معرفی و دانلود کتاب موسی و یکتاپرستی

عکس جلد کتاب موسی و یکتاپرستی
قیمت:
۴۹۰۰۰ 24500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب موسی و یکتاپرستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب موسی و یکتاپرستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب موسی و یکتاپرستی

کتاب موسی و یکتاپرستی آخرین اثری است که زیگموند فروید پیش از مرگ خود به پایان رساند. فروید در این کتاب احتمال عبرانی نبودن موسی را مطرح ساخته و می‌نویسد موسی اشراف زاده‌ای مصری بوده که احتمالاً پیرو آخناتون یکتاپرست مصر باستان بوده باشد.

فروید طرح کلی کتاب موسی و یکتاپرستی (Moses And Monotheism) را در سال 1934 نوشت، اما تردید درباره اعتبار استدلال‌هایش و همچنین ملاحظات سیاسی و مصلحت‌اندیشی مانع از انتشار این کتاب برای مدت طولانی شد و تنها پس از مهاجرتش (به انگلستان) بود که اجازه انتشار دست نوشته کامل و تجدید نظر شده آن را داد.

کتاب از سه بخش تشکیل شده و بخشی از کارهای زیگموند فروید (Sigmound Freud) در ارتباط با تئوری روانکاوی به منظور ارائه فرضیاتی در مورد رخدادهای تاریخی به شمار می‌رود. فروید قبلاً هم از این تئوری در کتاب دیگرش به نام توتم و تابو استفاده کرده بود.

فروید نتیجه می‌گیرد که موسی پیرو دین یکتاپرستی آتون بوده اما به علت سست شدن قدرت امپراتوری پس از اخناتون و طرد دین اتون توسط مصریان، موسی این دین را به جای ادامه در مصر، به قوم یهود منتقل می‌کند. یهودیان آن زمان در قلمرو مصر ساکن بودند. موسی همچنین رسم مصری ختنه را به قوم یهود داد.

فروید در کتاب موسی و یکتاپرستی با روایت کتاب مقدس درباره موسی مخالفت کرده و می‌نویسد، موسی تنها پیروان نزدیکش را در زمان ناآرامی‌های پس از آخناتون به آزادی راهنمایی می‌کند ولی آن‌ها در پی یک شورش او را به قتل می‌رسانند و سپس با قبیله یکتاپرست دیگری به نام مدین ترکیب می‌شوند. آن‌ها سال‌ها پس از کشتن موسی پشیمان شده و در آرزوی بازگشت موسی برای نجات بنی اسرائیل مفهوم منجی را ابداع کردند. به عقیده فروید این احساس گناه ناشی از قتل موسی به تدریج به نسل‌های بعد منتقل شده و در نهایت منجر به پیدایش دین یهودیت می‌شود.

در بخشی از کتاب موسی و یکتاپرستی می‌خوانیم:

اگر موسى علاوه بر دین، خنته را نیز به یهودیان تعلیم داده، براى آن است که مصرى بوده، نه یهودى و حاصل این است که مذهب موسى محتملاً یک مذهب مصرى بوده؛ ولى نه مذهب عامه مصرى که با آن بسیار متفاوت است، بلکه مذهب آتن که در موارد اساسى با مذهب یهود مطابقت دارد. چنان‌که نشان دادیم، یهودى نبودن موسى و مصرى بودن وى، معماى جدیدى در برابر ما قرار مى‌دهد. رفتارى که براى یک یهودى عادى است براى یک مصرى غیرقابل فهم است؛ با این‌همه، اگر موسى را در عهد ایخناتون قرار دهیم و او را با این فرعون همزمان بدانیم، معما حل مى‌شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ویراستار
1. موسى تاریخى یا افسانه‌یى
2. اگر موسى مصرى باشد
3. موسى، قوم او و یکتاپرستى
پیش‌گفتار
پیش‌گفتار دوم
بخش اول
فرضیه تاریخى
دوره کمون و روایت
مشابهت
تطبیق
نکات دشوار
بخش دوم
اشاره
ملت اسراییل
بزرگ‌مرد
پیشرفت در معنویت
چشم‌پوشى از غرایز
سهم حقیقت در مذهب
بازگشت سرکوب شده
حقیقت تاریخى
تکامل تاریخ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب موسی و یکتاپرستی
نویسنده
مترجمقاسم خاتمی
ناشر چاپیانتشارات جامی
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات176
زبانفارسی
شابک978-600-7436-72-1
موضوع کتابکتاب‌های ادیان، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک
۴۹۰۰۰ 24500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب موسی و یکتاپرستی

Eiad shibani
۱۳۹۸/۱/۵
جمله بندی کتاب خیلی ضعیفه، ادم میاد یک صفحه کامل می‌خونه بعد می‌فهمه که محتوای اون در اصل بیشتر از یک جمله نیست یا اینکه چندین جمله را با هم ادغام کرده که سر از ته ان پیدا نیست!!نمی دانم سبک نوشتاری نویسنده اینجوریه یا دستور زبان مترجم ضعیفه!!
Vahid Vn87
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
یه فرضیه ست منتهی بهتره اول تاریخ یهود رو بخونی تا مثل من لنگ نزنی ده سال پیش کتاب رو شروع کردم اما تا حالا تمومش نکردم چون از وسط کتاب دیگه حرفاش تکراری و شاید بشه گفت رویا پردازی میشه البته با گفته‌های قرآن هم منافات داره
Mohammad Hossein
۱۴۰۱/۱۲/۸
ترجمه خوب بود و کلا کتاب‌های فروید یه سر و گردان از بقیه کتاب‌ها بالاست.
تو این کتاب، فروید ریشه توحید و یکتاپرستی رو به طور کامل از قبل موسی بررسی میکنه و به شدت موثر و گیرا همه چیز رو بیان میکنه.
عالیی بود.
Hossien Naghaviy
۱۴۰۲/۱۰/۱۹
بسیار کتاب خوبی بود، باعث میشه دیدگاه جدیدی پیدا کنید و جهان رو با دید جدیدی ببینید، چیز‌های مسلم هم می‌توانند دروغ باشند
mohsen ebi
۱۳۹۶/۱۰/۱
کتاب جالبی بود, دیدگاه‌های جالبی داشت اگرچه بعضی از وقایع تاریخی رو با حدسیات و نه با منابع موثق بیان می‌کرد ولی در انتها به نتیجه گیری‌های جالب و بی‌طرفی رسید.
نسیم ویسعلی
۱۴۰۱/۵/۱۳
با اینکه‌ی جاهاییش غیر قابله فهمه اما واقعا تحت تاثیر قرارم داده
hassan siri
۱۳۹۸/۴/۱۲
ترجمه ضعیف بود جملات به صورت پیوسته در کنار هم قرار نگرفته اند
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب موسی و یکتاپرستی

برای دریافت کتاب موسی و یکتاپرستی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.