معرفی و دانلود کتاب صوتی ناخن خشک‌ها و ولخرج‌ها: روانشناسی رفتار مالی

عکس جلد کتاب صوتی ناخن خشک‌ها و ولخرج‌ها: روانشناسی رفتار مالی
قیمت:
۸۳,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ناخن خشک‌ها و ولخرج‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ناخن خشک‌ها و ولخرج‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ناخن خشک‌ها و ولخرج‌ها: روانشناسی رفتار مالی

کتاب صوتی ناخن خشک‌ها و ولخرج‌ها رفتار مالی افراد را بر اساس علم روان‌شناسی بررسی می‌کند. دومنیکا میسن به موسسات مالی پیشنهاد می‌کند به‌جای آنکه تمرکز خود را صرفاً به دارایی و وضعیت مالی افراد معطوف کنند، به مسائل روانی که در خرج کردن پول مؤثر است نیز توجه نشان دهند و از این طریق در جذب مشتریان بیشتر موفق شوند.

درباره‌ی کتاب صوتی ناخن خشک‌ها و ولخرج‌ها

پول از اجزای جدایی‌ناپذیر زندگی انسانی است. بدون پول نمی‌توان دوام آورد؛ کسی که پولی ندارد، نه جایی برای زندگی دارد، نه غذایی برای خوردن و نه چیزی برای پوشیدن. به همین دلیل است که در تمام جوامع افراد برای هرچه بیشتر به دست آوردن پول تلاش می‌کنند. پرسشی که در این مرحله به ذهن متبادر می‌شود این است که مرز بین آنچه فرد به آن نیاز واقعی دارد و آنچه غیرضروری و مازاد بر نیاز تلقی می‌شود، کجاست؟ چه سطوحی از درآمد باعث ایجاد رضایت یا نارضایتی از زندگی می‌شوند؟ وضعیت مالی فرد باید در چه سطحی باشد تا احساس ثروتمند بودن کند؟ به گفته‌ی کتاب صوتی ناخن خشک‌ها و ولخرج‌ها (The Psychology of Financial Consumer Behavior)، یافتن پاسخی برای این پرسش‌ها کار ساده‌ای نیست. از جمله، و مهم‌تر از همه، به این دلیل که شاخص عینی وضعیت مادی یک فرد (درآمد و دارایی) همیشه به معنای رضایت از وضعیت مادی و در نتیجه مترادف با ارزیابی شخصی فرد از وضعیت مالی خود نیست.

دومنیکا میسن (Dominika Maison) در فصل یکِ کتاب صوتی ناخن خشک‌ها و ولخرج‌ها، دو طیف مختلف از مردم را نشان می‌دهد که نمونه‌ی بارز این وضعیت‌اند: غیرمادی‌گرای خانواده‌محور و مقروض مستأصل. این دو گروه، به‌ رغم برخوردار بودن از درآمدهای نسبتاً مشابه، وضعیت مادی خود را به شیوه‌هایی کاملاً متفاوت ارزیابی می‌کنند و گروه اول در مقایسه با گروه دوم، ارزیابی بسیار مثبت‌تری از وضعیت خود دارد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی ناخن خشک‌ها و ولخرج‌ها

در گذشته درآمدْ شاخص اصلی وضعیت مادی در حوزه‌ی اقتصاد در نظر گرفته می‌شد. همچنین، فرض بر این بود که رضایت شخص از وضعیت مالی خود مستقیماً به این شاخص بستگی دارد. بااین‌حال تحقیقات بیشتر نشان می‌دهند، آنچه فرد به دست می‌آورد، (بعد عینی) اغلب مستقل از میزان رضایت اوست. اندازه‌گیری ارزیابی ذهنی فرد از وضعیت مادی خود نیز مسئله‌ای پیچیده است. اولاً، این پدیده را می‌توان به‌عنوان یک حس کلی اندازه‌گیری کرد و یا به‌ شکل توصیفی، به این صورت که فرد سیاهه‌ای از دارایی‌های خود و آنچه توان پرداختش دارد را ارائه کند. گذشته از اندازه‌گیری برداشت فرد از وضعیت مادی خود، ارزیابی مهم دیگری که در تحقیقات مورد استفاده قرار می‌گیرد، ارزیابی نسبی‌ای است که یک فرد معین از وضعیت مالی خود در مقایسه با یک گروه مرجع دارد. افراد اغلب برای ارزیابی خوب یا بد بودن وضعیتشان نیاز به مرجعی برای مقایسه دارند. تنها از طریق مقایسه‌ی خود با اطرافیانشان است که می‌توانند در مورد وضعیت خود قضاوت کنند.

پیشنهاد دومنیکا میسن در کتاب صوتی ناخن خشک‌ها و ولخرج‌ها بررسی عوامل روان‌شناختی به‌عنوان محرک‌های رفتارهای مالی است؛ چراکه تا پیش از این، اقتصاددانان فقط جنبه‌های جامعه‌شناختی و منابع مالی را مدنظر قرار می‌دادند و این‌گونه از طیف وسیعی از مردمی که با وضع اقتصادی متوسط، انگیزه‌های خرید و مصرف‌گرایی بالایی داشتند، غافل می‌ماندند. گویی در این رویکردِ دومنیکا میسن، نگاهِ کلی و عمومی خردتر می‌شود و جزئیات شخصیتی انسان‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

نشر صوتی جیحون کتاب صوتی ناخن خشک‌ها و ولخرج‌ها را با گویندگی نسترن نجاران و بر اساس ترجمه‌ی امین ذکائی آشتیانی منتشر کرده است.

کتاب صوتی ناخن خشک‌ها و ولخرج‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

دانشجویان و متخصصین حوزه‌ی اقتصاد و روان‌شناسی اقتصادی از این اثر سود فراوانی خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی ناخن خشک‌ها و ولخرج‌ها: روانشناسی رفتار مالی می‌شنویم

در نتایج تحقیقاتی که می‌کوشند رابطه‌ی بین شاخص‌های عینی و ذهنی وضعیت مادی را مشخص کنند توافقی مشاهده نمی‌شود. این عدم توافق تنها ناشی از ماهیت پیچیده‌ی این شاخص‌ها نیست. دلیل دیگر این است که تحقیقات مختلف از روش‌های متفاوتی برای اندازه‌گیری این پدیده‌ها استفاده می‌کنند. درآمد را می‌توان به روش‌های متفاوتی اندازه‌گیری کرد، مثلاً درآمد فردی، درآمد انباشته‌ی کل خانوار و یا متوسط درآمد سرانه‌ی خانوار. هرکدام از این روش‌های اندازه‌گیری مزایا و معایب خود را دارند. درآمد شخصی یک فرد، اگرچه بیش از شاخص‌های دیگر اندازه‌گیری می‌شود، همیشه شاخص خوبی نیست، زیرا بسته به این‌که تنها درآمد در یک خانواده باشد یا درآمدهای بیشتری در خانواده وجود داشته باشد، معانی متفاوتی دارد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
11 دقیقه
پیشگفتار
9 دقیقه
سخن ناشر
3 دقیقه
درباره‌ی نویسنده
17 دقیقه
فصل یک: دیدگاه روان‌شناختی در رفتارهای مالی - قسمت اول
17 دقیقه
فصل یک - قسمت دوم
17 دقیقه
فصل یک - قسمت سوم
18 دقیقه
فصل یک - قسمت چهارم
20 دقیقه
فصل یک - قسمت پنجم
24 دقیقه
فصل یک - قسمت ششم
18 دقیقه
فصل دو: ثروتمندی چقدر پول داریم و درباره‌اش چه می‌اندیشیم؟ - قسمت اول
24 دقیقه
فصل دو - قسمت دوم
27 دقیقه
فصل دو - قسمت سوم
21 دقیقه
فصل سه: خرج کردن پول: درد یا لذت؟ - قسمت اول
20 دقیقه
فصل سه - قسمت دوم
22 دقیقه
فصل سه -قسمت سوم
23 دقیقه
فصل سه - قسمت چهارم
25 دقیقه
فصل سه - قسمت پنجم
13 دقیقه
فصل سه - قسمت ششم
24 دقیقه
فصل چهار: پس‌انداز و سرمایه‌گذاری - قسمت اول
29 دقیقه
فصل چهار - قسمت دوم
30 دقیقه
فصل چهارم - قسمت سوم
26 دقیقه
فصل چهار - قسمت چهارم
19 دقیقه
فصل پنج: نیاز یا خواسته؟ - قسمت اول
21 دقیقه
فصل پنج - قسمت دوم
22 دقیقه
فصل پنج - قسمت سوم
18 دقیقه
فصل پنج - قسمت چهارم
22 دقیقه
فصل پنج - قسمت پنجم
21 دقیقه
فصل پنج - قسمت ششم
17 دقیقه
فصل شش: بانک‌داری - قسمت اول
22 دقیقه
فصل شش - قسمت دوم
17 دقیقه
فصل شش - قسمت سوم
19 دقیقه
فصل شش - قسمت چهارم
20 دقیقه
ضمیمه‌ی یک - ضمیمه‌ی دو - قسمت اول
22 دقیقه
ضمیمه‌ی دو - قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ناخن خشک‌ها و ولخرج‌ها: روانشناسی رفتار مالی
نویسنده
مترجمامین ذکائی آشتیانی
راوینسترن نجاران
ناشر چاپیانتشارات اژدهای طلایی
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۱ ساعت و ۲۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی اقتصاد و مدیریت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ناخن خشک‌ها و ولخرج‌ها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ناخن خشک‌ها و ولخرج‌ها

برای دریافت کتاب صوتی ناخن خشک‌ها و ولخرج‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.