معرفی و دانلود کتاب والدینی ناکامل اما به اندازه‌ی کافی خوب: راهنمای پرورش فرزندانی خشنود و منعطف

عکس جلد کتاب والدینی ناکامل اما به اندازه‌ی کافی خوب: راهنمای پرورش فرزندانی خشنود و منعطف
قیمت:
۴۱,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب والدینی ناکامل اما به اندازه‌ی کافی خوب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب والدینی ناکامل اما به اندازه‌ی کافی خوب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب والدینی ناکامل اما به اندازه‌ی کافی خوب: راهنمای پرورش فرزندانی خشنود و منعطف

مجموعه‌ای از آموزه‌های کاربردی برای والدینی که در تربیت فرزندان خود گرفتار کمال‌گرایی شده‌اند! آلن دوباتن در کتاب والدینی ناکامل اما به اندازه‌ی کافی خوب به کمک پدران و مادرانی آمده که زیر بار فشار روانی «والدین بی‌نقص بودن» در حال فروپاشی هستند و راه‌کارهایی را به ایشان می‌آموزد که از طریق آن‌ها می‌توانند در عین توجه به نیازهای شخصی خود، فرزندانی سالم و انعطاف‌پذیر را تربیت کنند.

درباره‌ی کتاب والدینی ناکامل اما به اندازه‌ی کافی خوب

پدر یا مادر شدن یکی از دشوارترین مراحل زندگی مردان و زنان محسوب می‌شود. دورانی که با ورود یک انسان جدید آغاز می‌شود و چالش‌های روانی بسیاری را با خود به همراه می‌آورد. پدران و مادران که خود را در قبال موفقیت‌های و شکست‌های فرزندشان مسئول می‌دانند، همواره به دنبال آن هستند که بهترین‌ها را برای ایشان رقم بزنند. گاه برخی از والدین در این امر دچار افراط شده و کل زندگی شخصی، نیازها و تمایلات درونی خود را نادیده می‌گیرند و تمام توجه و توان خود را معطوف به زندگی فرزندانشان می‌کنند. این والدین در حقیقت دچار کمال‌گرایی شده‌اند و سعی دارند پدران و مادرانی بی‌نقص برای فرزندان خود باشند اما چنانچه به راهنمایی‌های آلن دوباتن (Alain de Botton) در کتاب والدینی ناکامل اما به اندازه‌ی کافی خوب (The Good Enough Parent) مراجعه کنند، درمی‌یابند که بهتر است تصور «کامل بودن» را از ذهن خود خارج کرده و برای «خوب بودن» تلاش کنند. به این ترتیب هم فرزندان سالم‌تری را تربیت خواهند کرد و هم به زندگی شخصی خود سروسامان خواهند داد.

نویسنده در کتاب حاضر به والدین گوشزد می‌کند که گاهی «نه» گفتن به فرزندان بهتر از جواب مثبت دادن به خواسته‌های آن‌هاست. همچنین در شرایط خاصی لازم است پدران و مادران فرزندانشان را به انجام امور خاصی تشویق کنند، ولو اینکه مطمئن نباشند فرزندشان به آن امور علاقه‌ دارد یا نه. والدینی که تصور می‌کنند باید تمامی خواسته‌های فرزندانشان را برآورده کنند و صرفاً تمایلات آن‌ها را مورد توجه قرار بدهند، در نهایت فرزندان غیرمنعطفی را تربیت خواهند کرد که در دوران بزرگسالی خود هرگز طعم رضایت و خشنودی از زندگی را نخواهند چشید. آلن دوباتن به والدین توصیه می‌کند به‌جای گیر کردن در ورطه‌ی وسواس‌های ایده‌آلیستی، قدری واقع‌نگر باشند و به فرزندان خود در همان سنین کودکی نشان بدهند که گاهی برخی از نیازهایشان برآورده نخواهند شد و گاهی نیز بهتر است کارهایی را انجام بدهند که در ابتدای امر تصور می‌کنند به انجام آن نیازی ندارند.

ایده‌ای که در کتاب والدینی ناکامل اما به اندازه‌ی کافی خوب مطرح شده، در حقیقت ریشه در آراء دونالد وینیکات دارد که از متخصصان خبره‌ی روان‌شناسی رشد به شمار می‌رود و باور دارد که خانواده‌های کمال‌گرای مدرن در تربیت فرزندانی خشنود و منعطف قطعاً به بن‌بست خواهند خورد! در عوض، پدران و مادرانی که در برقراری ارتباط با فرزندانشان و پاسخگویی به نیازهای ایشان به غریزه‌ی خود اعتماد می‌کنند، در آینده افرادی را به جامعه تحویل می‌دهند که هم رضایت بیشتری از زندگی‌شان دارند و هم در برابر ناملایمات انعطاف بیشتری از خودشان نشان می‌دهند.

آشناسازی کودکان با نقص‌های طبیعی وجودشان، پرهیز از پرورش کمال‌گرایی در شخصیت فرزندان، راه‌هایی برای عدم وابستگی فرزندان به والدین خود و... از موضوعات دیگری هستند که آلن دوباتن نکات سودمندی را پیرامون آن‌ها ارائه نموده. برای این‌که بتوانید در روابط خود با فرزندانتان روشی متعادل و اثربخش را پیش بگیرید، می‌توانید همین حالا، این کتاب آموزنده و کاربردی را تهیه کنید. نشر کتاب سرای نیک این کتاب خواندنی را با برگردان فاطمه گلستانی به دنیای کتاب عرضه کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی کتاب‌های مدرسه‌ی زندگی

آلن دوباتن در سال 2008 به همراه جمعی از مربیان و نویسندگان حوزه‌ی روان‌شناسی، فلسفه و سایر علوم، مووسه‌ای به نام مدرسه‌ی زندگی (The School of Life Library) را راه‌اندازی کرد. مدرسه‌ای که در حال حاضر، در بسیاری از شهرهای مهم دنیا همچون لندن، پاریس، آمستردام، سئول، استانبول، برلین، ملبورن و... فعالیت می‌کند و مسائل و دغدغه‌های روزمره‌ی زندگی مردم، از جمله: روابط، کار، معاشرت، آرامش و... را سوژه‌ی اصلی آموزش‌های خود قرار داده است.

دوباتن در زمینه‌ی فعالیت‌های این مدرسه می‌گوید: «ایده‌ی راه‌اندازی مدرسه‌ی زندگی با هدف به چالش کشیدن دانشگاه‌های سنتی و آکادمیک شکل گرفت. در واقع، می‌خواستیم دانش و فرهنگ را به گونه‌ای سازماندهی کنیم که حول محور زندگی عادی مردم بچرخد.»

مدرسه‌ی زندگی یک برند جهانی به شمار می‌رود و با بیش از 5 میلیون مشترک در یوتیوب، حدود 343 هزار دنبال‌کننده در فیس‌بوک، بیش از 183 هزار دنبال‌کننده در اینستاگرام و 160 هزار دنبال‌کننده در توییتر با سرعت بالایی در حال رشد است.

نکوداشت‌های کتاب والدینی ناکامل اما به اندازه‌ی کافی خوب

  • مادران و پدرانی که تحت فشار بسیار، سعی دارند به کسانی تبدیل شوند که واقعاً نیستند، لازم است این کتاب را بخوانند. (جاستین کالن، سردبیر مجله‌ی ایل)

  • کاش زودتر این اثر را خوانده بودم. موجز، صحیح، قابل‌درک و کاملاً معقول. چنانچه شما هم فرزندی دارید، مطالعه‌ی کتاب حاضر را آغاز کنید. (داوینا مک‌کال)

  • کتاب پیش‌رو احساسات و افکار مرتبط با فرزندپروری را ارج می‌نهد و به والدین کمک می‌کند که فرزندانی انعطاف‌پذیر و راضی از زندگی‌شان را تربیت نمایند. (لندرا مدین کوهن)

  • کتابی درخشان که می‌توان آن را ترکیبی از صراحت، مهربانی و کارآمد بودن دانست. هنگام مطالعه‌ی آن دوست داشتم تک‌تک کلماتش را در ذهنم ثبت کنم. (کلمی تلفورد)

  • والدینی که منتظر تولد فرزندانشان هستند یا مادران و پدرانی که فرزندانی در سنین مختلف دارند، می‌توانند با مطالعه‌ی اثر حاضر نکات بسیاری را بیاموزند. (نادیا حسین)

  • کتاب والدینی ناکامل اما به اندازه‌ی کافی خوب که یکی از آثار مجموعه‌ی مدرسه‌ی زندگی به شمار می‌رود، نکات فلسفی جالبی را در زمینه‌ی تربیت فرزندان دربرمی‌گیرد. بسیاری از درس‌های آموزنده‌ی آن برای پرورش فرزندانی انعطاف‌پذیر و خشنود ارائه شده‌اند. (پورتر)

کتاب والدینی ناکامل اما به اندازه‌ی کافی خوب برای چه کسانی مناسب است؟

پدران و مادرانی که در تربیت فرزندان خود دچار کمال‌گرایی شده‌ و از برقراری روابط سالم با ایشان بازمانده‌اند یا والدینی که قصد دارند پیش از تولد کودکشان، نکات سودمندی را در رابطه با تربیت و پروش فرزندان بیاموزند، مخاطبانی هستند که با مطالعه‌ی کتاب والدینی ناکامل اما به اندازه‌ی کافی خوب نکات ارزشمندی را خواهند آموخت.

با آلن دوباتن بیشتر آشنا شویم

آلن دوباتن (20 دسامبر 1969)، نویسنده‌ی پرفروش، فیلسوف سوئیسی و همچنین مجری مشهوری است که شهرت و محبوبیت خود را غالباً به سبب چاپ و انتشار مجموعه کتاب‌های مدرسه‌ی زندگی به دست آورده. او در تهیه و تدوین آثار این مجموعه در تلاش بوده تا مسائل زندگی روزمره را از منظر فلسفه بررسی و تحلیل نماید. عشق، دوستی، زندگی، اندوه و... از موضوعات محوری کتاب‌های آلن دوباتن هستند.

از میان مشهورترین کتاب‌های این نویسنده می‌توان عناوینی چون «یک هفته در فرودگاه»، «هنر سیروسفر»، «هنر همچون درمان»، «پروست چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند»، «جستارهایی در باب عشق»، «خوشی‌ها و مصائب کار»، «تسلی‌بخش‌های فلسفه» و «در باب مشاهده و ادراک» را نام برد.

در بخشی از کتاب والدینی ناکامل اما به اندازه‌ی کافی خوب: راهنمای پرورش فرزندانی خشنود و منعطف می‌خوانیم

اگر سفر نرفته‌ایم، یا هنوز نمی‌دانیم که چه می‌خواهیم، اگر از وقت ‌گذراندن یا صمیمی شدن با کسی برای مدت‌زمان طولانی اذیت می‌شویم، اگر دوست داریم زیاد تحسین شویم، اگر تمام اشتیاق و هیجانمان منحصر به محل کار است، اگر هدف زندگی‌مان معروف شدن است، اگر دوست نداریم اصلاً به حرف‌های کسی گوش کنیم، اگر با آرامش داشتن مشکل داریم، اگر پدر و مادرمان ما را به تلاشِ سخت و ناخوشایند وادار کرده‌اند، باید عمیقاً بیندیشیم که آیا این واقعاً حق ما (و اگر بخواهیم منصف باشیم حق هرکس دیگری) است؟

بعضی از بهترین افرادِ جامعه والدین ایدئالی نیستند؛ این افراد حقیقت را در مورد خود می‌دانند و شجاعانه برای کسب آگاهی درباره‌ی آن کار می‌کنند. در دنیایی با نظمِ بهتر، بخش چشمگیری از جمعیت، شاید بیشتر آن‌ها، بدون فرزند باقی می‌مانند. آن‌ها زندگی بدون فرزند را به‌اندازه‌ی کافی چالش‌برانگیز و پرمزیت می‌دانند. اگر گاهی هم احساس بکنند دوست دارند فرزندی داشته باشند، فرصت‌های زیادی برای آن‌ها فراهم می‌شود تا زمان کوتاهی را با کودکی وقت بگذرانند. همان‌طور که موزه‌های ملی بسیاری از ما را از داشتن آثار هنری و شاهکارها، به‌صورت شخصی، بی‌نیاز کرده‌اند؛ ممکن است بعدازظهری را با جواهر گران‌بهای کوچکی که متعلق به فرد دیگری است وقت بگذرانیم (تا از هرگونه فشار یا تمایلی برای داشتن و گرفتن یکی از این جواهرات برای خودمان کم کنیم).

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
1: درس‌هایی درباره‌ی بلوغ عاطفی
2: درس‌هایی درباره‌ی عشق
3: درس‌هایی درباره‌ی کنجکاوی
4: درس‌هایی درباره‌ی آرامش
5:درس‌هایی درباره‌ی گوش دادن
6: درس‌هایی درباره‌ی مالیخولیا
7: درس‌هایی درباره‌ی شیطنت
8: درس‌هایی درباره‌ی دلپذیر بودن
9: درس‌هایی درباره‌ی خواهر و برادر
10: درس‌هایی درباره‌ی بازی کردن
11: درس‌هایی درباره‌ی اعتمادبه‌نفس
12: درس‌هایی درباره‌ی روابط
13: درس‌هایی درباره‌ی معضلات
14: درس‌هایی درباره‌ی گریه کردن
15: درس‌هایی درباره‌ی تنبیه
16: درس‌هایی درباره‌ی تاب و تحمل
17: درس‌هایی درباره‌ی ادب و نزاکت
18: درس‌هایی درباره‌ی نوجوانی
19: درس‌هایی درباره‌ی محدودیت‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب والدینی ناکامل اما به اندازه‌ی کافی خوب: راهنمای پرورش فرزندانی خشنود و منعطف
نویسنده
مترجمفاطمه گلستانی
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات160
زبانفارسی
شابک978-622-5753-28-0
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب والدینی ناکامل اما به اندازه‌ی کافی خوب

فاطمه ملانوروزی
۱۴۰۲/۱۰/۲۳
کتاب خوبی بود بعد از خوندنش احساس کردم خیلی بهتر میتونم با احساسات مادریم در آخر وقت و احساسات مختلف کودکم در طول روز کنار بیام.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب والدینی ناکامل اما به اندازه‌ی کافی خوب

برای دریافت کتاب والدینی ناکامل اما به اندازه‌ی کافی خوب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.