معرفی و دانلود کتاب صوتی هنر درمانی: مقدمه‌ای بر هنر درمانی ویژه گروه‌ها

عکس جلد کتاب صوتی هنر درمانی: مقدمه‌ای بر هنر درمانی ویژه گروه‌ها
قیمت:
34000 تومان - 4.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هنر درمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هنر درمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی هنر درمانی: مقدمه‌ای بر هنر درمانی ویژه گروه‌ها

علی زاده محمدی در کتاب صوتی هنر درمانی از قابلیت‌های درمانی هنرهای زیبا سخن گفته، و ضمن این کار تاریخچه‌ی رشته‌‌ی هنردرمانی را نیز به اختصار بازگو کرده است. از نویسنده‌ی اثر حاضر کتابی با عنوان موسیقی درمانی نیز در کتابراه موجود است.

درباره کتاب صوتی هنر درمانی:

هنر و زیبایی‌شناسی بخش مهمی از زندگی فردفرد انسان‌ها و بالاتر از آن، عنصری مهم در تاریخ و تمدن بشری‌ست. انسان از منظر بسیاری از متفکرین، «حیوان هنرمند» است. توجه به این نکته خصوصاً در عصر ما ضروری می‌نماید. چرا که خصلت بارز زمانه‌ای که در آن به سر می‌بریم، معنویت‌گریزی و تقدس‌زدایی است. در چنین شرایطی، شاید تنها هنر و تجربه‌ی هنری می‌تواند نیازهای معنوی ما به خلوص و زیبایی را برطرف کند؛ نیازهایی که در گذشته عمدتاً از طریق توسل به باورهای مذهبی ارضا می‌شدند.

باری، مراد آن است که بگوییم هنر علاوه بر سیراب ساختن عطش ما نسبت به زیبایی و فراغت خاطر، می‌تواند به نیازهای وسیع‌تری نیز پاسخ گوید. بر مبنای همین نگرش، گرایشی در روان‌درمانی پدید آمده که عمدتاً به نام «هنر درمانی» شناخته می‌شود. دکتر علی زاده محمدی در کتاب صوتی هنردرمانی این گرایش درمانی را به خوبی معرفی کرده است.

بهتر است برای آشنا ساختن هرچه دقیق‌تر شما با محتوای کتابی که در دست دارید، به جای به درازا کشاندن سخن، سطوری از مقدمه‌ی خود اثر را نقل می‌کنیم: «هنر درمانی برای ارتقای کیفی زندگی مردم هنر را به گونه‌ای سودمند دستمایه‌ی درمان قرار داده است. کتاب حاضر رشته‌ی هنردرمانی را به شکل علمی و کاربردی معرفی می‌کند و بسیاری از ابهامات مطرح پیرامون این شیوه‌ی نوین را پاسخ می‌دهد.»

کتاب صوتی هنر درمانی مناسب چه کسانی است؟

مخاطب کتاب هنر درمانی عموم افرادند. با این حال دو دسته استفاده‌ی بیشتری از آن خواهند برد: درمانگران و هنرمندان.

با علی زاده محمدی بیشتر آشنا شویم:

دکتر علی زاده محمدی روانشناس و استاد دانشگاه ایرانی است. عمده‌ی شهرت ایشان به عنوان درمانگر، مرهون کوشش‌هایی‌ست که در معرفی مفهوم هنردرمانی به جامعه‌ی ایرانی به عمل آورده. از کتاب‌های وی می‌توان به سه اثر با عناوین «موسیقی‌درمانی»، «هنردرمانی» و «سفال‌درمانی» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی هنر درمانی می‌شنویم:

روان‌تحلیلی اصلی‌ترین گرایش در شکل‌گیری هنردرمانی و ورود آن به حوزه‌ی روانشناسی معاصر بود؛ زیرا بخش گسترده‌ای از هنر با ناخودآگاه و زمینه‌های غیرکلامی ذهن سروکار دارد. در آغاز، هنر وسیله‌ای برای روان‌تحلیلی شد تا روان‌تحلیل‌گران افکار ناخودآگاه را بهتر تشخیص دهند و آن را راحت‌تر بُرون ریزند و بسیاری از افکار و تعارضات درونی را فرافکنی کنند. ایجاد بیانگری و پالایش، انعکاس شگرفی در روان‌تحلیلی به همراه داشت. بعدها رفتارگرایان و شناخت‌درمان‌گران هنر را به کار گرفتند و برای تغییر باورها و راه‌حل‌های مسئله و تقویت رفتار، فضایی سقراطی به وجود آوردند. هنردرمانی ابتدا با نقاشی کار خود را آغاز کرد اما امروزه از هنرهای دیگر مانند مجسمه‌سازی، کولاژ و سفال‌گری بهره می‌گیرد و هنردرمانی شیوع فراوانی یافته است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
29 دقیقه
قسمت یک
21 دقیقه
قسمت دو
36 دقیقه
قسمت سه
21 دقیقه
قسمت چهار

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی هنر درمانی: مقدمه‌ای بر هنر درمانی ویژه گروه‌ها
نویسنده
راویمهسا ملک مرزبان
ناشر چاپینشر قطره
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۴۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی
34000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی هنر درمانی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی هنر درمانی

برای دریافت کتاب صوتی هنر درمانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.