معرفی و دانلود کتاب صوتی جایگاه ما در جهان هستی: تئوری همه چیز (مبدا و سرنوشت عالم)

عکس جلد کتاب صوتی جایگاه ما در جهان هستی: تئوری همه چیز (مبدا و سرنوشت عالم)
قیمت:
54000 تومان - 5.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جایگاه ما در جهان هستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جایگاه ما در جهان هستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جایگاه ما در جهان هستی: تئوری همه چیز (مبدا و سرنوشت عالم)

تا به حال از خود پرسیده‌اید جهان چگونه به وجود آمده و یا چطور به شکل کنونی‌اش درآمده است؟ استیون هاوکینگ دانشمند و نظریه‌پرداز مشهور و برجسته‌ی انگلیسی در کتاب صوتی جایگاه ما در جهان هستی، می‌کوشد به این سؤالات بنیادین، پاسخی قابل‌فهم ارائه دهد و به بررسی موشکافانه‌ی تئوری همه چیز بپردازد.

درباره‌‌ی کتاب صوتی جایگاه ما در جهان هستی:

موضوع اصلی کتاب جایگاه ما در جهان هستی (The Theory Of Everything)، درباره شکل‌گیری و پایان دنیا است که به زبانی عامیانه بیان می‌شود. هدف این کتاب، پاسخ به بعضی پرسش‌هایی است که از راه کشفیات تازه و پیشرفت‌های نظری ارائه شده‌اند. این جواب‌ها، تصویر نوینی از جهان و جایگاه ما در آن نشان می‌دهد که نه تنها با آنچه مدت‌ها پیش خیال می‌کردیم تفاوت زیادی دارد، بلکه حتی تصویر ده یا بیست سال گذشته را به نمایش می‌گذارد.

استیون هاوکینگ در کتاب صوتی جایگاه ما در جهان هستی تلاش می‌کند طرح کلی چیزی را نشان دهد که تاریخ کیهان از زمان مهبانگ تا سیاهچاله‌ها را شامل می‌شود. در سخنرانی اول مرور کوتاهی بر ایده‌هایی که پیش از این درباره جهان بیان شده بود انجام می‌دهد و بعد مسیری را ارزیابی می‌کند که به کمک آن توانسته‌ایم شکل کنونی از جهان و دانش پیش روی‌مان را به تصویر بکشیم.

در سخنرانی دوم توضیح می‌دهد که چطور تئوری‌های انیشتین و نیوتن درباره نیروی جاذبه، انسان را به سمت این نتیجه‌گیری راهنمایی کرده‌اند که جهان و کیهان قادر نیست ساکن و حالت استاتیک به خود بگیرد و باید یا در حال انبساط و یا در حال انقباض قرار بگیرد، به بیان دیگر یعنی بین 10 تا 12 میلیارد سال قبل، تراکم کیهان بی‌اندازه بوده که همین مورد باعث کشف و ایجاد لحظه مهبانگ شده است که به عنوان سرآغاز جهان شناخته می‌شود. سخنرانی سوم نیز درباره سیاهچاله‌ها سخن می‌گوید.

در سخنرانی چهارم نویسنده شرح می‌دهد که چطور بر اساس مکانیک کوانتومی، انرژی توانایی تراوش و رخنه کردن از سیاهچاله‌ها به خارج را به دست خواهد آورد. در سخنرانی پنجم، ایده‌های مکانیک کوانتوم برای شرح و توصیف مهبانگ و شروع کیهان به کار گرفته شده است. همچنین این موضوع عنوان شده که شاید اندازه «فضا-زمان» محدود باشد اما قادر نباشید هیچ گونه مرز یا لبه‌ای را برایش متصور شوید؛ درست همانند کره زمین اما با دو بُعد بیشتر!

هاوکینگ در سخنرانی ششم نشان می‌دهد که چطور این مرز تازه می‌تواند شرح دهد که چرا گذشته تا این حد با آینده فرق دارد، هر چند قانون‌های فیزیک تقارن زمانی دارند. سرانجام در سخنرانی هفتم نویسنده می‌گوید چطور بکوشید نظریه‌ای یکسان بیاید که شامل مکانیک کوانتومی، گرانش و همه تعاملات جهان فیزیکی دیگر باشد؛ چراکه اگر به این مقصود دست یابید، می‌توانید حقیقت جهان را به خوبی درک و جایگاهتان را در آن معین کنید.

نکوداشت‌های کتاب صوتی جایگاه ما در جهان هستی:

- یک سفر اکتشافی شگفت‌انگیز. (Barnes & Noble)
- روشنگرانه و گیرا. (Amazon)
- اثری نوشته‌ی یکی برجسته‌ترین ذهن‌های جهان. (Book Depository)
- این یکی از جالب‌ترین کتاب‌ها است و هاوکینگ در آن کل جهان را بسیار مختصر توضیح داده است. (Shiva Thakur)
- به احترام استیون هاوکینگ کلاه از سر بردارید. (Sanket Kale)
- وقتی کتاب را می‌خوانید واقعاً احساس می‌کنید که پروفسور هاوکینگ کنار شما نشسته است و کتاب را می‌خواند. (Utkarsh Singh)

کتاب صوتی جایگاه ما در جهان هستی به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به کتاب‌های علمی و به‌خصوص علم فیزیک علاقه دارید، شنیدن این کتاب برایتان مفید خواهد بود.

با استیون هاوکینگ بیشتر آشنا شویم:

یکی از فیزیک‌دانان و دانشمندان بزرگ قرن امروزی که با نظریات خود انقلابی در کیهان‌شناسی ایجاد کرد، استیون هاوکنیگ (Stephen Hawking) است. او در سال 1942 در بریتانیا متولد شد و در زمان مرگش نیز مدیر تحقیقات در مرکز کیهان‌شناسی نظری در دانشگاه کمبریج بود و از سال‌های 1979 تا 2009 نیز در همان دانشگاه رشته ریاضیات را تدریس می‌کرد.

مشهورترین کتاب استیون هاوکینگ «تاریخچه زمان» نام دارد که به مدت 237 هفته پرفروش‌ترین کتاب در بریتانیا به شمار می‌رفت. کتاب مشهور دیگر او «طرح بزرگ» است که در سال 2010 منتشر شد و به‌سرعت به یکی از پرفروش‌ترین آثار سایت آمازون تبدیل شد.

استیون به بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک مبتلا بود و هیچ‌گونه حرکتی نداشت، نه می‌توانست بنشیند و نه راه برود و بایستد. حتی نمی‌توانست دست‌وپای خود را به حرکت درآورد یا بدنش را خم کند و یا حرف بزند. او سرانجام در سال 2018 در سن 76 سالگی در خانه‌اش درگذشت.

از دیگر آثار او می‌توان به «تاریخچه مختصر زندگی من»، «دریچه‌ای به‌سوی کیهان»، «گنجینه کیهانی»، «تاریخچه مختصر زمان» و «پاسخ‌هایی مختصر به پرسش‌هایی بزرگ» اشاره کرد.

جوایز و افتخارات استیون هاوکینگ:

- دریافت مدال آزادی ریاست‌جمهوری آمریکا در سال 2009
- صاحب کرسی ریاضیات لوکاس از سال 1979 تا سال 2009
- رکورد 237 هفته‌ای برای پرفروش‌ترین کتاب در بریتانیا برای کتاب «تاریخچه زمان»
- دریافت رتبه 25 از میان 100 شخصیت بزرگ کشور انگلستان در نظرسنجی عمومی بی‌بی‌سی در سال 2002
- کسب عنوان یکی از جنجالی‌ترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون برای کتاب «طرح بزرگ»

در بخشی از کتاب صوتی جایگاه ما در جهان هستی می‌شنویم:

جهان، اکنون به صورت تورمی در حال انبساط نیست بنابراین می‌بایست در گذشته سازوکاری وجود می‌داشت که اثر بسیار عظیم ثابت کیهان‌شناختی را حذف می‌کرد. این مکانیزم آهنگ انبساط را با کمک گرانش از حالت شتاب‌دار به حالت انبساط کند آن‌گونه که اکنون وجود دارد تغییر داد. با انبساط جهان و سرد شدن آن، انتظار می‌رفت که سرانجام تقارن بین نیروها شکسته شود. همان‌گونه که آب فوق سرد سرانجام یخ می‌زند. سپس انرژی اضافه تقارن که شکسته بود، آزاد شد و موجب دوباره گرم شدن جهان گردید و پس از آن جهان مانند مدل مهبانگ داغ به انبساط و سرد شدن خود ادامه داد.

با این وجود اکنون توضیحی وجود دارد که چرا جهان درست در حد آهنگ بحرانی انبساط یافته و چرا نواحی مختلف آن دارای دمای یکسانی است. در مدل پیشنهادی گات گزار شکسته شدن تقارن، امری ناگهانی فرض شده بود مانند ظهور ناگهانی کریستال‌ها در آب بسیار سرد. ایده‌ی مذبور به این صورت بود که حباب‌های فاز جدید شکسته شدن تقارن در فاز گذشته شکل گرفته بود همانند حباب‌های بخار در پیرامون آب جوشان. تصور بر این بود که حباب‌های منبسط شده با هم برخورد می‌کردند تا تمامی جهان وارد فاز جدیدی شود. مشکلی که پیش می‌آید آن‌گونه که من و چند تن دیگر خاطرنشان کردیم این است که جهان با چنان سرعتی منبسط شد که حباب‌ها سریع‌تر از آنکه به هم ملحق شوند از یکدیگر دور شدند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
4 دقیقه
مقدمه کتاب در بیان مؤلف
18 دقیقه
سخنرانی اول - ایده‌هایی در مورد کیهان
9 دقیقه
سخنرانی دوم - جهانِ در حال انبساط
24 دقیقه
مدل‌های فریدمان
35 دقیقه
سخنرانی سوم - سیاهچاله‌ها / سخنرانی چهارم - سیاه‌چاله‌ها چندان سیاه نیستند
6 دقیقه
قانون دوم ترمودینامیک - رابطه گرما با صورت‌های دیگر انرژی
20 دقیقه
تابش سیاهچاله‌ای
21 دقیقه
سخنرانی پنجم - منشأ و سرنوشت جهان
19 دقیقه
سرانجام یا پایان انبساط جهان
18 دقیقه
سخنرانی ششم - جهت زمان
28 دقیقه
سخنرانی هفتم - نظریه همه چیز

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جایگاه ما در جهان هستی: تئوری همه چیز (مبدا و سرنوشت عالم)
نویسنده
مترجمصالح خواجه دلویی
راویعماد ارغند
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۲۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی علمی و آموزشی، کتاب‌های نجوم و اختر شناسی
قیمت نسخه صوتی
54000 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی جایگاه ما در جهان هستی

رضوان ابطحی
۱۴۰۱/۶/۲۴
اینم یکی از کتابهایی در موضوع کیهان شناسی که ارزش خوندن رو داره فقط مثل بقیه کتابهاییکه در این زمینه خوندم این کتاب هم نیاز به خوندن بیش از یک بار داره برای بهتر متوجه شدن. البته این نظر منه که هنوز دانشجوی ترم ۲ فیزیک ام.
و موضوعاتی که تو این کتاب بیشتر بهش پرداخته شده موضوع پیدایش جهان و
در و
سیاهچاله‌ها میباشد. ضمن از گوینده نحوه خوانش آن راضی بودم.
ممنون از کتابراه و همه دست اندرکاران. 😊
جمال عطاییان
۱۴۰۰/۹/۲۴
کتاب بسیار جالبی است و دیدگاه‌های مارا نسبت به پیدایش جهان و اصطلاحات اختر شناسی به روز میکند. نکته منفی به نظر من این است که به نظر میرسد گوینده تمایل دارد با که متن را سرعت بالا بخواند واین کار به کیفیت صوتی کتاب از نظر شنونده صدمه زده است.
محمد اسائیان
۱۴۰۱/۱۰/۱۷
کتابی سرشار از نبوغ و دانش که باید اعتراف کنم بیش از نیمی از مطالب آن برای من کم سواد قابل درک کامل نبود که به طبع اشکال از کمبود اطلاعات من است. با این حال بسیار آموختم و لذت بردم
سپاس
فرهاد فرهاد
۱۴۰۲/۵/۱
کتاب خوب و سطح بالایی هست، ولی به نظرم پیش نیاز فهم درست کتاب اینه که دانش مختصری از علم کیهان شناسی داشته باشیم، وگرنه اکثر مطالب کتاب برامون گنگ و بی مفهوم هست
نیلوفر احسانی
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
کسی که به دنبال چنین مضامینی میره با افکار نویسنده آشنا هست. تغییر افکارش از چشم مخاطب دور نمیمونه، اون‌هایی که متوجه منظورم میشن میدونن در لفافه دقیقا از چی صحبت میکنم.
Farzamkanani
۱۴۰۲/۱۱/۱۷
برای فهمیدن این کتاب باید‌ یک زمینه کوچک درباره ساختار جهان و کهکشان و نظریات دانشمندان داشته باشید در کل کتاب خیلی جالب و خواندنی هست. عالی
fpouh
۱۴۰۲/۳/۲۰
کتاب خیلی خیلی قشنگی بود. در مورد هستی و پیدایشش و جهان از کجا به کجا میرود. در مورد خدا، نظریه ریسمان، نسبیت عام و غیره. ولی کمی سخت بود درک مفاهیمش‌
Ali Khalili
۱۴۰۳/۱/۲۴
کتاب فوق العاده جذاب و‌ خواندنی، مثل بقیه کتاب‌های استیون هاوکینگ
خواندنش رو به همه پیشنهاد میدم
حمید موسوی
۱۴۰۲/۱۲/۱۱
کتاب خوبیه فقط کتاب رو خیلی با سرعت زیادی خوندن برای همین کمی مطالب دیرتر قابل فهمه
امین اسفندیاری کتلر
۱۴۰۱/۱۱/۱۵
باید چند بار گوش کنی تا چیزی درک کنی البته برای من بی سواد اینجوریه به دوستان بر نخوره. ممنون
ساسان
۱۴۰۱/۱۱/۱۳
خیلی عالی از همه لحاظ میتونم بگم واقعا دید انسانو به جهان هستی عوض میکنه.
جلال مدرسی
۱۴۰۱/۱۱/۷
کتاب‌های دانشمند نامدار استیون هاوکینگ جای بحث نداره به نظر من عالی بود
پریسا فرهنگ
۱۴۰۱/۵/۱۶
بسیار عالی بود. مطالب جالب و کاملی را فراگرفته. ممنون کتابراه
sahand nasiri
۱۴۰۰/۱۲/۲۱
فهم جایگاه آدمی در این جهان از نگاه یک کیهان شناس بسیار جذاب است.
Milad dehghan
۱۴۰۱/۱۱/۳
کتاب ارزشمندی است و واقعا ارزش وقت گذاشتن و خوندن رو داره
مشاهده همه نظرات 20

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جایگاه ما در جهان هستی

برای دریافت کتاب صوتی جایگاه ما در جهان هستی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.