معرفی و دانلود کتاب صوتی معنای زندگی

عکس جلد کتاب صوتی معنای زندگی
قیمت:
۶۰,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی معنای زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی معنای زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی معنای زندگی

کتاب صوتی معنای زندگی نوشته‌ی ویل دورانت، اثری فلسفی و روانشناختی است که با تکیه بر نظرات افراد مختلفی از جمله اندیشمندان، سیاستمداران، هنرمندان و... به دنبال معنی و مفهومی برای زندگی می‌گردد. این کتاب سودمند که به خاطر شرایط انتشارش کمتر مورد توجه واقع شده، از ابعاد مختلفی ارزش زندگی را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب معنای زندگی

اغلب کسانی که در این کره‌ی خاکی زندگی کرده‌اند با این سؤال مواجه بوده‌اند که معنی و مفهوم زندگی چیست و چرا به ما فرصتی برای زنده بودن داده شده؟ زندگی سرشار از شگفتی است؛ زیبایی‌ها و خاطرات خوب در کنار غم‌ها و رنج‌ها، برای هرکس مسیری منحصربه‌فرد می‌سازد. با تمام این‌ها هیچ انسانی تابه‌حال نتوانسته به این سؤال پاسخی منطقی و علمی بدهد که اساساً چرا زندگی می‌کنیم و سرنوشتمان پس از اتمام آن چه می‌شود.

نام ویل دورانت (Will Durant) برای دوستداران آثار فلسفی نامی آشناست. او مورخ، فیلسوف و نویسنده‌ی آمریکایی است که بابت آثار ارزشمندش جوایز معتبری را دریافت کرده. از جمله‌ی این آثار، کتاب معنای زندگی (On the Meaning of Life) است. جرقه‌ی نوشتن این کتاب زمانی در ذهن ویل دورانت زده شد که مردی ناشناس و خوش‌پوش، در محوطه‌ی سرسبز خانه‌اش به ملاقاتش آمد و از او خواست تا با دلایلی موجه، او را از تصمیمش به خودکشی منصرف سازد. ویل دورانت که از مطرح کردن چنین مسئله‌ای شوکه شده بود، سعی کرد بدون فکر قبلی و با تمام آنچه از فلسفه می‌داند پاسخی درخور به پرسش او بدهد. توضیحات این نویسنده‌ی اندیشمند نتوانست مرد ناامید را قانع کند و این اتفاق باعث شد تا خود ویل دورانت نیز، پا در مسیر یافتن معنای زندگی بگذارد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی معنای زندگی

ویل دورانت تصمیم گرفت تا به مشهورترین و موفق‌ترین انسان‌های عصر خودش که شامل هنرمندان، سیاستمداران، ورزشکاران و دانشمندان می‌شدند نامه‌ای بنویسد و معنای زندگی را از آن‌ها نیز جویا شود. در کنار این مشاهیر، افراد دیگری چون پیروان ادیان مختلف هم چنین نامه‌ای از ویل دورانت دریافت کردند تا تنوع پاسخ‌ها و گوناگونی سبک‌های فکری، پاسخ این پرسش را غنی‌تر و دقیق‌تر کند. بعد از دریافت جواب‌ها، ویل دورانت این مجموعه را تبدیل به کتابی کرد که هم‌اکنون پیش روی شماست: کتاب معنای زندگی.

در زمان انتشار این اثر، برای آن تبلیغی انجام نشد و به همین خاطر، کتاب تنها به دست عده‌ی معدودی رسید. چندین سال بعد، با پرداختن به آثار برجسته‌ی ویل دورانت این کتاب نیز مورد توجه قرار گرفت و به عموم مردم عرضه شد. کتاب صوتی معنای زندگی با وجود حجم کم و توضیحات مختصرش، چشم‌اندازی وسیع و خردمندانه از چیستی زندگی در اختیار مخاطب قرار می‌دهد و حتی اگر طرفدار فلسفه نباشید هم از شنیدن آن سود خواهید برد. از طرفی شاید بتوان گفت که کتاب، ماهیتی خوش‌بینانه و ساده‌لوحانه ندارد و اگر انتظار حقایقی زرد و انگیزشی را دارید، از شنیدن این مطالب ناامید خواهید شد. ویل دورانت بدون حذف و سانسور نامه‌ای، حتی پاسخ‌هایی را که شامل شک و بی‌اطلاعی از پاسخ سوال بوده‌اند را هم در این اثر منتشر کرده تا چیزی از تنوع طرز فکرها در این باره کاسته نشود.

این کتاب صوتی معنای زندگی را از منظر دین، علم، تاریخ و مدینه‌ی فاضله بررسی می‌کند. سپس به سراغ نامه‌های مذکور می‌رود و از زاویه دید گاندی گرفته تا طرز فکر زندانیان و البته نظر شخصی خود نویسنده را در این باب مطرح می‌کند.

ویل دورانت آثاری تحسین‌شده و پرطرفدار نوشته که جوایز علمی و ادبی فراوانی را هم برایش به ارمغان آورده. شهرت ویل دورانت از این سبب است که او همیشه تلاش می‌کرد تا فلسفه را، در قالبی عامه و همه‌فهم‌تر در به مردم عرضه کند تا افرادی به جز دانشگاهیان و اندیشمندان هم بتوانند از آن بهره‌مند شوند. مسائلی چون دفاع از حقوق بشر و برادری و برابری انسان‌ها، در ابتدا از سوی ویل دورانت مطرح شدند و سپس عمومیت پیدا کردند. اهمیت کار او از آنجا آشکار می‌شود که بدانیم سال‌ها پس از مرگش هم، آثارش در میان مردم محبوب و الهام‌بخش هستند.

کتاب صوتی معنای زندگی با تلاش زهره زاهدی به فارسی ترجمه شده. نشر جیحون و انتشارات پندار تابان، به ترتیب ناشران صوتی و متنی این کتاب هستند. معنای زندگی را با صدای هوتن شاطری‌پور می‌شنوید.

کتاب صوتی معنای زندگی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر فراتر از جملات فلسفی و انتزاعی به دنبال معنایی حقیقی و قابل لمس از زندگی می‌گردید، شنیدن این کتاب صوتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی معنای زندگی می‌شنویم

گروه آخر را شک‌گرایان تشکیل می‌دهند. شاید دلیل اینکه مبحث را با آنان ختم می‌کنیم این باشد که به خود یادآوری کنیم که دست‌آخر سوال ما پاسخی ندارد.

برتراند راسل:

ابتدا از پسر بده‌ی انگلستان شروع می‌کنیم، رسواگر همه‌ی قاره‌ها و سپس وحشت آینده‌ی مجلس اعیان انگلستان.

آقای دورانت عزیز، متأسفانه باید بگویم که در حال حاضر مشغول‌تر از آنم که متقاعد شوم زندگی معنایی ندارد و از این قبیل... تصور نمی‌کنم بتوانیم درباره‌ی اینکه نتیجه‌ی کشف حقیقت چه بوده است داوری کنیم، چرا که تاکنون هیچ حقیقتی کشف نشده است. ارادتمند شما، برتراند راسل.

کنت هرمن کیزرلینگ:

دوم، صادق‌ترین آن‌ها، مردی که برایش اهمیتی ندارد به امتیازات نویسنده‌ی دیگری بیفزاید.

آقای دورانت عزیز، پاسخ دادن به سوالی که پرسیده‌اید، به هر شکل جدی‌ای در قالب یک نامه مطلقاً امکان‌ناپذیر است. گذشته از این اگر قرار باشد افکارم را بیان کنم، ترجیح می‌دهم در نوشته‌های شخصیم آن‌ها را منتشر کنم، تا اینکه خوراک کتاب نویسنده‌ی دیگری باشد. ارادتمند شما، کنت هرمن کیزرلینگ.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
2 دقیقه
درباره‌ی نویسنده
13 دقیقه
پیشگفتار
21 دقیقه
بخش اول _ فصل اول: یک نامه ـ فصل دوم: مسئله و مذهب ـ فصل سوم: مسئله و علم
23 دقیقه
فصل چهارم: مسئله و تاریخ ـ فصل پنجم: مسئله و مدینه‌ی فاضله ـ فصل ششم: خودکشی عقل
20 دقیقه
بخش دوم _ فصل هفتم: دانایان کلام
29 دقیقه
فصل هفتم _ قسمت دوم
20 دقیقه
فصل هشتم: بازیگران، هنرمندان، دانشمندان
22 دقیقه
فصل هشتم _ قسمت دوم
18 دقیقه
فصل نهم: پاسخ پیروان ادیان
19 دقیقه
فصل دهم: توضیحات سه زن
16 دقیقه
فصل یازدهم: افکاری از زندان ـ فصل دوازدهم: شک‌گرایان حرف می‌زنند
22 دقیقه
بخش سوم _ فصل سیزدهم: در باب معنای زندگی
18 دقیقه
فصل سیزدهم _ قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی معنای زندگی
نویسنده
مترجمزهره زاهدی
راویهوتن شاطری پور
ناشر چاپیانتشارات پندار تابان
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی معنای زندگی

اکرم السادات حسینی زری
۱۴۰۳/۱/۱۷
کتاب عالیی بود هرچند از فیلسوف بزرگی چون ویل دورانت انتظاری اینگونه هم می‌رفت. از این نظر عالی بود که فقط ساخته و پرداخته ذهن نویسنده نبود بلکه با ظرافتی فیلسوفانه نظرات دیگران را هم در کتاب آورده و سپس درآخر با ذهن خود مطلب را بسته است و به خواننده بصورت کاملا باز در یافتن شناخت معنای زندگی کمک و کرده است. البته اینگونه کتابها باید بارها بارها خوانده شوند تا معنا ومفهومشان در ذهن بنشیند و کاملا درک شود.
ارسلان عباسی
۱۴۰۳/۱/۲۷
به پرسش‌های مطرح شده پاسخ قانع کننده نمی‌دهد.
مریم مهرابیان
۱۴۰۳/۱/۳۱
کتاب روان و پر معنایی بود
saeed
۱۴۰۳/۱/۲۰
تمام کتاب نویسنده قوی و قابل احترام
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی معنای زندگی

برای دریافت کتاب صوتی معنای زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.