معرفی و دانلود کتاب صوتی والدینی ناکامل اما به اندازه‌ی کافی خوب: راهنمای پرورش فرزندانی خشنود و منعطف

عکس جلد کتاب صوتی والدینی ناکامل اما به اندازه‌ی کافی خوب: راهنمای پرورش فرزندانی خشنود و منعطف
قیمت:
۶۰,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی والدینی ناکامل اما به اندازه‌ی کافی خوب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی والدینی ناکامل اما به اندازه‌ی کافی خوب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی والدینی ناکامل اما به اندازه‌ی کافی خوب: راهنمای پرورش فرزندانی خشنود و منعطف

آلن دوباتن در کتاب صوتی والدینی ناکامل اما به اندازه‌ی کافی خوب سراغ چالش‌ها و سختی‌هایی می‌رود که فشار زیادی بر والدین مدرن وارد کرده‌اند. کمال‌گرایی در تربیت کودکان و عدم توجه به خود، سرپرستی کودکان را به امری دشوار برای والدین امروزی تبدیل کرده است. آلن دوباتن در این کتاب صوتی درس‌هایی کاربردی برای تربیت فرزندانی خشنود و منعطف ارائه می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی والدینی ناکامل اما به اندازه‌ی کافی خوب

انتخاب بهترین روش برای تربیت کودک از جمله چالش‌های مهمی است که والدین امروزی درگیر آن هستند. آلن دوباتن (Alain de Botton) در کتاب صوتی والدینی ناکامل اما به اندازه‌ی کافی خوب (The Good Enough Parent) مجموعه‌ای از درس‌های کاربردی را برای درک بهتر رفتار کودکان و شیوه‌های شکل دادن به این رفتار ارائه می‌دهد. از نظر او والدین باید بتوانند در صورت لزوم به فرزندان خود «نه» بگویند و در شرایط موردنیاز آن‌ها را برای انجام کارهایی خاص تشویق کنند. آلن دوباتن کمال‌گرایی والدین را نقد می‌کند تا نشان دهد که برای پرورش فرزندانی خشنود و منعطف باید به اندازه‌ی کافی خوب باشند. به اندازه‌ی کافی خوب بودن به معنای فهمیدن بهتر نیازهای کودک و والدین بدون افتادن در ورطه‌ی وسواس‌های ایدئالیستی تعلیم و تربیت است.

ایده‌ی والدین خوب ریشه در نظریات دونالد وینیکات (Donald Winnicott) دارد. او به‌عنوان متخصص روانشناسی رشد معتقد است که باید به غریزه‌های والدین معمولی توجه کرد و از کمال‌گرایی خانواده‌های مدرن فاصله گرفت. آلن دوباتن با استفاده از ایده‌ی وینیکات در کتاب صوتی والدینی ناکامل اما به اندازه‌ی کافی خوب از یک‌سو از مادر و پدرها در برابرِ تهدید تخصص‌گرایی در پرورش کودکان حمایت می‌کند و از طرف دیگر ما را نسبت به خطرات ایدئال‌گرایی در تربیت کودکان آگاه می‌کند. از نظر او وظیفه‌ی هر والدی این است که به‌جای تأکید بر کمال‌گرایی، کودک را با نقص‌های طبیعی پدیده‌ها و خودش آشنا کند.

به اندازه‌ی کافی خوب بودن به معنای متوسط بودن نیست. والدینی به اندازه‌ی کافی خوب هستند که به‌جای تکمیل بیش‌ازحد تمام جزئیات تلاش می‌کنند بر اساس موقعیت و شرایط بهترین تصمیمات را برای تربیت فرزندان خود بگیرند. کتاب صوتی والدینی ناکامل اما به اندازه‌ی کافی خوب راهکارهای مفیدی برای کاهش وابستگی فرزندان به والدین ارائه می‌کند. آلن دوباتن در این کتاب صوتی به ما کمک می‌کند تا فرزندانی مستقل‌تر پرورش دهیم.

پذیرفتن نقص‌ها و ناتوانی‌های کودکان از مهم‌ترین مسائلی است که والدین برای تربیت سلامت روانی فرزند خود نیاز دارند. این به معنای بی‌توجهی به رفتارهای منفی یا کاستی‌های قابل‌حل فرزندان نیست. از نظر آلن دوباتن مرز مشخصی بین کاری که ما از فرزندانمان می‌خواهیم و کاری که آن‌ها باید انجام دهند وجود دارد. والدین بد درواقع آن والدینی هستند که به انگیزه‌های شخصی خود نسبت به نیازهای کودک ارجحیت می‌دهند. اما اشتباه کردن به معنای والد بد بودن نیست. همان‌طور که در کتاب صوتی والدینی ناکامل اما به اندازه‌ی کافی خوب یاد می‌گیریم که اشتباهات و نواقص فرزندان را بپذیریم باید در برابر اشتباهات خود نیز پذیرا باشیم. این تنها راه تکرار نکردن اشتباهات گذشته و درس گرفتن از آن‌ها است.

سلامت روانی و جسمی والدین تأثیر بسیاری بر کیفیت فرزندپروری آن‌ها دارد. یکی از باورهای اشتباه درباره‌ی پدر و مادرها این است که هرکسی که بیشتر به خود اهمیت بدهد درواقع خودخواه‌تر است. آلن دوباتن در کتاب صوتی والدینی ناکامل اما به اندازه‌ی کافی خوب نشان می‌دهد که یکی از جنبه‌های محیطی مناسب برای رشد کودکان شکل گرفتن فرهنگ اهمیت دادن به خود است. بزرگ شدن در یک رابطه‌ی محبت‌آمیز و دلسوزانه با والدین موجب موفقیت و رفاه کودک می‌شود.

کتاب صوتی والدینی ناکامل اما به اندازه‌ی کافی خوب بخشی از مجموعه کتاب‌های مدرسه زندگی است که توسط فاطمه گلستانی به فارسی ترجمه شده است. نشر صوتی جیحون این کتاب گویا را با صدای فریبا فصیحی و با کمک نشر کتاب سرای نیک تهیه و تولید کرده است.

درباره‌ی مجموعه مدرسه‌ی زندگی

مدرسه زندگی (The School of Life) یک سازمان جهانی است که به افراد برای داشتن زندگی بهتر و شادتری کمک می‌کند. مدرسه‌ی زندگی قصد دارد مخاطبان خود را به‌نوعی آموزش دهد که آرامش، خودشناسی، روابط بهتر و دوستی‌های عمیق‌تری داشته باشند. اثربخشی بیشتر در محیط کار و اوقات فراغت پربارتر از مسائلی است که مدرسه‌ی زندگی از طریق مجموعه‌ی کتاب‌ها، برنامه‌ها، فیلم‌ها و خدمات درمانی ارائه می‌دهد. این مؤسسه با بیش از هفت میلیون دنبال کننده در شبکه‌های اجتماعی، به یک برند جهانی معتبر تبدیل شده است. انتشارات مدرسه‌ی زندگی، اندیشه‌ها و ایده‌های گروه خلاق این سازمان را به سرپرستی آلن دوباتن، به‌صورت مجموعه کتاب‌هایی منتشر می‌کند تا پیام خود برای ایجاد یک فضای آرام، اطمینان‌بخش، خردورزانه و سرشار از مفاهمه را به همه انتقال دهد. بیشتر مطالبی که در کتاب‌های مدرسه‌ی زندگی مطرح می‌شوند از روانشناسی، روان‌درمانی، فلسفه و هنر استخراج شده است. کتاب‌های مختلفی از مجموعه کتاب‌های مدرسه‌ی زندگی به فارسی ترجمه شده است. کتاب‌های «خودشناسی»، «آنچه در مدرسه یاد نگرفته‌اید»، «جستارهایی در باب عشق»، « شغل موردعلاقه» و «درباره‌ی خوب بودن» بخشی از کتاب‌های این مجموعه است که به فارسی ترجمه شده.

نکوداشت‌های کتاب والدینی ناکامل اما به اندازه‌ی کافی خوب

  • کتابی ضروری برای والدینی که خود را زیر فشار تبدیل‌شدن به چیزی که نیستند احساس می‌کنند. (جاستین کالن – سردبیر مجله‌ی ایل)

  • چرا من زودتر این کتاب را نداشتم؟ مختصر، درست، آسان و کاملاً منطقی. اگر پدر و مادر هستید این کتاب را تهیه کنید. (داوینا مک‌کال)

  • این کتاب احساسات عاطفی و فکری فرزندپروری را به رسمیت می‌شناسد و از ما می‌خواهد که فرزندانی منعطف و خشنود تربیت کنیم. (لندرا مدین کوهن)

  • درخشان؛ ترکیبی عالی از صراحت، مهربانی و مفید بودن. وقتی این کتاب را مطالعه کردم مایل بودم کلمات برای همیشه در ذهنم ثبت شود. (کلمی تلفورد)

  • این کتاب برای والدین باردار عالی است و خواندن آن برای خانواده‌هایی با فرزندانی در هر سن جالب خواهد بود. (نادیا حسین)

  • کتاب والدینی ناکامل اما به اندازه‌ی کافی خوب از مجموعه‌ی مدرسه‌ی زندگی ترکیبی جدید و روشنگر از آموزه‌های فلسفی جذاب در باب تربیت کودکان است. بسیاری از درس‌های ارزشمند این کتاب برای کمک به تربیت کودکانی راضی، خشنود و منعطف توسعه‌یافته‌اند. (پورتر)

کتاب صوتی والدینی ناکامل اما به اندازه‌ی کافی خوب برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب صوتی برای والدین و علاقه‌مندان به کتاب‌های خودسازی مناسب است. اگر دوست دارید شیوه‌ی راحت‌تری برای برخورد با مسائل داشته باشید این کتاب صوتی برای شما جذاب خواهد بود. والدینی که دوست دارند کودکانی مستقل و با اعتمادبه‌نفس بالا داشته باشند می‌توانند از راهنمایی‌های این کتاب صوتی استفاده کنند. اگر نسبت به حساسیت‌های بی‌مورد تربیت کودکان تردید دارید یا خود را زیر فشاری بیش‌ازاندازه برای بهترین پدر یا بهترین مادر بودن حس می‌کنید گوش دادن به این کتاب صوتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با آلن دوباتن بیشتر آشنا شویم

آلن دوباتن نویسنده‌ی انگلیسی در دسامبر 1969 در سوئیس به دنیا آمد است. او از پایه‌گذاران مدرسه‌ی زندگی و نویسنده‌ای پرکار در زمینه‌های متنوع فلسفی است. بیشتر کتاب‌های آلن دوباتن به ارتباط بین فلسفه و مسائل روزمره‌ی زندگی می‌پردازد. او تحصیل تخصصی در مقطع دکتری فلسفه را رها کرد تا متن‌هایی برای درک عموم تدوین کند. کتاب‌های آلن دوباتن از شهرت بسیاری در میان فارسی‌زبانان برخوردار است و تعداد بسیاری از نوشته‌های او به فارسی ترجمه شده‌اند. «هنر همچون درمان»، «روان‌درمانی چیست؟»، «درباره‌ی خوب بودن» و «اضطراب وضعیت» بخش کوچکی از کتاب‌های آلن دوباتن است که به فارسی ترجمه شده است.

در بخشی از کتاب صوتی والدینی ناکامل اما به اندازه‌ی کافی خوب: راهنمای پرورش فرزندانی خشنود و منعطف می‌شنویم

بخش اصلی مسئولیت هر والدینی این است که کودکان را برای چالش‌های بزرگ‌سالی آماده کنند. یافتن شغل، مدیریت امور مالی، نوشتن نامه‌های تشکر به‌موقع، برس‌زدن مو، آویزان کردن کت‌های خیس. چیزی که کمتر به آن اشاره می‌شود این است که اگر قرار است این آموزش برای نیازهای واقعی بزرگ‌سالی مفید باشد پس باید موضوعی را که بیش از هر چیز دیگری شانس او را برای داشتن یک زندگی موفق بالا می‌برد داشته باشد؛ توانایی برقراری و حفظ کردن روابط صمیمی. این موضوع می‌تواند برای بحث کردن مستقیم درون خانواده طاقت‌فرسا باشد. اما خبر خوب این است که در اینجا هیچ آموزش رسمی‌ای واقعاً ضروری نیست. شخص نیازی ندارد به کلاس‌های پیرامون این برود که چطوری کسی را به یک قرار ملاقات دعوت کند یا اینکه چطور از همسر خود زمان بیشتری را برای تنها بودن بخواهد. بااین‌حال بی‌نیازی به آموزش مستقیم دیدن باعث نمی‌شود که هرگونه مسئولیتی از والدین صلب شود. فقط آن‌ها را به ناحیه‌ی غیرمستقیمی منتقل می‌کند.

آموزش روابط درون خانواده‌ها به‌طور ناگهانی و به روش‌های متنوع و گاهی غیرمنتظره‌ای پیوسته ادامه می‌یابد. در جایگاه پدر و مادر، ما ممکن است بخش‌هایی ضروری از برنامه‌ی آموزشی روابط را تأمین کنیم بدون آنکه متوجه این کار شویم. این زمانی است که یک کلبه‌ی درختی را می‌سازیم یا در راهرو مسابقه می‌دهیم. به دعوای خواهر و برادری پایان می‌دهیم یا درباره‌ی اینکه چه کسی باید ظرف‌ها را بشورد بحث می‌کنیم. این ساعت‌های کلاس درس بی‌حدومرز در خانه از درس‌های تعریف‌شده بیشتر است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
12 دقیقه
مقدمه
11 دقیقه
اول: درس‌هایی درباره‌ی بلوغ عاطفی
17 دقیقه
دوم: درس‌هایی درباره‌ی عشق
13 دقیقه
سوم: درس‌هایی درباره‌ی کنجکاوی
15 دقیقه
چهارم: درس‌هایی درباره‌ی آرامش
17 دقیقه
پنجم: درس‌هایی درباره‌ی گوش دادن
15 دقیقه
ششم: درس‌هایی درباره‌ی مالیخولیا
5 دقیقه
هفتم: درس‌هایی درباره‌ی شیطنت
19 دقیقه
هشتم: درست‌هایی درباره‌ی دلپذیر بودن
6 دقیقه
نهم: درس‌هایی درباره‌ی خواهر و برادر
9 دقیقه
دهم: درس‌هایی درباره‌ی بازی کردن
9 دقیقه
یازدهم: درس‌هایی درباره‌ی اعتماد به نفس
15 دقیقه
دوازدهم: درس‌هایی درباره‌ی روابط
13 دقیقه
سیزدهم: درس‌هایی درباره‌ی معضلات
7 دقیقه
چهاردم: درس‌هایی درباره‌ی گریه کردن
17 دقیقه
پانزدهم: درس‌هایی درباره‌ی تنبیه
10 دقیقه
شانزدهم: درس‌هایی درباره‌ی تاب و تحمل
8 دقیقه
هفدهم: درس‌هایی درباره‌ی ادب و نزاکت
9 دقیقه
هجدهم: درس‌هایی درباره‌ی نوجوانی
14 دقیقه
نوزدهم: درس‌هایی درباره‌ی محدودیت‌ها - بخش اول
10 دقیقه
نوزدهم - بخش دوم
16 دقیقه
نوزدهم - بخش سوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی والدینی ناکامل اما به اندازه‌ی کافی خوب: راهنمای پرورش فرزندانی خشنود و منعطف
نویسنده
مترجمفاطمه گلستانی
راویفریبا فصیحی
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۲۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی والدینی ناکامل اما به اندازه‌ی کافی خوب

کامبیز امیر فلاح
۱۴۰۲/۲/۳۰
کتاب خوبیه. برای پدر و مادرهای که به اینده فرزندشان اهمیت میدن.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی والدینی ناکامل اما به اندازه‌ی کافی خوب

برای دریافت کتاب صوتی والدینی ناکامل اما به اندازه‌ی کافی خوب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.