معرفی و دانلود کتاب صوتی همدلانه گوش بده، راه حل نمی‌خواهد: 6 راهکار عملی برای حل مشکل دیگران و بهبود روابط شما

عکس جلد کتاب صوتی همدلانه گوش بده، راه حل نمی‌خواهد: 6 راهکار عملی برای حل مشکل دیگران و بهبود روابط شما
قیمت:
۸۳,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی همدلانه گوش بده، راه حل نمی‌خواهد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی همدلانه گوش بده، راه حل نمی‌خواهد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی همدلانه گوش بده، راه حل نمی‌خواهد: 6 راهکار عملی برای حل مشکل دیگران و بهبود روابط شما

گری لوندبرگ و جوی لوندبرگ در کتاب صوتی همدلانه گوش بده، راه حل نمی‌خواهد به افراد بهترین راه را برای واکنش نشان دادن به مشکلات دیگران نشان می‌دهند. آن‌ها با تکیه بر مفهوم اعتباربخشی بر این نکته تأکید می‌ورزند که بهتر است به جای حل مشکلات نزدیکانمان، کاری کنیم تا خودشان مشکلاتشان را حل کنند.

درباره‌ی کتاب صوتی همدلانه گوش بده، راه حل نمی‌خواهد

گری لوندبرگ (Gary Lundberg)، روان‌درمانگرِ حیطه‌ی خانواده به همراه همسرش جوی لوندبرگ (Joy Lundberg)، نویسنده‌ و سخنرانْ اقدام به نگارش کتاب صوتی همدلانه گوش بده، راه حل نمی‌خواهد (I Don't have to Make Everything All Better) کرده‌اند. آن‌ها پیش‌تر در برنامه‌ی هفتگی رادیویی و کارگاه‌های خود، به هزاران نفر کمک کرده‌اند تا با اعضای خانواده ارتباط مؤثرتری برقرار کنند و به حل اختلافات و مشکلات از راه جدیدی دست بزنند.

گری و جوی لوندبرگ بر روی معضلی دست می‌گذارند که افراد زیادی با آن روبه‌رو شده‌اند و راه مواجهه با آن را نیز پیشنهاد می‌دهند. آن‌ها به مخاطب می‌آموزند در مقابل افرادی که انتظار دارند مشکلاتشان را دیگران حل کنند، چه راهی پیش گیرند. کتاب همدلانه گوش بده، راه حل نمی‌خواهد بر روی شش راهکار تأکید دارد که مخاطبان می‌توانند با به‌کارگیری آن‌ها با همدلیِ تمام به دیگران گوش کنند، اما به جای حل مشکلِ آن‌ها، این قدرت را بهشان ببخشند تا خودشان درصدد حل مشکلاتشان برآیند. نویسندگان این راهکارها را بر مبنای روشی خلاقانه به نام «اعتباربخشی» تنظیم کرده‌اند که بر توانمندی افراد در حل مشکلات شخصی تأکید دارد و به بهبود روابط میان‌فردی کمک می‌کند. اعتباربخشی یک ابزار ارتباطی ساده و در عین حال عمیق است که برای هر رابطه‌ی سالم ضروری به نظر می‌رسد. طیِ این روند، افراد متوجه می‌شوند اطرافیان با همه‌ی علاقه‌ای که به آن‌ها دارند، مسئول حل و فصل مشکلاتشان نیستند.

شاید ما از روی علاقه و تعلق خاطری که به پدر، مادر، برادر، همسر و حتی فرزندان خود داریم، از خود انتظار داشته باشیم که تمامی مشکلات و مسائل آن‌ها را حل کنیم، اما این امر امکان‌پذیر نیست. تنها کاری که ما قادریم انجام دهیم حمایت از آن‌ها و قوت قلب بخشیدن به آن‌ها برای رویارویی با چالش‌ها و در نهایت حل کردنشان است. درک این مطلب از سوی هر دو طرفْ کیفیت روابط را به مراتب بهبود می‌بخشد. افراد معمولاً زمانِ بیانِ یک مشکل، انتظار ارائه‌ی راه‌حلی خردمندانه از سوی ما ندارند. چیزی که آرامشان می‌کند این است که همدلانه به آن‌ها گوش کنیم.

معرفی و دانلود کتاب صوتی همدلانه گوش بده، راه حل نمی‌خواهد

همان‌طورکه کتاب صوتی همدلانه گوش بده، راه حل نمی‌خواهد تأکید می‌کند، تصمیم‌گیری برای دادن پاسخ مناسب به افراد در شرایط مختلف بسیار دشوار است. به دلایل نامعلومی فکر می‌کنیم که مسئولیت اخلاقی ما درست کردن همه کس و همه چیز است. این بار سنگینی است که بر دوش می‌کشیم و باعث می‌شود حس کنیم داریم زیر بار این مسئولیت له می‌شویم. چه چیزی باعث می‌شود تلاش کنیم حلال مشکلات همه باشیم؟ این اجبار اولین بار از کجا آغاز شد؟ بیشترمان نمی‌دانیم ماهیت احساس اجبار برای حل مشکلات دیگران از کجا آغاز شد.

به عقیده‌ی گری لوندبرگ و جوی لوندبرگ، هنگامی که مراجعان یاد می‌گیرند چگونه شنونده و دوست خوبی برای اعضای خانواده و بقیه‌ی اطرافیان خود باشند، گویی تازه راه‌حل اصلی را پیدا کرده‌اند. اعتباربخشی مفهوم تازه‌ای نیست؛ بااین‌حال بسیاری افراد نمی‌دانند این کار چقدر ساده است و چه تأثیر مثبتی بر روابط آن‌ها با دیگران می‌گذارد. افراد هرچه بیشتر با مراحل اعتباربخشی و تأثیر این مسئله بر توانمندسازی افراد در حل مشکلات خودشان آشنا شوند، علاقه‌ی بیشتری به دانستن پیدا می‌کنند. نویسندگان از طریقِ اطلاعاتِ ارائه‌شده در این کتاب، مفهوم و تمرینات مرتبط با تأیید احساسات دیگران را به گونه‌ای شرح می‌دهند که مخاطب بتواند به‌طور کارآمد و حتی خودکار در زندگی روزمره‌ی خود آن را به کار ببرد. به‌کارگیری این راهکارها، به لذت و رضایت بیشتر در روابط منتهی می‌شود.

کتاب صوتی همدلانه گوش بده، راه حل نمی‌خواهد توسط نشر صوتی جیحون و با صدای اشکان فتولی عرضه شده است.

کتاب صوتی همدلانه گوش بده، راه حل نمی‌خواهد برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال بهبود روابط خود در خانواده هستید و می‌خواهید به حل مشکلات زندگی نزدیکانتان کمک کنید، این کتاب از بهترین‌ها در این زمینه به شمار می‌رود.

در بخشی از کتاب صوتی همدلانه گوش بده، راه حل نمی‌خواهد: 6 راهکار عملی برای حل مشکل دیگران و بهبود روابط شما می‌شنویم

از همان ابتدای کودکی می‌توان اعتباربخشی به احساسات کودک را احساس کرد. با وجود اینکه کودک نمی‌تواند به شما بگوید چه احساسی دارد ولی می‌تواند نیازهای خود را با شما در میان بگذارد. پدر و مادرها خیلی زود متوجه تفاوت در گریه‌ی کودک می‌شوند. یک پدر و مادر عاقل به این تفاوت‌ها توجه کرده و سعی می‌کنند متوجه نیازهای کودک شوند، بعد هم‌زمان با اعتباربخشی به احساسات کودک سعی می‌کنند نیازهای او را هم برطرف کنند. اخیراً وقتی نوه‌ی دوماهه‌ی ما روی تخت دراز کشیده بود و گریه می‌کرد، عروس ما امی این کار را انجام داد. از آن‌جایی‌که تازه شیر خورده بود، عروسمان می‌دانست که گرسنه نیست. پوشک او تمیز بود و می‌دانست این گریه‌ی دل‌درد هم نیست. بچه را بلند می‌کرد و می‌گفت: چی شده پسر کوچولو، خسته شده‌ای؟ البته که او نمی‌توانست پاسخ دهد، اما می‌توانست لحن آرام مادرش را که به احساسات او اعتبار می‌بخشید و سعی در درک نیازهای او داشت، متوجه شود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
3 دقیقه
سخن ناشر
2 دقیقه
سرآغاز
5 دقیقه
پیش‌گفتار
14 دقیقه
مقدمه
28 دقیقه
بخش اول: اصول و مبانی - فصل اول: اصل یک - اعتباردهنده‌ی موثری باشید
28 دقیقه
فصل دوم: اصل دو - مسئولیت را به اهلش بسپارید
29 دقیقه
فصل سوم: اصل سه - پذیرش احساسات
29 دقیقه
فصل چهارم: اصل چهار - کسب مهارت گوش کردن
24 دقیقه
فصل پنجم: اصل پنج - یافتن زمان مناسب برای آموختن - قسمت اول
18 دقیقه
فصل پنجم - قسمت دوم - زمان مناسب برای پیگیری
15 دقیقه
فصل پنجم - قسمت سوم - دورهمی‌های خانوادگی
13 دقیقه
فصل ششم: اصل شش - یادگیری عبارت‌ها و پرسش‌های عبارت‌دهنده
24 دقیقه
بخش دوم: تمرین کاربردی - فصل هفتم: کاربرد اعتباربخشی برای کودکان - قسمت اول
19 دقیقه
فصل هفتم - قسمت دوم - به حدومرزهای خود پایبند باشید
17 دقیقه
فصل هفتم - قسمت سوم - مقاومت در برابر حل مشکل
24 دقیقه
فصل هشتم: کاربرد اعتباربخشی در نوجوانان - قسمت اول
31 دقیقه
فصل هشتم - قسمت دوم: تربیت به همراه اعتباربخشی
31 دقیقه
فصل نهم: کاربرد اعتباربخشی در فرزندان بالغ - قسمت اول
25 دقیقه
فصل نهم - قسمت دوم - وقتی شما را مقصر می‌دانند
28 دقیقه
فصل دهم: کاربرد اعتباربخشی در روابط همسران - قسمت اول
30 دقیقه
فصل دهم - قسمت دوم - انجامش بده
26 دقیقه
فصل یازدهم: کاربرد اعتباربخشی در ارتباط با پدر و مادران - قسمت اول
25 دقیقه
فصل یازدهم - قسمت دوم - کنار آمدن با مرگ نزدیکان
31 دقیقه
فصل دوازدهم: کاربرد اعتباربخشی در خانواده‌های جداشده و تلفیقی - قسمت اول
29 دقیقه
فصل دوازدهم - قسمت دوم - تو پدر یا مادر من نیستی
31 دقیقه
فصل سیزدهم: کاربرد اعتباربخشی در روابط دوستانه
21 دقیقه
فصل چهاردم: کاربرد اعتباربخشی در محیط کار - قسمت اول
21 دقیقه
فصل چهاردهم - قسمت دوم: معلم اعتباردهنده
28 دقیقه
بخش سوم: کتاب کار
22 دقیقه
نمونه‌ی الف

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی همدلانه گوش بده، راه حل نمی‌خواهد: 6 راهکار عملی برای حل مشکل دیگران و بهبود روابط شما
نویسنده،
مترجمسید حسام فروزان
راویاشکان فتولی
ناشر چاپیانتشارات بذر خرد
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۱ ساعت و ۱۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی همدلانه گوش بده، راه حل نمی‌خواهد

برای دریافت کتاب صوتی همدلانه گوش بده، راه حل نمی‌خواهد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.