معرفی و دانلود کتاب صوتی هومان

عکس جلد کتاب صوتی هومان
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هومان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هومان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی هومان

کتاب صوتی هومان نوشته‌ی محمد نصراوی، رمانی تخیلی برای مخاطب نوجوان است. شخصیت نقش اول این داستان، هومان، در شهری به نام نیهیپ زندگی می‌کند. این شهر تاریک که نور در آن جایی ندارد، پادآرمانشهریست که در آن همه مجبورند برای حاکم ستمگر شهر، شداد، کار کنند. هومان تصمیم می‌گیرد نور را به شهر بازگرداند ولی برای این کار باید از دروازه‌ای بگذرد که کسی تاکنون از آن بازنگشته است.

درباره‌ی کتاب صوتی هومان

پادآرمانشهر یا ویرانشهر (به انگلیسی: Dystopia) در داستان‌های علمی-تخیلی به شهر یا مکانی گفته می‌شود که در آن آزادی‌ای وجود ندارد، قانون حکمفرما نیست و حکومت‌هایی تمامیت‌خواه بر همه‌چیز انسان‌ها حکم می‌رانند. بسیاری از نویسندگان داستان‌های علمی-تخیلی یا نویسندگان آینده‌گرا برای نشان دادن مشکلات و معضلات اجتماعی، فضای پادآرمانشهری را ترسیم می‌کنند تا در مورد این مشکلات به بشریت هشدار دهند. از مهم‌ترین و مشهور‌ترین کتاب‌هایی که چنین مضمونی را در خود داشته‌اند، کتاب‌های «1984» نوشته‌ی جورج اورول، «دنیای قشنگ نو» نوشته‌ی آلدوس هاکسلی و «فارنهایت 451» نوشته‌ی ری بردبری هستند. رمان صوتی هومان که توسط نویسنده‌ی جوان ایرانی برای مخاطبین نوجوان نوشته شده است را نیز می‌توان نمونه‌ای از داستان‌های پادآرمانشهری دانست.

معرفی و دانلود کتاب صوتی هومان

در کتاب صوتی هومان، ما با شهری در مکانی نامعلوم و زمانی نامشخص به نام نیهیپ مواجه می‌شویم که در آن خورشید طلوع نمی‌کند و حاکمی ستمگر به نام شداد، همه را مجبور به ساختن لوخوریا کرده است. هیچ‌کس نمی‌داند لوخوریا چیست و ساختنِ آن کِی تمام می‌شود، ولی نسناس‌ها، که سرکارگران شداد هستند، همه را با شلاق وادار به کار برای شداد می‌کنند.

شخصیت نقش اول این داستان، نوجوانی به نام هومان است که به همراه مادرش در نیهیپ زندگی می‌کند تا اینکه اتفاقی باعث می‌شود شهر را ترک کند و برای پیدا کردن نور، به شهر گمشده‌ای برود. اما برای این کار باید از دروازه‌ی خروج بگذرد. دروازه‌ای که تاکنون هیچ‌کس نتوانسته از آن بگذرد و بازگردد.

برخی از منتقدین، فضای ترسیم‌شده در کتاب صوتی هومان را نه فقط یک شهر تخیلی، بلکه آینه‌ای از جهان مدرن دانسته‌اند. جهانی که در آن برخی در سرتاسر عمرشان برای رسیدن به هیچ کار می‌کنند و انگار همه‌چیز در استیلای حاکمانی ستمگر و ظالم است.

کتاب هومان توسط انتشارات مهرک منتشر شده و نشر صوتی سماوا نسخه‌ی صوتی آن را به گویندگی میلاد مبینی تهیه کرده است.

نکوداشت‌های کتاب هومان

  • اگر هومان را برای هدیه به یک نوجوان خریدید، بد نیست خودتان هم یک بار کتاب را از او قرض بگیرید و بخوانید. این رمان برای بزرگسالان هم می‌تواند جذاب باشد و در یک بعد از ظهر تا قبل از خوابتان می‌توانید آن را به پایان برسانید. (روزنامه‌ی ایران)
  • هومان مملو از درس‌های اخلاقی است که در عین جذابیت و هیجان در قالب داستان نوشته شده و می‌تواند در گونه داستان‌های تخیلی، پیشنهاد خوبی برای مخاطبان نوجوان باشد. (وب‌سایت واو)
  • کتاب هومان فرازونشیب‌های خوبی دارد، خواننده را با توصیفات زیاد و طولانی معطل و سردرگم نمی‌کند و هیجان یک رمان نوجوانانه جذاب را با گره‌ها و فراز و نشیب‌هایش به خوبی ایجاد می‌کند و از این حیث نمره خوبی می‌گیرد. (خبرگزاری کتاب ایران)

کتاب صوتی هومان برای چه کسانی مناسب است؟

نوجوانان علاقه‌مند به داستان‌های تخیلی، از شنیدن کتاب صوتی هومان لذت خواهند برد. ازطرف دیگر، اگر به داستان‌هایی که فضایی پادآرمانشهری و دیستوپیایی دارند علاقه دارید، شنیدن این کتاب صوتی به شما پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی هومان می‌شنویم

باد در تالار مثلثی‌شکل قصر می‌پیچید و با پرده‌های سیاه، بازی می‌کرد. اسکلت‌ها و جمجمه‌های آویزان روی دیوار، تکان می‌خوردند و پژواک صدای‌شان در گوش قصر می‌پیچید. شداد در حال تماشا کردن مرداس بود که داشت با ولع و عجله، نوشیدنی و غذاهایی که برایش آورده بودند را می‌خورد. شداد، کنار او رفت و ته عصایش به شانه‌های استخوانی و لاغر مرداس ضربه زد. دندان قروچه کرد و گفت:

- مگر قرار نبود مراقب پسرک باشی؟

مرداس که حسابی ترسیده بود، گفت:

- ارباب، هر کاری که از من می‌خواستید انجام دادم. اما نفهمیدم یه دفعه چطور غیبش زد.

صدایی لرزان گفت‌وگوی میان آن‌ها را به هم زد.

- پیدایش می‌کنیم. نگران نباش ارباب.

ناگهان، صدای تق‌تق عصایی در فضای تالار مرکزی قصر پیچید. پیرزنی گوژپشت با لباس دوره‌گردها وارد شد. پیرزن روی شانه‌اش یک آفتاب‌پرست داشت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی کتاب
29 دقیقه
بخش اول
19 دقیقه
بخش دوم
19 دقیقه
بخش سوم
16 دقیقه
بخش چهارم
16 دقیقه
بخش پنجم
14 دقیقه
بخش ششم
14 دقیقه
بخش هفتم
17 دقیقه
بخش هشتم
13 دقیقه
بخش نهم
12 دقیقه
بخش دهم
13 دقیقه
بخش یازدهم
15 دقیقه
بخش دوازدهم
12 دقیقه
بخش سیزدهم
15 دقیقه
بخش چهاردهم
13 دقیقه
بخش پانزدهم
11 دقیقه
بخش شانزدهم
10 دقیقه
بخش هفدهم
12 دقیقه
بخش هجدهم
13 دقیقه
بخش نوزدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی هومان
نویسنده
راویمیلاد مبینی
ناشر چاپیانتشارات مهرک
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۴۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی هومان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی هومان

برای دریافت کتاب صوتی هومان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.