معرفی و دانلود کتاب لحظه صعود: توانمندسازی زنان چگونه دنیا را متحول می‌کند

عکس جلد کتاب لحظه صعود: توانمندسازی زنان چگونه دنیا را متحول می‌کند
قیمت:
80000 تومان - 8.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب لحظه صعود: توانمندسازی زنان چگونه دنیا را متحول می‌کند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب لحظه صعود: توانمندسازی زنان چگونه دنیا را متحول می‌کند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب لحظه صعود: توانمندسازی زنان چگونه دنیا را متحول می‌کند

کتاب لحظه صعود: توانمندسازی زنان چگونه دنیا را متحول می‌کند به قلم پرتوان ملیندا گیتس، با شرح داستان‌‌هایی به یاد ماندنی، سعی دارد تا به شما نشان دهد که چطور با استفاده از برابری‌های جنسیتی می‌توانید جامعه خود را به سمت و سوی پیشرفت و توسعه سوق دهید. این کتاب در زمره پرفروش‌‌ترین آثار نیویورک تایمز به شمار می‌آید.

بر اساس گفته‌های ملیندا گیتس (Melinda Gates) همسر بیل گیتس پایه‌گذار شرکت مایکروسافت، در کتاب لحظه صعود (The moment of lift) آگاهی بخشیدن به زنان، می‌تواند سبب تغییر و دگرگونی جهان شود.

او با دیدگاهی جامعه‌شناسانه، رویاهایش را در قالب داستان به تصویر می‌کشد تا بدین طریق به تمامی مردم دنیا نشان دهد که می‌توان با ایجاد تغییراتی مثبت دنیا را به جای بهتری تبدیل کرد. ملیندا با باور داشتن به برابری زنان و مردان بیان می‌کند که آگاهی و بصیرت بخشیدن به زنان، راز موفقیت در بهبود اوضاع جهان است.

ملیندا گیتس در بیست سال سفر به سراسر دنیا، به خصوص در شهرها و روستاهای حاشیه‌ای با زنانی ملاقات کرده است که بدعت‌ها را شکسته و قهرمان زندگی خود و دیگران شده‌اند؛ کسانی که با تغییر در زندگی خود توانسته‌اند بر باورهای عموم مردم تاثیرگذار باشند. ملیندا در کتاب لحظه صعود از این زنان با نام قهرمان و الگوی خود در زندگی یاد می‌کند.

ملیندا گیتس را بیشتر بشناسیم:

ملیندا فرنچ گیتس به‌ عنوان مدیر بنیاد بیل و ملیندا گیتس، مهم‌ترین دیدگاه‌ها و اصول بزرگ‌ترین نهاد بشردوستی دنیا را گردآوری می‌کند. همچنین او بنیان‌گذار و سرمایه‌گذار یک شرکت بزرگ در امریکاست که با هدف توسعه پیشرفت‌های اجتماعی برای زنان و خانواده‌هایشان پایه‌گذاری شده است.

گیتس مدرک لیسانس خود را در رشتۀ علوم کامپیوتر از دانشگاه دوک و فوق لیسانس مدیریت بازرگانی را از مدرسۀ بازرگانی دوک گرفته است. او در دهۀ نخست فعالیتش به توسعۀ محصولات رسانه‌های جمعی در شرکت مایکروسافت پرداخت؛ اما کمی بعد فعالیت‌هایش را روی خانواده و کارهای بشردوستانه متمرکز کرد.

در حال حاضر ملیندا گیتس یکی از توانمندترین و بانفوذترین زنان دنیاست که به عقیدۀ بسیاری از افراد، نیمه‌ی تمام‌عیار بیل گیتس محسوب می‌شود.

کتاب لحظه صعود مناسب چه کسانی است؟

اگر به دنبال تغییر دنیای پیرامون خود هستید، بدون شک این کتاب برای شما نوشته شده است.

برخی نظرات درباره کتاب لحظه صعود: توانمندسازی زنان چگونه دنیا را متحول می‌کند:

- حتی اگر با کسی که کتاب را نوشته است، ازدواج نکرده بودم باز هم معتقد بودم این کتاب برای خواندن عالی است. کتابی با بیانی زیبا و هوشمندانه برای ترغیب زنان در جهت قدرتمند شدنشان. (بیل گیتس)

- کتابی با داستان‌های الهام‌بخش از کسانی که ملیندا در سراسر جهان با آن‌ها ملاقات داشته و دید ما را نسبت به مسائلی مانند ازدواج کودکان و نابرابری‌های جنسیتی در محیط‌های کاری افزایش می‌دهد. (باراک اوباما)

- این کتاب بیانیه‌ای فوری و ضروری است برای جوامعی که برابری را به رسمیت شناخته اند و زن‌ها در آن دارای ارزش و اعتبار در همه حوزه‌ها هستند. ما به چنین پیامی بیش از همیشه نیز داریم. (ملاله یوسف‌زای)

- یکی از بهترین کتاب‌هایی که در عمرم خوانده‌ام. (وارن بافت)

در بخشی از کتاب لحظه صعود: توانمندسازی زنان چگونه دنیا را متحول می‌کند می‌خوانیم:

زمانی که مینا از من درخواست کرد فرزندانش را با خودم ببرم، متوجه شدم باید کاری فراتر از کمک کردن به مادران برای یک زایمان ایمن انجام دهیم. ما باید تصویر و مفهوم بزرگ را می‌دیدیم. به همین دلیل، کار بنیادمان در حوزۀ «تنظیم خانواده» را گسترش دادیم، اما هر زمان که فکر می‌کردم بله ما اکنون در حال دیدن بزرگ‌ترین تصویر هستیم، زن دیگری را ملاقات می‌کردم که تصویر بزرگ‌تری را به من نشان می‌داد. مهم‌ترین آموزگاران من، متخصصانی نبودند که آن‌ها را در سیاتل ملاقات کردم. مهم‌ترین آموزگاران من، زنان و دخترانی بودند که در شهرهایشان با ما ملاقات و دربارۀ رؤیاهایشان صحبت می‌کردند.

یکی از معلم‌های ما یک دختر ده‌ساله به نام سونا بود. او اهل یک روستای بسیار محروم به اسم کانپور و از یک خانوادۀ بسیار فقیرتر در کشور هندوستان بود. مردم آن جا روی یک تپۀ شش فوتی از زباله زندگی می‌کردند. شغلشان جمع‌آوری زباله بود. زباله‌ها را از مناطق دیگر جمع‌آوری می‌کردند و با خود به روستا می‌آوردند، آنهایی را که ارزش داشتند جدا می‌کردند و می‌فروختند و مابقی را همان‌جا کنار خودشان رها می‌کردند. آن‌ها زندگی خود را به این روش اداره می‌کردند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمۀ مترجم
دربارۀ مؤلف
معرفی
فصل اول: شکل‌گیری یک ایده بزرگ
فصل دوم: مادران قدرت‌بخش - سلامتی نوزاد و مادر
فصل سوم: همۀ خوبی‌ها - تنظیم خانواده
فصل چهارم: وسعت دید - دختران در مدارس
فصل پنجم: بی‌عدالتی بی‌صدا - کار بی‌مزد
فصل ششم: وقتی صدای دختران به جایی نمی‌رسد - ازدواج کودکان
فصل هفتم: مشاهده تعصب جنسیتی - زنان در کشاورزی
فصل هشتم: ایجاد فرهنگی جدید - زنان در محیط کار
فصل نهم: بگذار قلبت بشکند - ارتقا یکی شدن
سخن آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب لحظه صعود: توانمندسازی زنان چگونه دنیا را متحول می‌کند
نویسنده
مترجممحمد صداقتی جهرمی
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات254
زبانفارسی
شابک978-600-461-358-3
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک
80000 ت - 8.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب لحظه صعود: توانمندسازی زنان چگونه دنیا را متحول می‌کند

الهام علیزاده
۱۴۰۱/۱/۱۱
شخصیت خانم ملیندا گیتس خیلی جالب اومد برام و دغدغه‌هایی که برای خانمها دارند.
سارا خسروی
۱۴۰۰/۱/۳
کتاب جالبیه. حتما مطالعه کنین.
رقیه پایمزد
۱۳۹۹/۹/۱۹
نسخه‌ی نمونه رو خوندم خیلی جالب بود
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب لحظه صعود: توانمندسازی زنان چگونه دنیا را متحول می‌کند

برای دریافت کتاب لحظه صعود: توانمندسازی زنان چگونه دنیا را متحول می‌کند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.

فمینیسم، اتوبیوگرافی، خودزیست نامه، مفهوم شناسی فمینیسم، تاریخچه فمینیسم، پرفروش ترین نیویورک تایمز، حقوق زنان، مشکلات زنان، موفقیت زنان، زنان و زایمان، سرگذشتنامه، زندگی نامه، تبعیض جنسیتی، فمینیسم سیاه، فمینیسم اصلاح طلب، تفکرات غربی، اکو فمینیسم، جامعه شناسی، زنان قدرتمند تاریخ جهان، زنان قدرتمند، خانواده، رفع مشکلات خانواده، علوم انسانی، خودسازی، فعالیت های فرهنگی، حقوق زنان در حقوق بشر، فمینیسم لیبرال، لیبرالیسم، اومانیسم، نهاد خانواده، ازدواج، آموزش های خانواده، کتاب لحظه برخاستن، کتاب لحظه ی برخاستن، کتاب توانمندسازی زنان چگونه دنیا را متحول می کند، کتاب چگونه توانمندسازی زنان دنیا را تغییر می دهد، Feminism، کتاب تغییر جهان با توانمندسازی زنان، دانلود کتاب جامعه شناسی، فمینیسم پست مدرن، ملیندا فرنچ گیتس، فمینیسم فرامدرن، کتاب لحظه ی ترقی، کتاب چگونه قدرت بخشیدن به زنان دنیا را تغییر می دهد، حقوق زن و مرد، Melinda Gates، The Moment of Lift How Empowering Women Changes the World، Melinda French Gates، کتاب لحظه صعود، کتاب لحظۀ صعود، کتاب لحظه ی صعود