معرفی و دانلود کتاب صوتی مرگ بر مدرسه

عکس جلد کتاب صوتی مرگ بر مدرسه
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مرگ بر مدرسه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مرگ بر مدرسه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مرگ بر مدرسه

کتاب صوتی مرگ بر مدرسه از آن کتاب‌هایی است که بچه‌ها با دیدن عنوانش جیغ می‌کشند و بلند می‌گویند: «آخ جون! بالاخره یکی حرف دل من رو زد!» و بزرگ‌ترها نچ‌نچ‌کنان از کنارش رد می‌شوند. کبری التج در این کتاب، داستان زندگی پسر نوجوان باهوش و شیطانی را روایت می‌کند که مثل بیشتر بچه‌ها، هیچ علاقه‌ای به مدرسه ندارد. او درست با ورود به کلاس هفتم، وارد یک انجمن سرّی هیجان‌انگیز می‌شود و ماجراهایی عجیب را از سر می‌گذراند.

درباره‌ی کتاب صوتی مرگ بر مدرسه

راپا پسری بااستعداد و زرنگ است که دوران ابتدایی را با بهترین نمرات سپری کرده. او مثل خیلی از نوجوانان از مدرسه و سر و کله زدن با ناظم‌ها و معلم‌ها بدش می‌آید و دوست دارد که وقتش را به کار هیجان‌انگیزتری اختصاص دهد. پدر و مادر راپا اعتقاد دارند که مدرسه خیلی هم جای خوبی است و برای اثبات این ادعا، هر کاری انجام می‌دهند. اما راپا هیچ‌جوره دوست ندارد به مدرسه برود. به‌خصوص حالا که کلاس هفتمی شده و مدرسه‌‌اش را عوض کرده. کتاب صوتی مرگ بر مدرسه در روز اول مهر شروع می‌شود: روز بدبختی راپا!

راپا در ابتدای ورود به مدرسه، حس خوبی ندارد؛ اما کم‌کم بعد از آشنایی با سجاد، شایان و مهراد، خودش را پیدا می‌کند. آن‌ها انجمنی مخفی راه می‌اندازند و می‌خواهند در آن دشمن مشترکشان، یعنی مدرسه را نابود کنند. شنوندگان کتاب صوتی مرگ بر مدرسه هم اگر می‌خواهند وارد این انجمن شوند و نقشی ایفا کنند، باید آرام و زیر لب بگویند «مرگ بر مدرسه» و با روایت کبری التج در کتاب همراه شوند.

کبری التج مادر دو نوجوان است و دغدغه‌های نوجوانان امروزی را به‌خوبی درک می‌کند. او نام «راپا» را روی شخصیت اصلی کتابش می‌گذارد که در زبان مازندرانی به معنی چشم‌به‌راه و منتظر است. اسمی جدید و زیبا که با شنیدن کتاب صوتی مرگ بر مدرسه، می‌فهمید که معنای آن چه تناسبی با شخصیت اصلی کتاب دارد. نویسنده برای نگارش این رمان، خودش را جای نوجوانان گذاشته و در مواردی، از تجربیات خودش هم کمک گرفته. شخصیت اصلی کتاب او یک پسر است؛ زیرا پسرها افکار و احساساتشان را بیشتر نشان می‌دهند و شیطنت و بازی‌گوشی‌شان ممکن است برای مخاطبان کتاب جذاب‌تر باشد. یکی از نکات مثبت داستان مرگ بر مدرسه این است که نویسنده هیچ‌وقت سعی ندارد نوجوانان را نصیحت کند یا رفتار آنان را مورد قضاوت قرار دهد. برای همین مخاطب نوجوان با شخصیت‌های اصلی رمان بیشتر ارتباط خواهد گرفت.

معرفی و دانلود کتاب صوتی مرگ بر مدرسه

شاید بتوان گفت کتاب صوتی مرگ بر مدرسه اثری است برای اصلاح مدرسه. ساختار مدرسه‌ها به شکل یک کارخانه طراحی شده: بچه‌ها وارد مدرسه می‌شوند، طبق قواعد معین و تغییرناپذیری با آن‌ها رفتار می‌شود و از آن‌ها توقع می‌رود که خودشان را با شرایط مدرسه وفق بدهند. چنین روشی سال‌هاست که اجرا می‌شود و آرام‌آرام، ناکارآمدی‌اش آشکار می‌گردد. کبری التج در رمان مرگ بر مدرسه از زاویه‌‌دیدی انتقادی به نظام آموزشی می‌نگرد و سعی دارد مسئولان، معلمان و دانش‌آموزان را متوجه مشکلات موجود کند.

نشر مهرک که واحد کودک و نوجوان انتشارات سوره مهر محسوب می‌شود، رمان مرگ بر مدرسه را منتشر کرده. سعید شیخ‌زاده با همکاری گروه فرهنگی - هنری سماوا نسخه‌ی صوتی این کتاب را با زیبایی هرچه تمام‌تر اجرا کرده است.

کتاب صوتی مرگ بر مدرسه برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی مرگ بر مدرسه برای رده‌ی سنی نوجوانان مناسب است. اگر در نظام آموزشی فعالیت دارید یا فرزندتان نوجوان است، برای آشنایی با دیدگاه‌های این گروه سنی، این اثر کبری التج را بخوانید.

در بخشی از کتاب صوتی مرگ بر مدرسه می‌شنویم

از سه ماه پیش دارم به بابا و مامان میگم که وقتی کلاس ششم رو تموم کردم، یعنی به‌ اندازه‌ی کافی سواد خوندن و نوشتن و ریاضی دارم که بتونم از پس زندگی و آینده‌ام بربیام. بهتر نیست به‌ جای وقت تلف کردن توی مدرسه، این زمان رو برای یه کار مفیدتر هزینه کنم؟ این حرف به همه‌ی زبونای دنیا کاملاً منطقیه. الّا زبون پدر و مادرا. نه که درسم بد باشه ها. دوره‌ی ابتدایی رو با بهترین نمرات تموم کردم. تو کلاس همیشه جزء نفرات برتر بودم. اما مگه این دلیل میشه که من مدرسه رو دوست داشته باشم؟

جلوی آینه‌ی جاکفشی ایستادم و سعی می‌کنم با شونه موهای لخت نافرمم رو یه طرف نگه دارم که مامان چند تا لقمه تو کیفم می‌چپونه. شونه رو از دستم می‌گیره و قبل از اینکه اعتراضی کنم، دوباره روی موهام می‌کشه. بعدم از زیر قرآن ردم می‌کنه. فکر خوبیه. خدایا! خودت از شر مدرسه حفظم کن!

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
92 دقیقه
سریع و خشن
89 دقیقه
عملیات مهدکودک
70 دقیقه
هری پاتر

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مرگ بر مدرسه
نویسنده
راویسعید شیخ زاده
ناشر چاپیانتشارات مهرک
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۱۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مرگ بر مدرسه

Irsh
۱۴۰۲/۹/۱۷
نه خوبه نه بد من برای این خوندم چون خودم از مدرسه و معلم‌ها متنفر بودم هستم.
البته اگه میدونستم ایرانی نمیخریدمش
Arta
۱۴۰۲/۱۰/۱۸
خوبه حرف دلم رو میزنه ولی کوتاه بود
مریم
۱۴۰۳/۱/۱۰
صدای و خوانش فوق العاده اس🌸
Mah Shira
۱۴۰۲/۱۰/۷
بسیار عالی و دلنشین
محمد هادی فصیحی
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
فوق العاده بود.
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مرگ بر مدرسه

برای دریافت کتاب صوتی مرگ بر مدرسه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.