معرفی و دانلود کتاب صوتی ماه آمارا

عکس جلد کتاب صوتی ماه آمارا
قیمت:
۶,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ماه آمارا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ماه آمارا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ماه آمارا

کتاب صوتی ماه آمارا نوشته جانی براون وود، داستان دختر کوچولوی آفریقایی را به تصویر می‌کشد که آرزوهای بزرگی را در سر می‌پروراند و تمسخر اطرافیان او را برای دستیابی به رویایش ناامید و بی‌انگیزه نمی‌کند. این داستان برنده جایزه کتاب سال کودکان NAESP شده است.

موضوع کتاب صوتی ماه آمارا (Imani's Moon) چیست؟

جانی براون وود (JaNay Brown Wood) قصه دختربچه‌ای به نام آمارا را بازگو می‌کند که در روستایی کم‌جمعیت در کشور کنیا سکونت دارد. او که خردسال‌ترین کودک این روستا به شمار می‌رود به دلیل آرزوها و خواسته‌هایش همیشه مورد تمسخر دیگران قرار می‌گیرد.

تحقیر و مسخره کردن اطرافیان این باور را به آمارا می‌دهد که قادر به انجام هیچ کاری نیست و نمی‌تواند به رویاهایش دست پیدا کند، اما او یک مادر خارق‌العاده دارد.

مادر آمارا به طور مداوم دخترش را حمایت و تشویق می‌کند و برای او از افسانه خدای شجاع ماه اولاپا می‌گوید. مادرش می‌کوشد اعتماد به نفس دخترک را بالا ببرد و نگذارد صحبت‌های اطرافیان اثر منفی بر روی او بگذارد.

آمارا آرزویی بزرگ در سر دارد و آن رسیدن به ماه است. این دختر کوچولو روزی از یک درخت بسیار بلند بالا می‌رود و تلاش می‌کند با بال‌هایی که خودش ساخته، پرواز کند و به آرزویش دست یابد اما موفق نمی‌شود. کودکان روستا و حتی برخی حیوانات از جمله مار و شامپانزه این سعی بیهوده آمارا را مسخره می‌کنند، اما او اهل ناامیدی نیست. آمارا بعد از اینکه در یک مراسم آیینی آفریقایی شرکت می‌کند، راه‌حلی برای دستیابی به آرزویش به ذهنش می‌رسد.

جوایز کتاب صوتی ماه آمارا:

- برنده جایزه کتاب سال کودکان NAESP

نکوداشت‌های کتاب صوتی ماه آمارا:

- تصویر جلد این کتاب که یک دختر کوچک با دست‌هایی باز جلوی یک ماه کامل است، خوانندگان را به خواندن این داستان با درون‌مایه عزم و اراده و سرشار از واقع‌گرایی جادویی دعوت می‌کند. (School Library Journal)

- تصاویر آبرنگ و گرافیتی این کتاب جذابیت و زیبایی فراوانی دارند و صحنه‌های شب با قصه‌گویی جالب همراه با ستاره‌های درخشان خود و رنگ‌های شرم‌آورتر، تأثیر قدرتمندتری نسبت به صحنه‌های روز دارند. گرچه آمیزه‌ای از فرهنگ عامه، خیال و واقع‌گرایی قطعاً دور از ذهن است، آمارا با شخصیت برنده خود کودکی قابل تحسین است. (Kirkus Reviews)

کتاب صوتی ماه آمارا برای چه کسانی مناسب است؟

این داستان دوست‌داشتنی به کودکان 3 تا 7 ساله شما شجاعت و جسارت و امیدواری یاد می‌دهد. این اثر به کودکان می‌آموزد هیچ وقت از تمسخر دیگران، ناامید نشوند و اعتماد به نفس‌شان را از دست ندهند و داشتن هدف و اراده را یاد بگیرند.

با جانی براون وود بیشتر آشنا شویم:

جانی براون وود مربی و نویسنده کتاب‌های کودکان است. او برای نخستین کتابش به نام ماه آمارا برنده جایزه کتاب سال کودکان NAESP شد و کتاب دومش جایزه کتاب CELI READ ALOUD را دریافت کرد. او تاکنون چندین مجموعه شعر و رمان و داستان کوتاه به چاپ رسانده است.

در بخشی از کتاب صوتی ماه آمارا می‌شنویم:

بعد از چند ساعت، دخترک با استفاده از وسایلی که صبح پیدا کرده بود، بال‌هایی ساخت و اون‌ها رو با طناب به دستش گره زد. بال‌ها رو از دوتا شاخه صاف و بلند که تو مسیرِ دست‌هاش قرار داشتن و برگ‌های زیادی که مثل پرهای یک پرنده به هرکدوم از شاخه‌ها چسبیده بودن درست کرده بود.

آمارا از درخت دور شد و وقتی مطمئن شد که فاصله‌ش مناسبه، به طرفش دوئید و بعد از چند لحظه با پریدن روی هوا، سوارِ بادها شد، ارتفاع گرفت و به نوکِ درخت نزدیک شد. اما ناگهان یک بادِ خیلی تند وزید. اون نتونست خودش رو کنترل کنه و روی زمین افتاد. بال‌هایی که براشون کلی زحمت کشیده بود هم خورد شدن بودن و دیگه نمیشد ازشون استفاده کرد. بچه‌های روستا که از دور شاهدِ پروازِ کوتاهِ دخترک بودن، وقتی دیدن اون باز هم ناموفق بود شروع به خندیدن کردن.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
15 دقیقه
ماه آمارا

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ماه آمارا
نویسنده
مترجمیاسین محمدنیا
راویپرستو دهقان، نرگس داغمه چی، مبینا آقاجانی
ناشر صوتی آوارسا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ماه آمارا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ماه آمارا

برای دریافت کتاب صوتی ماه آمارا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.