معرفی و دانلود کتاب صوتی مینای مهتاب 1

عکس جلد کتاب صوتی مینای مهتاب 1
قیمت:
28000 تومان - 3.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مینای مهتاب 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مینای مهتاب 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مینای مهتاب 1

کتاب صوتی مینای مهتاب 1 دربردارنده‌ی 30 قطعه از اشعار برگزیده و دل‌نشین شاعر درخشان و معاصر، سهراب سپهری است که با صدای دلنشین مهرداد محمدپور روایت می‌شوند.

درباره‌ی کتاب صوتی مینای مهتاب 1:

همزمان با نودمین زادروز زنده یاد سهراب سپهری اولین بخش از آلبوم صوتی به بازار موسیقی آمد که مینای مهتاب نام گرفت و مجموعه‌ای از اشعار این شاعر و نقاش معاصر ایرانی است که با صدای مهرداد محمدپور روایت می‌شود.

هماهنگی موسیقی با محتوای اشعار سهراب را باید از امتیازات اصلی این کتاب صوتی به شمار آورد. همین ویژگی‌ بکر تاثیر زیادی در شکل‌گیری فضای ذهنی امن و آرامش‌بخش برای شنونده دارد. همچنین باید متذکر شد که ساخت موسیقی زیبا همراه با آواهایی که تداعی‌بخش طبیعت بکر هستند، تصویرسازی دقیقی را در دل و جان شنونده به وجود می‌آورد.

موسیقی‌های دلنواز این آلبوم دربردارنده‌ی گزیده‌ای از آثار Zbigniew Preisner بزرگ‌مرد مشهور موسیقی لهستان است که زیبایی آن را دوچندان کرده است. هم‌چنین در این کتاب صوتی از موسیقی‌هایی از Vassilis Saleas آهنگساز و نوازنده‌ی خبره‌ی یونانی بهره گرفته شده است که شنیدن مکرر آن، باعث کاهش هیجانات درونی، ایجاد تعادل در ریتم بدن، برانگیختن حس تخیل، ارتقای قدرت تفکر و... در شنونده می‌شود و دقایقی، استرس ناشی از تنش‌های روزمره را از او دور می‌کند.

این کتاب صوتی به صورت موسیقی گفتار و با هدف ایجاد فضای ذهنی امن و آرام در عموم مخاطبان خصوصا شنوندگان حرفه‌ای این گونه آثار تولید شده است. دیگر سروده‌های سهراب سپهری هم‌چون شعر مشهور مسافر در آلبوم بعدی مینای مهتاب آورده شده و به علاقمندان اینگونه آثار، ارائه خواهد شد تا در نهایت نیمی از "هشت کتاب" سهراب در دسترس علاقمندانش قرار گیرد.

تنوع لحن و زبان در موسیقی نه تنها احتمال یکنواخت شدن محتوای آن را برای شنونده، بسیار می‌کاهد؛ بلکه گوش سپردن به آن در دراز مدت نیز، وی را دچار دلزدگی نمی‌کند؛ زیرا هر لحظه که در پی آرامش باشد، می‌تواند از شنیدنش لذت ببرد.

آلبوم صوتی مینای مهتاب که به جهت ایجاد زبانی مشترک بین شعر و موسیقی تهیه شده است؛ تلاش می‌کند تا علاوه بر تحریک حس تخیل و افزایش قدرت تفکر، آرامش روانی نیز برای مخاطب خود به ارمغان بیاورد.

سهراب سپهری را بیشتر بشناسیم:

سهراب سپهری (1307 - 1359) از شاعران نوگرای پیرو سبک نیماست که با زبان منحصر به فرد خود به بیان مسائل و مفاهیم گوناگون در اشعارش می‌پردازد. در اولین اشعار خود، علاوه‌بر ساختار و محتوای نیماگونه، ناامیدی و حتی سیاه‌بینی دهه‌ی سی هم به روشنی دیده می‌شود؛ اما کم‌کم به سرودن شعر آزاد بی‌وزن روی می‌آورد. «زندگی خواب‌ها» و «آوار آفتاب» دو دفتر سروده ‌شده با اشعار بی‌وزن هستند. پس از چندی نیز، اشعاری با وزن‌های طربناک و حتی رباعی‌گونه نیز می‌سراید که دفتر «شرق اندوه» این‌گونه است.

سهراب به تدریج از پرداختن به «گذشته» دل می‌کنَد و به زندگی در حال می‌پردازد. او در دو دفتر «حجم سبز» و «صدای پای آب» که از نظر ساختار و محتوا بسیار به یکدیگر شباهت دارند و زبانی گیرا، ساده و صمیمی دارند؛ البته لحن سپهری در «صدای پای آب» بیشتر اندرزگونه است.

در دفتر «ما هیچ ما نگاه» که حاوی آخرین اشعار سهراب است، شاعر خودآگاه یا ناخودآگاه به مرگ خود اشاره می‌کند؛ بهار جایش را به پاییز می‌دهد و یأس و ناامیدی مضامین بعضی از این اشعار هستند. بعضی شاعران و منتقدان نیز به حضور جریان سوررئالیسم در اشعار سپهری عقیده دارند؛ از این منظر اشعار او را می‌توان با شعر بیدل، الیوت و ادونیس مقایسه کرد. چیزی که بیشتر در اشعار او مورد توجه قرار می‌گیرد، شاد بودن و لذت بردن از تک‌تک لحظات حال است.

سپهری با اشعارش ما را به فضاهای ناآشنایی که با تخیل شگفت‌انگیز خود کشف کرده، می‌کشاند. او دارای نوع تفکر عرفانی خاصی است و آمیختگی این عرفان تازه با اشیاء، از آشنایی شاعر با شرق دور سرچشمه می‌گیرد.

او سفرهای زیادی به کشورهای مختلفی هم‌چون ژاپن، هند و سایر نقاط جهان داشته است. آشنایی با فرهنگ و هنر جوامع دیگر، علاقه‌‌ی زیادش به فلسفه بودایی، علاقه‌اش به اندیشه‌های کریشنا مورتی، تسلط به زبان‌های فرانسه و انگلیسی و مطالعه‌ی شعر، ادبیات، هنر و فلسفه‌ی ملل‌های گوناگون، در شعر، نقاشی و حتی زندگی شخصی‌ او، تاثیرگذار به سزایی گذاشته است؛ این تاثیرگذاری عمیق را می‌توان در کتابِ انشاگونۀ «اتاق آبی» یافت.

خواهر ارجمند سهراب سپهری درباره‌ی انتشار این آلبوم می‌گوید:

در اواسط تابستانی که سپری شد مطلع شدم فردی به اسم مهرداد محمدپور، مجموعه مفصلی از اشعار هشت کتاب سهراب را دکلمه کرده؛ و می‌خواهد آن را همزمان با نودمین سال تولد او منتشر کند. ابتدا با انتشار این اثر، به شدت مخالفت کردم؛ چون نه تنها هیچ‌گونه شناختی نسبت به او و تخصص‌اش در این زمینه نداشتم؛ بلکه خود را در برابر عمل انجام شده می‌دیدم؛ که برایم ناخوشایند بود؛ اما پس از تحقیق و بررسی جزئی سوابق قبلی وی در تولید این‌گونه آثار، که تحسین مرا نیز برانگیخت؛ و آگاهی از انگیزه حقیقی او در تولید جدیدترین اثرش، که بسیار هم مرا به وجد آورد؛ و با گوش سپردن به آن، که بارها و بارها تکرار شد؛ واز شنیدنش بی‌نهایت لذت بردم؛ موافقت خود را با انتشار آن اعلام کردم؛ تا به این بهانه من نیز، یکی از مخاطبان همیشگی آلبوم صوتی مینای مهتاب باشم.

او در پایان عنوان کرد: در این روزگار سخت، که هر چه می‌گذرد سخت‌تر می‌شود؛ ما دیگر به هم سخت نگیریم! هر چند، روزگار که تقصیری ندارد؛ هرچه هست، تقصیر ماست. سهراب هم، همین را می‌گفت؛ سهراب هم، همین را می‌خواست.

شنیدن کتاب صوتی مینای مهتاب 1 به چه کسانی پیشنهاد می‌شود:

شنیدن این کتاب صوتی به دوست‌داران شعر و ادبیات فارسی به شدت پیشنهاد می‌شود. بدون تردید شنیدن این کتاب برای دوست‌داران شعر نو و سهراب سپهری از جذابیتی دوچندان برخوردار است.

در قسمتی از کتاب صوتی مینای مهتاب 1 می‌شنویم:

زندگی رسم خوشایندی است
زندگی بال و پری دارد با وسعت مرگ
پرشی دارد اندازه عشق
زندگی چیزی نیست که لب طاقچه عادت از یاد من و تو برود
زندگی جذبه دستی است که می‌چیند
زندگی نوبر انجیر سیاه در دهان گس تابستان است
زندگی بعد درخت است به چشم حشره
زندگی تجربه شب پره در تاریکی است
زندگی حس غریبی است که یک مرغ مهاجر دارد
زندگی سوت قطاری است که درخواب پلی می‌پیچد
زندگی دیدن یک باغچه از شیشه مسدود هواپیماست
خبر رفتن موشک به فضا
لمس تنهایی ماه
فکر بوییدن گل در کره‌ای دیگر
زندگی شستن یک بشقاب است
زندگی یافتن سکه دهشاهی در جوی خیابان است
زندگی مجذور اینه است
زندگی گل به توان ابدیت
زندگی ضرب زمین در ضربان دل ما
زندگی هندسه ساده و یکسان نفس‌هاست...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
4 دقیقه
صدای پای آب - قسمت اول
3 دقیقه
صدای پای آب - قسمت دوم
3 دقیقه
صدای پای آب - قسمت سوم
6 دقیقه
صدای پای آب - قسمت چهارم
3 دقیقه
صدای پای آب - قسمت پنجم
5 دقیقه
صدای پای آب - قسمت ششم
6 دقیقه
صدای پای آب - قسمت هفتم
6 دقیقه
صدای پای آب - قسمت هشتم
4 دقیقه
صدای پای آب - قسمت نهم
3 دقیقه
صدای پای آب - قسمت دهم
3 دقیقه
صدای پای آب - قسمت یازدهم
3 دقیقه
نشانی
3 دقیقه
در گلستانه
2 دقیقه
پیغام ماهی‌ها
5 دقیقه
پیامی در راه
3 دقیقه
نیلوفر
3 دقیقه
با مرغ پنهان
3 دقیقه
واحه‌ای در لحظه
4 دقیقه
دوست
6 دقیقه
ندای آغاز
4 دقیقه
سوره تماشا
1 دقیقه
از سبز به سبز
2 دقیقه
پرهای زمزمه
3 دقیقه
هم‌سطر هم‌سپید
4 دقیقه
صدای دیدار
4 دقیقه
اینجا همیشه تیه
4 دقیقه
آفتابی
5 دقیقه
ورق روشن وقت
3 دقیقه
بی‌پاسخ
5 دقیقه
آب
5 دقیقه
غربت
4 دقیقه
شب تنهایی خوب
5 دقیقه
شب هم‌آهنگی
5 دقیقه
باغی در صدا
3 دقیقه
غمی غمناک
4 دقیقه
روزنه‌ای به رنگ
4 دقیقه
از روی پلک شب
4 دقیقه
وقت لطیف‌شن
3 دقیقه
جنبش واژه زیست
4 دقیقه
راه‌واره

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مینای مهتاب 1
نویسنده
راویمهرداد محمدپور
ناشر صوتیانتشارات ذهن آویز
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۳۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های شعر پارسی
قیمت نسخه صوتی
28000 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مینای مهتاب 1

نفیسه کرباسی زاده
۱۴۰۰/۷/۲۵
با سلام. با شنیدن این کتاب اشعار سهراب را بیش از پیش دوست دارم. موسیقی که همراه صدای گوینده بود مرا بیشتر به آن فضای دوست داشتنی می‌برد و واقعا لحظاتی به یادماندنی برایم ثبت شد و در ضمن باعث شد نگرانی هایم کمتر شوند.
احمد رشنو
۱۴۰۲/۱۱/۲۴
به نظرم صدای گوینده خوب بود ولی اگر فردی با صدای گرم تری اجرا میکرد بهتر بود و این که در یک قسمت روی صدا آهنگ فتح بهشت ونجلیس اجرا می شود که به نظرم اگر از موسیقی فولک ایرانی یا موسیقی سنتی دستگاهی استفاده بشه خیلی بهتر است
Zahra Azarpira
۱۴۰۱/۲/۳۰
صدای گوینده بسیار عالیست و چقدر این اشعار را لذت بخش تر کرده چقدر اشعار سهراب زیباست حس زندگی را در انسان زنده میکند چقدر زیبا زندگی رو می‌دیده دنیا را متفاوت از همه ما می‌دیدن روحش شاد
monirsadat Kohpayeh
۱۴۰۰/۹/۲۵
بسیاربسیار👌زیباودلنشین و روح نواز🥰ممنون ازصدای عالی گوینده وعوامل کتابراه متشکروسپاسگزارم وبه همه کسانی که عاشق اشعار سهراب هستن پیشنهاد میکنم حتما بخرید و با عشق و لذت گوش کنید 👌
فاطمه عباسیان
۱۴۰۰/۲/۲۱
بسیار عالی... اشعار زیبای سهراب و ترکیب عمیق آن با طبیعت و عرفان به همراه صدای زیبای آقای محمدپور ترکیب بی نظیری بوجود آورده.
فاطمه ملکی
۱۴۰۲/۷/۲
بسیار عالی بود و ارامش بخش، در تنهاییم به موقع به داد من رسید، خیلی ممنونم، فقط بعضی جاها موسیقی کمی بهم استرس میداد، در کل ممنونم، کاش میشد همه ازین کتاب صوتی لذت ببرن.
Ellli Nemati
۱۴۰۰/۱۱/۲۵
کاش میشد یه نسخه از این کتاب صوتی رو به همه فارسی زبانان دنیا هدیه بدم تا حض شو ببرن
قبلا با صدای خسرو شکیبایی عزیز شنیده بودم ولی این نمونه هم معرکه بود بسیار
آیدا مرادی
۱۳۹۹/۷/۲۲
واقعا همه چی عالیه اول از همه اشعار خود سهراب بعد صدای گوینده و موسیقی آرام وبه جا واقعا فضاسازی بینظیری بوددد❤️👌👌👌😍😍
مجتبی شیخ محمدی
۱۴۰۱/۷/۱۷
سهراب سپهری عشق است و انگار با جهان هستی تعاملی شگفت دارد و با هر چیز به زبان وجودی گفتگو میکند با او میشود سالها از چشمه واژها، آگاهی نوشید
سحر امیریان
۱۴۰۰/۶/۲۱
هرشب موقع خواب پنج دقیقه وقت بزارید تا دل تنهاییتان تازه شود. #آرامش
حسن احمدی
۱۳۹۹/۱۱/۹
چه راوی بی آلایش و مناسبی برای این کتاب قشنگ عالیه یکسره دارم گوش میکنم 😍🌹
سید علی موسویان
۱۳۹۹/۹/۱۷
سپاس فراوان از تهیه کنندگان این کتاب صوتی
هدیه بسیار ناب برای ایجاد یک آرامش دلنشین
ساره تصدیقی
۱۳۹۹/۸/۲۶
من عاشق کتابم
و این شعر هاهم مثل بقیه شعر‌های ایشان عالیست
فاطمه خوش آیند
۱۴۰۱/۷/۸
خوب بود. فقط موسیقی که حین خواندن شعر پخش میشد بعضی جاها اذیت کننده میشد
رویا روضاتیان
۱۴۰۱/۶/۲۷
قلم سهراب که محشره و خوانش عالی. لذت میبرم هربار که میشنوم
🌹🌹🌹
مشاهده همه نظرات 36

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مینای مهتاب 1

برای دریافت کتاب صوتی مینای مهتاب 1 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.