معرفی و دانلود کتاب صوتی موسی و یکتاپرستی

عکس جلد کتاب صوتی موسی و یکتاپرستی
قیمت:
۸۲۰۰۰ 57400 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی موسی و یکتاپرستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی موسی و یکتاپرستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی موسی و یکتاپرستی

کتاب صوتی موسی و یکتاپرستی آخرین اثری است که زیگموند فروید قبل از مرگ خود آن را به نگارش درآورده و به روایت جدیدی از تاریخ قوم یهود می‌پردازد و احتمال عبرانی نبودن حضرت موسی را مطرح می‌کند که با عقیده‌های رسمی روحانیون یهودی مغایرت ندارد. فروید باور دارد که موسی اشراف‌زاده‌ای مصری و یکی از طرفداران آخناتون یکتاپرست مصر باستان بوده است.

زیگموند فروید طرح کلی کتاب موسی و یکتاپرستی (Moses And Monotheism) را در سال 1934 به نگارش درآورد، اما بخاطر شک در مورد اعتبار دلایلش و همچنین ملاحظات سیاسی و مصلحت‌بینی این اثر را به مدت طولانی منتشر نکرد. اما پس از مهاجرتش به به انگلستان اجازه‌ی نشر دست نوشته جامع و بازنگری شده آن را داد.

این کتاب در سه بخش گردآوری شده و بیشتر در مورد کارهای زیگموند فروید (Sigmound Freud) در ارتباط با تئوری روانکاوی است و فرضیاتی درباره‌ی رویدادهای تاریخی را ارائه می‌کند. فروید قبلاً هم از این نظریه در اثر دیگری با عنوان توتم و تابو بهره برده بود. فروید عقیده دارد که حضرت موسی طرفدار دین یکتاپرستی آتون بوده است. یهودیان آن دوره در قلمرو مصر زندگی می‌کردند و به دلیل از کار افتادن قدرت امپراتوری مصر بعد از اخناتون و رانده شدن دین اتون توسط مردم این کشور، موسی دین یکتاپرستی را جایگزین قوم یهود کرده است.

زیگموند فروید در کتاب صوتی موسی و یکتاپرستی با آنچه که کتاب مقدس درباره‌ی حضرت موسی گفته است، مخالفت می‌کند. او عقیده دارد که حضرت موسی تنها طرفداران نزدیک خود را در هنگام ناآرامی‌های بعد از آخناتون به آزادی ترغیب کرده، اما آن‌ها با یک شورش او را کشته‌اند و سپس به قبیله یکتاپرست دیگری با عنوان مدین پیوسته‌اند.

آن‌ها پس از گذشت چندین سال از این شورش و قتل، بسیار نادم و پشیمان شدند و در حسرت بازگشت موسی برای نجات بنی اسرائیل ماندند و این‌گونه بود که مفهوم منجی را به او نسبت دادند. به عقیده فروید این احساس گناه از قتل موسی سرچشمه گرفته و کم‌کم به نسل‌های بعدی منتقل شده و سرانجام باعث پیدایش دین یهودیت شده است.

زیگموند فروید را بیشتر بشناسیم:

زیگموند فروید (Sigmund Freud) در سال 1856 میلادى در خانواده‌اى یهودى در جمهوری چک چشم به جهان گشود. عموم مردم او را پدر علم روانکاوی‌ می‌نامند. او دانشمند و فیلسوفی است که تلاشش موجب شد شاخه‌ی روانکاوی ایجاد شود. پدر زیگموند به پیشرفت او اهمیت زیادی می‌داد. به همین دلیل او را در انتخاب رشته تحصیلى آزاد گذاشت. بنابراین فروید ابتدا رشته‌ى حقوق را برگزید. اما در سال 1873 در دانشکده‌ى پزشکى وین تحصیل کرد. در سال 1881 در دانشگاه وین در رشته عصب‌شناسی قبول شد و در زمینه اختلالات مغزی و گفتار درمانی به تحقیق پرداخت. همچنین در سال 1885 برای تکمیل تحصیلات خود در رشته‌‏ی «پی‌‏شناسی» به پاریس سفر کرد و نزد دکتر شارکو به تحصیل پرداخت و دانشنامه‏‌ای نیز دریافت کرد. در سال 1902 عنوان پروفسور را از آن خود کرد. او تکنیک‌های تازه‌ای را در علم روان‌شناسی ارائه کرد و بنیان‌گذار علم روانکاوی بود.

در سال 1923، او به سرطان لکوپلاکیا و در سال 1939 به سرطان سقف دهان مبتلا شد که دردهای وحشتناکی برای او به‌ همراه داشت که درمانی برایش وجود نداشت. او نزد پزشک معالجش رفت و با تزریق دوزهای مشخصی از مرفین زندگی خود را در 23 سپتامبر 1939 به پایان رسانید.

در قسمتی از کتاب صوتی موسی و یکتاپرستی می‌شنویم:

روحانیان در پی ایجاد پیوستگی میان زمان خود و زمان موسی بوده‌اند و می‌خواهند آن‌چه را برای ما، آموزنده‌ترین موضوع تاریخ آیین یهود است انکار کنند. باید دانست که میان قوانین موسی و آیین‌های متعاقب آن، فاصله‌ای وجود دارد که نخست با پرستش یهوه پر شده بود و سپس اندک اندک به آهستگی از میان رفته است. طرح روحانیان، این تعاقب وقایع را به یاری احتجاجات گوناگون رد می‌کنند؛ هرچند صحت تاریخی آن‌ها تردیدناپذیر باشد و با وجود تغییراتی که در متن تورات داده شده.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
نمونه 3
33 دقیقه
مقدمه‌ی اول: موسی تاریخی یا افسانه‌یی
26 دقیقه
مقدمه‌ی دوم: اگر موسی مصری باشد - قست اول
36 دقیقه
مقدمه‌ی دوم - قست دوم
25 دقیقه
مقدمه‌ی دوم - قست سوم
29 دقیقه
مقدمه‌ی دوم - قست چهارم
7 دقیقه
مقدمه‌ی سوم: موسی، قوم او و یکتاپرستی - پیش‌گفتار اول
7 دقیقه
مقدمه‌ی سوم - پیش‌گفتار دوم
25 دقیقه
بخش اول - فصل اول: فرضیه تاریخی
19 دقیقه
فصل دوم: دوره کمون و روایت
29 دقیقه
فصل سوم: مشابهت
26 دقیقه
فصل چهارم: تطبیق - قسمت اول
19 دقیقه
فصل چهارم: تطبیق - قسمت دوم
35 دقیقه
فصل پنجم: نکات دشوار
26 دقیقه
بخش دوم - قسمت اول
36 دقیقه
بخش دوم - قسمت دوم
31 دقیقه
بخش دوم - قسمت سوم
19 دقیقه
بخش دوم - قسمت چهارم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی موسی و یکتاپرستی
نویسنده
مترجمقاسم خاتمی
راویفریاد موسویان
ناشر چاپیانتشارات جامی
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی دین و عرفان، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه صوتی
۸۲۰۰۰ 57400 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی موسی و یکتاپرستی

hi bro
۱۴۰۰/۱۱/۶
واکاوی و چند و چون در اساطیر دینی، بین گذشته و امروز پُل میزند و کار زیگموند فروید در این زمینه، قابل ستایشه، و اما استدلالات و نتیجه گیری‌های نویسنده، در بسیاری موارد، سست و متکی به تعمیمِ مشاهدات اندک بوده و به شیوه استقراییِ ناقصی صورت پذیرفته، جا دارد کسانی پس از فروید، بررسی اسطوره شناسی قوم یهود را دقیقتر انجام دهند.
بردیا تادیب
۱۴۰۰/۱۰/۲۶
کتاب خوب و قویی بود ولی خیلی ساده تر هم میشد ترجمه و نگارش بشه این حجم استفاده از کلمات سنگین، متن رو خنده دار و مسخره میکنه. وقتی میشه از یک کلمه یا جمله راحت و قابل درک استفاده کرد دلیلی نداره انقدر یک جمله رو بپیچونی تا بخوای منظورتو به مخاطب برسونی بعضی وقتا واقعا کلافه کننده بود
علی
۱۴۰۲/۱/۲
هرچند خود نویسنده توضیح میده که در مقدمه کتاب جای شک گذاشته واسه مطالبی که میگه ولی بنظرم استدلال‌ها خیلی فرضیه و بر اساس ظن و گمانه اما میتونه به عنوان یک کتاب کمکی برای شناخت قوم بنی اسرائیل و تداخل تاریخشون با مصر باستان استفاده بشه.
محمد مشایخی
۱۴۰۲/۸/۵
من خیلی لذت بردم. فروید با اندیشه نقادش خیلی زیبا یهودیت رو بررسی می‌کنه، ضمن اینکه کتاب از دو بخش تشکیل شده که بخش اول محافظ کار هست چون توی اتریش نوشته شده است و بخش دوم بی پروا و ازادانه، چون توی انگلستان نوشته شده.
مهسا صفی
۱۴۰۰/۸/۱۵
صدا و خوانش گوینده فوق العاده عالی. متن بسیار ارزشمند از دانشمند بزرگ فروید همراه با ترجمه‌ای روان. پیشنهاد می‌کنم حتما گوش کنید، مخصوصا اگر به تاریخ یا روانکای علاقه‌مند هستید.
مهناز ویسی
۱۴۰۰/۴/۲
کتابی بی نظیر که تاریخ را از دید روانکاوی بررسی کرده است کسانی که تعصب دینی سفت و سخت دارند و از روانکاوی چیزی نمی‌دانند نباید این اثر را بخوانتد
حسین طوّافی
۱۴۰۱/۵/۱۱
اثری زیبا با تحلیل روان شناختی که نگاهی یگانه به تاریخ قوم یهود دارد. این کتاب را بسیار دوست داشتم و با اجرای خوب راوی بسیار شنیدنی است.
ahmad hossini
۱۴۰۰/۱۱/۱۰
بخوانید تا بمانید.
جای نقد آیین‌های خاورمیانه‌ای با چنین پختگی و از این دیدگاه خالیست. آن هم در این زمان حساس تاریخی
arefe soltani
۱۳۹۹/۷/۲۹
قسمت اول گوش بدید می‌فهمید همه چیز زیر سوال میبره اما شما توی همون ابهام رها میکنه بدون اینکه جواب خاصی به سوالاتت بده
Ali Reza
۱۳۹۹/۷/۲۶
لطفا راهنمای کنید، چگونه میشود با نویسندگان ارتباط برقرار کرد
ali vaziri
۱۳۹۹/۵/۱۰
این کتاب دیدگاه پایان تا ریخ را در الهیات صفر نوشته علی ربیعی وزیری #ساختار بخشیده است
افشین حسینی
۱۴۰۱/۱۲/۱۲
خوب ودرست روخوانی شده سپاس فراوان از شما که کار فرهنگی انجام میدهید
Mohammad Hosein Zarnegar
۱۴۰۱/۶/۲۴
جالبه که یه روانکاو این کتاب رو نوشته. راوی خیلی خوب و مسلط
نریمان نوروزی
۱۴۰۰/۷/۲۵
سلام حاصل زحمتهای شما دست دراندرکاران است اطلاعاتم در این مورد کامل شد
Masoud Mir
۱۴۰۰/۴/۲۵
به هر حال باید یه چیزی در یک زمان و مکانی به وجود اومده باشه، خسته نباشید
مشاهده همه نظرات 23

راهنمای مطالعه کتاب صوتی موسی و یکتاپرستی

برای دریافت کتاب صوتی موسی و یکتاپرستی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.