معرفی و دانلود کتاب صوتی هنر چاق بودن

عکس جلد کتاب صوتی هنر چاق بودن
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هنر چاق بودن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هنر چاق بودن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی هنر چاق بودن

آیا تا به حال چاق بوده‌اید؟ یا یکی از نزدیک‌ترین افراد زندگی‌تان با این موضوع درگیر شده است؟ چه حسی به این پدیده دارید؟ حامد خانلری در کتاب صوتی هنر چاق بودن، خاطرات و تجربیات شخصی‌اش را در این باره نوشته و می‌خواهد شیوه دیگری از نگاه کردن به این موضوع را نشان‌تان بدهد.

درباره کتاب صوتی هنر چاق بودن:

رامبد خانلری نویسنده‌ای می‌باشد که دوره‌ای از زندگی خود را چاق بوده و تجربیات سخت و جالبی را از سر گذرانده است. او در کتاب صوتی هنر چاق بودن، برایتان روایت‌هایی خاطره‌گونه تعریف می‌کند و به مرور دیدگاه‌هایش را نسبت به این پدیده متوجه خواهید شد.

نویسنده چاق بودن را نه امری منفی نه مثبت می‌داند بلکه درمورد نقاط قوت و ضعف آن صحبت می‌کند. مخاطب این کتاب می‌تواند هم آدم‌های چاقی شبیه به خودش باشند یا آدم‌های لاغری که گاه دیدگاه‌های بد و غیرمناسبی نسبت به این وضعیت دارند. رامبد خانلری در این باره می‌گوید:

«به عنوان کسی که هر دو سمت ماجرا را زندگی کرده است باید به شما بگویم که همین حالا آدم‌های زیادی هستند که وقتی به من می‌رسند، می‌گویند رامبد چاق را بیشتر دوست داشتند؛ می‌گویند چاقی به من بیشتر می‌آمد. بیشتر آن‌ها این‌حرف را وقتی که چاق بودم هم به من گفته بودند و من همیشه ابرو در هم کشیده بودم که این‌ها چه می‌گویند؟ این‌ها دوست دارند دل من را خوش کنند. همین حالا کدام یک از این‌ها حاضر است باقی عمرش را با یک آدم چاق زندگی کند؟ اما حالا که لاغر شده‌ام از خودم می‌پرسم این‌ها که دیگر دلیلی برای گفتن این حرف ندارند. این‌ها با این حرفشان نه‌تنها دل من را خوش نمی‌کنند که حتی من را عذاب می‌دهند. آن‌وقت از خودم پرسیده‌ام که نکند واقعا چاقی بیشتر به من می‌آمد. یک‌لحظه به عنوان یک آدم چاق با تمام وجود به این فکر کنید که اگر چاقی بیشتر از لاغری به شما بیاید چه؟ منظورم این است که چاقی برای شما نه یک محدودیت، جذابیتی باشد که باعث شود شما جذاب‌تر هم به نظر برسید.»

کتاب هنر چاق بودن با زبانی شیرین، طنز و داستان‌گونه نوشته شده و در هر بخش در مورد خاطرات‌ و شخصیت‌های مختلفی صحبت می‌کند و سپس آن را به موضوع چاق بودن ربط می‌دهد. درواقع نگاه متفاوت خانلری به این قضیه جالب و شنیدنی است و برای مثال او چاقی را همچون کم خونی، موضوعی طبیعی می‌داند که هرکسی می‌تواند گرفتار آن شود.

رامبد خانلری را بیشتر بشناسیم:

یکی از موفق‌ترین نویسندگان و منتقدان ادبی در سال‌های اخیر رامبد خانلری است. او در سال 1362 در تهران به دنیا آمد و داستان‌نویسی را از سال 1386 شروع کرد اما مانند بسیاری از نویسندگان، در رشته‌ای غیر مرتبط یعنی مهندسی شیمی صنایع پتروشیمی تحصیل کرده است.

سرطان جن به عنوان اولین مجموعه داستانش در سال 1392 منتشر شد که با موفقیت همراه بود؛ چرا که توانست نامزد نهایی دریافت جایزه جلال آل احمد شود و جایزه ادبی مهرگان را از آن خود کند.

«مجموعه داستان آقای هاویشام، رمان سورمه سرا و رمان فلانی در سرزمین عجایب» از دیگر نوشته‌های این نویسنده ایرانی هستند. البته خانلری در زمینه مقاله‌نویسی و نقد ادبی نیز فعال است و مقالاتی همچون: «سوال بازی، مقدمات عرضی داستان و نویسندگی در یک دقیقه» را نوشته و نقدهایی مانند: «وسواس برای نویسنده راهگشاست، اهمین شناخت راوی و دسترسی‌هایش و گاهی باید برای مدتی داستان را رها کرد» را در کارنامه کاری خود دارد.

او هم اکنون در هفته نامه کرگدن به عنوان دبیر بخش داستان ایرانی فعالیت می‌کند.

کتاب صوتی هنر چاق بودن برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب نه فقط به افراد چاق، بلکه به همه پیشنهاد می‌شود تا تلنگری برای تغییر نگاه به موضوع چاقی باشد.

در بخشی از کتاب صوتی هنر چاق بودن می‌شنویم:

سندروم خانم حامله یک سندروم من درآوردی است اما در این مسیر به شما کمک زیادی خواهد کرد. همسر یکی از دوستانم هر دو روز یک پاکت سیگار می‌کشید؛ من هفته‌ای یک یا دو مرتبه دوستم و خانمش را می‌دیدم. می‌نشستیم و گپ می‌زدیم؛ این زوج یکی از بهترین دوستان من بودند. در یکی از نشست‌هایمان به نظرم آمد که چند ساعتی نشسته‌ایم و همسر دوستم هنوز سیگار نکشیده است؛ پرسیدم که سیگار را ترک کرده؟ دوستم و همسرم به همدیگر نگاه کردند و خندیدند. دوستم به همسرش گفت که یادشان رفته به من بگویند؛ او این جمله را باخنده گفت.

لازم نبود که عین خبر را بگوید چون من همان موقع حدس زدم که همسر دوستم باردار است و پیش از آنکه آن‌ها حرفی بزنند، خوشحالی کردم و بهشان تبریک گفتم.

بعد از آن هر زمان که به نظرم می‌رسید همسر دوستم هوس سیگار می‌کند اما سیگار نمی‌کشد، به او دقت کردم. از این بیرون چیزی پیدا نبود اما مشخص بود فعل و انفعالاتی شیمیایی در مغزش در حال انجام است. به واسطه این فوضولی فهمیدم که بارداری شخصی‌ترین بخش مادرانگی است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
1 دقیقه
مقدمه
9 دقیقه
فصل صفر: عرضم به حضور انور شما
26 دقیقه
فصل اول: یک سری کلیات به درد نخور
15 دقیقه
فصل دوم: آشنایی با خانم یا آقای چاقی
11 دقیقه
فصل سوم: تصویر ذهنی شما از آقا یا خانم چاقی
7 دقیقه
فصل چهارم: آشنایی با سندروم خانم حامله
10 دقیقه
فصل پنجم: چاقی آنقدرها هم که می‌گویند، آدم بدی نیست
10 دقیقه
فصل ششم: آشنایی با سندروم گربه خانگی درون
8 دقیقه
فصل هفتم: شاید چاقی جریان رایج زمانه شد
16 دقیقه
فصل هشتم: غذا و ارتباط آن با محل زندگی
7 دقیقه
فصل نهم: شاید واقعا باید از شنبه شروع کرد
11 دقیقه
فصل دهم: مفهوم معجزه
9 دقیقه
فصل یازدهم: جبر دنیای بیرون و اهمیت مخفیگاه
16 دقیقه
فصل دوازدهم: مفهوم تلخ یا شیرین رژیم غذایی
8 دقیقه
فصل سیزدهم: اهمیت دیگران
10 دقیقه
فصل چهاردهم: بالاخره آشنایی با مفهوم زمان
6 دقیقه
فصل پانزدهم: ورزش، ترازو و دیگران
8 دقیقه
فصل شانزدهم: به خدا من هم یکی مثل شما
13 دقیقه
یادداشت من در صفحه تاریک خانه همشهری داستان: مردی که دروغ‌های واقعی می‌گفت
5 دقیقه
یادداشت من در هفته نامه کرگدن: چاق بودن، نرمال‌ترین کار دنیاست
10 دقیقه
یادداشت من در ویژه نامه تغییر دوماه نامه‌ی سان: به طرف پاندا

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی هنر چاق بودن
نویسنده
راویرامبد خانلری
ناشر چاپیانتشارات آوند دانش
ناشر صوتی قناری
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۳۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی هنر چاق بودن

میناحسینی
۱۴۰۲/۵/۲۷
من فرد تپلی هستم و لحن نویسنده و شوخی‌های داخل کتاب انقدر جذاب هست و خاطراتشون عین اتفاقات پیش اومده برای ما افراد چاقه که میبینی یک ادم همچین مسیری رو رفته و تونسته پس توام میتونی
محمودعلی شعبانی
۱۴۰۰/۱۲/۵
از گوش کردن کتاب لذت بردم کتاب، طنز جالبی دارد، من چند بار گوش کرده‌ام به افراد چاق پیشنهاد می‌کنم گوش کنید چون، من هم تا حدی چاقم ولی هیچ وقت کسی به من چاق نگفته است مگر خودم
Yalda B
۱۴۰۰/۱/۶
عالیه، با گوش دادن به این کتاب میتوانید پیش فرضیایی که در مورد چاقی داریدرا تغییر دهید. سپاسگزارم از آقای رامبد خانلری هم برای صداقت در کلام و خوانش دلنشین.
sevin
۱۴۰۲/۱۱/۱۴
جالب بود، دردسر افراد چاق رو میگه که بنظرم عالیه همه یبار باید گوش بدن رفتارشون و با ادمایی ک‌اضافه وزن دارن تغییر بدن
آرش آذری
۱۴۰۰/۴/۳۱
قبل از خوندن این کتاب شاید بد نباشه بدونید روش لاغری که در مورد نویسنده نتیجه بخش بوده، جراحی کوچک کردن معده بوده
Nasrin
۱۴۰۲/۵/۱۰
نگاه به چاقی از زوایای دیگر برای هر فرد چاقی واجبه اونم در جامعه چاق هراس امروزی
زینب زمانی
۱۴۰۰/۳/۱۹
احساسات یه آدم چاق در جامعه رو خوب مطرح کرده بود. نکات خوبی رو هم به لاغرهای فضول تذکر داده بود! 😅
لیلا عاملی
۱۴۰۰/۶/۲۲
کتاب فوق العاده‌ای هست. همون قدر که باهاش خندیدم، اشک هم ریختم...
melika Alinezhad
۱۳۹۹/۱۱/۵
خوب بود نظرتونو درباره افراد چاق عوض میکنه
بهار جلیلیان
۱۴۰۰/۴/۸
خیلی خوب بود... از آقای خانلری تشکر میکنم..
parinaz g.h
۱۴۰۰/۱/۶
فوق العاده
حتما گوش کنید
نغمه داودی
۱۴۰۰/۳/۱۸
خیلی کتاب خوشمزه‌ای بود 😉
مشاهده همه نظرات 12

راهنمای مطالعه کتاب صوتی هنر چاق بودن

برای دریافت کتاب صوتی هنر چاق بودن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.