معرفی و دانلود کتاب صوتی موسیقی درمانی: مقدمه، تکنیک‌ها و کاربردها

عکس جلد کتاب صوتی موسیقی درمانی: مقدمه، تکنیک‌ها و کاربردها
قیمت:
34000 تومان - 4.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی موسیقی درمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی موسیقی درمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی موسیقی درمانی: مقدمه، تکنیک‌ها و کاربردها

علی زاده محمدی در کتاب صوتی موسیقی درمانی نشان می‌دهد که موسیقی می‌تواند چه پتانسیل‌های درمانی فوق‌العاده‌ای داشته باشد. او برای اثبات آرای خود در این کتاب، به نتایج انبوهی از آزمایش‌های معتبر صورت‌گرفته در این باره (خاصیت درمانی موسیقی) استناد نموده است.

درباره کتاب صوتی موسیقی درمانی:

«موسیقی‌ درمانی» به زبان ساده یعنی استفاده‌ی تجویزشده و نظام‌مند از موسیقی به امید دستیابی به نتایج درمانی. موسیقی‌ درمانی علی‌الاصول باید زیر نظر درمانگری مجرب انجام شود. این درمانگر را «موسیقی‌درمانگر» می‌نامند. در موسیقی درمانی عموماً از دو دسته روش‌های کلی بهره می‌گیرند: یک، روش‌های منفعلانه که اساس آن مبتنی بر گوش سپردن به موسیقی است و دو، روش‌های فعالانه که فرد تحت درمان را به نواختن، خواندن و بحث و گفت‌وگو پیرامون موسیقی ترغیب می‌کند. اینکه کدام یک از این روش‌ها به کار بسته شوند، وابسته به تشخیص درمانگر و البته، روحیات فرد تحت درمان است.

دکتر علی زاده محمدی با توجه به تازگی و غرابت رویکرد موسیقی درمانی در ایران، اقدام به ارائه‌ی یک راهنمای جامع در باب این موضوع کرده است. کتاب موسیقی درمانی که نسخه‌ی صوتی آن با صدای گرم مهسا ملک مرزبان روایت شده، همان راهنمای جامع است.

اشتباه خواهد بود اگر اثر حاضر را مخصوص درمانگران، روانشناسان و پزشکان بدانیم. البته که ایشان بسیار از این کتاب خواهند آموخت؛ اما واقعیت این است که موسیقی درمانی برای مخاطبین عام نوشته شده است. حتی می‌توان چنین ادعا کرد که با مطالعه‌ی دقیق این کتاب، قادر خواهید گشت که در بسیاری از موارد، خود به یاری موسیقی به درمان خویش بشتابید. البته، چنانکه گفتیم، این کار مستلزم آموختن تمام مطالب مطرح‌شده از سوی دکتر علی زاده محمدی در کتاب موسیقی درمانی است.

در پایان، به عنوان حسن ختام مطلب مختصر خود، بخشی از مقدمه‌ی کتاب را می‌آوریم: «این کتاب به اکثر سوالات مطرح پیرامون موسیقی درمانی به طور خلاصه و روشن پاسخ می‌دهد و فضای ذهن خواننده‌ی گرامی را از انبوه تصورات و توصیفات افسانه‌ای و باورهای غیرواقعی درباره‌ی اثرات موسیقی پالایش می‌دهد.»

کتاب صوتی موسیقی درمانی مناسب چه کسانی است؟

مخاطب کتاب موسیقی درمانی عموم افرادند. با این حال دو دسته بهره‌ی بیشتری از آن خواهند برد: درمانگران و هنرمندان فعال در عرصه‌ی موسیقی.

با علی زاده محمدی بیشتر آشنا شویم:

دکتر علی زاده محمدی روانشناس و استاد دانشگاه است. عمده‌ی شهرت او به عنوان درمانگر، مرهون کوشش‌هایش در معرفی مفهوم هنردرمانی به جامعه‌ی ایرانی است. از کتاب‌های ایشان می‌توان به سه اثر با عناوین «موسیقی‌درمانی»، «هنردرمانی» و «سفال‌درمانی» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی موسیقی درمانی می‌شنویم:

غالباً اختلالات روانی با تأثرات عاطفی و خلقی همراه است. در ساختار موسیقی هم حالت عاطفی است و هم پردازش ذهنی. ارتعاشات موسیقی بر حالات روانی شنونده اثر می‌کند، تداعی‌های او را فعال می‌کند، و راه را برای نفوذ هموار می‌کند. موسیقی‌درمانگر از الحان خاصی برای تغییر حالات بیمار استفاده می‌کند. تحقیقات زیادی انجام شده. حتی در کشور ما ده‌ها پژوهش وجود دارد که نشان می‌دهد موسیقی می‌تواند بر افسردگی و اضطراب بیماران اثر کند یا روابط اجتماعی بیماران اسکیزوفرن را تقویت کند یا از غم‌زدگی سالمندان کم کند. خصوصاً در زمینه‌ی کودکان، اثر موسیقی زیاد گزارش شده. برای مثال خواندن آواز ملایم به افراد و کودکانی که وسواس دارند یا گوشه‌گیر و خجالتی‌اند کمک می‌کند که خود و صدای خود را حس کنند...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
28 دقیقه
قسمت یک
25 دقیقه
قسمت دو
33 دقیقه
قسمت سه
43 دقیقه
قسمت چهار

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی موسیقی درمانی: مقدمه، تکنیک‌ها و کاربردها
نویسنده
راویمهسا ملک مرزبان
ناشر چاپینشر قطره
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی علمی و آموزشی، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی
34000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی موسیقی درمانی

Elias Mohammadi
۱۴۰۰/۱۱/۱۱
کتابی برای اطلاعات عمومی خوب بود و نه بیشتر
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی موسیقی درمانی

برای دریافت کتاب صوتی موسیقی درمانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.