معرفی و دانلود کتاب صوتی نیمه تاریک وجود: راهنمای کاربردی برای بازیابی قدرت، خلاقیت، هوش و رویاهایتان

عکس جلد کتاب صوتی نیمه تاریک وجود: راهنمای کاربردی برای بازیابی قدرت، خلاقیت، هوش و رویاهایتان
قیمت:
۷۶,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نیمه تاریک وجود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نیمه تاریک وجود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی نیمه تاریک وجود: راهنمای کاربردی برای بازیابی قدرت، خلاقیت، هوش و رویاهایتان

شما واقعا که هستید؟ کتاب صوتی نیمه تاریک وجود از دبی فورد یک اثر خودشناسی است که یکی شدن جنبه‌ی بیرونی شخصیت ما و آنچه را از دیگران پنهان می‌کنیم، به‌عنوان هدف دنبال می‌کند. این اثر تحسین‌شده افتخارات متعددی مانند پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌تایمز را به دنبال داشته و نام نویسنده‌ی آن را در میان مطرح‌ترین مربیان معنوی دنیا ثبت کرده است.

درباره‌ی کتاب صوتی نیمه تاریک وجود

اجازه دهید معرفی این کتاب را به روشی غیرمعمول شروع کنیم. آیا می‌توانید شخصیت خود را به یک عمارت، خانه یا هر ساختمان دیگری تشبیه کنید؟ اگر جواب مثبت است لحظه‌ای در همین نقطه بایستید. این بنا چند اتاق دارد؟ آیا تمام گوشه و کنار آن را می‌شناسید؟ اگر گروهی برای بازدید از بنا نزدتان بیایند راهنمای خوبی هستید، یا در را محکم به رویشان می‌بندید؟ چنانچه این فضای انتزاعی برایتان قابل درک است به شما تبریک می‌گوییم، چون کتاب صوتی نیمه تاریک وجود (The Dark Side Of The Light Chasers) از دبی فورد دقیقا همان چیزی است که برای خودشناسی نیاز دارید!

این اثر، بی‌اغراق از معروف‌ترین کتاب‌های خودشناسی سال‌های اخیر است که طرفدارانی سرسخت در تمام دنیا دارد و بااین‌حال گروهی آن را کاملا غیرکاربردی می‌دانند. دلیل تفاوت عقیده‌ی دو گروه را باید در سبک آموزشی دبی فورد جست‌وجو کرد. نویسنده‌ی پرفروش آمریکایی از شخصیتی شهودی بهره‌مند بود و به همین علت روشی کاملا ذهنی را برای انتقال تجربه‌هایش به دیگران برگزید. او از تشبیهات کمک می‌گرفت و در تحلیل روان کاملا تحت تاثیر نظریه شخصیت فروید قرار داشت. چنین رویکردی دنبال‌کنندگان متدهای خودشناسی را به دو گروه شیفتگان و منتقدان سرسخت تقسیم کرد و بی‌اغراق کمتر مخاطبی را می‌توان در میانه آن‌ها یافت.

اما دلیل این اختلاف نظر چیست؟ در کتاب صوتی نیمه تاریک وجود دقیقا چه اتفاقی می‌افتد؟

دبی فورد در کتاب پیش‌رو استعارات بسیاری را به کار می‌برد که ساختمان، خانه یا عمارت معروف‌ترین آن‌هاست. او با تشبیه روان به یک بنای ساختمانی، از ما می‌خواهد در آن به کاوش بپردازیم و مختصاتش را مجددا به دست آوریم. در این جست‌وجو اتاق‌ها نمادی از خصوصیات شخصیتی ما هستند: از نمایش کدام اتاق به غریبه‌ها ابایی نداریم؟ از کدام بخش این خانه بیشترین استفاده را می‌بریم و به کدام یک پا نمی‌گذاریم؟ آیا می‌توان درون این ساختمان گم شد؟ اگر روزی درون یک اتاق محبوس شویم راهی برای نجاتمان وجود دارد؟

کتاب صوتی نیمه تاریک وجود مملو از پرسش‌های این چنینی و البته پاسخ‌هایی کاملا کاربردی است. این اثر که توسط مریم رضایی به فارسی ترجمه شده راهنمایی برای شناخت عمیق خود و تعریف مجدد شخصیت شماست و اگر با رویکرد دبی فورد ارتباط بگیرید، در مسیری قدم خواهید گذاشت که رنج‌های بی‌شمار و لذت‌هایی وصف‌ناشدنی برایتان به‌همراه خواهند داشت.

اگر نمی‌توانید با بخشی از ویژگی‌های اخلاقی‌تان کنار بیایید،‌ اگر ایمان دارید توانایی‌های بسیاری در وجودتان نهفته شده که در شکوفایی آن‌ها ناتوانید یا اگر فکر می‌کنید خودتان را نمی‌شناسید این اثر مناسب شماست. فرقی نمی‌کند جزء کدام یک از این سه دسته هستید، آموزه‌های دبی فورد برای تمام شنوندگان یا خوانندگان آثارش هدایایی به همراه دارد که زندگی‌شان را متحول خواهند کرد. پس بدون اتلاف وقت آستین‌ها را بالا بزنید و خودتان را به شنیدن این اثر گرانبها از نشر صوتی رادیو مثبت دعوت کنید!

افتخارات کتاب نیمه تاریک وجود

  • پرفروش‌ترین کتاب سال 1998
  • از پرفروش‌ترین عناوین نیویورک‌تایمز
  • ترجمه به بیش از نوزده زبان زنده‌ی دنیا
  • از پرفروش‌ترین عناوین ژانر خودسازی در جهان

نکوداشت‌های کتاب نیمه تاریک وجود

  • در این‌ کتاب‌ والا دبی‌ فورد به‌ شیوه‌ای‌ منظم‌ گام‌های‌ رسیدن‌ به‌ یکپارچگی‌ و دگرگونی‌ را مشخص‌ می‌کند. (دیپاک‌ چوپرا، نویسنده و پزشک آمریکایی هندی الاصل)

  • دبی‌ فورد ما را از الگوهایی که منجر می‌شوند خود را تنبیه کنیم عبور می‌دهد؛ الگوهایی که اغلب ما را زنجیر کرده‌اند. نظرات‌ او به‌‌گونه‌ای‌ خارق‌العاده‌، جذاب‌ و قانع‌کننده‌ هستند. (ماریان‌ ویلیامسون‌، سیاست‌مدار اهل ایالت متحده آمریکا)

  • دبی‌ فورد در این‌ کتاب‌ منحصر‌به‌فرد به‌ ما می‌آموزد که‌ تمامی‌ جنبه‌های‌ خود را بشناسیم‌، بپذیریم‌ و در نهایت، دوست‌ بداریم‌. خواندن‌ کتاب‌ نیمه تاریک وجود را به‌‌شدت‌ توصیه‌ می‌کنم‌! (دین مایکل اورنیش، پزشک، پژوهشگر، استاد دانشگاه و مؤلف آمریکایی)

  • این کتاب را با دقت بخوانید. یک بار بخوانید و دوباره بخوانید. سپس برای بار سوم بخوانید تا مفاهیم آن را خوب درک کنید و تمرینات آن را انجام دهید. آری شما را به چالش دعوت می‌کنم. آیا جرأت‌ این‌ کار را دارید؟ البته‌ اگر نمی‌خواهید زندگی‌تان‌ دگرگون‌ شود، نه‌ این‌ کتاب‌ را بخوانید و نه‌ تمرین‌های‌ آن‌ را انجام‌ دهید، بلکه‌ هم‌اکنون‌ کتاب‌ را ببندید و در بالای‌ کمد یا طبقه بالای‌ کتابخانه‌ - جایی‌ که‌ دستتان‌ به‌ آن‌ نرسد - بگذارید، یا آن‌ را به‌ دوستی‌ بدهید، زیرا تقریباً غیرممکن‌ است‌ که‌ این‌ کتاب‌ را درک‌ کنید و دگرگونی‌ ژرفی‌ در زندگی‌ احساس‌ ننمایید. (نیل دونالد والش، نویسنده‌ی سرشناس آمریکایی)

کتاب صوتی نیمه تاریک وجود مناسب چه کسانی است؟

اگر می‌خواهید تحولاتی بزرگ در درون خود به وجود آورید و توانایی‌ها و استعدادهایتان را شکوفا کنید، کتاب نیمه تاریک وجود برای شماست. همچنین اگر به کتاب‌های ژانر خودسازی علاقه‌مند هستید، از مطالعه‌ی کتاب نامبرده غافل نشوید.

با دبی فورد بیشتر آشنا شویم

دبی فورد در سال 1955 به دنیا آمد و در سال 2013 بر اثر سرطان بدرود حیات گفت. او یکی از نویسندگان مطرح کتاب‌های معنوی بود و آثارش همواره از پرفروش‌های نیویورک تایمز به شمار می‌رفت. ترغیب آدمیان به کشف دنیای درون و ورود به جهان بیکران معنویت، هدف مورد علاقه‌ی فورد از نوشتن انبوهِ آثارش بود.

شهرت و اعتبار اصلی او بیشتر به دلیل نگارش کتاب «نیمه تاریک وجود» یا «نیمه تاریک جویندگان نور» است. این اثر در سالی که انتشار یافت عنوان پرفروش‌ترین کتاب سال را به دست آورد. از دیگر آثار برجسته فورد می‌توان به این موارد اشاره کرد: «شجاعت»، «جدایی معنوی، «نیمه تاریک وجود»، «پاکسازی آگاهی در 21 روز» و «بهترین سال زندگی شما».

در بخشی از کتاب صوتی نیمه تاریک وجود می‌شنویم

وقتی نوبت من شد یه‌دفعه فهمیدم علاقه شدید خواهرزاده‌هام به غذا و دسر فرافکنی خود من بوده. من از رژیم غذایی ناسالم خودم ناراضی بودم و وقتی اونا می‌اومدن پیش من وانمود می‌کردم خودم مشکلی ندارم و مشکل از اوناست. از اونجایی که لاغر و قدبلندم حتی اگه تغذیه خوبی هم نداشته باشم می تونم وانمود کنم که اینطور نیست. به محض اینکه فهمیدم مشکل از منه نه از اونا، تونستم با واقعیت روبه‌رو بشم. دیگه برام مهم نبود اونا چی می‌خورن، حالا فقط می‌رفتیم بیرون و از بودن در کنار هم لذت می‌بردیم.

یکی از بخش‌های پنهان مربوط به افرادیه که به‌شدت سعی می‌کنن از برخی جهات شبیه پدر یا مادرشون نباشن. اگه مادر سخت‌گیری داشتید احتمالا خودتون آدم سخت‌گیری نیستید، اگه توی فقر بزرگ شده باشید انگیزه زیادی دارید که پولدار بشید، اگه والدینتون سلطه‌گرن احتمالا خودتون مطیع هستید یا خیلی با دیگران مدارا می‌کنید، اگه پدرتون بی‌عدالتی می‌کرده احتمالا شما فرد عادلی می‌شید یا اگه پدر یا مادرتون فرد تنبلی بوده احتمالا خودتون بیش از حد وقت صرف کار کردن می‌کنید. می‌تونم همینطور ادامه بدم اما نکته اینجاست که واکنش شما نسبت به رفتار والدینتون فقط مثل پوشیدن لباس مبدله که ظاهر رو تغییر میده اما درون رو نه... .

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
19 دقیقه
مقدمه
18 دقیقه
بخش اول
17 دقیقه
بخش دوم
17 دقیقه
بخش سوم
17 دقیقه
بخش چهارم
17 دقیقه
بخش پنجم
18 دقیقه
بخش ششم
16 دقیقه
بخش هفتم
19 دقیقه
بخش هشتم
18 دقیقه
بخش نهم
20 دقیقه
بخش دهم
19 دقیقه
بخش یازدهم
17 دقیقه
بخش دوازدهم
16 دقیقه
بخش سیزدهم
19 دقیقه
بخش چهاردهم
18 دقیقه
بخش پانزدهم
19 دقیقه
بخش شانزدهم
17 دقیقه
بخش هفدهم
16 دقیقه
بخش هجدهم
17 دقیقه
بخش نوزدهم
17 دقیقه
بخش بیستم
18 دقیقه
بخش بیست‌ویکم
17 دقیقه
بخش بیست‌ودوم
15 دقیقه
بخش بیست‌وسوم
18 دقیقه
بخش بیست‌وچهارم
15 دقیقه
بخش بیست‌وپنجم
18 دقیقه
بخش بیست‌وششم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی نیمه تاریک وجود: راهنمای کاربردی برای بازیابی قدرت، خلاقیت، هوش و رویاهایتان
نویسنده
مترجممریم رضایی
راویاعظم حبیبی، حجت یوسفی
ناشر صوتی رادیو مثبت
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۵۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی نیمه تاریک وجود

سارا
۱۴۰۲/۱۰/۲۵
خیلی کتاب بی نظیری هست. اوایل راه خودشناسی که بودم، این کتاب، دومین کتابی بود که شروع کردم به خوندنش. خیلی نمیتونستم درکش کنم. و یک جاهایی که به تمریناتش می‌رسیدم، خنده‌ام میگرفت که این تمرینات چی هست. ولی وقتی که برای بار دوم، ان هم به صورت صوتی مطالعه‌اش کردم فهمیدم چه کتاب فوق‌العاده و ارزشمندی هست. اوایل گنگ به نظر میاد که هر چه شما آماده‌تر باشید و یا به دفعات بیشتری مطالعه‌اش کنید واقعا تاثیرش رو میذاره. به شرطی که به دبی فورد عزیز اطمینان کنید و تک تک تمریناتش رو انجام بدید حتی اگر به نظرتون بد بیاد. صدای گوینده هم خیلی زیبا و دلنشین بود و ایشان آکسان‌گذاری و رعایت لحن ها رو به خوبی انجام میدادند
فهیمه داودی
۱۴۰۲/۱۰/۱۵
برای قضاوت نشدن، پذیرفته شدن، محترم ماندن و در نهایت داشتن زندگی سالم و شاد باید درون خود را شناخت و با آن مواجه شد. بسیاری از انسان‌ها تلاش می‌کنند تا احساسات منفی‌شان را انکار و یا پنهان کنند تا در جامعه پذیرفته شوند. این احساسات همان سایه‌ها یا نیمه‌ی تاریک وجودمان هستند که همیشه برای روبرو شدن با آن‌ها مقاومت می‌کنیم و از شناخت و تحلیل کردن‌شان طفره می‌رویم. کتاب نیمه‌ تاریک وجود با ارائه‌ی روش‌ها و تمرین‌های موثر کمک می‌کند تا از سایه‌های درونی خود که از چشم دیگران پنهان کرده‌ایم، آگاهی پیدا کنیم و برای رشد و ارتقای شخصیت خود تلاش کنیم.
احمدرضا کابلی
۱۴۰۲/۴/۶
به نقل از فروید پدر علم روانشناسی، کاملترین انسان از بیرون، شیطان‌ترین است. البته مقصود فروید از کامل بودن به معنای تکامل یعنی پذیرش همه جنبه‌ها و ویژگی‌های خوب و بدمان که هدف این کتاب است، نبوده‌. بلکه بیشتر منظورش خوب‌ترین و بی عیب و نقص‌ترین انسان از بیرون، در درون شیطان است. سلامت روان یعنی به تکامل، یعنی انعطاف، قول روانشناس بزرگ کارل گوستاو یونگ یعنی فردیت یافتگی. که هدف و مقصود این کتاب است.
مریم مهاجری
۱۴۰۲/۱/۲۴
این کتاب منو با دنیای جالبی از درونم آشنا کرد، انگار مطالبی که تو کتاب‌های دیگه‌ای که خونده بودم عمومی تر مطرح می‌کرد اینجا تخصصی و پر جزئیات. یه کتاب فوق العاده که به نظرم برای همه افرادی که میخوان کار ریشه‌ای برای زندگیشون انجام بدن، باید این کتاب رو بخونن. البته افرادی که پیش زمینه قبلی ازین مدل کتابها ندارن یه کم ممکنه سنگین بیاد. اما من خودم دوبار گوش کردم قطعا بارها تکرارش می‌کنم. توصیه می‌کنم تمرین‌هاش رو هم انجام بدید
پروین مدرس دزفولی
۱۴۰۳/۱/۱۱
دبی فورد به زیبایی به خواننده یاد می‌دهد برای رسیدن به تمامیت و وحدت وجودی باید به سایه‌های خود پی ببریم یعنی بخش‌های بدی که در دیگران می‌بینیم همان قسمت‌های تاریک خودمان است که در وجودمان انکارش می‌کنیم و با دیدن و پذیرش این سایه‌ها و حتی دوست داشتنشان ما رها می‌شویم از دنیای دوگانه و جهان هستی و خودمان به صلح و وحدت می‌رسیم. در دعایی فرج خواندم که جهان به صالحین به ارث می‌رسد صالحین افرادی هستند که با خودشان و جهان بیرون به صلح رسیده اند
محمد رضا حسين خاني
۱۴۰۲/۷/۲۸
ریشه بسیاری از افکار منفی ما حسادته و این شروع رفتار‌های مخرب تو مسیر رشد ما هست. ولی آیا حسادت چیزیه که در فردی هست و در فرد دیگه یافت نمیشه؟به عقیده من حسادت تو وجود همه ما هست، ولی چیزی که افراد رو از هم تفکیک میکنه ، توانای (تحسین) دیگرانه. توانای تحسین دیگران، یه جنبه از شخصیت قدرتمنده.
Ali Jafarian
۱۴۰۲/۶/۱۹
خیلی از انسان‌ها ویژگی‌هایی که خودشان دارند رو انکار می‌کنند و به دیگران نسبت می‌دهند مانند نادانی، ترسو بودن، عصبانی و..... این کتاب به روش خودش به ما انسان‌ها این را میگه که همه چیز خودمان را قبول داشته باشیم، فراموش نکنیم که یه شرط کامل شدن قبول ویژگی‌های بد و خوبمون است.
ساسان قزل پیچاق
۱۴۰۲/۱۲/۲۵
این کتاب داستان بود، فقط داستان‌ها و اتفاقات شخصی خود نویسنده رو تعریف میکنه. اصلا راهکاری ارائه نمیده، گفتم درد و مشکلات کاری نداره، اینکه راهکار داده بشه مهم هست. وگرنه قصه تعریف کردن رو همه بلدن!! برای افراد مبتدی خوب است.
رضالچینانی
۱۴۰۲/۱۰/۸
این کتاب به شما آن بخش از وجودتان که تضادی در زندگی شماست و باعث رشدتان شده را به شما نشان میدهد، به شما میاموزد که کینه‌ها و ناراحتی‌ها از خودتان و دیگران را ببخشید و با آن‌ها کنار بیایید، بنظرم حتما بخونیدش، من سه بار خوندمش
هومن فولادی
۱۴۰۲/۵/۲۰
کتابی با بیان شیوا و رسا و تکنیک‌های کاربردی برای پیدا کردن خود واقعیمان، و رسیدن به ارامشی نسبی که درکنار این کتاب کتاب‌های مکمل دیگه‌ای مثل حضور در وضعیت صفر بنظر شخصی بنده کمک کننده است
بهزاد بشارتی
۱۴۰۳/۱/۲
دبی فورد نویسنده موفقیه و آثارش پرفروش و کمی جنجال آفرینه حتما بخونید ارزش شناخت از خود رو داره چون راه رو نمایان میکنه مرسی بابت ترجمه و ارائه صوتی
زهرا حلاجیان
۱۴۰۳/۱/۳۰
هر چند کتاب سنگینیه و چندبار باید گوش بدیم ولی‌ی چیزایی بهمون نشون میده که خودمون تا حالا بش اونطور که باید دقت نکرده بودیم
مینا اسدی
۱۴۰۲/۱۲/۱۷
کتاب بسیار عالی بود دقیقا به نکاتی اشاره میکنه که حواسمون بهشون نیست. خوانش عالی بود فقط صدای آقا رو دوست نداشتم خیلی بی حال بود.
مونس سلیمانی
۱۴۰۲/۹/۲۶
من کتاب متنی نیمه تاریک وجود رو دارم ولی هیچ زمانی فرصت مطالعه اونو نداشتم ولی با این کتاب صوتی به راحتی این کتاب رو گوش میدم ممنونم ازتون
مریم
۱۴۰۲/۹/۳
این کتاب به جرات میتونم بگم یکی از بهترین کتابها در مسیر خودشناسی هست وجه‌هایی از انسان رو نشون میده که حتی از وجود اونا خبر نداریم
مشاهده همه نظرات 30

راهنمای مطالعه کتاب صوتی نیمه تاریک وجود

برای دریافت کتاب صوتی نیمه تاریک وجود و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.