معرفی و دانلود کتاب صوتی خنگ آبادی‌ها

عکس جلد کتاب صوتی خنگ آبادی‌ها
قیمت:
۲۷,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خنگ آبادی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خنگ آبادی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خنگ آبادی‌ها

به نظر شما در شهری که همه خنگ و ابله باشند، کارها چطور پیش می‌رود؟ اریش کستنر در کتاب صوتی خنگ آبادی‌ها، چند ماجرای بامزه از مردم چنین شهری را برای کودکان و نوجوانان بالای ده سال خلق کرده است. با شنیدن داستان‌های خنگ آبادی‌ها حیرت می‌کنید و به خنده می‌افتید.

درباره‌ی کتاب صوتی خنگ آبادی‌ها

روزی روزگاری در کشور هیچستان، شهری بود به نام خنگ‌آباد. اهالی این شهر آدم‌های عجیبی بودند که یک راز بزرگ داشتند. آن‌ها آدم‌های باهوشی بودند که از یک روز به بعد تصمیم گرفته بودند احمق باشند و خودشان را به خنگی بزنند. اریش کستنر (Erich Kästner) در کتاب صوتی خنگ آبادی‌ها (Les gens de schilda)، داستان شهری عجیب را روایت می‌کند.

خنگ‌آبادی‌ها آن‌قدر خنگ هستند که هرکسی به شهرشان سفر می‌کند غافلگیر می‌شود. کتاب صوتی خنگ آبادی‌ها، شامل چند داستان از ماجراهای عجیب و بامزه‌ای است که در این شهر می‌گذرد؛ ماجرای روزی که خنگ‌آبادی‌ها تصمیم می‌گیرند ساختمان شهرداری را عوض کنند، روزی که می‌خواهند شهردار انتخاب کنند، روزی که یک گاو را می‌فرستند بالای دیوار و...

اریش کستنر در این کتاب طنز و انتقادی، راوی ماجرای زندگی مردمی است که تصور می‌کنند زندگی در حماقت آسان‌تر است. این مردم که همیشه مورد مشورت پادشاهان و بزرگان بوده‌اند و دردسرهای زیادی از این بابت کشیده‌اند، تصمیم گرفته‌اند که برای زندگی در آسایش و آرامش خنگ باشند. همین تصمیم، سبب شکل‌گیری ماجراهای خنده‌‎دار و بامزه‌ی کتاب صوتی خنگ آبادی‌ها می‌شود.

کتاب صوتی خنگ آبادی‌ها را نشر صوتی رادیو گوشه در بخش قصه‌های درگوشی، با صدای آرش راسخ و براساس ترجمه‌ی بهار معصومی همدانی منتشر کرده است. نسخه‌ی متنی این کتاب را نیز انتشارات کتاب‌های کیمیا به چاپ رسانده است.

کتاب صوتی خنگ آبادی‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن کتاب صوتی خنگ آبادی‌ها را به همه‌ی افراد ده سال به بالایی که داستان‌های طنز و انتقادی را دوست دارند، توصیه می‌کنیم.

با اریش کستنر بیشتر آشنا شویم

اریش کستنر، نویسنده و شاعر طنزپرداز برجسته‌ی آلمانی است. او خالق داستان‌ها، شعرها، فیلم‌نامه‌ها و به‌ویژه کتاب‌های کودک و نوجوان ارزشمند زیادی است. اریش کستنر بارها نامزد دریافت جایزه‌ی نوبل شد و جایزه‌ی هانس کریستین اندرسن را نیز دریافت کرد. کتاب «امیل و کارآگاهان» از مشهورترین آثار او برای مخاطبان کودک و نوجوان است.

اریش کستنر که متولد سال 1899 است، در زمانه‌ی پرالتهاب جنگ جهانی دوم می‌زیست. او با جسارت تمام در کشور خود ماند و آثار زیادی را به نقدهای اجتماعی و سیاسی علیه فاشیسم و حکومت وقت آلمان اختصاص داد. ویژگی درخشان این نویسنده، جدی گرفتن شخصیت کودکان و نوجوانان و نوشتن داستان‌های پرمایه‌ی انتقادی برای آن‌هاست. اریش کستنر که از افتخارات تاریخ ادبیات کودک و ادبیات آلمان است، سرانجام در سال 1974 از دنیا رفت.

کتاب‌های «خواهران غریب»، «وقتی بچه بودم»، «نخودی و آنتون» و «سی‌وپنجم ماه مه» ازجمله مشهورترین آثار منتشرشده از اریش کستنر هستند.

در بخشی از کتاب صوتی خنگ آبادی‌ها می‌شنویم

و آقای شهردار کوچه‌های خنگ‌آباد را گز می‌کرد تا مطمئن شود که همه‌چیز بر وفق مراد پیش می‌رود. و در یکی از این سرکشی‌ها بود که دید روی خانه‌ای که چند سال پیش در اثر کهنگی خراب شده بود، علف‌های شاداب و گیاهان معطری سبز شده است.

در جلسه‌ی بعدی انجمن شهر که در شهرداری تشکیل شد، شهردار، خنگ‌آبادی‌ها را در جریان این موقعیت ناراحت‌کننده قرار داد و اعلام کرد که اگر خنگ‌آبادی‌ها بگذارند که علف‌ها همین‌طور بیهوده بالای دیوار برویند، گل بدهند و از بین بروند، باعث خجالت است و جزء گناهان کبیره حساب می‌شود.

صاحب مهمان‌خانه‌ی گاو قرمز پیشنهاد کرد علف‌های روی دیوار را درو بکنند و کسی که این کار را بکند، بتواند از این علف‌ها به‌عنوان علوفه‌ی زمستانی دام‌هایش استفاده کند. هیچ‌کس داوطلب نشد. چون این پیشنهاد بسیار خطرناک به نظر می‌رسید. دیوار خیلی بلند بود و هر لحظه امکان داشت فرو بریزد و هیچ‌کس از ترس اینکه بیفتد و سروکله‌اش بشکند، نمی‌خواست با بیل و کلنگ از دیوار بالا برود.

عاقبت بعد از بحث‌های طولانی، نجار راه‌حلی پیدا کرد و گفت: «حالا که می‌خوایم علف‌ها رو بدیم حیوونی بخوره، به نظر من بهتره خود حیوون رو بالای دیوار بفرستیم.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
11 دقیقه
آیا خنگ‌آبادی‌ها راستی این‌قدر خنگ بودند؟
13 دقیقه
خنگ‌آبادی‌ها شهرداری می‌سازند
7 دقیقه
خاک مزرعه‌های شهر خیلی شور است
7 دقیقه
کسی که بهترین شعر را بسراید، شهردار خنگ‌آباد خواهد شد
5 دقیقه
پادشاه از خنگ‌آباد دیدار می‌کند
6 دقیقه
گاو بالای دیوار قدیمی
5 دقیقه
ساعت شهرداری ناپدید می‌شود
5 دقیقه
محاکمه‌ی خرچنگ
4 دقیقه
قلبی که درست سر جای خودش بود
3 دقیقه
تعلیم و تربیت در خنگ‌آباد
7 دقیقه
پایان کار خنگ‌آباد

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خنگ آبادی‌ها
نویسنده
مترجمبهار معصومی همدانی
راویآرش راسخ
ناشر چاپیانتشارات کتاب‌های کیمیا
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۱۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب‌های طنز
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خنگ آبادی‌ها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خنگ آبادی‌ها

برای دریافت کتاب صوتی خنگ آبادی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.