصوصیاتی که درون‌تان مشترک است آگاه کرده و به این وسیله شما را برای تلاش و ایجاد تغییر در زندگی تشویق می‌کند.

میلندا گیتس همسر بیل گیتس بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت، در سال 2013 به عنوان سومین زن قدرتمند جهان انتخاب شده است. یکی از دغدغه‌های همیشگی او کمک کردن به سایر افراد بوده است. وی با انتشار کتاب لحظه‌ی برخاستن به دیگران یاد می‌دهد تا بتوانند به خودشان کمک کنند و در پی رشد و پیشرفت باشند. این کتاب برای تمام کسانی که به دنبال موفقیت و ایجاد تغییر موثر در دنیا هستند بسیار جذاب و کارآمد خواهد بود.

میلندا در سفرهایش، با صدها‌ میلیون زن ملاقات داشته که می‌خواستند خودشان تصمیم بگیرند که چه‌ زمانی بچه‌دار شوند؛ اما نمی‌توانستند. به علاوه حقوق و امتیازات بسیار زیاد دیگری وجود دارد که زنان و دختران از آن محروم هستند: حق تصمیم‌گیری در مورد این‌که چه ‌زمانی و با چه‌ کسی ازدواج کنند، حق رفتن به مدرسه، درآمد داشتن، کار ‌کردن بیرون از خانه، قدم ‌زدن در بیرون از خانه، خرج ‌کردن پول خودشان و ... تمام این حقوق در برخی مناطق دنیا از زنان دریغ شده است. برخی‌اوقات این حقوق به ‌موجب قانون منع می‌شوند؛ اما حتی زمانی که قانون این حقوق را مجاز بشمرد، اغلب به‌ دلیل تعصب فرهنگی از زنان دریغ می‌شوند.

سفر گیتس به‌ عنوان مدافع زنان با تنظیم خانواده آغاز شد. اما به‌ سرعت متوجه شد که تنها حمایت از تنظیم خانواده کافی نیست. او باید از زنان حمایت می‌کرد و خیلی زود دریافت که اگر قرار است زنان جایگاهشان را با جایگاه مردان برابر کنند، نمی‌توانند یک‌ به ‌یک یا قدم ‌به ‌قدم حقوق‌شان را به دست آورند؛ بلکه وقتی توانمند می‌شوند که دسته‌ به دسته حقوق‌شان را طلب کنند.

برخی نظرات درباره‌ی کتاب لحظه‌ی برخاستن:

- یکی از بهترین کتاب‌هایی که در عمرم خوانده‌ام. (وارن بافت)

- کتاب ملیندا گیتس (همسر بیل گیتس) درسی درباره‌ی گوش دادن است؛ فراخوانی قوی، تکان دهنده و در نهایت متواضعانه برای برخاستن. (تارا وستوور، نویسنده‌ی کتاب تحصیل کرده)

- لحظه‌ی برخاستن دعوتی است فوری برای شجاعت. این کتاب دیدگاه مرا در مورد خودم، خانواده‌ام، کارم و ده‌ها چیز دیگر در دنیا تغییر داد. ملیندا داستان‌سرایی شجاعانه و حساس را با اطلاعاتی مستدل تلفیق کرده تا این اثر خود را به یکی از کتاب‌های نادری تبدیل کند که مدت‌ها پس از خواندن آخرین صفحه اش، آن را در قلب و ذهن خود نگه میدارید. (برنی براون)

در بخشی از کتاب لحظه‌ی برخاستن می‌خوانیم:

پیشرفت حاصل از فرستادن دخترانی مانند سونا به مدرسه برای آن دختران، خانواده‌ها و جوامع‌شان شگفت‌انگیز است. وقتی دختری را به مدرسه می‌فرستید، این کار خوب هرگز نمی‌میرد؛ بلکه نسل‌ها به پیشبرد رفاه عمومی ادامه می‌دهد، از بهداشت گرفته تا سود اقتصادی، برابری جنسیتی و رونق ملی. این‌ها تنها چندی از مزایایی هستند که ما از تحقیق به دست آورده‌ایم.

فرستادن دختران به مدرسه منجر به سواد بیش‌تر، حقوق افزون‌تر، رشد سریع‌تر درآمد و کشاورزی پربارتر می‌شود. این کار رابطه‌ی جنسی پیش از ازدواج را کاهش می‌دهد، احتمال ازدواج زود هنگام را کم می‌کند، زایمان اول را به تأخیر می‌اندازد و به مادران کمک می‌کند برنامه‌ریزی کنند چه تعداد و چه ‌زمانی بچه به دنیا آورند. مادران تحصیل‌ کرده‌ عملکرد بهتری در تغذیه، واکسیناسیون و دیگر کارهای لازم برای بزرگ‌کردن کودکان سالم دارند. نیمی از دستاوردهای زنده ماندن کودکان در دو دهه‌ی گذشته را می‌توان به دستاوردهای فرستادن مادران به مدرسه نسبت داد. در میان مادرانی که به مدرسه رفته‌اند، احتمال فرستادن فرزندان به مدرسه دو برابر است.

تحصیل دختران می‌تواند تأثیرات دگرگون‌کننده‌ای بر سلامت، توانمندسازی و پیشرفت اقتصادی زنان داشته باشد؛ اما هنوز دانش دقیقی درخصوص علت آن نداریم. چه اتفاقی در ذهن و زندگی دختران رخ می‌دهد که منجر به این مزایا می‌شود؟ آیا تغییرات به‌علت سواد، الگوبرداری و تمرین یادگیری ایجاد می‌شود یا صرفاً خارج‌شدن از خانه؟

بسیاری از ادعاهای اصلی‌ای که شنیده‌ام معنی شهودی قانع کننده‌ای دارند: زنانی که سواد خواندن و نوشتن دارند بهتر می‌توانند سیستم بهداشت را هدایت کنند. مدرسه به دختران کمک می‌کند نحوه‌ی توضیح مسائل بهداشتی خانواده‌های‌شان برای خدمت‌رسان‌های بهداشت را یاد بگیرند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: تجلی یک ایده‌ی بزرگ
فصل دوم: قدرت بخشیدن به مادران
فصل سوم: هر چیز خوب
فصل چهارم: ارتقای دیدگاه آن‌ها
فصل پنجم: نابرابری بی‌صدا
فصل ششم: وقتی دختران هیچ قدرتی ندارند
فصل هفتم: مشاهده‌ی تعصب جنسیتی
فصل هشتم: ایجاد فرهنگی جدید
فصل نهم: اجازه دهید قلب‌تان بشکند
سخن آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب لحظه‌ی برخاستن: چگونه توانمندسازی زنان دنیا را تغییر می‌دهد
نویسنده
مترجمسوما فتحی
ناشر چاپینشر میلکان
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات224
زبانفارسی
شابک978-622-6573-34-4
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک
65000 ت - 6.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب لحظه‌ی برخاستن: چگونه توانمندسازی زنان دنیا را تغییر می‌دهد

حانیه Ash.
۱۳۹۹/۴/۲۲
قطعا توانمند سازی زنان در جامعه نتایج بسیار درخسانی رو داره. اسم مهم نیست. چه حقوق زن بگوییم چه فمنیست بگوییم چه برابری چه عدالت چه حقوق بشر و چه انسانیت بنامیم همه یکی است. ما در قبال تفکراتمان مسئولیم. هربار ‌که تفکر تبعیض جنسیتی تبعیض نژادی و سابر تبعیض‌ها مطرح است انسانیت شکست خورده. و راه با و مقابله آن تنها اصلاح عقاید خرافی باطل و برچیدن تبعیض علیه زنان در عمل است. گرچه هنوز نصفش رو خوندم ولی مطمئنم کتاب عالی است.
محمد حسین محسنی
۱۳۹۸/۸/۹
من خیلی به ملیندا علاقه دارم ولی از اندیشه‌های فمنیستی خوشم نمیاد چون معتقدم همونجوری که یک مرد به راحتی یک کامیون سنگین و قوی کنترل میکنه یک زن هم به همین راحتی یک مرد قوی کنترل میکنه شایدبعضی از جاهای دنیا زن‌ها قدرت نداشته باشند ولی مقصرش مردها نیستن بلکه خود زن‌ها هستن مثل مادران چینی که کفش و کوچیک پای بچه هاشون میکردن پای دخترشون میشکستن. پس کافیه اعتماد به نفس و ارزش داشتن برای همه انسانها توسعه پیدا کنه و نوشتن کتاب جداگانه برای زن‌ها خودش قبول و پذیرفتن دیدگاه «پایین تر بودن زن» در جامعه است
زهره صادقی
۱۳۹۸/۱۱/۱۷
کتاب فوق العاده‌ای بود. من مطالعه‌اش کردم. به جرئت میتونم بگم بهترین کتابی بود که تابحال خوندم و انقدر برای خوندنش اشتیاق داشتم که در دو روز بی‌وقفه مطالعه‌اش میکردم. ممنون از ملیندا بابت نوشتن کتاب بینظیرش و به اشتراک گذاشتن تجاربش به مخاطبین. خوندن این کتاب رو به همه خصوصا خانم‌ها توصیه میکنم
Parisa Shamloo
۱۴۰۰/۵/۳۰
من بیشتر از۲۰۰کتاب خواندم و در یک کلام بهترین و آموزنده‌ترین کتابی هست که در طول عمرم خواندم. تاثیر بسزایی در زندگی شخصی و حرفه‌ای من گذاشت و خواندنش رو به همه‌ی انسان‌های روی کره‌ی زمین توصیه میکنم.
Anees Blouch
۱۴۰۰/۱۱/۶
این کتاب ملیندا گیتس جمله جمله‌اش با ارزش لازم چندین بار بخونید
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب لحظه‌ی برخاستن: چگونه توانمندسازی زنان دنیا را تغییر می‌دهد

برای دریافت کتاب لحظه‌ی برخاستن: چگونه توانمندسازی زنان دنیا را تغییر می‌دهد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.