معرفی و دانلود کتاب صوتی خانه خیابان مانگو

عکس جلد کتاب صوتی خانه خیابان مانگو
قیمت:
۴۳۵۰۰ ۳۰,۴۵۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خانه خیابان مانگو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خانه خیابان مانگو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خانه خیابان مانگو

کتاب صوتی خانه خیابان مانگو رمانی کوتاه به قلم شاعر و نویسنده‌ی آمریکایی، ساندرا سیسنروس است. این اثر محبوب که در سال 1985 به عنوان بهترین کتاب سال آمریکا شناخته شد، از زبان دختری نوجوان به نام اسپرانزا روایت می‌شود که در شهر شیکاگو زندگی می‌کند. گفتنی‌ست که این رمان از روایتی تعمداً گسسته برخوردار بوده و از چندین اپیزود کوتاه تشکیل شده است.

درباره کتاب صوتی خانه خیابان مانگو:

ساندرا سیسنروس (Sandra Cisneros) در نگارش کتاب خانه خیابان مانگو، به طرزی ظریف و هنرمندانه از تجارب زیسته‌ی خود استفاده نموده است. او که به عنوان زنی اسپانیایی‌تبار در جامعه‌ی آمریکا همواره در طول زندگی خود با مشکلات و دغدغه‌هایی عدیده چون فقر و تبعیض روبه‌رو بوده، کوشیده تا در آثار داستانی خود، خصوصا در کتاب به‌یادماندنی خانه خیابان مانگو، درد و رنجی را که چشیده و لمس کرده، در قالب داستانی نیمه کمیک به نمایش بگذارد.

قهرمان این رمان کوتاه دختری نوجوان به نام اسپرانزاست. او که در محله‌ی اسپانیایی‌نشین شیکاگو به دنیا آمده، طی دوران رشد و بلوغ خود با مشکلات و چالش‌هایی جدی مواجه می‌شود؛ شاید دشوارترین این چالش‌ها، تحمل بی‌مهری‌هایی باشد که دیگران در حق او روا می‌دارند؛ بی‌مهری‌هایی که چه بسا اگر وجود نمی‌داشتند، تحمل فقر و تبعیض برای او چندان هم طاقت‌فرسا نمی‌بود.

با این همه اسپرانزا قصد تسلیم شدن ندارد. او که از روحی بزرگ و عواطفی لطیف برخوردار است، تا آنجا که می‌تواند موانع را کنار می‌زند و می‌کوشد با چشمانی باز در پی زیبایی‌ها بگردد...

کتاب صوتی خانه خیابان مانگو (The House on Mango Street) علاوه بر اینکه شاهکاری ادبی محسوب می‌شود، از دید دیگر دانشمندان حوزه‌های علوم انسانی، از جمله حیطه‌های مربوط به جامعه‌شناسی و مطالعات جنسیت نیز اثری جذاب و قابل تأمل به شمار می‌رود؛ احتمالا همین امر دلیل این واقعیت را که مطالعه‌ی این رمان در بسیاری از دانشگاه‌های ایالات متحد اجباری‌ست، توضیح می‌دهد.

نکوداشت‌های کتاب صوتی خانه خیابان مانگو:

- این کتاب زیبا هرگز از یادها نخواهد رفت. (Maxine Hong Kingston)
- بی‌شک از شأنی کلاسیک برخوردار است. (Julia Alvarez)
- یک رمان عمیقا تکان‌دهنده. (Miami Herald)

افتخارات کتاب صوتی خانه خیابان مانگو:

- برنده جایزه کتاب سال آمریکا (1985)
- برنده جایزه George C. Stone در بخش کتاب‌های کودکان (1994)

کتاب صوتی خانه خیابان مانگو مناسب چه کسانی است؟

برخی این کتاب را داستان نوجوان به شمار آورده‌اند، اما طبق آمارها بزرگسال‌ها بیشتر از نوجوانان خواننده‌ی این اثر بوده‌‌اند! واقعیت نیز این است که محدود نمودن مخاطبین برخی از کتاب‌ها به افرادِ متعلق به یک گروه سنی خاص، ظلمی در حق خالقین آن آثار به شمار می‌رود. واقعاً آیا امروز کسی می‌تواند ادعا کند که مثلا رمان زیبایی چون ناتور دشت مختص به نوجوانان است؟ و یا شاهکاری مثل مزرعه‌ی حیوانات صرفا برای کودکان نوشته شده است؟ به همین ترتیب، درباره‌ی کتاب خانه خیابان مانگو نیز نباید چنین ادعایی را مطرح کرد. بهتر است اینگونه گفته شود که تمام علاقه‌مندان به ادبیاتِ ناب، می‌توانند خود را مخاطب این کتاب بدانند.

با ساندرا سیسنروس بیشتر آشنا شویم:

ساندرا سیسنروس یکی از نویسندگان مهم و صاحب نام در ادبیات معاصر آمریکا به شمار می‌رود. اگرچه عمده‌ی شهرت وی به واسطه‌ی کتاب خانه خیابان مانگو پدید آمده، با این حال جز این کتاب در کارنامه‌اش آثار درخشان دیگری نیز وجود دارد، که از جمله‌ی آنها می‌توان به مجموعه داستان زنی که نهر را فریاد می‌زد اشاره کرد. گفتنی است که وجود جنبه‌های پررنگ زنانه و نقش‌آفرینی سیسنروس در ارتقای ادبیات چیکانو (مکزیکی - آمریکایی) از مهم‌ترین دلایل توجه منتقدین به آثار وی می‌باشد.

در بخشی از کتاب صوتی خانه خیابان مانگو می‌شنویم:

بچه‌های روسا بارگاس زیادند. خیلی زیاد. خیلی خیلی زیاد. می‌دانید؟ اون بی‌تقصیره، اون هیچ گناهی نداره جز اینکه مادرشونه و باید یک‌تنه با همه‌شون بجنگه. بارگاس‌ها آدم‌های بدی هستند. اما... خب، از طرفی، کاری هم از دستشان برنمی‌آید. مادرشون همیشه‌ی خدا از شیر دادن و تر و خشک کردنشون خسته است. و برای مردی که ترکش کرده و یک دلار خرجی برای او و آن همه بچه‌ی قد و نیم قد نگذاشته، گریه می‌کند، که چرا لااقل دو خط نوشته نگذاشت تا توضیح بدهد برای چی این کار را کرده. بچه‌ها شاخه‌های درخت‌ها را می‌شکنند و بین شاخه‌ها ورجه وورجه می‌کنند. دیوار راست را بالا می‌روند و می‌افتند و دست و پا‌هاشان را مثل چینی قیمتی موزه‌ها می‌شکنند و نمی‌دانند با هیچ چیز نمی‌شود معاوضه‌شان کرد. فکر می‌کنند همه چیز شوخی است...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
15 دقیقه
خانه خیابان مانگو
16 دقیقه
کتی، ملکه گربه‌ها
14 دقیقه
میمی اورتیس
13 دقیقه
پیرزنی بود که از بس بچه داشت نمی‌دونست با اون‌ها چه کار کند
26 دقیقه
خانواده‌ی پا کوچولو
23 دقیقه
بابا، کسی که شب‌ها خسته در تاریکی بیدار می‌شه
18 دقیقه
روتی ادنا
17 دقیقه
انگلیسی ممنوع
11 دقیقه
گداهای زیر شیروانی
17 دقیقه
باغ میمون
15 دقیقه
سه خواهر

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خانه خیابان مانگو
نویسنده
مترجمدیبا داودی
راویشرگان انورزاده
ناشر چاپیانتشارات آمه
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۴۳۵۰۰ ۳۰,۴۵۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خانه خیابان مانگو

M.z
۱۴۰۳/۱/۵
کتاب دلنشین با صدای بسیار خوب. کتاب خانه خیابان مانگو، رمانی بسیار موفق نوشته‌ی ساندرا سیسنروس است نخستین بار در سال 1984 به انتشار رسید. این رمان که در سراسر جهان به موفقیت‌های بزرگی دست یافته و به زبان‌های بسیاری ترجمه شده، داستان دختری به نام اسپرانزا کوردرو را روایت می‌کند. داستان کتاب به دختری از تبار آمریکای لاتین می‌پردازد که در شیکاگو بزرگ می‌شود و با گذشت زمان، جایگاه و شخصیتش در آینده را برای خود در ذهنش خلق می‌کند.
Zahra Chitsaz
۱۴۰۲/۲/۶
رمانی بسیار عالی در وصف تبعیض نژادی و بیان احساسات، گوینده خیلی خوب تونسته تمام احساسات راوی رو به تصویر بکشه، متشکرم از عوامل کتابراه
9384
۱۴۰۱/۱/۱۵
کتابهای صوتی برام جالبه داستان این کتاب وصدای راوی برام خالی از لطف نبود، در تایم کاری از شنیدنش لذت بردم
مهر در پاییز
۱۴۰۰/۷/۱
نمیدونم چرا تا تهش گوش دادم بااینکه اصلا کشش نداشت، صدای نویسنده و خوانش کتاب عالی، و گروه داستانهای نوجوانان...
سحر پورشمی
۱۴۰۰/۵/۴
داستان زندگی یک دختر بچه که در یک خیابان زندگی می‌کند و آن جا مأمن زندگیش است و هویتش را آن جا بنا می‌کند.
Anita safarzadeh
۱۴۰۰/۸/۲۳
خیلی کتاب خوبی بود مخصوصا صدای گونه‌اش واقعا عالی بود. کتاب رده‌ی سنی نوجوانان هستش
Mary R
۱۴۰۱/۸/۶
الان دفعه‌ی سومه که دارم می‌شنومش عاشقشم کلا عاشق این مدل کتابا هستم
ستایش راستگو
۱۴۰۰/۷/۱۶
عالی بود چون نویسنده همه چیز رو با تمام جزئیات وصف کرده بود و تا حدودی طنز بود
آریسان قدسیان
۱۴۰۱/۸/۲۴
عالی بود خوب بود داستانش جالب با مزه و واقعی بود ❤️❤️
گلی حاتمی
۱۴۰۱/۵/۱۲
گوینده بسیار جالبه و برای بچه‌های کوچیک کتاب جذابی هست.
Behraz U
۱۴۰۰/۵/۸
بنظر من برای افراد بزرگسال چندان مناسب نیست.
سهیلا اکبری
۱۴۰۲/۱/۱۵
سلام بیشتر مناسب نوجوانان است.
Otaku
۱۴۰۱/۵/۱
عالی بود خیلی قشنگ بود 💜💜💜
Rahil najafi
۱۴۰۰/۷/۸
فقط برای فان خوب بود
صو صمیمی
۱۴۰۰/۶/۲
یکم تم کودکانه داره وای بدم نیس
مشاهده همه نظرات 15

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خانه خیابان مانگو

برای دریافت کتاب صوتی خانه خیابان مانگو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.