معرفی و دانلود کتاب صوتی ناپدیدشدگان

عکس جلد کتاب صوتی ناپدیدشدگان
قیمت:
79000 تومان - 8.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ناپدیدشدگان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ناپدیدشدگان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ناپدیدشدگان

کتاب صوتی ناپدیدشدگان اثر معروف آریل دورفمان، بیانگر گوشه‌ای از رنج‌ها و دردهای زنانی است که توسط حکومت‌های دیکتاتوری، حق‌شان پایمال می‌شود. داستان درباره‌ی پیرزنی است که پس از پیدا شدن جسدی ناشناخته در رودخانه، ادعا می‌کند جسد متعلق به خانواده‌ی اوست، زیرا پدر، شوهر و دو فرزندش گم شده‌اند.

درباره‌ی کتاب صوتی ناپدیدشدگان:

در زمان‌های دور ظلم و ستم حکومت‌های دیکتاتوری برای زنان فقط عذاب و تنهایی به همراه داشته است؛ زنانی که تمام مردان زندگی‌شان مانند همسر، پدر و پسرانشان دستگیر و برای بازجویی توسط حکومت برده شده‌اند و دیگر اثری از آن‌ها وجود ندارد؛ این زنان از سر درماندگی حاضرند جسد عزیزان خود را پیدا کنند و آنان را به خاک بسپارند اما از حال آن‌ها آگاه باشند.

داستان کتاب صوتی ناپدیدشدگان (Widows)، درباره‌ی جسدی ناشناخته است که در روستایی کوچک پیدا می‌شود. پیرزنی‌ که‌ پدر، شوهر و دو فرزندش‌ توسط حکومت‌های دیکتاتور برده شده‌ و دیگر بازنگشتند، ادعا می‌کند که‌ جسد به‌ خانواده‌ی او تعلق‌ دارد. در حقیقت داستان درباره‌ی زنان روستایی است که با بالا آمدن اجسادی از رودخانه هر یک مدعی می‌شوند آن جسد پدر، شوهر و برادر آن‌هاست که توسط حکومت دیکتاتوری جهت بازجویی برده و ناپدید شده‌اند. این زنان هویت خود را در اجساد بی‌جانی پیدا می‌کنند که برای آن‌ها به «اسطوره‌های امروزی» مبدل شده است؛ اسطوره‌هایی که بی‌نام و نشان هستند اما هویتی مشخص را به روح جامعه تزریق می‌کنند. تمام رویدادهای این رمان در یکی از روستاهای یونان سپری می‌شود که تحت اشغال نازی‌هاست.

ناپدید شدگان‌ در سال 1981 به نگارش درآمده که شاهکاری جهانی‌ و بی‌زمان‌ و مکان است‌. آریل دورفمان (Ariel Dorfman) بیشتر در آثارش‌‌ رنج‌های‌ خود و رنج‌های‌ مردم‌ سرزمینش یعنی شیلی‌ را به تصویر می‌کشد. ناپدیدشدگان نشان‌دهنده‌ی این حقیقت تلخ است که اگر در یک نقطه از جهان چنین رویدادهای دردناکی مانند این داستان اتفاق افتاد و صدای اشخاص ستم‌دیده به‌قدر کافی بلند نبود تا توجه و حمایتی را جلب کند، تضمینی وجود ندارد که در مکان‌های دیگر دنیا این اتفاق نیفتاده باشد ... .

آریل دورفمان را بیشتر بشناسیم:

آریل دورفمان در سال 1942 میلادی در بوینس آیرس آرژانتین چشم به جهان گشود و کودکی خود را در ایالات‌متحده سپری کرد و در 14 سالگی همراه با خانواده‌اش به شیلی سفر کرد؛ به همین خاطر است که او را بیشتر به عنوان نویسنده‌ای اهل شیلی می‌شناسند. پدرش همانند او نویسنده بود و در زمینه‌ی اقتصاد در آرژانتین تدریس می‌کرد. او نخستین کتاب خود را در سال 1968 میلادی با عنوان «تخیل و خشونت» به نگارش درآورد. این کتاب که در آمریکا چاپ شد، حاوی مجموعه مقالاتی در مورد ادبیات آمریکای لاتین در قرن بیستم است.

کتاب‌های این نویسنده به بیش از 40 زبان مختلف در جهان ترجمه ‌و در بیش از 100 کشور منتشر شده است. نمایشنامه‌های او نیز هم‌چون کتاب‌هایش شهرت جهانی دارد. دورفمان تاکنون موفق به اخذ جوایز گوناگونی شده که از جمله آن‌ها می‌توان به جایزه لارنس‌اولیویه و جایزه انجمن نویسندگان بریتانیا اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی ناپدید شدگان می‌شنویم:

منشی از جا برخاست و شروع به خواندن دادخواست موردبحث کرد که به‌موجب آن، خانم کاترینا تئوگونافیس حق و وظیفه خود می‌داند که شوهر متوفی خود، بخشدار سابق، آقای آندره تئوگونافیس را که به علت‌های نامعلوم، اما تصادفی، درگذشته و در روز دوشنبه، هشتم ژوئن، جسد بی‌جانش را هنگامی‌که با زن‌های دیگر مشغول شستن لباس بوده یافته، به خاک بسپارد.

سپس منشی با لحنی یکنواخت و خسته‌کننده افزود که خانم تئوگونافیس این دادخواست را با اذعان به این واقعیت که ارتش جسد را در اختیار گرفته و درجایی نامعلوم به خاک سپرده تنظیم کرده است. به این دلایل، موجب خشنودی بسیار او خواهد بود که به او اجازه داده شود وظایف خود را به‌عنوان همسر و مادر فرزندان متوفی به انجام برساند و تشییع‌جنازه‌ای درخور او ترتیب دهد. او به همراه مدارک رسمی معتبر، یک گواهی غسل‌تعمید، یک گواهی ازدواج به‌وسیله کلیسا و گواهی غسل‌تعمید شش فرزند که متعلق به او و آقای آندره تئوگونافیس است تقدیم می‌دارد... .

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
31 دقیقه
فصل اول - بخش اول
13 دقیقه
فصل اول - بخش دوم
22 دقیقه
فصل اول - بخش سوم - قسمت اول
21 دقیقه
فصل اول - بخش سوم - قسمت دوم
31 دقیقه
فصل دوم - بخش چهارم
18 دقیقه
فصل سوم - بخش پنجم
12 دقیقه
فصل چهارم - بخش ششم
15 دقیقه
فصل چهارم - بخش هفتم
37 دقیقه
فصل پنجم - بخش هشتم
31 دقیقه
فصل ششم - بخش نهم - قسمت اول
30 دقیقه
فصل ششم - بخش نهم - قسمت دوم
17 دقیقه
فصل هفتم - بخش دهم - قسمت اول
27 دقیقه
فصل هفتم - بخش دهم - قسمت دوم
13 دقیقه
فصل هشتم - بخش یازدهم و دوازدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ناپدیدشدگان
نویسنده
مترجماحمد گلشیری
راویحامد فعال
ناشر چاپیانتشارات آفرینگان
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۱۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
79000 ت - 8.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ناپدیدشدگان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ناپدیدشدگان

برای دریافت کتاب صوتی ناپدیدشدگان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.