معرفی و دانلود کتاب صوتی فیلسوف و گرگ: درس‌هایی از حیات وحش درباره‌ی عشق، مرگ و خوشبختی

عکس جلد کتاب صوتی فیلسوف و گرگ: درس‌هایی از حیات وحش درباره‌ی عشق، مرگ و خوشبختی
قیمت:
۶۳۰۰۰ ۴۴,۱۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فیلسوف و گرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فیلسوف و گرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی فیلسوف و گرگ: درس‌هایی از حیات وحش درباره‌ی عشق، مرگ و خوشبختی

مارک رولندز در کتاب صوتی فیلسوف و گرگ داستان آشنایی با برنین را شرح می‌دهد، توله گرگی که ابتدا به حیوان دست‌آموز و سپس همدم همیشگی‌اش تبدیل شد. آشنایی این دو تاثیر عمیقی بر جهان‌بینی نویسنده از عشق، مرگ و خوشبختی داشت که شرح آن را در این اثر پرفروش می‌شنوید.

درباره‌ی کتاب صوتی فیلسوف و گرگ

ارتباط انسان و طبیعت از نخستین روزهای تمدن رو به اضمحلال گذاشت و آنقدر ضعیف شد که حتی عادی‌ترین موجود دنیای اجدادمان مثل مورچه، مهمانی ناخوانده‌ای در منزل ماست که نمی‌توان تحملش کرد. ما چنان در زندگی شهرنشینی غرق شده‌ایم که گاه تصور می‌کنیم تنها جاندار کره‌ی زمین هستیم. ساعت‌های فراغت را در کافه‌ها و پای تلویزیون می‌گذرانیم، برای تهیه‌ی گوشت لازم نیست حتی یک خرگوش را شکار کنیم و بیشتر ما هرگز دانه‌ای را در خاک نکاشته‌ایم. مارک رولندز، نویسنده‌ی کتاب صوتی فیلسوف و گرگ (The Philosopher and the Wolf) نیز زاده‌ی عصری است که قرن‌ها از همزیستی او و طبیعت می‌گذرد؛ ‌تا اینکه روزی توله گرگی را به خانه‌اش آورد.

رولندز که اصالتا اهل ولز انگلیس است بعد از به پایان رساندن تحصیلاتش در رشته‌ی فلسفه به‌عنوان استادیار در دانشگاه آلاباما مشغول به کار شد. قوانین ایالتی این منطقه مدت‌ها هدف کشتن تمام گرگ‌های وحشی را آغاز کرده بودند، با این حال انسان مدرن و دشمن قدیمی‌اش گاه با همدیگر ملاقات می‌کردند. نویسنده‌ی کتاب هم زمانی «برنین» را دید که او را در قفسی برای فروش گذاشته بودند. بخش بازیگوش درونش او را واداشت تا توله گرگ را بخرد اما طولی نکشید از کنجکاوی خود پشیمان شد.

برنین به محض فرود پرده‌های خانه را پایین آورد و ضررهای مالی‌اش آنقدر زیاد شد که مارک رولندز (Mark Rowlands) نمی‌توانست او را در خانه تنها بگذارد. رها کردن توله گرگ در طبیعت احتمالا بهترین گزینه بود، البته اگر پیوندی جادویی بین مارکِ جوان و برنین شکل نمی‌گرفت... . پس استادیار فلسفه حیوان خانگی عجیبش را به کلاس‌هایش در دانشگاه آورد. این دو از این پس همه‌جا، همراه هم بودند. گرگ همراه مارک جاده‌های زیادی را زیر پا گذاشت که نویسنده جزئیات ماجرایشان را در کتاب صوتی فیلسوف و گرگ با ترجمه‌ی شهاب الدین عباسی شرح داده است.

هم‌زیستی با یک گرگ صرف نظر از تمام تغییراتی که برای مارک رولندز به دنبال داشت، به نقطه‌ی عطفی در دیدگاه فلسفی‌اش تبدیل شد. حضور برنین تمام نظریات رایج از پیوند انسان و حیوان را برای او زیر سوال برد و معنایی جدید به زندگی‌اش بخشید. مرد جوان در جوار گرگ تعاریفی نو از عشق، خوشبختی و مرگ را یافت که در جوامع انسانی هرگز قابل دسترس نیستند. تجربه‌ی منحصربه‌فرد او شاید حتی نظر شما درباره‌ی معنای انسان بودن را هم تغییر دهد. باور نمی‌کنید؟ این شما و کتاب فیلسوف و گرگ، قضاوت با خودتان!

این اثر که ترکیبی هنرمندانه از خاطرات و فلسفه است توسط انتشارات خزه به چاپ رسیده و نشر صوتی واوخوان نسخه‌ی گویای آن را تهیه کرده است.

نکوداشت‌های کتاب فیلسوف و گرگ

  • مجموعه‌ای از استثنائی‌ترین خاطرات بشری. (Daily Mail)
  • اصیل‌ترین و آموزنده‌ترین اثر فلسفی سال که برای عموم نوشته شده. (فایننشال‌تایمز)
  • کتاب فیلسوف و گرگ می‌تواند به اثری جریان‌ساز بدل شود. (TLS)
  • زیباترین مرثیه‌ای که تاکنون درباره‌ی رابطه‌ی انسان و حیات وحش نوشته شده است. (City AM)

کتاب صوتی فیلسوف و گرگ مناسب چه کسانی است؟

شنیدن این اثر به تمامی علاقه‌مندان مباحث فلسفی توصیه می‌شود.

با مارک رولندز بیشتر آشنا شویم

او فیلسوف و نویسنده‌ی ولزی است. مارک رولندز (Mark Rowlands) در دانشگاه میامی فلسفه تدریس می‌کند و بعد از زندگی با گرگی به اسم برنین فعالیت آکادمیک خود را به رابطه‌ی انسان و طبیعت و ذهن حیوانات تغییر داد. «دویدن با جمع» و «شهرت» دیگر آثار او هستند که به زبان فارسی ترجمه شده‌اند.

در بخشی از کتاب صوتی فیلسوف و گرگ می‌شنویم

نویسنده‌ی چک، میلان کوندرا در رمانش «سبکی تحمل‌ناپذیر وجود» یا «بار هستی» چیزی می‌گوید که فکر می‌کنم درمورد ماهیت خوبی انسان اهمیت اساسی دارد و درست است. خوبیِ انسان می‌تواند خودش را با تمام خلوص و رهایی‌اش فقط در ارتباط با کسانی که هیچ قدرتی ندارند نشان بدهد. محک اخلاقی بشر که بسیار ریشه‌ای است و در چنان عمقی قرار دارد که از توجه ما می‌گریزد، در ارتباط انسان‌ها با آن موجوداتی است که در چنگال او اسیر هستند، یعنی حیوانات و از همینجا خطاها و تقصیرهای بنیادی انسانی پدید می‌آید. آنقدر بنیادی که همه‌ی تقصیرهای دیگر از پی آن می‌آید.

اگر ما انسان‌ها وزن زیادی برای انگیزه‌ها قائل هستیم و اگر آن‌ها صرفا نقاب‌هایی هستند که حقیقتی زشت را در زیر خود پنهان می‌کنند، پس برای فهمیدن خوبی انسان باید این انگیزه‌ها را به‌کلی پاک کنیم. وقتی کس دیگری ضعیف و ناتوان است شما هیچ انگیزه‌ی خودخواهانه‌ای ندارید که با او، با احترام و وقار رفتار کنید. افراد ضعیف نه می‌توانند به شما کمک کنند و نه می‌توانند مانع شما شوند... .

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
7 دقیقه
پیشگفتار
26 دقیقه
فضای باز جنگل
23 دقیقه
برادر گرگ - قسمت اول
22 دقیقه
برادر گرگ - قسمت دوم
24 دقیقه
نامتمدن - قسمت اول
24 دقیقه
نامتمدن - قسمت دوم
20 دقیقه
دیو و دلبر - قسمت اول
19 دقیقه
دیو و دلبر - قسمت دوم
24 دقیقه
فریبکار
19 دقیقه
در پی خوشبختی و خرگوش‌ها
5 دقیقه
فصلی در دوزخ
15 دقیقه
تیر زمان - قسمت اول
14 دقیقه
تیر زمان - قسمت دوم
21 دقیقه
دین گرگ‌ها - قسمت اول
21 دقیقه
دین گرگ‌ها - قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی فیلسوف و گرگ: درس‌هایی از حیات وحش درباره‌ی عشق، مرگ و خوشبختی
نویسنده
مترجمشهاب الدین عباسی
راویامیر جلیلی
ناشر چاپیانتشارات خزه
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۴۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
۶۳۰۰۰ ۴۴,۱۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی فیلسوف و گرگ

mohammad amin
۱۴۰۲/۹/۱۰
در این کتاب به رابطه انسان و هم زیستی با گرگ اشاره دارد. گرگها موجوداتی اجتماعی نیستند و نمیتوانند با انسانها ارتباط برقرار کنند. ولی نویسنده که استاد فلسفه است ببه انجام این کار موفق شده است. و تجربیات خود را به اشتراک گذاشته است. دید فلسفی نویسنده بسیار قابل توجه است. در مجموع کتاب جالبیست و خواندن ان پیشنها میشود
ناهید سلطانی
۱۴۰۱/۱۱/۱۲
کتاب جالب اما در عین حال فلسفی و بسیار سنگینه برای افرادی مثل من که خیلی سواد فلسفی ندارن میتونه خسته کننده باشه. اگر به مباحث فلسفی و جهان بینی علاقه ندارین به خواندنش توصیه نمیکنم چون خودم هم با علاقه و درک کامل نتونستم مطالعش کنم. اما از کتابراه ممنون که باب هر سلیقه و سبکی کتاب‌های مختلفی رو ارائه میده.
لیلا نوروزی
۱۴۰۲/۱/۱۱
اگرچه کشدار و تا حدود قابل توجهی بدلیل اشاره به مباحث فلسفی و نظریات فلاسفه خسته کننده بود، اما در نهایت نتیجه گیری اندک رمان گونه ش برای من زیبا بود.
هدیه نازنین
۱۴۰۱/۱۱/۶
من رشته‌ام فلسفه است و این کتاب رو خیلی دوست داشتم هرچند مطلب فلسفی خاصی نداشت ترجمه عالی و راوی خیلی خوب باعث شد وقتی کتاب تموم شد شکه بشم
Farshad Darabi
۱۴۰۲/۷/۸
مطالب تازه‌ای توی این کتاب خوندم. نیاز به مطالعه چند باره داره اگه بخوام کاملا باهاش ارتباط برقرار کنم.
محمد موذن
۱۴۰۲/۱۲/۴
زیستن جدیدی معرفی میکند
Parizad Naseri
۱۴۰۲/۱۰/۱۱
کتابی مفید و اموزنده در باب داستان
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب صوتی فیلسوف و گرگ

برای دریافت کتاب صوتی فیلسوف و گرگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.